• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Astana - Brann, ECL - Torsdag 29.08.2024

Started by ACHTUNG, August 23, 2024, 09:09:16 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

ACHTUNG

Tar meg friheten til å sparke i gang ny kamptråd og det til den viktige returkampen mot Astana, i Kazakstan og byen Almaty. Brann reiser ikke til en annen planet, men de får en dobbelt så lang flytur, cirka, som om de skulle ha møtt Las Palmas på Granka og det krever en viss akklimatisering. Det er ikke meldt steinvarme på kampdagen, så det blir neppe hetesjokk. (det var vel varmere da Brann møtte Arouca i Portugal ifjor) Astana må angripe, Brann vil nok prøve å ta kommandoen som vanlig, det blir spennende å se hvordan kampen utvikler seg. Brann lukter mål om dagen, så jeg kan ikke forestille meg at Sportsklubben går målløs av banen i Almaty.

Nixon

At kampen går i Almaty er absolutt en fordel for oss skal man tro tidligere Astana-spiller Rúnar Már Sigurjónsson som er sitert på dette i BT:

- At de ikke spiller i Astana er nok en viktig del av det (hvorfor de har slitt i serien i år). Banen der har et rart kunstgress som gir en stor hjemmefordel. I tillegg blir det veldig høylytt når de lukker taket med 30.000 fans på Stadion. Det er fordel Brann at de ikke spiller der.

Nå sist mot rumenske Hunedoara var det bare 6700 tilskuere på kampen. Kapasiteten er nesten 24.000.
Rød makt på Hansa

andreas1989

Det viktigste blir at vi tørr å gå utpå banen for å være oss selv, som i Skottland, men uten sammenlikning forøvrig da Astana åpenbart er et bedre lag enn St Mirren.

Blir vel ingen endringer, men Jeff er jo tilgjengelig.

ACHTUNG

I min bok er GAE et bedre lag enn Astana, men Astana har noen enkeltspillere som overgår de beste på GAE. Men ingen er på samme nivå som Felix.

Lasaron

Det blir en mental utfordring å starte kampen som om det er 0-0, for å vinne, på vanlig måte. Det mener jeg de bør, men det vil jo ligge i bakhodet at man har to mål å gå på. Da kan man fort bli forsiktig og nervøs. Slik mange spillere ble i går etter vi gikk opp i 2-0.
Tren på langskudd

andreas1989

Og som når vi tok ledelsen hjemme mot St Mirren. Rart å se dette laget så kalkulerende, det er ikke bra og heller ikke gøy.

Rossi

Astana hadde nada å by på, og er klart den letteste motstander vi har hatt i denne Europa-touren. Vi burde selvsagt ha vunnet med flere mål.

Til kampen i Almaty, bør en være forberedt på eventuelle utenomsportslige hendelser; det kan være innreisetrøbbel, nattebråk, matforgiftning, logistikk-problemer, etc.
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

Rossi

Quote from: Lasaron on August 23, 2024, 09:47:50 AMDa kan man fort bli forsiktig og nervøs. Slik mange spillere ble i går etter vi gikk opp i 2-0.

Ja ble de nervøs, eller var man fornøyd med 2-0 og safet det inn? Kynisk og kalkulerende ville man gjerne sagt om det var et italiensk lag.
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

andreas1989

Spør du meg var det nå veldig tydelig at Astana er et bedre lag enn St Mirren både teknisk og i form av eget spill, man kunne se at de har et mønster i det de prøver på. Forskjellen er jo at Brann spiller en god hjemmekamp mot Astana der man spilte en ubegripelig forferdelig kamp i 70 minutter mot St Mirren på stadion.

krakra

Quote from: andreas1989 on August 23, 2024, 10:03:42 AMSpør du meg var det nå veldig tydelig at Astana er et bedre lag enn St Mirren både teknisk og i form av eget spill, man kunne se at de har et mønster i det de prøver på. Forskjellen er jo at Brann spiller en god hjemmekamp mot Astana der man spilte en ubegripelig forferdelig kamp i 70 minutter mot St Mirren på stadion.
Enig. Hadde vi spilt hjemme mot St Mirren først hadde vi trolig slått dem med 5-6 mål. De er det dårligste laget vi har møtt i år. Jeg er litt nervøs for hva Astana kan få til på hjemmebane nå som de har sett vi driver med og kan tilpasse seg. Det at de må score tre mål gjør imidlertid at vi kan kontre dem i senk.

