• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Astana - Brann, ECL - Torsdag 29.08.2024

Started by ACHTUNG, August 23, 2024, 09:09:16 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Corran

Quote from: Kagain on August 29, 2024, 21:08:47 PM
Quote from: opplett on August 29, 2024, 18:40:58 PMDe som messet om det der Levanger-greiene har ikke vært Brannsupporter lenge tror jeg. Det ligger i Brannmytologien at vi kan tape mot hvem som helst, når som helst. Det må folk bare skjønne og ta innover seg.

en liten parafrase på Monsamjeldens bevingede ord? Her i Brann kan vi tape mot hvem som helst, og det har fansen bare å forholde seg til?

Jeg er en av de som i de fleste tilfeller havner i pessimistgaten. Det i så stor grad at jeg prøver å unngå å spinne mine dommedagsvisjoner hele tiden. Jeg var ikke overrasket da Brann gikk på smellen. Vi satt noen kollegaer og så på kampen, og da første omgang var over sa jeg til dem at den første som får målet i andre omgang vil antageligvis styre kampen. Det ble dessverre Astana...

Quote from: Lasaron on August 29, 2024, 20:54:41 PMDenne kvelden bærer preg av at jeg velter meg i egen selvmedlidenhet. Nok nå, snart. Må bare trøste og bære meg over en ting til. Jeg leser mange som på ulike måter skal ha seg frabedt etterpåklokskap etc. Men saken er jo at her var det mye forhåndsklokskap ute og gikk. Hva var det jeg sa? er på sin plass nå.

The man speaketh the truth.

Helt enig.
Etter 20 minutter når alle lo av hvor dårlige avslutninger Astana hadde så sa jeg at de setter dem til slutt.
I 40 minutt sa jeg at Brann MÅ score et mål og helst før pause.
Resten av kampen sa jeg at dette ikke går men begynte å litt troen når Astana etter 2-0 la seg bakpå og begynte å hale tid. Men så ville Soltvedt det annerledes
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

Quote from: Corran on August 29, 2024, 21:13:26 PMHelt enig.
Etter 20 minutter når alle lo av hvor dårlige avslutninger Astana hadde så sa jeg at de setter dem til slutt.
I 40 minutt sa jeg at Brann MÅ score et mål og helst før pause.
Resten av kampen sa jeg at dette ikke går men begynte å litt troen når Astana etter 2-0 la seg bakpå og begynte å hale tid. Men så ville Soltvedt det annerledes

Jeg fikk ikke rantet ferdig om hvor tullete det var av Horneland å legge over til en defensiv taktikk som han omtrent aldri har prøvd før, spesielt ikke i et lag som Brann som alltid har hatt problemer med å ri i land en ledelse, før Astana scorte.

nero

Quote from: Lasaron on August 29, 2024, 20:54:41 PMDenne kvelden bærer preg av at jeg velter meg i egen selvmedlidenhet. Nok nå, snart. Må bare trøste og bære meg over en ting til. Jeg leser mange som på ulike måter skal ha seg frabedt etterpåklokskap etc. Men saken er jo at her var det mye forhåndsklokskap ute og gikk. Hva var det jeg sa? er på sin plass nå.

Ja. Folk snakket jo som om dette var walk over. Det må vel settes på kontoen for historieløshet. Levanger, my ass
Lions led by donkeys.

Rossi

Horneland sier en ting, gjør noe annet. Det gir ikke tillit.

Nå har de begynt å skylde på dommeren.

Blir en kjip tur hjem i luksusflyet.
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

Corran

Når eg tenker meg om så var Brann så skandaløst dårlig at de burde betale fly billettene og hotell for de 25 stakkarene som hadde reist bort der for å støtte laget.
De ofret så mye kroner og tid/ferie og dette er det Brann ga tilbake.
Skandaløst
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Rossi

Nå er det samling i bånn, jeg forventer at Dyng og FHM setter klubben først, og dropper å reise på tur med NFF.
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

Belfort

Quote from: Rossi on August 29, 2024, 22:07:52 PMNå er det samling i bånn, jeg forventer at Dyng og FHM setter klubben først, og dropper å reise på tur med NFF.

