• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Astana - Brann, ECL - Torsdag 29.08.2024

Started by ACHTUNG, August 23, 2024, 09:09:16 AM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

Corran

Quote from: Lasaron on August 23, 2024, 14:57:24 PM
Quote from: Corran on August 23, 2024, 14:41:07 PMBTW Hva mener du med "rare" utfordringer?

At siden det er Kazakhstan blir de fort utsatt for matforgiftninger, etc.
Er jo derfor de har egen kokk med og som reiser ned før laget så alt blir sjekket og klargjort
Tror nok ikke det er så mye fare for matforgiftning på mange.
Det var vel også rapportert at de siste klubbene som har besøkt der hadde blitt tatt godt i mot og at det ikke hadde vært noen problemer
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Men siden Lasaronen skrev i en annen tråd at vi måtte snakke mer om Sande

Bør Sande eller Kartum starte?

Jeg synes Kartum var god i første omgang men var ikke så skarp i andre etter at jeg hadde skrytt av ham. Synes han er mye bedre enn tidligere.
Sande var god når han kom inn og veldig god i forkant av 2-0, men så skrøt eg av han og han og forsvant litt ut av kampen
Sande tar og steg her og virker som en potensielt veldig god signering om han fortsetter utvikingen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ostraume

Kan være kampbildet, men synes Sande spiller mer trygt og pasninger til siden og bak. Kartum er mer vågal/offensiv i valgene.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Laget fungerer såpass bra at det er innenfor at Kartum starter. Men hvordan Sande har kommet tilbake etter den skaden lar man seg imponere av. At han forsvant litt etter 2-0 er vanskelig å bruke mot ham, siden det gjelder omtrent hele laget.

Sande virker løpssterk, god på kombinasjoner, og Helstad-aktig trygg alene med keeper.
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: Corran on August 23, 2024, 15:18:49 PMJeg synes Kartum var god i første omgang men var ikke så skarp i andre etter at jeg hadde skrytt av ham. Synes han er mye bedre enn tidligere.
Sande var god når han kom inn og veldig god i forkant av 2-0, men så skrøt eg av han og han og forsvant litt ut av kampen


Jeg tror moralen i historien er at Corran aldri må skryte av spillere :)

Heispassasjer

Virker som de har lagt opp en bra plan på bortekampen og skal være temmelig lik hvordan landslaget skal reise en uke seinere.

https://www.ba.no/brann-ledelsen-lar-ingenting-vare-opp-til-tilfeldighetene-for-bortekampen/s/5-8-2718904

Flyet Brann har chartret til og fra Almaty(LY-KDT) står virkelig i stil med klubben. Her skal være mulig å ha det komfortabelt på reisen.

https://www.youtube.com/watch?v=3FNVp89P--c

Corran

Quote from: Kagain on August 23, 2024, 16:00:44 PM
Quote from: Corran on August 23, 2024, 15:18:49 PMJeg synes Kartum var god i første omgang men var ikke så skarp i andre etter at jeg hadde skrytt av ham. Synes han er mye bedre enn tidligere.
Sande var god når han kom inn og veldig god i forkant av 2-0, men så skrøt eg av han og han og forsvant litt ut av kampen


Jeg tror moralen i historien er at Corran aldri må skryte av spillere :)
Helt riktig
Og sleng gjerne drit om noen og klag på at de ikke blir byttet ut. Da kommer det et mål eller en assist.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Quote from: Heispassasjer on August 23, 2024, 17:40:47 PMVirker som de har lagt opp en bra plan på bortekampen og skal være temmelig lik hvordan landslaget skal reise en uke seinere.

https://www.ba.no/brann-ledelsen-lar-ingenting-vare-opp-til-tilfeldighetene-for-bortekampen/s/5-8-2718904

Flyet Brann har chartret til og fra Almaty(LY-KDT) står virkelig i stil med klubben. Her skal være mulig å ha det komfortabelt på reisen.