Leffen

Quote from: Rossi on August 23, 2024, 09:58:35 AMAstana hadde nada å by på, og er klart den letteste motstander vi har hatt i denne Europa-touren. Vi burde selvsagt ha vunnet med flere mål.

Til kampen i Almaty, bør en være forberedt på eventuelle utenomsportslige hendelser; det kan være innreisetrøbbel, nattebråk, matforgiftning, logistikk-problemer, etc.


Er dette basert på faktisk kunnskap eller trøtte stereotypier? Almaty er en moderne by. Ingen lag som har vært der de siste årene har rapportert om noen hendelser. Og de har i tillegg skaffet seg resultater. Brann har eget fly, ingen visumplikt, moderne hotell og egen kokk. Tror det skal gå helt fint.

Rossi

August 23, 2024, 10:20:25 AM #11 Last Edit: August 23, 2024, 10:23:13 AM by Rossi
Quote from: andreas1989 on August 23, 2024, 10:03:42 AMSpør du meg var det nå veldig tydelig at Astana er et bedre lag enn St Mirren

Veldig tydelig? Det er jo en helt absurd påstand. I min bok er både GAE og Mirrein klart bedre enn Astana.

St. Mirron scoret mot oss, og hadde flere store sjangser. Vi var heldige med utligningen like før pause, ellers kunne vi røket der. Astana produserte ingenting, de fikk knapt låne ballen. Vi vant 2-0 på en dårlig dag - kunne lett vunnet mye mer.
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

Rossi

Quote from: Leffen on August 23, 2024, 10:14:42 AM
Quote from: Rossi on August 23, 2024, 09:58:35 AMAstana hadde nada å by på, og er klart den letteste motstander vi har hatt i denne Europa-touren. Vi burde selvsagt ha vunnet med flere mål.

Til kampen i Almaty, bør en være forberedt på eventuelle utenomsportslige hendelser; det kan være innreisetrøbbel, nattebråk, matforgiftning, logistikk-problemer, etc.


Er dette basert på faktisk kunnskap eller trøtte stereotypier? Almaty er en moderne by. Ingen lag som har vært der de siste årene har rapportert om noen hendelser. Og de har i tillegg skaffet seg resultater. Brann har eget fly, ingen visumplikt, moderne hotell og egen kokk. Tror det skal gå helt fint.

Har vært endel i Almaty, og tror det skal gå helt fint. Man bør likevel være forberedt.
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

andreas1989

Ja, virkelig en absurd påstand. Sluttresultat trumfer alt.

esp123

August 23, 2024, 10:26:49 AM #14 Last Edit: August 23, 2024, 10:39:34 AM by esp123
Det er helt utrolig at man melder at dette var en dårlig dag. Da har ikke Brann hatt mange gode kamper denne sesongen.

Dette er ikke et dårlig lag. Det er veldig mange av disse som er med i landslagstroppen til Kazakhstan. Både av de som startet og sitter på benken. Et Kazakhstan som hadde muligheten til å kvalifisere seg til EM hvis de har slått Slovenia i siste runde (tapte knepent 2-1). De slo Danmark hjemme og Finland borte i kvaliken. Og de er på samme nivå som Norge i Nations League!

Brann var gode, og var med å spille Astana dårlige.

Corran

Astana var et veldig annerledes lag enn de to forrige og har nok noen egenskaper som gjør at de kan være mye farligere på hjemmebane enn StMirren og bedre på siste tredje del enn det GAE var.
De har også fordelen av å spille på hjemme bane sist.
Samtidig så spiller de jo ikke på sin egen bane så det trekker jo litt ned igjen for dem.