Neida, er jo så i helvete gjevt og spille på Norges landslag

Corran

Quote from: Rossi on August 29, 2024, 22:07:52 PMNå er det samling i bånn, jeg forventer at Dyng og FHM setter klubben først, og dropper å reise på tur med NFF.
Forventer du virkelig det?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

olebrann3

Quote from: Belfort on August 29, 2024, 22:24:20 PM
Quote from: Rossi on August 29, 2024, 22:07:52 PMNå er det samling i bånn, jeg forventer at Dyng og FHM setter klubben først, og dropper å reise på tur med NFF.

Neida, er jo så i helvete gjevt og spille på Norges landslag

Spille? De skal vell begge 2 bort for å sitte på tribunen eller kanskje på benken om de er heldig.

andreas1989

Ja når vi plutselig begynner å peke på dommeren så er det liten tvil om at man leter etter unnskyldninger. Det var ikke snakk om å skylde på noen andre etter kampen i Skottland.

Lasaron

Brannfakkel (pun not intended)

Å drive å hylle de supporterne som dro til Kazakhstan er på en måte litt rart. Jeg har alltid syntes det er litt rart å hylle supportere som drar på alt. Det er som å hylle noen for å ha en hobby de er villig til å bruke mye penger på. Helt flott at de gjør det, altså. De må gjerne fortsette med det. :)
Tren på langskudd

opplett

Tja, å hylle de i Norge er én ting. Men at de reiser nesten til Kina for å se Brann synes jeg fortjener litt oppmerksomhet. Selv om de selvfølgelig synes det er artig å ta den turen.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Fusentast

Det er først og fremst kampledelsen som fører til fadesen i går. 0-0 til pause, greit nok, men Brann slipper til veldig mange sjanser. Det gjøres ikke noen grep før Astana scorer, og noen spillere får være alt for lenge på banen. Usikker på hva som blir sagt i pausen, men med to måls ledelse og 45 minutter igjen må det være mulig å mobilisere bedre enn det som var tilfellet i går. Det var ingen som gikk i krigen og ville videre koste hva det koste ville, savnet er leder som kunne fyre ned noen.
I don't think you can the rules!

opplett

Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Rossi

Quote from: Fusentast on August 30, 2024, 07:41:12 AMDet er først og fremst kampledelsen som fører til fadesen i går. 0-0 til pause, greit nok, men Brann slipper til veldig mange sjanser. Det gjøres ikke noen grep før Astana scorer, og noen spillere får være alt for lenge på banen. Usikker på hva som blir sagt i pausen, men med to måls ledelse og 45 minutter igjen må det være mulig å mobilisere bedre enn det som var tilfellet i går. Det var ingen som gikk i krigen og ville videre koste hva det koste ville, savnet er leder som kunne fyre ned noen.

Ja reagert litt på en fraværende kaptein.
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

andreas1989

Er vel fair å si at dette var Hornelands verste kamp som Brann trener, rent prestasjonsmessig?

Det må være lov å etterlyse at Horneland er mer pragmatisk av seg uten at det betyr at man skal endre totalt på prinsippene sine. Samme lag i kamp etter kamp har sine fordeler, men det har også sine soleklare ulemper, og skal vi ha en stor stall så får nå vi ta å bruke den også. En ting er kampbelastning, men i går så må det også taes noen taktiske valg uten at det skal gå utover grunnideen for hvordan vi skal spille fotball. En ting er 11er, en annen ting er bytter, antall og når de kommer, igjen skal vi ha en stor stall så får vi bruke den.

