• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Astana - Brann, ECL - Torsdag 29.08.2024

Started by ACHTUNG, August 23, 2024, 09:09:16 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Erlend

Quote from: andreas1989 on August 27, 2024, 16:14:41 PMKalenes sier jo selv at flyet "koster noen millioner".

Snaue 4 mill er ikke så veldig dyrt, prisen pr sete er nok rundt det en business billett hadde kostet tur/retur, men da måtte man mellomlandet osv, osv.

Skrev inn en reise fra Bergen til Almaty pÃ¥ business class om en uke fra nÃ¥ i jobben sin flyportal og fikk ca 50 000 hver vei, Bergen-Køben-Istanbul-Almaty, 13 timer ned og 15 timer hjem.  SÃ¥ man fÃ¥r mye igjen for de ekstra kronene man bruker pÃ¥ chartringen her tenker jeg

Hickok

Nå er det bare en times tid igjen til landing. De har tydeligvis hatt en bra vind i halen på veien.

Hickok

Quote from: Erlend on August 27, 2024, 16:26:16 PM
Quote from: andreas1989 on August 27, 2024, 16:14:41 PMKalenes sier jo selv at flyet "koster noen millioner".

Snaue 4 mill er ikke så veldig dyrt, prisen pr sete er nok rundt det en business billett hadde kostet tur/retur, men da måtte man mellomlandet osv, osv.

Skrev inn en reise fra Bergen til Almaty pÃ¥ business class om en uke fra nÃ¥ i jobben sin flyportal og fikk ca 50 000 hver vei, Bergen-Køben-Istanbul-Almaty, 13 timer ned og 15 timer hjem.  SÃ¥ man fÃ¥r mye igjen for de ekstra kronene man bruker pÃ¥ chartringen her tenker jeg
I tillegg kommer de seg hjem kort tid etter kamp, slik at de får 2 1/2 dag i Bergen før kampen på søndag. Er viktig det også om de skal kunne prestere maks der.

Nixon

Et tegn på hvor mye fokus Bataljonen har på dette forumet er at de har startet en Vipps-aksjon til et veldedig formål i Almaty. Etter modell fra skottene da de var her. Men ikke en sjel fra styre og stell der har tenkt på å reklamere for tiltaket her. Det skal ha kommet inn over 80.000 kroner.

Nu vel. Her er info i alle fall for de som ikke har fått det med seg andre steder:

Bataljonen har startet en innsamling til et veldedig formål i Almaty.
Help Newborn NICU in Rural Areas of Kazakhstan.
For å gjøre noe positivt for lokalsamfunnet i Almaty.

Donasjon skjer via Bataljonen sin vipps 39836.
Bruk kategori Almaty.
Rød makt på Hansa

Hickok

Da var nedstigningen godt i gang, så da er de nok rundt 20-25 minutter unna landing.

Dickens

Uten tvil en klasseinvestering med det flyet og hotellet. De går uansett i pluss med premiepengene de har fått underveis.

Churchill

Blir stusselig å ta SAS til Bodø heretter...
...we shall never surrender.

Hickok

Quote from: Churchill on August 27, 2024, 17:07:14 PMBlir stusselig å ta SAS til Bodø heretter...
NÃ¥ undervurderer du 29B noe voldsomt! :)

Churchill

Quote from: Hickok on August 27, 2024, 17:09:42 PM
Quote from: Churchill on August 27, 2024, 17:07:14 PMBlir stusselig å ta SAS til Bodø heretter...
undervurderer du 29B noe voldsomt! :)

29B, intet mindre. Absolutt ingen plasser å gjøre av bena.
...we shall never surrender.

Churchill

får ikke med meg landingen, siden guttungen ber om bli hentet. Gleder meg til å lese om den her....
...we shall never surrender.

mobli

Yr melder om regn og 18-21 grader under kampen. Ser ut til at Brann har tatt med seg regnet over.


Nixon

Rød makt på Hansa

RepublikkenBergen

Ser nesten for meg en stemme bak i flyet.. Glede Glede Glede :p

Hickok

Jeg så ellers at det var det 5. mest fulgte flyet i verden rett før landing med over 500 følgere, så det var tydeligvis populert å følge Brann på tur.