Og tror ikke det er så mange i Almaty som bryr seg om at Brann skal spille mot Astana
Kairat Almaty ligger vel på førsteplass i serien der og skal spille mot Astana 01.09.24
Så at det skal bli store problemer i Almaty pga at Brann spiller mot Astana tviler jeg litt på.
Spesielt med de tiltakene Brann har gjort og etter hva andre lag har sagt ang det å spille der mot Astana.
Kalven har jo gjort sine undersøkelser og brukt sitt nettverk.
Var vel blant annet en britisk ambasadør eller konsulat han hadde pratet etter å ha kommet i kontakt med ham via en skotsk kompis.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ostraume

Det er jo lett å se at dette er et lag som har ferdigheter og et grunnspill som voldsomt overgår St. Mirren. Så var Brann gode nok til å dominere store deler av kampen i går og vinner fortjent 2-0. Merkelig å konkludere at det skal være en "dårlig dag".

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Kagain

Brann tar med seg egen kokk, så da antar jeg at det ikke blir noen matforgiftninger eller lignende. I så fall tipper jeg at den godeste Horneland starter med samme lag som i hjemmekampen

Dyngeland
Pedersen - Pallesen Knudsen - Kristiansen - Soltvedt
Kartum - Kornvig - Horn Myhre
Blomberg - Heggebø - Castro

Om det er noen bytter som presser seg frem så kan jeg se for meg

Sery Larsen inn for Kristiansen
Sande inn for Blomberg
Finne inn for Heggebø

Corran

Lurer på kor skuffende det er for spillerne at de får egen Michellin kokk med seg og så får de bare den vanlige kylling og pasta maten
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Får de det? Palle sa i går at han hadde et håp om at de skulle få noe annet.

Corran

Quote from: krakra on August 23, 2024, 11:38:58 AMFår de det? Palle sa i går at han hadde et håp om at de skulle få noe annet.
Var vel Kalven som sa så i intervjuet.
Han er med for å ha en med litt tyngde som passer på kokkene på hotellet. En som sjekker at kvaliteten er bra nok og at de gjør ting skikkelig
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Quote from: Corran on August 23, 2024, 11:49:49 AM
Quote from: krakra on August 23, 2024, 11:38:58 AMFår de det? Palle sa i går at han hadde et håp om at de skulle få noe annet.
Var vel Kalven som sa så i intervjuet.
Han er med for å ha en med litt tyngde som passer på kokkene på hotellet. En som sjekker at kvaliteten er bra nok og at de gjør ting skikkelig

Lager kylling og pasta skikkelig? Høres litt i overkant ut å ha med en Michellin-kokk for det. Har ikke Brann egen kokk? Som lager disse fellesmåltidene for dem på Stadion.

Corran

Quote from: krakra on August 23, 2024, 11:52:53 AM
Quote from: Corran on August 23, 2024, 11:49:49 AM
Quote from: krakra on August 23, 2024, 11:38:58 AMFår de det? Palle sa i går at han hadde et håp om at de skulle få noe annet.
Var vel Kalven som sa så i intervjuet.
Han er med for å ha en med litt tyngde som passer på kokkene på hotellet. En som sjekker at kvaliteten er bra nok og at de gjør ting skikkelig

Lager kylling og pasta skikkelig? Høres litt i overkant ut å ha med en Michellin-kokk for det. Har ikke Brann egen kokk? Som lager disse fellesmåltidene for dem på Stadion.

Sa vel ikke at det var å lage kylling og pasta skikkelig. Men om vi skal snakke om det så:

1 Kylling og pasta kan lages veldig dårligt
2 Det er lett for å få giftstoffer i pasta ved feil lagring
3 Mye farlig kylling ute i verden. Mang en nordmann som har tilbragt noen dager på driteren pga dårlig kylling og hygiene ved tilberedning

At det var en Michellin kokk kan godt være litt tilfeldig, men som Kalven sa. De ønsket en med litt tyngde som ville bli hørt på. Så er det sikkert noen som kjenner ham også.
Det er jo klart at om det kommer inn en fra kantinen på staddaen så får ikke han samme respekt på kjøkkenet på et fint hotell i Almaty som det en kokk med Michellin stjerne gjør
Og en slik type kokk er jo ikke den som lager all maten. Han kommer inn, bestemmer meny og råvarer, designer rettene når det er fancy greier og kvalitetssikkrer maten samt tar den siste touchen. Og så får han kokker og resten av personalet til å gjøre det de skal
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Quote from: Corran on August 23, 2024, 12:04:59 PM
Quote from: krakra on August 23, 2024, 11:52:53 AM
Quote from: Corran on August 23, 2024, 11:49:49 AM
Quote from: krakra on August 23, 2024, 11:38:58 AMFår de det? Palle sa i går at han hadde et håp om at de skulle få noe annet.
Var vel Kalven som sa så i intervjuet.
Han er med for å ha en med litt tyngde som passer på kokkene på hotellet. En som sjekker at kvaliteten er bra nok og at de gjør ting skikkelig