Så trenger vi ikke å dra i gang enda en SHN debatt osv, dritt lei han Yaw i tv2 jeg også. Men vi har kanskje et ledelses probelem? Pallesen er en kulthelt uten like og har utvilsomt en tilstedeværelse, men er han kapteinsmatriale for et lag som skal ut i europa å spille krevende kamper? Han skal få lov til å overbevise om at jeg tar feil, men ikke bare spiller han en dirkete svak kamp i går rent isolert, men klarer han å lede, dirigere og styre dette laget?

Fusentast

Quote from: andreas1989 on August 30, 2024, 08:18:28 AMEr vel fair å si at dette var Hornelands verste kamp som Brann trener, rent prestasjonsmessig?

Det må være lov å etterlyse at Horneland er mer pragmatisk av seg uten at det betyr at man skal endre totalt på prinsippene sine. Samme lag i kamp etter kamp har sine fordeler, men det har også sine soleklare ulemper, og skal vi ha en stor stall så får nå vi ta å bruke den også. En ting er kampbelastning, men i går så må det også taes noen taktiske valg uten at det skal gå utover grunnideen for hvordan vi skal spille fotball. En ting er 11er, en annen ting er bytter, antall og når de kommer, igjen skal vi ha en stor stall så får vi bruke den.

Så trenger vi ikke å dra i gang enda en SHN debatt osv, dritt lei han Yaw i tv2 jeg også. Men vi har kanskje et ledelses probelem? Pallesen er en kulthelt uten like og har utvilsomt en tilstedeværelse, men er han kapteinsmatriale for et lag som skal ut i europa å spille krevende kamper? Han skal få lov til å overbevise om at jeg tar feil, men ikke bare spiller han en dirkete svak kamp i går rent isolert, men klarer han å lede, dirigere og styre dette laget?

te author=andreas1989 link=msg=627940 date=1725002308]
Er vel fair å si at dette var Hornelands verste kamp som Brann trener, rent prestasjonsmessig?

Det må være lov å etterlyse at Horneland er mer pragmatisk av seg uten at det betyr at man skal endre totalt på prinsippene sine. Samme lag i kamp etter kamp har sine fordeler, men det har også sine soleklare ulemper, og skal vi ha en stor stall så får nå vi ta å bruke den også. En ting er kampbelastning, men i går så må det også taes noen taktiske valg uten at det skal gå utover grunnideen for hvordan vi skal spille fotball. En ting er 11er, en annen ting er bytter, antall og når de kommer, igjen skal vi ha en stor stall så får vi bruke den.

Så trenger vi ikke å dra i gang enda en SHN debatt osv, dritt lei han Yaw i tv2 jeg også. Men vi har kanskje et ledelses probelem? Pallesen er en kulthelt uten like og har utvilsomt en tilstedeværelse, men er han kapteinsmatriale for et lag som skal ut i europa å spille krevende kamper? Han skal få lov til å overbevise om at jeg tar feil, men ikke bare spiller han en dirkete svak kamp i går rent isolert, men klarer han å lede, dirigere og styre dette laget?

[/quote]
Quote from: andreas1989 on August 30, 2024, 08:18:28 AMEr vel fair å si at dette var Hornelands verste kamp som Brann trener, rent prestasjonsmessig?

Det må være lov å etterlyse at Horneland er mer pragmatisk av seg uten at det betyr at man skal endre totalt på prinsippene sine. Samme lag i kamp etter kamp har sine fordeler, men det har også sine soleklare ulemper, og skal vi ha en stor stall så får nå vi ta å bruke den også. En ting er kampbelastning, men i går så må det også taes noen taktiske valg uten at det skal gå utover grunnideen for hvordan vi skal spille fotball. En ting er 11er, en annen ting er bytter, antall og når de kommer, igjen skal vi ha en stor stall så får vi bruke den.