RepublikkenBergen

Quote from: Hickok on August 27, 2024, 17:28:31 PMJeg så ellers at det var det 5. mest fulgte flyet i verden rett før landing med over 500 følgere, så det var tydeligvis populert å følge Brann på tur.

Var faktisk det 4 mest fulgte en periode =)

Utmedsnolken

"og der snubler Sæternes igjen"

Churchill

Gikk glipp av touchdown... Kommer aldri til å tilgi meg selv.
...we shall never surrender.

Dickens

Quote from: Utmedsnolken on August 27, 2024, 17:51:57 PMTuren til Tyrkia var på topp 3

Hvilke fly er de andre da? Taylor Swift? Trump Airlines?

Finfin respons

Arg. Finnes det reprisesending på flightradar?
Kanskje.

Hickok

Quote from: Finfin respons on August 27, 2024, 20:26:14 PMArg. Finnes det reprisesending på flightradar?
Jepp, du kan se turen på nytt.

Utmedsnolken

Quote from: Dickens on August 27, 2024, 18:18:07 PM
Quote from: Utmedsnolken on August 27, 2024, 17:51:57 PMTuren til Tyrkia var på topp 3

Hvilke fly er de andre da? Taylor Swift? Trump Airlines?

Airforce one og ett jagerfly i england toppet da jeg var inne
"og der snubler Sæternes igjen"

Finfin respons

Quote from: Hickok on August 27, 2024, 20:32:01 PM
Quote from: Finfin respons on August 27, 2024, 20:26:14 PMArg. Finnes det reprisesending på flightradar?
du kan se turen på nytt.

Tipp topp! Vet ikke hva jeg gjorde rett eller feil men fikk høydepunktene fra turen i form av sakte fart i avspillingen av alle kursendringene men ellers gikk de rette strekkene radig unna unna. Fikk sett reprisen på omlag fem minutt, men dessverre uten spenningen med øvrig trafikk (med min zooming?)

Forøvrig må jeg si at jeg gjør meg noen tanker om både meg selv og resten av forumet etter denne festdagen. Jeg gjør jo det.
Kanskje.

Lasaron

Jeg tenker som så at Brann allerede har gjort det bra i Europa, jeg. Vi har slått ut middels lag fra Nederland og Skottland, noe som absolutt lar seg høre. Gøy var det og. Astana er på en dupp, men er jo et "storlag," og vi slo dem 2-0. Så om vi går på en smell i morgen? Jaja. Det skal jeg leve fint med. Og grådig gøy om vi avanserer.
Tren på langskudd

opplett

Blir forferdelig nervepirrende. Men gøy at jeg i det hele tatt har muligheten til å kjenne på den følelsen i forbindelse med Europa.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Churchill

Vi har i Europa tatt oss av lag som Arouca, GAE, St. Mirren og så vidt blitt slått ut av storlaget AZ Alkmaar. Vi har slått og rundspilt Astana hjemme. Klart vi har grunn til å bli skuffet dersom Astana virkelig finner frem til god gammel klasse og slår oss ut. Jeg tror ikke det kommer til å skje. Ikke de som regner på sannsynligheter for bettingselskapene heller.

Men for all del, vi spiller i ALMATY!
...we shall never surrender.

Heispassasjer

Norsk tipping har dette på Oddsen.

HUB 
FC Astana 3.65 - Uavgjort 3.55 - Brann 1.77

Vanskelig å si, men hvis Brann klarer å holde fokus og spille lignende kamp som bort mot AZ, skal de klare å dra dette i land.
Kanskje til og med seier. Jeg tar en jinx og tipper 2-1 til Brann. 4-1 sammenlagt.

Fusentast

Quote from: Heispassasjer on August 28, 2024, 09:31:49 AMNorsk tipping har dette på Oddsen.

HUB 
FC Astana 3.65 - Uavgjort 3.55 - Brann 1.77

Vanskelig å si, men hvis Brann klarer å holde fokus og spille lignende kamp som bort mot AZ, skal de klare å dra dette i land.
Kanskje til og med seier. Jeg tar en jinx og tipper 2-1 til Brann. 4-1 sammenlagt.