Lager kylling og pasta skikkelig? Høres litt i overkant ut å ha med en Michellin-kokk for det. Har ikke Brann egen kokk? Som lager disse fellesmåltidene for dem på Stadion.

Sa vel ikke at det var å lage kylling og pasta skikkelig. Men om vi skal snakke om det så:

1 Kylling og pasta kan lages veldig dårligt
2 Det er lett for å få giftstoffer i pasta ved feil lagring
3 Mye farlig kylling ute i verden. Mang en nordmann som har tilbragt noen dager på driteren pga dårlig kylling og hygiene ved tilberedning

At det var en Michellin kokk kan godt være litt tilfeldig, men som Kalven sa. De ønsket en med litt tyngde som ville bli hørt på. Så er det sikkert noen som kjenner ham også.
Det er jo klart at om det kommer inn en fra kantinen på staddaen så får ikke han samme respekt på kjøkkenet på et fint hotell i Almaty som det en kokk med Michellin stjerne gjør
Og en slik type kokk er jo ikke den som lager all maten. Han kommer inn, bestemmer meny og råvarer, designer rettene når det er fancy greier og kvalitetssikkrer maten samt tar den siste touchen. Og så får han kokker og resten av personalet til å gjøre det de skal

Jeg vet det kan lages dårlig, men det er jo stort sett slurv og inkompetanse. Enhver skolert kokk i Norge klarer å instruere andre til å gjøre det skikkelig.

Det er sikkert tilfeldig, men jeg tror nok flere av spillerne blir litt skuffet når de finner ut av Michellin-kokken de tar med bare skal passe på at hotellet lager kylling og pasta skikkelig.

huleste

Denne kapteinen som skadet seg i går. Er han ute? Er jo strålende om de mister kapteinen sin i en sånn viktig kamp.

Hickok

Quote from: huleste on August 23, 2024, 12:10:12 PMDenne kapteinen som skadet seg i går. Er han ute? Er jo strålende om de mister kapteinen sin i en sånn viktig kamp.
Det så ut som at han fikk strekk. Det hadde vært helt greit om han fikk det.

Nixon

Brann hadde hatt litt å gjøre med Haatuft fra før og det er grunnen til at han ble spurt. Sikkert en fin fyr å ha med på tur også. At han er Michelinkokk er helt underordnet. For de trengte ganske enkelt "en kokk som kan manøvrere på et internasjonalt kjøkken", som Brann sa til BT. Det er sikkert ikke lett for en random kantinekokk.
Rød makt på Hansa

Corran

Enhver skolert kokk i Norge klarer dessverre ikke det. Men vi skal ikke prate om hvor mye rart det finnes på kjøkken rundt omkring i Norge :D

Og ja det var utganspunktet mitt Tror noen blir skuffet

Men håper jo at Kalven underdrev litt hva de kan forvente å få servert og det var det jeg egentlig prøvde å kommenterte litt humoristisk på.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ACHTUNG

Mitt syn på Astana:

De har et driv i spillet når de er i angrep, virker å finne hverandre like lett som Brann gjør, de er ikke ufarlige, det så vi på det annulerte målet. Men når Brann hadde ballen, så Astana ut som et lag som ikke hang sammen, de strevde mer enn både GAE og Mirren med å tette igjen og til å forholde seg til Branns kjappe kombinasjonsspill. Keeperen til Astana var heller ikke enestående, han virker å spre litt utrygghet bak. Så om Brann gjør som de pleier å gjøre, å la Astana ha ballen minst mulig og kjører dem slik de gjorde på Stadion, da bør det gå bra. Brann må gå på banen for å score mål, for å vinne, de må tenke dominans, ikke la Astana spille seg varme.

mobli

Dommerteam fra Nord-Makedonia. Samme dommer som dømte Norge-Kypros i fjor, uten at jeg husker hvordan han dømte eller om jeg så kampen.

