• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Overgangsvinduet vinteren 2024/2025

Started by Lasaron, September 03, 2024, 15:46:27 PM

Aûne, esp123, Pancho P, Churchill and 24 Guests are viewing this topic.

Go Down

Hickok

Quote from: Rossi on January 08, 2025, 19:36:00 PMKan jo være at Heggebø ikke vil ha dialog om ny kontrakt. Er 2 parter her.
Kan jo også være de har fullt opp med å få noe annet på plass, og har måttet skyve litt på dette?

ostraume

Det er jo rimelig sprøtt om det stemmer. Burde være øverst på listen av forlengelser.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hickok

Quote from: ostraume on January 08, 2025, 19:42:33 PMDet er jo rimelig sprøtt om det stemmer. Burde være øverst på listen av forlengelser.
Du tenker ikke ny trener er høyt oppe også?

ostraume

På listen av forlengelser? Tror Horneland er kjørt nå ;-)

Kjell249

Tror vi gir de litt lite cred om de ikke klarer å kjøre flere prosesser simultant. Men, kan være agent først informerer Heggebø når det nærmer seg noe som er i nærheten av sluttforhandlet.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Billy Elliott

Både Bundesliga- og Ligue 1-klubber er interessert i å kjøpe Kornvig, kan TV 2 melde i kveld.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Dickens

Quote from: Billy Elliott on January 09, 2025, 22:28:47 PMBåde Bundesliga- og Ligue 1-klubber er interessert i å kjøpe Kornvig, kan TV 2 melde i kveld.

Enda et mediahus foran "selveste BT"

Lasaron

Det var voldsomt med trykk rundt spillerne våre, da. Og samtidig mangler vi trener, og de som ligger nærmest avstedkommer stor skepsis.

Men vi kommer uansett ikke til å selge alle som det kommer inn bud på. For det går jo ikke. Vi kan ikke selge både Kornvig, Felix, Japhet, Heggebø og Blomberg. Toppen to av dem. Da må de tre som enda ikke er solgt få beskjed om at nå er det stopp. Det skal de ha forståelse for. Kanskje Helland må med i kabalen også, kanskje flere.

Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Miller

Bør ikke være St. Etienne... Da går han fra høy stjerne i klubben til å bli en med negativ fortegn

Pete05

Min spådom, innen utgangen av 2025 har vi solgt to (minst) spillere til St. Etienne...

Fusentast

Setter i så fall pengene på Horn Myhre og Sery Larsen...

Quote from: Pete05 on January 10, 2025, 08:06:28 AMMin spådom, innen utgangen av 2025 har vi solgt to (minst) spillere til St. Etienne...
I don't think you can the rules!

Kagain

Quote from: Billy Elliott on January 09, 2025, 22:28:47 PMBåde Bundesliga- og Ligue 1-klubber er interessert i å kjøpe Kornvig, kan TV 2 melde i kveld.

Tenker de seg han som anker eller indreløper montro?

jeg ser at transfermarkt har en verdi på €1.7 millioner på Kornvig. Han er ett år yngre enn FHM, har ikke fått forsøke seg på det danske landslaget i hans Brann-periode, og har heller ikke dominert i eliteserien men snarere vært jevnt god. Det er vel ingen som enda har sagt at han er for god for norsk liga. Så det blir kanskje ikke noen stor budrunde. Med en kontakt som går ut på slutten av 2027 så har han ikke samme kortene på hånden som eksempelvis Blomberg. Antar at han ikke har en muntlig avtale med Brann om at han kan få gå om noen byr, så skal vi gjette på at om Brann selger han så får de inn et sted mellom 27 til 30 millioner NOK?

Kjell249

Kult at det er så mange av spillerne våre som får interesse fra andre klubber. Det er det vi ønsker. Det er det som mange har savnet de siste årene. Det viser at vi gjør noe riktig. Samtidig sitter vi i førersete når de er under kontrakt med oss. Ingenting er bedre enn at også St. Etienne også melder seg på. Større etterspørsel høyere priser.

På kort sikt så kan det skape noen utfordringer, og muligheter. Jeg tror at noe av grunnen til de gode resultatene de siste 3 årene er på grunn av relativt stor stabilitet i spillerstallen. Tar tid å bygge relasjoner. Men, det er noe vi som klubb i midten av næringskjeden må lære oss å omfavne...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Dickens

Quote from: Pete05 on January 10, 2025, 08:06:28 AMMin spådom, innen utgangen av 2025 har vi solgt to (minst) spillere til St. Etienne...

