• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Brann – KFUM, onsdag 18 sept, kl. 19.00

Started by Gulløl, September 15, 2024, 18:14:47 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Erlend

Fikk hjertet litt i halsen når jeg åpnet fotmob og det første som fanget blikket mitt var Soltvedt på stopperplass.   Heldigvis var det bare rot og jeg liker denne lagoppstillingen veldig godt.  Skal bli gøy å se Sery og Kristiansen gjenforent

Eivind

Andre kampen på rad det er 0 (!) sanger på stadion før avspark. Noe jeg ikke har fått med meg? Eller har luften bare gått fullstendig ut av ballongen for alle?

Billy Elliott

For en gangs skyld enig med Ballspark; oppmøtet til denne kampen ser ut til å bli tragisk. Hvem i all verden klarer å prioritere noe annet i dette perfekte Stadion-været?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

RepublikkenBergen

Quote from: Eivind on September 18, 2024, 17:45:09 PMAndre kampen på rad det er 0 (!) sanger på stadion før avspark. Noe jeg ikke har fått med meg? Eller har luften bare gått fullstendig ut av ballongen for alle?

Med det jævla lydnivået som Brann har på anlegget så er det like greit å være stille...

Kagain

Quote from: Kagain on September 18, 2024, 17:00:43 PMBA melder at Opsahl får sjansen som indreløper. Så får man se hva Horneland finner ut i løpet av kampen.

https://www.ba.no/folg-midtukekampen-sk-brann-kfum/s/5-8-2745529?p=lc-8291352-52658-bergensavisen

Hehe, nå melder de at Opsahl er anker og Kornvig indreløper. Jaja, da får vi håpe at Opsahl viser seg frem fra en god side...

andreas1989

Når man ikke vinner andreballene så blir det vanskelig å få til noe. Skuffende at vi tillater dette kampbilde.

RepublikkenBergen

Dette laget tar aldri noe medalje denne sesongen.....

esp123

Denne angrepsrekken er så tam. Mathisen er en juniorspiller sammenlignet med Blomberg.

Og 3-4-3 fortsetter å være en problemformasjon for oss. Vi får ikke involvert backene offensivt fordi demp tenke på KFUM sine vinger.

esp123

Og hva driver Sery Larsen med?! Han virrer rundt som en hodeløs høne.

Belfort

Altså, dette er krise! Hva i helvete er skjedd med spillerne? Aldri i livet at det blir topp 4

Morkel

Det virker som Brann la igjen all vilje og kraft i Kazakstan. Her trengs det noen positive opplevlser i andreomgang for å få tilbake litt selvtillit.

Pete05

Eivind

Så svake har vel ikke Brann vært siden nedrykksesongen.

esp123

September 18, 2024, 18:54:04 PM #63 Last Edit: September 18, 2024, 18:57:11 PM by esp123
Ut med Opsahl, inn med en indreløper som kan skape noe med fart i beina. Ut med Finne og inn med Heggebø.

Og ideelt sett bytte plass på Sery og Helland. Helland har imidlertid vært bra. Branns beste egentlig. Progressiv og rolig med ball.

Og KFUM spiller enormt bra. Robin Rasch burde vært erstatteren til Heltne Nilsen.

Billy Elliott

Det er vel egentlig ikke lov å si her inne, men avgjørelsen om å selge kapteinen midt i sesongen (i alle fall uten å erstatte han skikkelig), ser etter hvert ut som en like dårlig avgjørelse i 2024 som det var i 2018.

Jeg håper prosjekt Sakarias som DM nå er skrotet for godt, og at ingen i Branns trenerteam tenker den tanken noensinne igjen. Laget henger ikke sammen i det hele tatt, og utover omgangen blir vi regelrett lekt med i banespillet av kristenguttene, som nesten virker så overrasket over hvor lett de får det at de glemmer å score.