https://www.youtube.com/watch?v=3FNVp89P--c

Det flyet kunne nok selv Warming slappet av
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Quote from: Heispassasjer on August 23, 2024, 17:40:47 PMFlyet Brann har chartret til og fra Almaty(LY-KDT) står virkelig i stil med klubben. Her skal være mulig å ha det komfortabelt på reisen.

https://www.youtube.com/watch?v=3FNVp89P--c
Oh, yeah, that`s the stuff.
https://www.youtube.com/watch?v=1ElQu1YCuZQ

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Morkel

Quote from: Corran on August 23, 2024, 14:39:39 PMKan manu vinne der kan vi vinne der

EDIT: Ohhh så nå at manu tapte der Men men vi kan fremdeles vinne der

BT har vel gjentatt i det uendelige at dette laget klarte å slå United i 2019. Men det er viktig å påpeke at de ikke slo førstelaget til United. Av United-spillere som var 20 år og eldre var det tredjekeeper Grant, Tuanzebe, Shaw og Lingard som ble med til Astana. Resten var 19 år eller yngre. De hadde også med Greenwood som på det tidspunktet var fast innbytter.

Astana tapte alle andre kamper i Europa League-gruppespillet dette året. Blant annet så tapte de 0-4 og 5-0 mot AZ. Dette er ingen grunn til å undervurdere Astana, de har hatt og har spillere med gode egenskaper. Spesielt individuelt. Men det er ingen grunn til å overvurdere dem heller.


Morkel

Hvis man skal ha noen bekymringer inn mot denne kampen så er det farten og kontringsegenskapene til Astana. Horneland og Brann kommer jo ikke til å legge seg bakpå. Som Horneland selv har sagt: Det er ikke Branns styrke og de kommer ikke til å angripe denne kampen på den måten.

Det kan gjøre oss sårbare. For hvis det er en styrke de har, så er det jo indviduelle egenskaper offensivt. De er ikke på et topp internasjonalt nivå, men de er driblesterke og raske. Her må vi passe på å unngå å slippe inn et tidlig mål, da vil det åpne seg rom andre veien etter hvert og vi kan forhåpentligvis drepe kampen.

Corran

En så også at de hadde sett litt på og analysert Brann for de presset litt halvhjertet og når ballen gikk tilbake til Dyngeland så hogget de til. Men dette klarte de bare delvis noen ganger pga at for mange ikke gikk i samlet press slik at det ble mye en og en.
Så han mørke spissen var meget irritert over at han presset alene noen ganger og i andre omgang begynte han å spasere sakte ut igjen etter press og lå ca 20 meter i offside.

Får treneren dem til å jobbe mer sammen kan det bli noen farligheter. De har også individuelle ferdigheter som kan skape problemer i han driblevingen og et par som så ut som de hadde skuddfot. Litt tempo hadde de og for selv Ruben fikk litt problemer og Soltvedt så ut som om han sto i ro i den ene løpsduellen.

Men ja vi bør klare minst uavgjort borte
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ostraume

Alle de tre offensive spillerne så farlige ut. Hadde jo vært veldig greit om høyrekanten (Tomasov) med 200 målpoeng må stå over med skade neste uke. Er vel hjernen i det offensive der og blir fort farlig om de får litt ball og trykk på oss.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Kagain

Quote from: Corran on August 23, 2024, 22:17:00 PM
Quote from: Kagain on August 23, 2024, 16:00:44 PMJeg tror moralen i historien er at Corran aldri må skryte av spillere :)
Helt riktig
Og sleng gjerne drit om noen og klag på at de ikke blir byttet ut. Da kommer det et mål eller en assist.


Nice. Jeg tror vi har ramlet over oppskriften på hvordan vinne kamper, ligaen og etterhvert Europa. Alt henger sammen med Corran sin timing. Jeg foreslår at i denne kampen så kan du la det gå rundt 40 minutter, og så kan du klage over at Euro-Palle er oppskrytt og virker helt ute, slik at Holten burde komme inn etter pause. Da konker han sikkert inn et nødvendig dødballsmål før pausen.

Kan hende du kan skryte litt av keeperen til Astana generelt sett.