ACHTUNG

Det er vel VAR med i returoppgjøret også, så jeg tror neppe at det blir de største problemene med at dommerteamet ikke kommer fra Sentral-Europa.

opplett

Haatuft er nok med mest for sine kunnskaper til å plukke (og unngå) råvarer der nede, som kommer godt med i et fremmed land for Brann. Så blir det nok mest fokus på å gi best mulig næring, men jeg tipper kyllingen og pastaen til Haatuft er bedre enn mange andres :)
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Nixon

August 23, 2024, 12:43:25 PM #32 Last Edit: August 23, 2024, 12:46:04 PM by Nixon
Quote from: ACHTUNG on August 23, 2024, 12:29:11 PMDet er vel VAR med i returoppgjøret også, så jeg tror neppe at det blir de største problemene med at dommerteamet ikke kommer fra Sentral-Europa.

I går kom VAR-folkene fra samme land som resten av dommerteamet. Hjemme mot St. Mirren også. Men ikke borte mot St. Mirren. Så usikker på hva som er mest vanlig.

Edit: Sist E-hjemmekamp for Astana var hele gjengen fra Tyrkia. Bare så vi er advart...
Rød makt på Hansa

huleste

Jeg ser mye oppstyr over at Brann må spille i 30-35 grader, men er meldt 23 grader og overskyet. Ser jeg på feil Almaty?

mobli

Quote from: Nixon on August 23, 2024, 12:43:25 PM
Quote from: ACHTUNG on August 23, 2024, 12:29:11 PMDet er vel VAR med i returoppgjøret også, så jeg tror neppe at det blir de største problemene med at dommerteamet ikke kommer fra Sentral-Europa.

I går kom VAR-folkene fra samme land som resten av dommerteamet. Hjemme mot St. Mirren også. Men ikke borte mot St. Mirren. Så usikker på hva som er mest vanlig.

Edit: Sist E-hjemmekamp for Astana var hele gjengen fra Tyrkia. Bare så vi er advart...

VAR-dommerne er fra Serbia.

Hickok

Quote from: huleste on August 23, 2024, 12:45:06 PMJeg ser mye oppstyr over at Brann må spille i 30-35 grader, men er meldt 23 grader og overskyet. Ser jeg på feil Almaty?
Nei, det stemmer.

Heispassasjer

Quote from: ACHTUNG on August 23, 2024, 12:29:11 PMDet er vel VAR med i returoppgjøret også, så jeg tror neppe at det blir de største problemene med at dommerteamet ikke kommer fra Sentral-Europa.
Må jeg få meg briller? For jeg syns det er rart at ikke det ble VAR sjekk da Euro-Palle ble forhindret til å sette inn 2-0 på corner i det 55 minutt. Mener det er soleklart straffe.

ACHTUNG

Quote from: Heispassasjer on August 23, 2024, 12:57:18 PM
Quote from: ACHTUNG on August 23, 2024, 12:29:11 PMDet er vel VAR med i returoppgjøret også, så jeg tror neppe at det blir de største problemene med at dommerteamet ikke kommer fra Sentral-Europa.
Må jeg få meg briller? For jeg syns det er rart at ikke det ble VAR sjekk da Euro-Palle ble forhindret til å sette inn 2-0 på corner i det 55 minutt. Mener det er soleklart straffe.

Den reagerte jeg også på, men når jeg har sett situasjonen i reprise ligger bare armen til Astana-spilleren på ryggen til Palle, han holder ham på ingen måte igjen, det kan faktisk være at Palla har instinktivt forsøkt å filme, men det er samtidig ikke likt ham.

ostraume

VAR driver tilsynelatende ikke med holding/dytting i feltet, merkelig nok.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Corran