Jeg noterer meg for øvrig at folk ligger an til å gå mann av huse for å komme seg på Stadion mot B/G på søndag, men svært få møter opp i dag. Disse som ikke er her i dag, men som tørster etter Glimt-kampen, må jo være noen slags sadomasochister, for dette Brann-laget kommer til å få alvorlig dask på søndag. I dag har vi kanskje sjans på en U...

Lasaron

Mathisen største skuffelse. Helland største positivitet.

Noe må skje!
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

esp123

Quote from: Lasaron on September 18, 2024, 18:57:26 PMMathisen største skuffelse. Helland største positivitet.

Noe må skje!

Han må jo for faen utfordre Alessami når det er mulig. Han jogger jo forbi fyren.

Eivind

Og alle disse evinnelige bakoverpassningene. Når vi spiller oss fra motstanders 16'-meter og tilbake til Dyngeland vrir det seg i alle tær.

Falkman

Quote from: esp123 on September 18, 2024, 18:58:49 PM
Quote from: Lasaron on September 18, 2024, 18:57:26 PMMathisen største skuffelse. Helland største positivitet.

Noe må skje!

Han må jo for faen utfordre Alessami når det er mulig. Han jogger jo forbi fyren.

Og det gjorde han jo også. Men bare en gang, det er for lite

stigh

Ueinig går alt for seint med Helland, han henger ikke med på tempo.

esp123

Jeg tør påstå at hvis KFUM hadde hatt et skikkelig dekke på hjemmebanen sin, så hadde de kjempet om medaljer. Rett og slett et godt fotballag.

Morkel

Sånn Helland har prestert over de to siste kampene, spesielt med tanke på hvor svake Brann har vært, så synes jeg man bør vurdere ham som et alternativ på defensiv midtbane.

esp123

Quote from: Morkel on September 18, 2024, 19:10:43 PMSånn Helland har prestert over de to siste kampene, spesielt med tanke på hvor svake Brann har vært, så synes jeg man bør vurdere ham som et alternativ på defensiv midtbane.
Tenkte på akkurat det samme. Han har roen.

Morkel

Quote from: esp123 on September 18, 2024, 19:14:42 PM
Quote from: Morkel on September 18, 2024, 19:10:43 PMSånn Helland har prestert over de to siste kampene, spesielt med tanke på hvor svake Brann har vært, så synes jeg man bør vurdere ham som et alternativ på defensiv midtbane.

Var vel Krakra som lanserte denne i overgangstråden. Men jeg er overbevist.

krakra

Quote from: Morkel on September 18, 2024, 19:18:50 PM
Quote from: esp123 on September 18, 2024, 19:14:42 PM

Var vel Krakra som lanserte denne i overgangstråden. Men jeg er overbevist.
Ikke min idé akkurat. Helland er anker for landslaget og har også vikariert som DM for Brann 2. Alltid løst det bra.

esp123

Mye bedre nå. Brann kjører kampen, men da legger selvfølgelig en KFUM-spiller ned og tar fullstendig momentumet ut av kampen. A

krakra

Bemerker at Finne overlever dårlige kamper lengre enn Heggebø.

Spelaren

Grusom forestilling. Står helt stille, og hva er egentlig planen?
Gå av.

esp123

Andre omgang har vært bra. Fortjent ledelse.

Spelaren

Klar straffe, herlig å få en utvisning på kjøpet.
Gå av.

RepublikkenBergen

Quote from: esp123 on September 18, 2024, 19:39:52 PMAndre omgang har vært bra. Fortjent ledelse.

Si den har vært bra når Brann ikke skaper NOE blir litt feil.. Mye spill.. Men thats it..

esp123

Quote from: RepublikkenBergen on September 18, 2024, 19:43:32 PM
Quote from: esp123 on September 18, 2024, 19:39:52 PMAndre omgang har vært bra. Fortjent ledelse.

Si den har vært bra når Brann ikke skaper NOE blir litt feil.. Mye spill.. Men thats it..