Lasaron

Med Japhet inn for Palle (utenkelig) hadde vi hatt et lag som kunne vekslet mellom überpress og å trille ball i kjapt tempo lenger bak i banen. Lokke dem frem, spille gjennom ledd og ta dem i ubalanse. Vi vil også være mindre sårbare for kontringer, fordi Japhet er mye raskere enn Palle.
Tren på langskudd

andreas1989

VG kan melde at Huseklepp ikke blir med østover.

Quote from: VGEirik Hornelands assistenttrener og hans kone Emilie venter sitt tredje barn i disse dager.

Hørte akkurat siste episode av fotballpreik fra BA. Der konkluderes det med at dersom Brann skulle ryke for Astana så er det en like stor skandale som å ryke for Førde i cupen.

Lasaron

VG bygger tillit. De illustrerer saken med et bilde av Horneland, samt armen og hoften til en person som står ved siden av. Overskriften er: Blir hjemme

Da skal vi tenke: Wtf? Hva er det nå? Hvorfor blir ikke Horneland med til Almaty? Og så klikker vi oss inn på saken for å lese, VG tjener penger, og så ser vi hele bildet. Det viser seg at personen vi så armen og hoften til er Erik Huseklepp, og at det er HAN som skal være hjemme.

Og så venter vi på at de store mediene kommer med neste utspill om at de er avhengige av tillit, redaktørstyrte medier, blabla, etc.

For sånn som dette holder de på hele tiden.
Tren på langskudd

Corran

Quote from: Lasaron on August 25, 2024, 07:58:38 AMVG bygger tillit. De illustrerer saken med et bilde av Horneland, samt armen og hoften til en person som står ved siden av. Overskriften er: Blir hjemme

Da skal vi tenke: Wtf? Hva er det nå? Hvorfor blir ikke Horneland med til Almaty? Og så klikker vi oss inn på saken for å lese, VG tjener penger, og så ser vi hele bildet. Det viser seg at personen vi så armen og hoften til er Erik Huseklepp, og at det er HAN som skal være hjemme.

Og så venter vi på at de store mediene kommer med neste utspill om at de er avhengige av tillit, redaktørstyrte medier, blabla, etc.

For sånn som dette holder de på hele tiden.
Var bilde av Huseklepp nå
Bruker et bilde av begge så var kanskje en feil i utklippet av bilde fra sak til forside?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Morkel

Quote from: Corran on August 25, 2024, 11:35:24 AM
Quote from: Lasaron on August 25, 2024, 07:58:38 AMVG bygger tillit. De illustrerer saken med et bilde av Horneland, samt armen og hoften til en person som står ved siden av. Overskriften er: Blir hjemme

Da skal vi tenke: Wtf? Hva er det nå? Hvorfor blir ikke Horneland med til Almaty? Og så klikker vi oss inn på saken for å lese, VG tjener penger, og så ser vi hele bildet. Det viser seg at personen vi så armen og hoften til er Erik Huseklepp, og at det er HAN som skal være hjemme.

Og så venter vi på at de store mediene kommer med neste utspill om at de er avhengige av tillit, redaktørstyrte medier, blabla, etc.

For sånn som dette holder de på hele tiden.
Var bilde av Huseklepp nå
Bruker et bilde av begge så var kanskje en feil i utklippet av bilde fra sak til forside?

Nei, det er nok en A/B-testing hvor bilde og overskrift byttes ut fortløpende for å se hva folk klikker på. Så benyttes det som oppnår flest klikk etter en gitt tid. Å skape misforståelser gjør de hele tiden. De skjønner ikke at det undergraver deres eget produkt. Eneste måten å bli kvitt det er å ikke klikke på clickbait.

Dickens

Quote from: andreas1989 on August 25, 2024, 07:50:33 AMVG kan melde at Huseklepp ikke blir med østover.

Quote from: VGEirik Hornelands assistenttrener og hans kone Emilie venter sitt tredje barn i disse dager.

Hørte akkurat siste episode av fotballpreik fra BA. Der konkluderes det med at dersom Brann skulle ryke for Astana så er det en like stor skandale som å ryke for Førde i cupen.

