• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann – Bodø/Glimt. Søndag 22. september klokken 14.30

Started by Nixon, September 19, 2024, 07:06:22 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Flott med tidlig kampstart slik at man kan bli ferdig med kampen og fortsatt ha litt igjen av helgen. For basert på gårsdagens bravader, kan det bli skikkelig deng mot serielederen.

Vanskelig å sette opp et lag da man ikke vet helt hvem som er tilgjengelig for å starte. Men en del bør være banker og parantesene litt mindre bankers, men sannsynlig.

Dyngeland
(Helland) -  Japhet - Ruben - Soltvedt
(Kartum) - Kornvig - Felix
(Mathisen) - (Finne) - Castro

Så hele høyresiden er relativ usikker. Selv om den kanskje ikke er det med tanke på alternativene. Helland gjør seg ikke vekk på backen, men han løser jo den defensive biten mye bedre enn den offensive. Selv om han har noen gode bidrag innimellom. Men høyresiden lider helt klart av at han ikke er veldig god fremover. Tipper dog at han starter igjen på søndag i mangel på bedre alternativer.

Mathisen bør begynne å stole på farten sin og slutte med den idiotvendingen han liker så godt og som gjør at alt stopper opp. Og har han fått beskjed om å trekke innover hele tiden? Det sinker oss av og til mye når han må bruke tid på å komme tilbake i posisjon. Blomberg er en mye mer no nonsense-spiller som jeg har mer sansen for. Mye rart der også, men han går i alle fall stort sett på. Og da er det lettere "å tilgi" blundere enn den mer veike tilnærmingen til Mathisen. Men når han ikke var på benken i går, er han neppe klar for noe som helst på søndag. Og hva annet har vi da? Sande?
Rød makt på Hansa

Lasaron

Glimt er mye bedre enn oss. Jeg blir kjempefornøyd med uavgjort, og vil regne det som godkjent om vi taper med to mål. Noen små ting gir dog håp:

Kanskje selvtilliten er i anmarsj etter gårsdagens seier?

Naturgress

Glimt føler seg kanskje såpass trygge på gull at de slipper seg nedpå litt.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Billy Elliott

Tipper det blir slik:

Dyngeland
Japhet - Palle - Ruben - Soltvedt
Kartum - Kornvig - FHM
Mathisen - Finne - Castro
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

esp123

Glimt er vår perfekte motstander. Spiller 4-3-3. Spiller ambisiøs fotball. Perfekt for vårt høye press. Spiller på uvant underlag. Jeg har troen på seier. Vi spiller som regel meget gode kamper mot Glimt.

Det som er litt interessant, er at Glimt faktisk har et ganske tøft program igjen. De har Molde og Brann borte, Rosenborg hjemme og derbyet mot Tromsø borte. Det er tre lag som jakter de. Hvis et av de får på en seiersrekke, så kan det kanskje bli bittelitt spennende?

Edit: basert på xPts (forventet poeng) så ligger faktisk Glimt på andreplass bak Molde. De har ufattelig 8 poeng mer enn forventet ut ifra xG. Og scoret utrolig 12 mål flere enn xG skulle tilsi. Og det er lenge siden de presterte på bortebane.

Dickens

Glimt kommer til å spise oss levende med mindre det skjer et mirakel på treningsfeltet de neste dagene. Når presspillet er så dårlig, et skadeskutt forsvar og spisser som ikke scorer mål så skal vi prise oss lykkelig om vi får et poeng. Frykter stortap og en enda verre målforskjell. Sistnevnte kan ha mye å si når vi teller opp i desember mot Viking hjemme.

Corran

Tror at om Palle er klar så starter Ruben som venstreback og Helland som høyre.
Håper Heggebø starter kampen.

Høyre indreløper vet jeg ikke hva jeg håper på.
Sande og Kartum synes jeg ikke er gode nok selv om innhoppet til Kartum i går var bra, men ar det pga kampbildet og slitne motspillere som tømte seg framover?
Kornvig var ikke så bra der i går, men ble bedre som DM.
Saka var ikke helt der han bør være for å starte som DM mot B/G

Synes at Mathisen får litt vel mye kjeft for kampen i går. Han utpekte seg ikke som noe særlig dårligere enn alle rundt seg. Synes heller ikke at Blomberg har vist så mye der så for meg er det vel den som er i best fysisk forfatning som bør spille.

Castro, Myhre, Larsen, Dyngeland er vel alle bankers
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

andreas1989

BA sin pod har hatt besøk av Avisa Nordland/Studio Glimt sin Freddy Toresen der de snakker om Glimt, Brann, spillere, men først og fremst søndagens kamp. I gÃ¥r torsdag, hadde Jostein Gundersen ikke vært pÃ¥ trening hele uken, sÃ¥ han er nok høyst usikker til helgens kamp. Fin pod vel vært 45 minutter, det er et skyhøyt nivÃ¥ sammenliknet med det BT driver med. 