Vi har skapt to store sjanser, samtidig som at KFUM har hatt ingenting. Det er en bra omgang. KFUM er ikke noen kasteball.

stigh

Der ser man hvorfor Heggebø ikke er god nok for brann.

Den der skal sitte

Billy Elliott

Rossi

World domination within 5 years.

Erlend

Litt hanglende prestasjon, men utrolig deilig at den sitter til slutt.  Så må man heller ikke glemme at dette er et lag som tok poeng både i Molde og Bodø.

Viktig at vi nå får litt positiv energi inn til neste kamp, for det kommer vi til å trenge.

Og straffen er jo klink, jeg skjønner ikke at det er noe å diskutere engang.

Og FHM fortsetter å sanke målpoeng med ny assist i dag.  Ikke akkurat en assist av den ferdigscorede typen, men meget fin pasning likevel

esp123

Jeg syns andre omgang er bra, jeg altså. KFUM har absolutt ingenting, mens vi skaper to store sjanser. Litt lite selvtillit når vi faktisk tar ledelsen, men deilig når Kartum avgjør.

Christian

Kornvig leverer en sterk andreomgang som DM. Kraft i duellene, driv med ball og gode valg. Laget hever seg som helhet også. Det må fortsette om vi skal få med noe fra B/G-kampen.

Rossi

September 18, 2024, 20:23:10 PM #89 Last Edit: September 18, 2024, 20:25:06 PM by Rossi
Skuffende at vi ikke greier å holde ballen bedre i laget 11 mot 10 - men så er jo KFUM ifølge tabellen et av de bedre lagene i TL.

Opsahl viser igjen at han ikke er vårt anker. Er fiks, men har altfor lite trøkk i spillet sitt, bruker lang tid med ball og sinker spillet - det gjør også Ruben.

Soltvedt er helt ute av det, han bør bli sendt på en slags rehab ut året.

Kartum med bra innhopp, men ikke Heggebø. Han må være litt smartere, kunne lett konstruert et rødt kort til/straffe når han kom alene mot keeper. Var også uvant svak som oppspillspunkt etter 1-0.

Ellers var det ganske sjokkerende å se at Sery stod der med ballen på straffemerket, men så var det altså bare en smart greie for å skåne Castro - en stor lettelse å oppdage det.

Miller

Quote from: krakra on September 18, 2024, 19:23:28 PMBemerker at Finne overlever dårlige kamper lengre enn Heggebø.

Heggebø viste vel ikke akkurat veldig mye i dag. I dag var Finne et bedre oppspillspunkt også ...

Huff

Synes det var merkelig å flytte Opsahl ned som anker og Kornvig opp som indreløper. Kom ikke Opsahl inn som indreløper sist? Da synes jeg han funket bra. Motsatt var helt hjelpeløst.

Lasaron

Flott med seier. Viktig. Et stort skritt mot en glimrende fjerdeplass.

Laget fungerte mye bedre med Kornvig som anker, enn med Saka. Mer av Kornvig der. Dyngeland bra. Felix ok minus. Helland mer en godkjent, siden det er på backen. Han overrasker meg positivt fremover. Dette er utvikling. Mener å huske at både Sergio Ramos og Paolo Maldini begynte som back. Kartum positiv.

Jeg vil også skryte av Hornis, dette med å vrake Palle. Nå var hverken Japhet eller Kristiansen særlig gode, men likevel riktig å vrake Palle.

Spissene våre er temmelig ute av det for tiden.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Corran

Fryktelig dårlig kamp med 2 dårlige lag.
Og forferdelig dårlig av Brann å bli så trykt bakover på 1-0 og det av 10 mann.

Men men tar de 3 poengene og er fornøyd med det. Håper det gir såpass selvtillit at de klarer å gi glimt kamp i helgen. Men tror det kan bli stygt. Gruer meg litt til å gå på stadion.