Har tro på at Brann går videre, men ikke nødvendigvis at de vinner denne enkeltkampen. Husk at Brann klarer seg med ettmålstap eller uavgjort. Uaktuelt å spille på Brann til en så lav odds...
I don't think you can the rules!

andreas1989

Værmedlingen nå tilsier regn og en nesten litt lav tempratur.

Lasaron

Det har jammen vært skapt mye dramatikk rundt denne kampen. Ekstremvarme, trøbbel med visum, trøbbel med fly, matforgiftning, Kina, Russland, allslags usportsligheter, rar kultur, Champions League-lag. Syk døgnrytme.
Tren på langskudd

Rossi

Quote from: Heispassasjer on August 28, 2024, 09:31:49 AMNorsk tipping har dette på Oddsen.

HUB 
FC Astana 3.65 - Uavgjort 3.55 - Brann 1.77

Vanskelig å si, men hvis Brann klarer å holde fokus og spille lignende kamp som bort mot AZ, skal de klare å dra dette i land.
Kanskje til og med seier. Jeg tar en jinx og tipper 2-1 til Brann. 4-1 sammenlagt.

Mener å huske at oddsen for Brann-seier borte mot St. Mirren var cirka 2. Vi er altså regnet for å være større favoritt mot Astana, enn vi var mot Mirren.
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

Erlend

Quote from: Lasaron on August 28, 2024, 10:14:31 AMDet har jammen vært skapt mye dramatikk rundt denne kampen. Ekstremvarme, trøbbel med visum, trøbbel med fly, matforgiftning, Kina, Russland, allslags usportsligheter, rar kultur, Champions League-lag. Syk døgnrytme.

SÃ¥nn er det med Brann.  Litt som med cupfinalen der det endte som en stor riksdekkende debatt at spillerne stilte i 17.mai-tog og deretter hadde "tatt seieren pÃ¥ forskudd" fordi de stilte opp i 5 minutter i spektrum kvelden før.  Litt storm i vannglass mÃ¥ man ha i Bergen

Corran

Kokken er i gang og tror ikke spillerne vil merke noe til at det er en Michelin kokk på kjøkkenet for det blir den vanlige kjedelige pastaen, ris, kyllingen og laksen

https://www.ba.no/folg-branns-vei-mot-europa-fc-astana-brann/s/5-8-2721823?p=lc-8190573-51694-bergensavisen

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

opplett

Quote from: Corran on August 28, 2024, 14:39:19 PMKokken er i gang og tror ikke spillerne vil merke noe til at det er en Michelin kokk på kjøkkenet for det blir den vanlige kjedelige pastaen, ris, kyllingen og laksen

https://www.ba.no/folg-branns-vei-mot-europa-fc-astana-brann/s/5-8-2721823?p=lc-8190573-51694-bergensavisen



Hadde vært en morsom minidokumentar å følge turen gjennom Haatuft sine øyne og matlaging for Brann.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Billy Elliott

Her er det bare å lære, lære og atter lære av det Bodø/Glimt får gjennomgå nede i Serbia akkurat nå; forskjellen på borte og hjemme i Europa kan være som natt og dag.

Jeg håper for all del ikke vi går like daft og naivt til verket som Kjetil Knutsens menn later til å ha gjort.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Utmedsnolken

Quote from: Billy Elliott on August 28, 2024, 20:35:32 PMHer er det bare å lære, lære og atter lære av det Bodø/Glimt får gjennomgå nede i Serbia akkurat nå; forskjellen på borte og hjemme i Europa kan være som natt og dag.

Jeg håper for all del ikke vi går like daft og naivt til verket som Kjetil Knutsens menn later til å ha gjort.

Burde ha god erfaring der. Vi slo jo Levanger 1-0 hjemme, men tapte 1-4 borte
"og der snubler Sæternes igjen"

krakra

Tror nok det er mindre forskjell på Astana og Levanger enn på Røde Stjerne og Astana. Det er forresten ikke sånn at vi ikke har spilt bortekamper i Europa de siste årene, og må se på Glimt-kamper for å vite hvordan det er.