Helt latterlig å useriøst å komme med en sånn slutning. Førde vs Astana liksom. Var det Grønner sitt verk?

BlobbyWin77

Førde i cupen ! Hva?

Mot slutten av kampen på Stadion så ikke Astana så misfornøyd ut med 2-0.

Ja, de satset litt mer mot slutten av kampen for å få en redusering, men med relativt lav risiko og ingen tegn på desperasjon eller panikk.

Corran

Quote from: BlobbyWin77 on August 25, 2024, 18:56:54 PMFørde i cupen ! Hva?

Mot slutten av kampen på Stadion så ikke Astana så misfornøyd ut med 2-0.

Ja, de satset litt mer mot slutten av kampen for å få en redusering, men med relativt lav risiko og ingen tegn på desperasjon eller panikk.

Nei men de hadde noen spillere som gikk veldig sure og det er vel et tegn på at de møtte et bedre lag enn de trodde
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.


Dickens

Quote from: RepublikkenBergen on August 25, 2024, 21:09:09 PMhttps://www.yr.no/nb/v%C3%A6rvarsel/daglig-tabell/2-1526384/Kasakhstan/Almaty%20Qalasy/Almaty

Været som er meldt på torsdag..

Helt perfekt. Kan aldri tenke meg at varmen kommer til å spille negativt inn. Snarere tvert imot.  De kommer til å få seg en boost etter 3 mnd med drittvær i Bergen.

osoerli

August 26, 2024, 08:12:36 AM #74 Last Edit: August 26, 2024, 08:20:58 AM by osoerli
Sidan Brann gir gratis kampbillett til alle som reiser til Almaty er det sikkert ikkje mange.  Nokon som har høyrt tal frå Brann?
https://www.brann.no/nyheter/informasjon-til-de-som-skal-reise-til-kasakhstan
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

andreas1989

BA kjører den sak der de skriver at det 23 Brann supportere som har meldt sin interesse, om det reele tallet blir så høyt er vel usikkert, men uansett et imponerende antall.

Corran

Det er vel minst 2 bekreftet og så regner jeg med vår gamle venn Krøvel skal avgårde så da er det 3
Beste var han på østlandet som hadde bestilt tur i mai/april for å reise med sin Kasakhstanske kone
Snakk om god timing

 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hickok

Quote from: Heispassasjer on August 23, 2024, 17:40:47 PMVirker som de har lagt opp en bra plan på bortekampen og skal være temmelig lik hvordan landslaget skal reise en uke seinere.

https://www.ba.no/brann-ledelsen-lar-ingenting-vare-opp-til-tilfeldighetene-for-bortekampen/s/5-8-2718904

Flyet Brann har chartret til og fra Almaty(LY-KDT) står virkelig i stil med klubben. Her skal være mulig å ha det komfortabelt på reisen.

https://www.youtube.com/watch?v=3FNVp89P--c
Jeg ser flyet er på vei til Bergen allerede, så da burde de i hvert fall ikke bli forsinket i morgen tidlig. De mellomlander i Trabzon ser jeg (avreise kl. 9). https://www.flightradar24.com/KLJ2221/36d0894b

Heispassasjer

Jeg ser flyet er på vei til Bergen allerede, så da burde de i hvert fall ikke bli forsinket i morgen tidlig. De mellomlander i Trabzon ser jeg (avreise kl. 9). https://www.flightradar24.com/KLJ2221/36d0894b
[/quote]

Ja, mannskapet har sikkert vært på fylla i Zagreb i helgen, så nå skal de opp til Bergen og gjøre seg klar for å fly gutta til Almaty.

andreas1989

Lurer fælt på hva dette koster, må vel betale for 4 døgn eller mer?

mobli

August 26, 2024, 12:47:29 PM #80 Last Edit: August 26, 2024, 12:50:02 PM by mobli
Quote from: andreas1989 on August 26, 2024, 12:35:54 PMLurer fælt på hva dette koster, må vel betale for 4 døgn eller mer?