Var vel ingen som var veldig gode i dag. FHM med en del bra men også han med noen rare ballmiss.
Helland skal få godkjent selv om han lempet ballen vekk en del ganger hvor det bare virket helt meningsløst. Han er en bedre back enn Soltvedt og er 19 år og egentlig stopper så all ære til måten han løser det på.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Jeg fikk ikke sett denne kampen, og heller ikke anledning å se den i etterkant på skjerm. Så må bare forholde meg til kommentarer, og artikler.

Jeg fikk rett på lagoppstilling, og antagelsen at Horneland hadde planer om å vrake Palle holdt stikk.

Jeg leser følgende ut av det jeg leser her og andre steder, inkludert spillerbørsen til BA så var det ingen spillere som gjorde seg bort. Saka fungerte ikke som anker, og det ble endret til 2. omgang, der Brann fremstod bedre som lag.
Mathisen var ikke en åpenbaring på kanten og dermed tar fol til orde for at han må benkes for Blomberg til neste kamp.

Er det nå på tide å ha litt is i magen og håpe at dette laget kan spille seg gode?
Blomberg har da hatt mange dårlige kamper i år, og fått sjanse på sjanse.

Kanskje på tide å la laget som startet i går få spille flere kamper og skape relasjonene som behøves?
For det virker ikke som det var enkeltspillerene som ikke funket, men laget? Stemmer det?

Jeg tror det er lurt.

Brannsupporter.

Superjack

Quote from: Huff on September 18, 2024, 21:05:06 PMSynes det var merkelig å flytte Opsahl ned som anker og Kornvig opp som indreløper. Kom ikke Opsahl inn som indreløper sist? Da synes jeg han funket bra. Motsatt var helt hjelpeløst.

Opsahl avsluttet vel som anker sist, og det funket bra. Tror det var grunnen til at han kom inn i denne som anker.

Brannsupporter.

esp123

Mathisen er for veik og tam. Taper stort sett alt av dueller, og tar mye mindre initiativ enn Blomberg. Som selvfølgelig skal inn i dette laget så snart han er frisk.

Superjack

Quote from: esp123 on September 19, 2024, 05:47:11 AMMathisen er for veik og tam. Taper stort sett alt av dueller, og tar mye mindre initiativ enn Blomberg. Som selvfølgelig skal inn i dette laget så snart han er frisk.

Så Blomberg, som i mine øyne ikke har imponert og har en elendig poengfangst skal fortsette å få spille seg god, mens Mathisen skal få 1 kamp og rett på benken?

Ikke enig med deg her.
Brannsupporter.

Rossi

Mathisen var frisk, og hadde flere bra raid som kunne blitt kampavgjørende.

Han ble også meid ned av Alesami, som der fikk sitt første gule kort.

Lasaron

Quote from: Superjack on September 19, 2024, 06:22:05 AM
Quote from: esp123 on September 19, 2024, 05:47:11 AMMathisen er for veik og tam. Taper stort sett alt av dueller, og tar mye mindre initiativ enn Blomberg. Som selvfølgelig skal inn i dette laget så snart han er frisk.

Så Blomberg, som i mine øyne ikke har imponert og har en elendig poengfangst skal fortsette å få spille seg god, mens Mathisen skal få 1 kamp og rett på benken?

Ikke enig med deg her.

Blomberg får folk til å se syner, eller rettere sagt til å ikke se det som faktisk skjer. Han klarer å gjøre seg utrolig synlig i hver eneste kamp, og så gjør han mye rart. De rare tingene han gjør, tilslører for mange de bra tingene han gjør. Helt tydelig. Superjack sitt innlegg her er et ypperlig eksempel. Han skriver: "...og har en elendig poengfangst..."

Vel, i eliteserien i år har han tre mål og fire målgivende. Det er selvsagt langt fra elendig, målt etter alle objektive kriterier.

Og bare for å ta den forutsigbare innvendingen på forhånd: Nei, man er ikke enten elendig eller kjempegod. De fleste er i det svære spekteret i mellom. Syv målpoeng for en ving, etter 17 kamper, er ok.

Go Up