Corran

Glimt burde ha ledet 2-0 etter første kampen og spilte til tider (etter rapportene) veldig bra.
Nå kan de fort gå på en smell
En skal ikke se bort i fra at det kan skje med Brann også selv om det menes her at Astana er nærmere Levanger enn Røde Stjerne i kvalitet (så gode er ikke røde stjerne)

Men det ene målet Brann har mer i bedre målforskjell kan jo også vise seg som gull


Faen lenge siden eg har vært så nervøs og giret før en kamp.
MÃ¥ tilbake til cupfinalen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Dickens

Denne Levanger-vitsen/anekdoten begynner å bli ekstremt repeterende og kjedelig.

Men,ja, håper Brann-spillerne ser Glimt-kampen på rommet der nede. Der ser vi hvor forskjellig oppgjør i Europa hjemme og borte kan være. Men likevel ser jeg to åpenbare fordeler Brann:

1) De har en 2-0 ledelse å gå på.
2) Det blir ikke i nærheten av noe heksegryte der nede med kun 10k solgte billetter.

Men kan ikke fatte og begripe at Glimt, med så mye penger, har Høgh som førstevalg på topp.

Positivt for oss andre i ES at de må nøye seg med EL og ikke får kloen i alle CL-millionene.

Billy Elliott

Quote from: krakra on August 28, 2024, 20:52:31 PMDet er forresten ikke sånn at vi ikke har spilt bortekamper i Europa de siste årene, og må se på Glimt-kamper for å vite hvordan det er.

Vi har spilt borte, men kun i første kamp, ikke andre, og stort sett kun mot lag fullstendig blottet for Europa-erfaring (med unntak av AZ, som vi røk for).
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

esp123

Quote from: Dickens on August 28, 2024, 21:33:29 PMMen kan ikke fatte og begripe at Glimt, med så mye penger, har Høgh som førstevalg på topp.

Positivt for oss andre i ES at de må nøye seg med EL og ikke får kloen i alle CL-millionene.

Min påstand er at ihvertfall to av tre i angrepsrekken kunne blitt byttet ut med Brann-spillere og de hadde vært styrket.

Superjack

Den 2. scoringen tror jeg var ekstremt viktig.

SÃ¥ glimtkampen.
Glimt rundspilt i 45 minutter. Heldig bare 1-0

I 2 omgang så det ut som Glimt kunne ta Røde stjerne på kondisen etter ca 55
minutter spill.

Den 2-0 scoringen på corner ødela.Røde stjerne fikk luft, Glimt mistet troen så det ut som.

Jeg tror Brann kan ta Astana over 90 minutter pÃ¥ kondis. Og  da er det mÃ¥l nr 2 sÃ¥ ekstremt viktig.
Brannsupporter.

Morkel

Quote from: Billy Elliott on August 28, 2024, 20:35:32 PMHer er det bare å lære, lære og atter lære av det Bodø/Glimt får gjennomgå nede i Serbia akkurat nå; forskjellen på borte og hjemme i Europa kan være som natt og dag.

Jeg håper for all del ikke vi går like daft og naivt til verket som Kjetil Knutsens menn later til å ha gjort.

Men den blir også mer natt og dag av å flytte seg fra en kunstgressbane i nord til en av europas vanskeligste bortearenaer. Hvor tøft det blir i Almaty i morgen gjenstår å se. Men jeg konkluderer ikke noe basert på denne kampen. For meg hadde allerede B/G tapt når de slapp inn det målet der oppe. Jeg trodde det skulle bli styggere.

Superjack

Quote from: Morkel on August 28, 2024, 22:08:30 PM
Quote from: Billy Elliott on August 28, 2024, 20:35:32 PMHer er det bare å lære, lære og atter lære av det Bodø/Glimt får gjennomgå nede i Serbia akkurat nå; forskjellen på borte og hjemme i Europa kan være som natt og dag.

Jeg håper for all del ikke vi går like daft og naivt til verket som Kjetil Knutsens menn later til å ha gjort.

Men den blir også mer natt og dag av å flytte seg fra en kunstgressbane i nord til en av europas vanskeligste bortearenaer. Hvor tøft det blir i Almaty i morgen gjenstår å se. Men jeg konkluderer ikke noe basert på denne kampen. For meg hadde allerede B/G tapt når de slapp inn det målet der oppe. Jeg trodde det skulle bli styggere.