Quote from: Heispassasjer on August 23, 2024, 12:57:18 PM
Quote from: ACHTUNG on August 23, 2024, 12:29:11 PMDet er vel VAR med i returoppgjøret også, så jeg tror neppe at det blir de største problemene med at dommerteamet ikke kommer fra Sentral-Europa.
Må jeg få meg briller? For jeg syns det er rart at ikke det ble VAR sjekk da Euro-Palle ble forhindret til å sette inn 2-0 på corner i det 55 minutt. Mener det er soleklart straffe.
Som sagt i en annen tråd. Jeg tror den ble sjekket av VAR.
Dommeren vinket vekk spillere og pekte på øret. Rygget sakte bakover og holdt hånd på øret og vinket og blåste etter litt spillet i gang
Uten at det er en fasit på om det var straffe eller ikke
Det er vist ikke straffe ved holdning i feltet lengre.
Ikke utenfor heller om en er sterkest for Heggebø fikk jo aldri frispark

Og er det ikke morsomt at i slike matchokulturer som det jo er i disse landene så er det allikevel greit å være en pingle på fotballbanen og slenge seg ned med kjempe vondt for ingenting. Kan jo ikke bli mindre macho enn dette
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Heispassasjer

Quote from: ACHTUNG on August 23, 2024, 13:57:22 PM
Quote from: Heispassasjer on August 23, 2024, 12:57:18 PM
Quote from: ACHTUNG on August 23, 2024, 12:29:11 PMDet er vel VAR med i returoppgjøret også, så jeg tror neppe at det blir de største problemene med at dommerteamet ikke kommer fra Sentral-Europa.
Må jeg få meg briller? For jeg syns det er rart at ikke det ble VAR sjekk da Euro-Palle ble forhindret til å sette inn 2-0 på corner i det 55 minutt. Mener det er soleklart straffe.

Den reagerte jeg også på, men når jeg har sett situasjonen i reprise ligger bare armen til Astana-spilleren på ryggen til Palle, han holder ham på ingen måte igjen, det kan faktisk være at Palla har instinktivt forsøkt å filme, men det er samtidig ikke likt ham.
Då må du se en gang til, på kameravinkelen fra bak målet.  Astana spilleren har venstre armen godt opp på brystet på Palle i det han skal hoppe. Du ser på bevegelsen at han blir holdt igjen. Dommerne var kjøpt og betalt.

Heispassasjer

Quote from: Corran on August 23, 2024, 14:02:25 PM
Quote from: Heispassasjer on August 23, 2024, 12:57:18 PM
Quote from: ACHTUNG on August 23, 2024, 12:29:11 PMDet er vel VAR med i returoppgjøret også, så jeg tror neppe at det blir de største problemene med at dommerteamet ikke kommer fra Sentral-Europa.
Må jeg få meg briller? For jeg syns det er rart at ikke det ble VAR sjekk da Euro-Palle ble forhindret til å sette inn 2-0 på corner i det 55 minutt. Mener det er soleklart straffe.
Som sagt i en annen tråd. Jeg tror den ble sjekket av VAR.
Dommeren vinket vekk spillere og pekte på øret. Rygget sakte bakover og holdt hånd på øret og vinket og blåste etter litt spillet i gang
Uten at det er en fasit på om det var straffe eller ikke
Det er vist ikke straffe ved holdning i feltet lengre.
Ikke utenfor heller om en er sterkest for Heggebø fikk jo aldri frispark

Og er det ikke morsomt at i slike matchokulturer som det jo er i disse landene så er det allikevel greit å være en pingle på fotballbanen og slenge seg ned med kjempe vondt for ingenting. Kan jo ikke bli mindre macho enn dette
Beklager at jeg gjentar meg, men soleklar straffe. Palle ble holdt. Ser det tydelig på reprisen fra kampen på VG+. På ingen tidspunkt ser jeg dommeren peker på øret, men han ble ikke filmet hele tiden. Poenget er bare at VAR er en vits....

Lasaron

Dommeren holdt seg til øret. Jeg så det. Jeg var der.


