• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fredrikstad-Brann, søndag 18/8, kl. 14.30

Started by Billy Elliott, August 16, 2024, 09:36:46 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Billy Elliott

Horneland hater å bytte på laget, men nå - midt mellom 2 tøffe Europa-kamper - er det kanskje ikke så dumt å utnytte litt mer av troppen. Noe slik kanskje?

Dyngeland
Thore P - Pallesen - Japhet - Soltvedt
Opsahl - Kornvig - FHM
Warming - Heggebø - Castro
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Corran

Soltvedt må få pause siden han spiller med smerter.
Ruben ut på back

Mathisen er også et alternativ på høyre kanten
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ostraume

Horneland kjører vel bare på med samme 11?


Mitt lag:
Dyngeland
Thore P - Pallesen - Japhet - Soltvedt
Kartum- Kornvig - FHM
Mathisen- Heggebø - Castro
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ostraume

Quote from: Corran on August 16, 2024, 09:48:11 AMSoltvedt må få pause siden han spiller med smerter.
Ruben ut på back

Mathisen er også et alternativ på høyre kanten

BT meldte vel Soltvedt "i bedring", hva enn det betyr, så håper han blir fit og 100% og "spiller seg gjennom det" dersom det går an.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ostraume

Ellers ble Finne spist totalt av FFK sin gode backlinje på Stadion. Heggebø inn og gi de litt kropp å kjenne på.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Kagain

Jeg er også blant de som tror at Horneland ikke kommer til å forandre noe med mindre han er tvunget til det. Sånn sett mener jeg at det er overveldende sannsynlig at laget blir samme som sist

Dyngeland
Pedersen - Pallesen Knudsen - Kristiansen - Soltvedt

Kartum - Kornvig - Horn Myhre

Blomberg - Finne - Castro

Om jeg hadde hatt noe å si ville jeg i alle fall ha byttet ut Finne med Heggebø, og om Soltvedt fremdeles hadde hatt litt vondter ville jeg satt Kristiansen ut på venstre og Sery Larsen inn i midtforsvaret.

Rossi

Kunne vært et alternativ:
Dyngeland
Helland - Holten - Sery Larsen - Ruben
Sande-Kornvig-Opsahl
Mathisen-Heggebø-Warming



An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

andreas1989

Soltvedt og Blomberg er jo de som åpenbart kan få seg en hvil, viktig å få i gang Jeff igjen også så lenge det er forsvarlig. Hadde vært spennende med Sande fremfor Kartum og Heggebø må gjerne få sjansen fra start, men Finne leverte en meget god kamp i Drammen og en bra match i Skottland så da skal vel det vel sikkert ikke endres mer enn nødvendig.

Corran

Det der er også OK, men tenker at ThoreP trenger kamper for han er veldig ustabil så han inn. Og Palle tåler mange kamper så han kan og stå så han og Larsen finner formen sammen igjen
Også litt skeptisk til 2 nye på indreløper og

MEN hadde de stilt slik eller tilnærmet slikt så hadde eg synes det var OK

MEN nummer to er jo hva som er viktigst i år. 2 plass og gunstigere inngang til e-cup neste år eller å komme seg inn i Conference i år?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Utmedsnolken

Både Thore og Soltvedt har kroppslige problemer. Lurt å ikke belaste de for mye.
"og der snubler Sæternes igjen"

Lasaron

Hornis har funnet sin ellever nå, og kommer ikke til å endre før han tvinges. Siden vi har fått flyttet kampen mot KFUM, så er vi ikke inne i et spesielt tett program heller.
Tren på langskudd

Hickok

Quote from: Utmedsnolken on August 16, 2024, 11:51:17 AMBåde Thore og Soltvedt har kroppslige problemer. Lurt å ikke belaste de for mye.
Sol var langt fra 100% i går i følge han selv på Ballspark. Han skulle egentlig ikke skyte for å spare foten, men på målet var det en rolig plassering, så den var grei. Frisparket slet han visst med en stund etterpå. Han bør få fri i helgen. Jeg tipper også Blom spares fra start.

Rossi

Savner Mathisen, ser gjerne at han starter.
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

Pete05

Vil gjerne se dette laget fra start søndag - med flere tidlige bytter

Dyngeland
ThoreP - Palle - Japhet - Ruben
Sande - Kornvig - Felix
Mathisen - Heggebø - Castro

Blomberg er dessverre et stort spørsmålstegn for meg. Han gjør endel bra med løp osv men mangler totalt oversikt på kampen og egne spillere. Mathisen er litt i samme gate. Vi har endel høyrekanter men de mangler kvalitet.

fortune

Quote from: Rossi on August 16, 2024, 15:33:39 PMSavner Mathisen, ser gjerne at han starter.

En merkelig situasjon, før sesongen ville jeg antatt at han var førstevalg på høyrekanten. Nå er han kanskje tredjevalg, bak både Blomberg og Sande.
First is first, second is nothing

esp123

Mathisen har jo ikke vært spesielt god når han faktisk har fått sjansen. Han forsvinner også altfor mye fra kamper. Han er rett og slett mye mindre involvert enn Castro og Blomberg. Det er en luksus vi ikke kan ha på banen når vi har Finne på topp.