Lasaron

Hvilke puber åpner tidsnok på søndag, til å ta et lite vors?
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Supertzar

Quote from: andreas1989 on September 20, 2024, 13:43:09 PMBA sin pod har hatt besøk av Avisa Nordland/Studio Glimt sin Freddy Toresen der de snakker om Glimt, Brann, spillere, men først og fremst søndagens kamp. I gÃ¥r torsdag, hadde Jostein Gundersen ikke vært pÃ¥ trening hele uken, sÃ¥ han er nok høyst usikker til helgens kamp. Fin pod vel vært 45 minutter, det er et skyhøyt nivÃ¥ sammenliknet med det BT driver med. 

Er visst ute ja.

Rossi

Quote from: Lasaron on September 20, 2024, 14:28:19 PMHvilke puber åpner tidsnok på søndag, til å ta et lite vors?
Skipperstuen?
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

ostraume

Quote from: andreas1989 on September 20, 2024, 13:43:09 PMBA sin pod har hatt besøk av Avisa Nordland/Studio Glimt sin Freddy Toresen der de snakker om Glimt, Brann, spillere, men først og fremst søndagens kamp. I gÃ¥r torsdag, hadde Jostein Gundersen ikke vært pÃ¥ trening hele uken, sÃ¥ han er nok høyst usikker til helgens kamp. Fin pod vel vært 45 minutter, det er et skyhøyt nivÃ¥ sammenliknet med det BT driver med. 

Kom og frem at Soltvedt var smertefri for første gang på lang tid.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

andreas1989

Puben på stadion åpner sikkert kl 12. Kommer sikkert info i morgen.

andreas1989

Pallesen innrømmer ovenfor BA at han ikke er helt 100%, Horneland sier Pallesen har slitt med en skade over tid. Med andre ord enda en spiller som det bedrives rovdrift med.

Ellers sier Horneland at Pedersen neppe er helt klar for søndagen selv om han trente i dag.

krakra

«- Dere omtaler det som å bli «hvilt», men jeg tenker ikke sånn. Jeg ser på det som å bruke troppen jeg har. «Palle» har slitt med en skade over tid, så i stedet for å tyne ham helt, så valgte vi å spille med Ruben (Kristiansen) og «Jeff» (Sery Larsen) siden vi hadde muligheten til det, forteller treneren.»

Forstår ikke helt hva som er forskjellen her, men Horneland liker nok ikke ordet «hvile».

Corran

Quote from: krakra on September 20, 2024, 21:58:48 PM«- Dere omtaler det som å bli «hvilt», men jeg tenker ikke sånn. Jeg ser på det som å bruke troppen jeg har. «Palle» har slitt med en skade over tid, så i stedet for å tyne ham helt, så valgte vi å spille med Ruben (Kristiansen) og «Jeff» (Sery Larsen) siden vi hadde muligheten til det, forteller treneren.»

Forstår ikke helt hva som er forskjellen her, men Horneland liker nok ikke ordet «hvile».

Tror han prøver å si at de to andre spiller ikke pga at Palle ikke kan spille men at de er fullgode erstattere som gjør at de kan spille.
Men ja er vanskelig å skjønne hvorfor han ikke vil kalle det hvile siden det er drit vanskelig å skrive setningen uten å skrive at Palle får hvilt en kamp
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hickok

Quote from: andreas1989 on September 20, 2024, 21:07:11 PMPuben på stadion åpner sikkert kl 12. Kommer sikkert info i morgen.
Med det været som er meldt, så åpner de sikkert uteserveringen også.

Lasaron

Quote from: Hickok on September 21, 2024, 07:59:49 AM
Quote from: andreas1989 on September 20, 2024, 21:07:11 PMPuben på stadion åpner sikkert kl 12. Kommer sikkert info i morgen.
det været som er meldt, så åpner de sikkert uteserveringen også.

Uteservering? Hvor?
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Hickok

Quote from: Lasaron on September 21, 2024, 08:46:16 AM
Quote from: Hickok on September 21, 2024, 07:59:49 AM
Quote from: andreas1989 on September 20, 2024, 21:07:11 PMPuben på stadion åpner sikkert kl 12. Kommer sikkert info i morgen.
det været som er meldt, så åpner de sikkert uteserveringen også.

Uteservering? Hvor?
utenfor inngang 9, langs SPV tribunen

Lasaron

Å? Har de uteservering der? Men om de har det i morgen, så opplyser de om det i dag?
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Hickok

Quote from: Lasaron on September 21, 2024, 11:20:18 AMÅ? Har de uteservering der? Men om de har det i morgen, så opplyser de om det i dag?
De har hatt det på 2-3 helger i sommer. De gir nok beskjed om det blir, ja.

Superjack

Frykter stortap her.

Med det høye presset som ikke fungerer så frykter jeg en reprise på sommerens kamp i Bodø og blir ikke overrasket om det blir 5 eller 6 mål til Glimt
Brannsupporter.