Glimt hadde Seberne pÃ¥ gaffelen  i Bodø.
Men viser at det er mulig.
For Brann og Norsk fotball på lang sikt tror jeg det er positivt at Glimt ikke gikk til Mesterligaen.

Tror Glimt kan slå godt fra seg i EL. Mesterligaen kunne fort blitt mange tap og lite poeng for ranking.

Glimt i EL, Molde og Brann i konferanseligaen tror jeg blir veldig bra.
Mange mulige rankingpoeng, og kanskje Norge allerede for 26 sesongen i Europa kan ha 2 kvallikplasser til Mesterliga og Europaliga, der en playoff til Mesterligaen og Europaliga er garantert.

Kan gi mye gøy Europa for Brann de neste årene tenker jeg.

Men viktigst av alt i dette scenarioet. Brann går til konferanseligaen i år, og så må Brann slutte topp 2 i ES
Brannsupporter.

krakra

Quote from: Morkel on August 28, 2024, 22:08:30 PM
Quote from: Billy Elliott on August 28, 2024, 20:35:32 PMHer er det bare å lære, lære og atter lære av det Bodø/Glimt får gjennomgå nede i Serbia akkurat nå; forskjellen på borte og hjemme i Europa kan være som natt og dag.

Jeg håper for all del ikke vi går like daft og naivt til verket som Kjetil Knutsens menn later til å ha gjort.

Men den blir også mer natt og dag av å flytte seg fra en kunstgressbane i nord til en av europas vanskeligste bortearenaer. Hvor tøft det blir i Almaty i morgen gjenstår å se. Men jeg konkluderer ikke noe basert på denne kampen. For meg hadde allerede B/G tapt når de slapp inn det målet der oppe. Jeg trodde det skulle bli styggere.
Nei, det er merkelig å skulle bruke Røde Stjerne som eksempel på hvor tøft bortekampen mot Astana vil bli. Det er dag og natt. Ikke sammenlignbart i det hele tatt. At Astana løfter seg i morgen tar jeg for gitt, men at det blir samme løft som Røde Stjerne fikk vil overraske meg.

Astana må løfte seg ganske mye for å i det hele tatt unngå tap i morgen.

Lasaron

Det er meningsløst å sammenligne bortekamp mot Røde Stjerne og Astana.....


Neida. Joda.

Men dette med at bortekamp mot Røde Stjerne er så ekstremt vanskelig, da skulle man tro de var fast inventar i kvartfinaler i CL, eller iallfall åttendelsfinale. Men det er de jo ikke. Så litt overdrivelse fra media, som mange biter på, tror jeg.
Tren på langskudd

esp123

Lol.

Ja, det er meningsløst all den tid Astana ikke spiller på hjemmebanen sin en gang. Og Røde Stjerne er ranket over 80 plasser høyere enn Astana på UEFA sin ranking.


Superjack

Igjen, husk at alt som er på nivå med Levanger er ekstremt vanskelig.

Det går fint å gjøre en sammenligning med Glimt og Brann sitt utgangspunkt og oppgave. Astana og Røde Stjerne er vant å spille i Europa, begge er kjent for å være sterke på hjemmebane.

Så er det vel slutt på likheter.
Astana har en middels sesong. Spiller på en bane langt hjemmefra og er langt unna Røde Stjerne i nivå.

Vil si minst 70-30 favør Brann i forhold til å gå videre.
Mulig 80-20.
Brannsupporter.

esp123

August 29, 2024, 07:19:28 AM #198 Last Edit: August 29, 2024, 07:21:54 AM by esp123
Astana sin hjemmebane (som de ikke spiller på) har visstnok et spesielt kunstgress, som tidligere har gitt de (og landslaget) en betydelig hjemmefordel. Den har de ikke når de spiller i Almaty.

Glimt derimot kommer fra sin hjemmebanefordel med underlaget sitt, til Beograd, der de helt sikkert hadde optimalisert baneforholdene for å gjøre det vanskeligere for Glimt.

Superjack

Ser Brann fulgte rådet jeg gav her inne med å følge Norsk tidssone i Alamaty

Så lenge de står over den lokale salaten og isen så går dette bra.
Brannsupporter.

Go Up