Ikke helt sikkert. Det er kanskje billigere for flyselskapet å la flyet bli i Almaty i to døgn, enn det er å fly det tilbake til Litauen, for så å fly det fra Litauen til Kasakhstan igjen dagen etter.

Edit:
Flyet Astana tok fra Istanbul til Bergen var et chartret tyrkisk fly (fra Freebird Airlines). Det flydde fra Bergen igjen samme dag som Astana landet her, så de hadde kanskje noen oppdrag i mellomtiden. Det er ofte hva som er mest lønnsomt for flyselskapet.

Hickok

Quote from: andreas1989 on August 26, 2024, 12:35:54 PMLurer fælt på hva dette koster, må vel betale for 4 døgn eller mer?
3 døgn, vel? Avreise tirsdag 27.08 kl. 09 og tilbake fredag 30.08 litt før kl. 09.

Hickok

Quote from: mobli on August 26, 2024, 12:47:29 PM
Quote from: andreas1989 on August 26, 2024, 12:35:54 PMLurer fælt på hva dette koster, må vel betale for 4 døgn eller mer?

Ikke helt sikkert. Det er kanskje billigere for flyselskapet å la flyet bli i Almaty i to døgn, enn det er å fly det tilbake til Litauen, for så å fly det fra Litauen til Kasakhstan igjen dagen etter.

Edit:
Flyet Astana tok fra Istanbul til Bergen var et chartret tyrkisk fly (fra Freebird Airlines). Det flydde fra Bergen igjen samme dag som Astana landet her, så de hadde kanskje noen oppdrag i mellomtiden. Det er ofte hva som er mest lønnsomt for flyselskapet.
I dette tilfellet står nok garantert flyet i Almaty til returen, da poenget med det var interiøret.

andreas1989

Jeg vet ikke hvordan det fugerer i denne bransjen, men jeg tenker vel at takstameteret begynner å gå mye tidligere enn avgangstid fra Flesland, derav skrev jeg 4 døgn ettersom flyet allerede er på vei til Bergen. Så er jo det store spørsmålet om fly + besetning skal stå i ro i 48+ timer i Almaty.

56 passasjerer; Da er det vel en 15-20 plasser utover de Brann selv trenger.


Hickok

Quote from: andreas1989 on August 26, 2024, 12:55:35 PMJeg vet ikke hvordan det fugerer i denne bransjen, men jeg tenker vel at takstameteret begynner å gå mye tidligere enn avgangstid fra Flesland, derav skrev jeg 4 døgn ettersom flyet allerede er på vei til Bergen. Så er jo det store spørsmålet om fly + besetning skal stå i ro i 48+ timer i Almaty.

56 passasjerer; Da er det vel en 15-20 plasser utover de Brann selv trenger.


begynner nok å gå i morgen, men de må garantert betale for en mobilisering og en demobilisering i tillegg til leien. Den summen er nok fast, slik at det blir opp til flyselskapet å planlegge.

Restplassene tar sikkert media og evt sponsorer. Brann trenger sikkert 35-40 plasser selv.

Heispassasjer

Hvor stor blir kamptroppen egentlig? Skal Haaland bli med? Med trenere, fysio, lege og alt, blir de over 30 da?

andreas1989

23 spillere er vel det man ha med seg, regner med de fyller opp. Så er det trenere, fysio, lege og annen stab + eventuelt styre og stell. Det er vel 3 mann som ble sendt i forveien også som sikkert skal sitte på hjem igjen.

Nixon

Quote from: andreas1989 on August 26, 2024, 12:35:54 PMLurer fælt på hva dette koster, må vel betale for 4 døgn eller mer?

Har blitt fortalt at dersom Brann skulle dele prisen på antall seter så hadde det blitt rundt 75.000 kroner per person.
Rød makt på Hansa

andreas1989

4.2 mill ish altså. Det kunne vel vært verre. Prisene på ordinære flybilletter lå vel på 10-15k avhengig av reiserute.

krakra

Quote from: andreas1989 on August 26, 2024, 13:33:53 PM4.2 mill ish altså. Det kunne vel vært verre. Prisene på ordinære flybilletter lå vel på 10-15k avhengig av reiserute.
Halvparten vel?

andreas1989

Tok utgangspunkt i at flyet har 56 seter, 75000 x 56 = 4 200 000.