Har mine tvil. Horneland kan sikte på en mye høyere hylle enn Brann-spillere med de økonomiske musklene han har i Frankrike med de nye canadiske eierne, og   tiltrekke seg enda bedre spillere når det er snakk om en topp 5 liga og en historisk storklubb som St. Etienne.

Utmedsnolken

Horneland burde hente spillere fra Molde hvis han synes prosjektet er så spennende
"og der snubler Sæternes igjen"

Fusentast

Det er akkurat denne situasjonen Brann ønsker å være i; suksess på banen med spillere som er attraktive for klubbene på kontinentet. Utfordringen ligger i å være i forkant med tanke på hvilke spillere, både eksterne og interne, som kan erstatte de som selges. Det er dette som skiller de godt drevne klubbene fra de mindre godt drevne klubbene. Dette krever gode analysemiljøer og god oversikt over markedet, og her frykter jeg Brann har en vei å gå...
I don't think you can the rules!

Billy Elliott

Brann er interessert i å kjøpe Tønnesen (27) fra LSK som erstatter for Ruben Kristiansen, ifølge BT.

opplett

Hvorfor erstatter vi en som vi fjernet pga. alder med noe som vi ikke kan selge videre for en god penge pga. nettopp alder? Da hadde det vært bedre å beholde Ruben.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

krakra

Synd hvis vi henter noen som både kan spille venstreback og midtstopper igjen.

Nixon

January 10, 2025, 10:37:59 AM #920 Last Edit: January 10, 2025, 10:41:23 AM by Nixon
En skade har satt ham ut av spill siden august. I følge Romerikes Blad har Tønnessen operert, og skal være tilbake i trening igjen.

Dette blir det nok noe av. Ikke ett vindu uten å hente en spiller som ikke er spilleklar.
Rød makt på Hansa

krakra

Kan henge med de andre venstrebackene. Tror begge var på Brann Stadion og trente alternativt på mandag.

andreas1989

27 åring fra LSK som ikke har spilt siden august.

Nei fyf**, hva er bedre med det enn å gi Kristiansen ny 1 års kontrakt?

Nå må man komme utnytte dagene i Vestlandshallen til å få signert Wik før noen andre gjør det.

Kagain

Quote from: Nixon on January 10, 2025, 10:37:59 AMEn skade har satt ham ut av spill siden august. I følge Romerikes Blad har Tønnessen operert, og skal være tilbake i trening igjen.

Dette blir det nok noe av. Ikke ett vindu uten å hente en spiller som ikke er spilleklar.

Jeg tenker at under Horneland i Brann hadde dette vært et absolutt kjøp. Om Brann går for denne Tønnessen uten at de har en trenere klar så viser det meg to ting

- Det var ikke (bare) Horneland som var problemet med tanke på innkjøp de siste årene

- Sportsplanen gikk ut i 2024, og Brann signaliserer med dette at de kommer til å gå bort fra det som var skissert i den planen og over til en plan hvor spillerutvikling ikke lenger er så vektlagt.

Andre strøtanker rundt denne overgangen er

- Brann kjøpte Soltvedt for å være venstreback. Gående på gress har de Jonas Torsvik (mulig at han ikke kommer tilbake i gammel form), Matias Sekkingstad Johansson, William Strand Kvale og sist ankomne Elias Grimeland (kjøpt i Mai 2024) . Hvor mange venstrebacker skal de ha?

- Om Brann ser for seg Tønnessen som stopper, er det fordi at de skal erstatte Kristiansen? Hvorfor har de ikke hatt tentaklene ute på Wik fra Åsane da? Har Brann fått signaler på at noen av de andre stopperne skal vekke? Holten, Helland, Pallesen Knudsen og Sery Larsen er jo dobbelt dekning på stopperplass.

- Hva har de tenkt å betale for moroen?

Lasaron

Og jeg som håpte vi var ferdige med typer som Jon Helge Tveita, Peter Orry Larsen og Taijo Teniste.

*sukk
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Dickens

Er vi ikke kommet lengre etter to sølv, et cupgull og snart CL-kvalikk enn en 27 år gammel (skadet) forsvarspotet!?

Erlend

Hva i alle dager skal vi med Tønnessen?  Kommer Torsvik i form igjen, så er Soltvedt/Torsvik en flott duo å ha på venstreback.  På stopperplass er vi akkurat der vi skal være med to bra førstevalg og to veldig lovende unggutter som kommer til å få masse spilletid i år.  Og da attpåtil en som ikke har spilt kamp på et halvt år?  Jeg tror faktisk jeg må slenge meg på hylekoret og begynne å stille spørsmålet: Er klovnebrann tilbake?