Så trenger vi ikke å dra i gang enda en SHN debatt osv, dritt lei han Yaw i tv2 jeg også. Men vi har kanskje et ledelses probelem? Pallesen er en kulthelt uten like og har utvilsomt en tilstedeværelse, men er han kapteinsmatriale for et lag som skal ut i europa å spille krevende kamper? Han skal få lov til å overbevise om at jeg tar feil, men ikke bare spiller han en dirkete svak kamp i går rent isolert, men klarer han å lede, dirigere og styre dette laget?

te author=andreas1989 link=msg=627940 date=1725002308]
Er vel fair å si at dette var Hornelands verste kamp som Brann trener, rent prestasjonsmessig?

Det må være lov å etterlyse at Horneland er mer pragmatisk av seg uten at det betyr at man skal endre totalt på prinsippene sine. Samme lag i kamp etter kamp har sine fordeler, men det har også sine soleklare ulemper, og skal vi ha en stor stall så får nå vi ta å bruke den også. En ting er kampbelastning, men i går så må det også taes noen taktiske valg uten at det skal gå utover grunnideen for hvordan vi skal spille fotball. En ting er 11er, en annen ting er bytter, antall og når de kommer, igjen skal vi ha en stor stall så får vi bruke den.

Så trenger vi ikke å dra i gang enda en SHN debatt osv, dritt lei han Yaw i tv2 jeg også. Men vi har kanskje et ledelses probelem? Pallesen er en kulthelt uten like og har utvilsomt en tilstedeværelse, men er han kapteinsmatriale for et lag som skal ut i europa å spille krevende kamper? Han skal få lov til å overbevise om at jeg tar feil, men ikke bare spiller han en dirkete svak kamp i går rent isolert, men klarer han å lede, dirigere og styre dette laget?

[/quote]

Ikke meningen å starte en SHN-debatt her, men jeg savnet en leder som gikk foran og ledet troppene i krigen. Det var ingen «vi skal faen meg videre»-vibber og det de vant knapt en duell.
I don't think you can the rules!

2Cool4School

Ja dette var sørgelig! Kampen i går som et rent mareritt!

Leste heldigvis et innlegg av Dangfart hvor han påpeker at for bare noen år siden så tapte vi playoff kampen på straffer mot Jerv og var nede i Adecco.

Nå har vi hatt gleden av cupfinale med seier, 2 stk Europa playoff kamper, medalje i ES 2 år på rad, og medalje kanditat for 3 året på rad!!

På tide og stikke fingeren i jorden og ikke male f på veggen!!

Dog en ting jeg vil si ang dommeren. Dette luktet sur melk!!!! Han blåste alt Astanas vei over en lang periode, bare vi forsøkte bli en smule fysiske i duellspillet? Heggebø Hulken inn og det FØRSTE dommeren gjør eg og gi han en SKIKKELIG advarsel. Neste involvering GULT kort direkte!

Noen som har sjekket hvor mange effektive minutter som ble spilt av 4 minutter tillegstid? Forøvrig så blåste dommer frispark mot oss på 2 av cornere siste 10 minuttene i feltet... Frisparket helt på slutten blåser han igjen....

Kontringen vi har på overgang helt i slutten før det fatale målet og feilen til Soltvedt så blåser han pga Astana spiller ligger nede med strekk? Jeg skal roe meg ned med konspirasjons hatten min.....

Jeg synes bookiene var helt ute, du fikk 10 i odds på at Astana kvallet seg, til og med med inklekstra omganger+straffer men jeg kunne aldri spilt mot Brann på denne måten!!

Synes veldig synd på alle spillerene som blør og ånder for drakten og byen Bergen, inkl Horneland som får så mye pepper nå. Etterlyste personlig de to byttene mye tidligere... Og Larsen inn for Soltvedt (så ut som han slet, strekk?) Men tenker at det må ligge årsaker til at dette ikke ble gjort som vi ikke vet om!


Vi gir bort 2 gratis mål. Vi kunne fort ledet både 1 og 2-0 etter første 10 minuttene, før Astana selvsagt kunne hatt mane mange mål!

Bare til og se fremover her mot søndagens kamp og kjøre på, de trenger støtten vår nå!