De underliggende tallene hans er også ganske «shocking». Han leverer elendig offensivt og defensivt.

Han har xA på 0,05 per 90. Det er i bunnnen når de kommer til vinger i Eliteserien.

Optimist

Kokende idiot

opplett

Quote from: esp123 on August 16, 2024, 17:22:52 PMMathisen har jo ikke vært spesielt god når han faktisk har fått sjansen. Han forsvinner også altfor mye fra kamper. Han er rett og slett mye mindre involvert enn Castro og Blomberg. Det er en luksus vi ikke kan ha på banen når vi har Finne på topp.

De underliggende tallene hans er også ganske «shocking». Han leverer elendig offensivt og defensivt.

Han har xA på 0,05 per 90. Det er i bunnnen når de kommer til vinger i Eliteserien.


Offensivt synes jeg Mathisen er knall, og alltid en trussel som må taes hensyn til av motstander.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Corran

Mathisen har vært mye opp og ned, men siste innhoppet han hadde virket han veldig frisk
Jeg og vil ha mer av Mathisen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Klipp fra BA:
Troppen som reiser til Fredrikstad er den samme som mot St. Mirren med et unntak. Brann reiser kun med to keepere.
- Ingen nye skader og ingen nye tilbake, sier Brann-trener Eirik Horneland. Kampene kommer tett for Brann. Flere spillere har slitt med småtteri eller vært skadet tidligere i år. Ifølge Horneland virker ingen å være overbelastet.
- Jeg synes energinivået i laget er bra. Jeg ønsket å se dem i trening igjen. Det fikk jeg gjort i dag, sier han.
- Det kan være noen spillere trenger litt avlastning, men jeg synes de virker pigge. Så får vi se når jeg har snakket med dem, sier Horneland etter siste trening før avreise.


https://www.ba.no/folg-fredrikstad-brann-her/s/5-8-2713846?p=lc-8140726-51299-bergensavisen
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Lukter samme startellever i fjerde kampen på rad.
Tren på langskudd

andreas1989

Blir vel ikke de store og radikale endringene, men Soltvedt kan godt få seg en pause samtidig som vi får Jeff i gang igjen, og Blomberg bør vel gjerne ta det litt forsiktig han også. Når kampene kommer så tett som de nå gjør så er det viktig at vi får flere enn 11 mann + Heggebø i gang og da må spilletiden fordeles.

Lasaron

Jeg er enig, men tror ikke Hornis er det. Men utelukker det ikke.
Tren på langskudd

Moffy

Horneland gjør nok ikke flere endringer enn han absolutt må. Jeg mener Brann bør utnytte bredden i stallen og la de som sliter få hvile denne kampen.
Vi har noen veldig gode spillere som har godt av kamptrening i Mathisen, Heggebø, Warming, Sande og Opsahl. Hvis Serry Larsen er klarert for å starte bør Sol få hvile og Ruben ta venstrebacken. Det var sagt at eneste måten hælen til Soltvedt blir bra er hvile og alternativ trening.
Vi så grepet Knutsen gjorde i Viking-Glimt, der han startet med et litt svakere lag og byttet seg bedre utover i kampen.

andreas1989

Men samtidig må vi huske på at Jeff nok har en litt høyere stjerne enn de aller fleste andre, så jeg vil tro at Horneland er vel så giret som noen andre i få han i gang igjen, og det kan jo bety en pause for Soltvedt.

Pete05

Blir spennende å se i morgen om vi har fått inn noe Europa-tempo i kroppene eller om de bare er slitne.

Eller om lagene vi har møtt rett og slett har vært for dårlige til nå til annet enn trening.  I burde i alle fall være gode mot store spillere og dødballer. ...

Lasaron

Dette blir en meget interessant kamp. På så mange måter.

1. Som Pete er inne på: Har vi Europatempoet inne? Vi skal iallfall ikke være spesielt slitne, da vi ikke har hatt et spesielt tett kampprogram. La oss huske på at Fredrikstad hadde en tøff kamp i midtuken de også, der de avgjorde på overtid (men unnlot å juble fordi de visste at den søknaden om mål ble VAR-mat og fryktet den skulle avslås).

2. Vinner vi denne, tar vi et ganske bra skritt mot å sikre fjerdeplass som sikrer Europa. Femteplass kan også gi Europa, men er mye mer usikkert.

3. Fredrikstad har klart seg irriterende godt etter at treneren forsvant. Assistenten som tok over har levert halv om halvt uavgjort og seire. Når skal dette nyopprykkede laget med overdreven suksess i vårsesongen begynne å falme?