Eivind

Dette er da så grått som man får det? En 27-år gammel skadeplaget spiller som i spillertråden "Kristoffer Tønnesen" på Kanarifansens forum har fått 0 kommentarer siden 24.04.2023.

Corran

Quote from: Lasaron on January 10, 2025, 10:55:01 AMOg jeg som håpte vi var ferdige med typer som Jon Helge Tveita, Peter Orry Larsen og Taijo Teniste.

*sukk
Jepp men det viser seg at vi må ha en inn i annen hvert vindu
Kunne jo kvittet seg med ThoreP først i det minste
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Rossi

Quote from: Billy Elliott on January 10, 2025, 10:28:07 AMBrann er interessert i å kjøpe Tønnesen (27) fra LSK som erstatter for Ruben Kristiansen, ifølge BT.
Umiddelbart gir jo dette tilsynelatende ingen mening - men kan jo være noen som er på vei ut, som kan forklare det. Soltvedt, Serry, har vi gitt opp Torsvik, Holten på utlån etc?

Denne Tønnesen har jeg aldri hørt om engang, men mulig han virkelig kan være noe.
World domination within 5 years.

esp123

Vi trenger en venstrebent stopper. For meg er det soleklart. Om Tønnesen er riktig vet jeg ikke, men jeg tenkte at han kunne være et alternativ i 2023. Hadde ganske ville tall på progressive pasninger for Start i OBOS. 12 målpoeng som venstre stopper! Eneste er at han er best i en trebackslinje, men Tjelmeland sin 3-5-2 i Start var jo veldig offensiv.

Morsomt at han blir betegnet som veteran. Han er bare året eldre enn Kristiansen var da han signerte for Brann!

krakra

Nei, Helland og Holten skal ikke være bundet til å kun konkurrere om den høyre stopperplassen mot Sery Larsen og Pallesen. De skal spille på venstre stopper og, og da trenger vi ikke flere stoppere.

esp123

I mitt hode trenger vi en venstrebent stopper til venstre. Det gir oss best sjanse for å vinne.  Skal vi spille med tre bak er det ihvertfall viktig. I tillegg er våre venstrebacker relativt skadeutsatt/elendige defensivt. Så få inn en spiller som kan bekle begge posisjoner er for meg logisk.

krakra

Da må vi selge og ikke erstatte Sery Larsen, og kanskje Pallesen.

Videre var avgjørelsen om å ikke forlenge med Kristiansen verdiløs og dum,.

esp123

Det kan du si, men Kristiansen hadde i mine øyne en klar nedadgående karrierekurve. Han var svak som venstreback og hadde klare svakheter også som stopper i egen boks og i luften. Når han da blir 37 år i år så var det naturlig å ikke signere ny kontrakt.

Spørsmålet er om Tønnesen, som vel har vært skadeplaget de siste årene, er et smart kjøp.

krakra

Men Sery Larsen og kanskje Pallesen må selges og ikke erstattes for å rydde plass på den ene posisjonen både Holten og Helland er aktuell for?

Da bør nok venstrestopperen være av betydelig høyere kvalitet enn denne Tønnessen hvis vi samtidig skal ha ambisjoner om medaljer og e-cup.

Billy Elliott

Tønnesen inn er vel kanskje et tegn på at vi skal spille med 5 bak?

Ser for øvrig at BT også spekulerer i at Sery skal selges i artikkelen om Tønnesen.

Blomberg er forresten detaljer unna et salg til Glimt, ifølge ny artikkel på BT nå.

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Sery Larsen ut og Tønnessen inn er ganske deprimerende greier, må jeg si. Er det ikke snart på tid at nøkkelspillere som selges erstattes av kvalitetsspillere som gjør oss bedre?

esp123

Spørsmålet er jo hva budsjettet åpner for, og hva som er tilgjengelig. Vi trenger også en offensiv poengspiller, og de koster ihvertfall penger. Tønnesen er i mine øyne en god spiller.

Er ikke en fan av å rydde plass, nødvendigvis. Sery Larsen forsvinner nok om ikke så lenge. Nå ansetter vi kanskje en trener som tidligere har brukt en del unge spillere (og har ingen tidligere tilknytning til noen av spillerne), så da er det bare for de unge spillerne å ta opp hansken! De fleste har blanke ark nå!

Erlend

Altså, jeg går gjerne med på at en venstrebeint stopper hadde vært fint å ha, men dette lukter jo enda en runde med spiller som kjøpes og ligger på fysiobenken med full lønn til vi finner noen vi kan selge til med tap som nærmest ble et varemerke for oss for 3-4 år siden.  