- Noen som vet hva Europaspill 2 eller 3 plass i ES i år gir eller har link med info?


ostraume

https://kassiesa.net/uefa/files/2025-26-uefa-access-list.pdf

2. plass gir Q2 i CL.

3. og 4. plass gir Q2 i Conference.

Cupvinner gir Q3 i Europa League.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Leffen

Kudos til folk som allerede en time etter kampen klarer å fokusere på at vi har kommet en lang vei fra nedrykket.

Selv forbeholder jeg meg retten til å være pissesur for dette togkrasjet i minst en uke! Så ubeskrivelig dårlig vi var. Orker ikke mas om høyde, luft, feil ball, lys i trynet (sic!). Dette var en kollaps. Personlige feil på alle mål, at Soltvedt ikke blir byttet ut lenge før, legge om til tre bak som aaaaaalle vet at ikke funker for dette laget.

Helvete.

Corran

Når det gjelder kaptein så skuffer Palle litt
Han fyrer ikke akkurat opp lag kompisene
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Heispassasjer

Quote from: 2Cool4School on August 30, 2024, 09:12:58 AMNå har vi hatt gleden av cupfinale med seier, 2 stk Europa playoff kamper, medalje i ES 2 år på rad, og medalje kanditat for 3 året på rad!!


At det var?

esp123

Dette var én elendig kamp. To tabber. Tror ikke vi skal overanalysere det som skjedde. Det virker som det var ekstraordinære spilleforhold. Banen var nok forberedt for å gjøre livet mest mulig vanskelig for Brann sin spillestil, det vil ikke overraske meg om det var gjort noe med ballene også. Sånn er det borte mange steder i Europa. Det kan være mange grunner til at vi presterte som vi gjorde.

Nå gjelder det å lære av det vi kan lære av. Og det er å gjøre smartere valg i nøkkelsituasjoner. Det eneste vi kan gjøre er å ta dette med oss til neste gang vi forhåpentligvis får muligheten

2Cool4School

Quote from: Heispassasjer on August 30, 2024, 10:14:58 AM
Quote from: 2Cool4School on August 30, 2024, 09:12:58 AMNå har vi hatt gleden av cupfinale med seier, 2 stk Europa playoff kamper, medalje i ES 2 år på rad, og medalje kanditat for 3 året på rad!!


At det var?

Nesten litt flaut, skal ikke skylde på tasteleif engang!

Poenget blir noe av det samme! klem


Dickens

Kan ikke huske å ha vært så tom etter en kamp. Hva nå, Brann? Jeg tror den landslagspausen kommer ekstremt godt med nå.

Rossi

August 30, 2024, 13:38:42 PM #375 Last Edit: August 30, 2024, 13:40:41 PM by Rossi
Grigoriy Babayan kunne vel knapt tro det han så. Han må jo ha trodd det var noe annet som lå bak, noe han ikke forstod - noe skikkelig glupt. Men etterhvert må det ha demret for han, at det faktisk ikke var noe annet enn en taktisk nullitet hos bortelaget som åpenbarte seg - og da var det bare å kjøre på da.
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

Falkman

Quote from: Dickens on August 30, 2024, 12:17:53 PMKan ikke huske å ha vært så tom etter en kamp. Hva nå, Brann? Jeg tror den landslagspausen kommer ekstremt godt med nå.

Enig. Største skuffelsen i dette årtusenet, utenom nedrykkene. Eneste som kan måle seg er finale-tapet i 2011.  Men da var jeg egentlig mest forbannet.

Lasaron

Da har jeg kommet lett fra det. Om jeg skal telle større nedturer enn denne i dette årtusenet: Ikke få meg startet.
Tren på langskudd

Heispassasjer

Ser at oppsumeringsvideoen, Astana-Brann, har 30.000 visninger på Brann sin Youtube kanal. Regner med det ikke er  Brannsupportere som driver med selvpining, så fiaskoen drar interesse..

Go Up