4. Blir Brann igjen satt på prøve i det psykologiske spillet de hittil takler dårlig? Og hvordan vil de takle det i dag? Det handler om uthaling av tid generelt. Men det handler også om å takle en større stans i spillet, i en periode der Brann har vært god. Enten det er VAR eller uthaling eller ekte skade. Brann har en lei tendens til å spille markert dårligere etter slike pauser. Dette må de snakke om på forhånd, hva de konkret skal gjøre, si til hverandre, tenke, når slike ting oppstår. De må takle den delen av det mentale spillet bedre.
Tren på langskudd

Lasaron

Nå må folk våkne fra Euro- og helgerusen. Det er seriekamp nå. Om mindre enn fem kvarter. Jeg håper virkelig spillerne er mer påskrudd enn supporterne som bare tenker på Astana.

Heggebø inn for Finne, ellers null endringer. Da får vi se om Heggebø for en gangs skyld spiller bra når han starter, eventuelt om Hornis for en gangs skyld gir ham fornyet tillit til tross for en svak kamp, slik han har gjort så ofte med Finne.

Blå drakter i dag, sannsynligvis.
Tren på langskudd

Pete05

En endring fra torsdag, Heggebø inn for Finne.

Får håpe på noen «tidlige» bytter

fortune

Quote from: Pete05 on August 18, 2024, 12:18:19 PMEn endring fra torsdag, Heggebø inn for Finne.

Får håpe på noen «tidlige» bytter

Pleier å bli minst ett tidlig bytte når Heggebø starter, så gode muligheter.
First is first, second is nothing

Lasaron

Horneland til Heggebø: Du vet, Aune, at jeg ikke liker å bytte. Jeg praktiserer sene bytter. Men med deg, Aune, da er det annerledes. Spiller du ikke godt, er det rett ut. Tidlig bytte. Tenk litt over det mens du spiller. Nå har du å spille like godt som når du byttes inn. Kjør!
Tren på langskudd

ostraume

Jævlig til sutring når Heggebø faktisk starter, da. Opp med humøret, godtfolk!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Børrestad avslører at han ikke vet hva "elefanten i rommet" betyr, når han bruker uttrykket i forbindelse med hva som skjedde i hjemmekampen mot FFK.
Tren på langskudd

Rossi

Fredrikstad satser på innlegg i boks og drøying av tid. Våre svakeste punkt.

Hadde håpet Jeff kom inn for Ruben, og styrket oss på dødball.
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

Kagain

Quote from: ostraume on August 18, 2024, 13:01:22 PMJævlig til sutring når Heggebø faktisk starter, da. Opp med humøret, godtfolk!

Ja, det var overraskende at Heggebø fikk starte, men la oss håpe at han får en hel kamp til å bevise hva han kan få til...

Brannfan23

Synd at Warming ikke får starte, men han er desverre nok på vei ut. Utrolig leit at Brann ikke har klart å få maksimalt ut av han.

Lasaron

Horneland forteller om at spillerne ikke er helt på plass mentalt, og FFK forteller om at de skal bruke samme resept som sist. Lover dårlig.
Tren på langskudd

Rossi

Nå må det omstilles - til et mye høyere nivå enn kampene mot St Mirren.
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

kabelmann

Sikkert stort for Grace Bullen, som i følge seg selv ikke er så veldig interessert i fotball, å få en signert drakt av fotballstorhetene på dette FFK-laget.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

SeLyren

FFK sin tilnærming til kampen kan ikke være særlig inspirerende. Ligge å ta imot på hjemmebane.

Lasaron

Dommer Saggi forstår ikke hvorfor FFK bruker unødvendig tid på dødball. Han tror de gjør det for å hale ut tiden allerede, og peker på klokken for å vise at dette ikke lønner seg. Men FFK gjør det for å bryte opp Brann sitt spill, ikke for å hale ut tiden.
Tren på langskudd

stigh

Quote from: Lasaron on August 18, 2024, 13:50:05 PMDommer Saggi forstår ikke hvorfor FFK bruker unødvendig tid på dødball. Han tror de gjør det for å hale ut tiden allerede, og peker på klokken for å vise at dette ikke lønner seg. Men FFK gjør det for å bryte opp Brann sitt spill, ikke for å hale ut tiden.

Det er jo drøying av tid det.

Ser fischer fått en siste mulighet. Så tror på gult der før 2 omg

Lasaron

Ja, men de drøyer ikke for å hale inn et uavgjort, på hjemmebane, så tidlig i kampen. De drøyer for å stykke opp.
Tren på langskudd

SeLyren

Nærteknikken til Kornvig er meget bra. Åpen kamp så langt.

Lasaron

Blom og Felix har også vist fine ting. Heggebø bra.
Tren på langskudd

Morkel

Ok start på kampen. Men igjen har vi litt lavt tempo i det offenisve spillet. At man tidvis stopper litt opp for å trille er greit. Men må få litt mer fart på ballen.

Ellers viser Castro at det bare er å skyte. FFK presser lite på skudd. Så her er det jo bare å fyre.


nero

Lions led by donkeys.

nero

Synes han har vært en av de svakeste i dag, men så gjør han dette. Gøy.
Lions led by donkeys.

SeLyren

Han har jo de fleste kvaliteter til å bli en skikkelig god tl spiller. Kontinutet og selvtillit kan gjøre underverker med han.

Go Up