Tren på langskudd

Corran

Quote from: Heispassasjer on August 23, 2024, 14:13:16 PM
Quote from: Corran on August 23, 2024, 14:02:25 PM
Quote from: Heispassasjer on August 23, 2024, 12:57:18 PM
Quote from: ACHTUNG on August 23, 2024, 12:29:11 PMDet er vel VAR med i returoppgjøret også, så jeg tror neppe at det blir de største problemene med at dommerteamet ikke kommer fra Sentral-Europa.
Må jeg få meg briller? For jeg syns det er rart at ikke det ble VAR sjekk da Euro-Palle ble forhindret til å sette inn 2-0 på corner i det 55 minutt. Mener det er soleklart straffe.
Som sagt i en annen tråd. Jeg tror den ble sjekket av VAR.
Dommeren vinket vekk spillere og pekte på øret. Rygget sakte bakover og holdt hånd på øret og vinket og blåste etter litt spillet i gang
Uten at det er en fasit på om det var straffe eller ikke
Det er vist ikke straffe ved holdning i feltet lengre.
Ikke utenfor heller om en er sterkest for Heggebø fikk jo aldri frispark

Og er det ikke morsomt at i slike matchokulturer som det jo er i disse landene så er det allikevel greit å være en pingle på fotballbanen og slenge seg ned med kjempe vondt for ingenting. Kan jo ikke bli mindre macho enn dette
Beklager at jeg gjentar meg, men soleklar straffe. Palle ble holdt. Ser det tydelig på reprisen fra kampen på VG+. På ingen tidspunkt ser jeg dommeren peker på øret, men han ble ikke filmet hele tiden. Poenget er bare at VAR er en vits....
Eg er enig i at det så ut som en straffe og at VAR er en vits noe som understrekes av at jeg tror dommeren kommuniserte med VAR.
Under kampen på tribunen så reagerte vi på at det ikke ble dømt. Så så jeg dommeren og sa til de jeg satt med at han kommuniserer med VAR og så rett etterpå så setter han i gang kampen
Flere bevegelser o.l. han gjorde viste at det er sannsynlig at de kommuniserte
Men det var vel ikke Clear and obvious feil av dommeren og da er det jo mest rettferdig at det ikke blir omgjort 🤢
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Jeg syns det er mange som overvurderer hvor vanskelig det kan være å klare et ettmålstap borte. Og hvor mange rare utfordringer vi kan støte på.

Aleksander Gjerdevik har et fint innlegg på X. Han lister opp lagene som har spilt e-cup borte mot Astana i tidsrommet 2019-2023, og vunnet eller spilt uavgjort. Se på den:

2023
Dinamo Tbilisi
Dinamo Zagreb (CL kval og Conf gruppepspill)
Ballkani
Viktoria Plzen
2022
Raków Częstochowa
2021
KuPS
2020
Budućnost Podgorica
2019
Partizan
AZ


Og her er lagene Astana har vunnet mot hjemme i samme tidsrom:

2023
Ludogorets Razgrad 2-1
Partizani 1-0
2021
Aris 2-0
2019
Santa Coloma 4-1
Valletta 5-1
BATE 3-0
Man Utd 2-1

Tren på langskudd

Corran

Kan manu vinne der kan vi vinne der

EDIT: Ohhh så nå at manu tapte der Men men vi kan fremdeles vinne der
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

BTW Hva mener du med "rare" utfordringer?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Quote from: Corran on August 23, 2024, 14:41:07 PMBTW Hva mener du med "rare" utfordringer?

At siden det er Kazakhstan blir de fort utsatt for matforgiftninger, etc.
Tren på langskudd

mobli

Quote from: Heispassasjer on August 23, 2024, 12:57:18 PM
Quote from: ACHTUNG on August 23, 2024, 12:29:11 PMDet er vel VAR med i returoppgjøret også, så jeg tror neppe at det blir de største problemene med at dommerteamet ikke kommer fra Sentral-Europa.
Må jeg få meg briller? For jeg syns det er rart at ikke det ble VAR sjekk da Euro-Palle ble forhindret til å sette inn 2-0 på corner i det 55 minutt. Mener det er soleklart straffe.

Synes det var en situasjon hvor det kan blåses, og kan la være å blåse på. Hadde Brann fått straffe imot på en lik situasjon, ville jeg ha syntes at det hadde vært en billig straffe.

gladiporno

Jeg hadde ingen forhåpninger om at VAR skulle omgjøre dommerens avgjørelse på holdingen av Palle. Noe av kritikken mot VAR er nettopp at de vanligvis ikke tar holding i straffefeltet.

Go Up