Men det er jo ikke gitt at flyet blir fullt.

krakra

Basert på dagens Ballspark virket det som de skulle være med på Branns fly, så mulig Brann får dekket ut noen av kostnadene med å selge plasser til lokalpressen.

Regner med at BT ikke lar seg smøre med gratis flytur.

Churchill

Jeg er litt småurolig for torsdagens kamp. Særlig for Marin Tomasov. Det er en kvalitetsspiller og playmaker som jeg helst skulle sett at vi slapp å møte. Nå gikk jo han skadet av banen i hjemmekampen. Noen som vet om han fremdeles er ute.
...we shall never surrender.

andreas1989

Det ville vært veldig feil når det er snakk om 23 dedikerte supportere som må ut med dyre flybilletter. Men det er klart at mediene betaler vel neppe så mye mer enn det de ordinære flybilettene ville kostet.

Hickok

Quote from: andreas1989 on August 26, 2024, 13:49:56 PMDet ville vært veldig feil når det er snakk om 23 dedikerte supportere som må ut med dyre flybilletter. Men det er klart at mediene betaler vel neppe så mye mer enn det de ordinære flybilettene ville kostet.
De betaler nok en normal pris med en premium for direkte fly, så sikkert noe sånt som 15-20.000 pr. sete.

Superjack

Quote from: Lasaron on August 24, 2024, 09:01:53 AMMed Japhet inn for Palle (utenkelig) hadde vi hatt et lag som kunne vekslet mellom überpress og å trille ball i kjapt tempo lenger bak i banen. Lokke dem frem, spille gjennom ledd og ta dem i ubalanse. Vi vil også være mindre sårbare for kontringer, fordi Japhet er mye raskere enn Palle.

Min påstand: Japhet - Kristiansen er det beste stopperparet for Brannfotballen.

Og har lite med Astana kampen å gjøre men mer for Brann på lang sikt tror jeg er at Palle blir solgt, Japhet signerer en sesong ekstra og de to utgjør stopperpar resten av 24 og inn i 25 sesongen.
Så blir Holten og Helland 3. / 4. valg.

Brannsupporter.

Norlings Hund 2

Quote from: Nixon on August 26, 2024, 13:31:47 PM
Quote from: andreas1989 on August 26, 2024, 12:35:54 PMLurer fælt på hva dette koster, må vel betale for 4 døgn eller mer?

Har blitt fortalt at dersom Brann skulle dele prisen på antall seter så hadde det blitt rundt 75.000 kroner per person.

Kan vel neppe stemme at vi betaler 4,2 millioner for fly? Det høres jo helt hinsides ut.

andreas1989

Hinsides dyrt ut? Det er vel ikke det? En billett i business class tur/retur med mellomlanding koster nok fort det samme. Så det høres jo ut som en bra deal mtp komforten de får ombord kombinert med at det er et eget fly som kommer til Bergen.

Nixon

Quote from: Hickok on August 26, 2024, 14:10:29 PM
Quote from: andreas1989 on August 26, 2024, 13:49:56 PMDet ville vært veldig feil når det er snakk om 23 dedikerte supportere som må ut med dyre flybilletter. Men det er klart at mediene betaler vel neppe så mye mer enn det de ordinære flybilettene ville kostet.
etaler nok en normal pris med en premium for direkte fly, så sikkert noe sånt som 15-20.000 pr. sete.

Godt tippet. Er snakk om 20.000 kroner for å fly med Brann for media. BT reiser med seks personer så det blir litt penger brukt der. BA nøyer seg visstnok med to.
Rød makt på Hansa

andreas1989

BT svir altså av 120k bare i fly for å lage fjase TV i Kasakhstan, men BA er stort sett alltid først ute med siste nytt om Brann.

Go Up