Pluss det Krakra sier om at Holten og Helland er klare for å være 1. og 2. backup på stopperplass, da må de få den tilliten

krakra

Quote from: esp123 on January 10, 2025, 11:39:18 AMSpørsmålet er jo hva budsjettet åpner for, og hva som er tilgjengelig. Vi trenger også en offensiv poengspiller, og de koster ihvertfall penger. Tønnesen er i mine øyne en god spiller.

Er ikke en fan av å rydde plass, nødvendigvis. Sery Larsen forsvinner nok om ikke så lenge. Nå ansetter vi kanskje en trener som tidligere har brukt en del unge spillere (og har ingen tidligere tilknytning til noen av spillerne), så da er det bare for de unge spillerne å ta opp hansken! De fleste har blanke ark nå!
Ta opp hansken og henvise Sery Larsen til benken?

Dette er jo bare tomt tullprat. Det skjer ikke. Og skal ungguttene spille, så bør de ha kvalitet rundt seg. Ikke middelmådigheter som Pedersen, Soltvedt og Tønnessen.

Billy Elliott

Om vi klarer å beholde Sery til sommeren, så kan det jo være Freyr ser for seg noe slik?

Pedersen - Sery - Palle - Tønnesen - Soltevdt

Slik jeg forstår det er det venstreposisjonen i midten i en bakre femmer Tønnesen har spilt mest og er best på?

esp123

Quote from: krakra on January 10, 2025, 11:41:50 AM
Quote from: esp123 on January 10, 2025, 11:39:18 AMSpørsmålet er jo hva budsjettet åpner for, og hva som er tilgjengelig. Vi trenger også en offensiv poengspiller, og de koster ihvertfall penger. Tønnesen er i mine øyne en god spiller.

Dette er jo bare tomt tullprat. Det skjer ikke. Og skal ungguttene spille, så bør de ha kvalitet rundt seg. Ikke middelmådigheter som Pedersen, Soltvedt og Tønnessen.

Nei, nå tenkte jeg mer for å presse ut Palle. Jeg tar for gitt at Sery Larsen blir solgt om ikke så lenge. Tønnesen blir nok billig. Kontrakten går ut etter sesongen.

LSKs sesong kollapset faktisk etter Tønnesen ble skadet. Etter han ble skadet vant de bare én kamp!

krakra

Quote from: esp123 on January 10, 2025, 11:47:31 AM
Quote from: krakra on January 10, 2025, 11:41:50 AM

Nei, nå tenkte jeg mer for å presse ut Palle. Jeg tar for gitt at Sery Larsen blir solgt om ikke så lenge. Tønnesen blir nok billig. Kontrakten går ut etter sesongen.

LSKs sesong kollapset faktisk etter Tønnesen ble skadet. Etter han ble skadet vant de bare én kamp!
Vi trenger ikke billige erstattere av våre aller beste spillere. Vi trenger klassespillere. Sery Larsen kommer til å gå for et tosifret antall millioner, Blomberg går for nærmere 15 millioner og kan mer eller mindre erstattes internt. Da må de bruke penger på å sikre kvalitet i forsvaret. For akkurat nå ser det veldig skralt ut. Mye talent, men veldig lite etablert kvalitet.

ostraume

Ruben var ikke god nok som venstreback og ønsket heller ikke spille der. Som stopper hadde han klare styrker og svakheter. Helt greit å la han gå.

At det trengs mer venstrefotet baki der virker og klart. Tønnessen er ekstremt usexy, men ok, også i sin beste fotballalder. Skeptisk til nok et "rehab"-prosjekt.

Ellers så må det jo bli kjøpsfest for den nye treneren? Solid pluss i 2024, stille vindu i sommer og vi skal nå ruste for kval til CL. Pluss på fett salg av Blomberg, evt enda flere. 

Selv med dagens regime må jo kjøpene florerer og millionene flagre i vinter.

nero

Er det noe nytt om Sunderlands interesse for Heggebø?
Lions led by donkeys.

ostraume

Quote from: nero on January 10, 2025, 11:53:01 AMEr det noe nytt om Sunderlands interesse for Heggebø?

Bøyum sa vel at det neppe var noe hold i det, så vidt BT hadde funnet ut av.

andreas1989

Quote from: Supertzar on January 10, 2025, 12:14:38 PMBruk 1/3 -1/2 av Blomberg-pengane på han her kanskje.

https://fotbolltransfers.com/nyheter/uppgifter-ifk-goteborg-budar-pa-mads-hansen/196111

Spennende profil, og venstrebent som vi skriker etter. Men er sikkert en 27 åring på LSK som er mer nærliggende.

Go Up