Lasaron

Jeg vil være fornøyd med tomålstap, og er sånn sett på linje med deg.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

esp123

Quote from: Superjack on September 21, 2024, 13:46:18 PMFrykter stortap her.

Med det høye presset som ikke fungerer så frykter jeg en reprise på sommerens kamp i Bodø og blir ikke overrasket om det blir 5 eller 6 mål til Glimt

Glimt har ikke spilt en bra bortekamp på veldig lenge. Jeg vil bli sjokkert hvis vi slipper inn så mye.

Lasaron

Naturgress

Bortekamp for Glimt

Glimt føler seg trygg på gull




Her er tre faktorer som gir håp. Håp om at vi ikke taper med mer enn to mål.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Corran

Tipper stort tap
Har et lite håp laaangt der inne om at siden ingen forventer det så kommer seieren her. Men siden jeg tenkte tanken kommer det aldri til å skje.
Og sånn går timene fram til kamp
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Rossi

BG har endel raske spillere,  og det blir en utfordring - spesielt for backene vÃ¥re, og ekstra spesielt for Soltvedt - om han spiller da. BG klare favoritter, men kanskje klarer vi en uavgjort. Vinner vi denne, blir jeg veldig overrasket. Vi mÃ¥ være mye mer samlet, og ikke sÃ¥ store avstander i laget. Da mÃ¥ vi har fart i de bakre rekker.

Tips 1-2.
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

Falkman

Quote from: Lasaron on September 21, 2024, 14:29:55 PMJeg vil være fornøyd med tomålstap, og er sånn sett på linje med deg.

Jeg har sans for nøkternhet, men dette blir da litt i overkant? Det er tross alt ikke Man City eller Bayern vi møter i dag.

Bodø har 3-2-2 pÃ¥ de siste 7 bortekampene i eliteserien, har  7-6 i mÃ¥lforskjell pÃ¥ disse, og det er over 4 mÃ¥neder siden de vant en bortekamp med med mer enn 1 mÃ¥l. Motstanden i disse kampene har heller ikke vært allverden.

Mtp vår egen form blir Bodø favoritter, men knust er jeg temmelig sikker på at vi ikke blir


esp123

Hvis vi taper med to mål hjemme, uansett motstander, så er det skuffende.

Hvis vi skulle møtt Glimt helgen etter Astana hjemme. Hva hadde dere tenkt da?


Gulløl

Klipp fra avisa Nordland:

Jostein Gundersen er fortsatt ikke friskmeldt etter sykdom, og ikke med i troppen til Bergen. Fra kampen mot HamKam sist er Brede Moe den eneste nye inn. Det gjør at Sondre Sørli ikke fikk plass i troppen til møtet med Brann.

Her er troppen som er med til Bergen:

Nikita Haikin, Julian Faye Lund - Fredrik Sjøvold, Michal Tomic, Villads Nielsen, Brede Moe, Odin Bjørtuft, Brede Moe, Adam Sørensen, Fredrik André Bjørkan, Ulrik Saltnes, Patrick Berg, Sondre Auklend, Sondre Brunstad Fet, Håkon Evjen, Philip Zinckernagel, Isak Dybvik Määttä, Jens Petter Hauge, August Mikkelsen, Andreas Helmersen og Kasper Høgh.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Glimt spiller mot Porto på onsdag. Bør jo hvile litt spillere i dag.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

Glimt har hvilt i en hel uke nå. Tror heller dei starter med noe ganske nært oppstilling mot Porto for å få en gjennomkjøring og spille inn laget.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Quote from: ostraume on September 22, 2024, 10:26:54 AMGlimt spiller mot Porto på onsdag. Bør jo hvile litt spillere i dag.

Absolutt.
For å være best mulig mot Porto så bør de bare spille på 70% mot Brann i dag.

Ikke ta løp som kan risikere strekk, trekke seg unna dueller som kan gjøre vondt, og generelt ta det rolig.
Brannsupporter.

esp123

Glimt stiller altså med en relativt duellsvak midtbane. Tre spillere under 180. Kunstgressfotball er mye mindre duellbasert enn gress. Vi kan krige de ut av stilen.

Jeg har troen!

ostraume

Kartum og Felix er vel ikke akkurat bulldosere de heller. Børsting hvor er du?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

esp123

Kartum og Kornvig er i toppen av Eliteserien på hhv. vellykkede taklinger og dueller vunnet. Kartum er også blant de som vinner mest baller på siste tredjedel og blant spillerne mest «tilbakevinninger».

Glimts midtbanespillere går generelt i mindre dueller enn Brann-spillerne. Muligens pga. den kunstgressbaserte fotballen?


Kagain

BA melder at startelleveren ser slik ut

Mathias Dyngeland
Eivind Helland, Fredrik Pallesen Knudsen, Japhet Sery Larsen, Ruben Kristiansen
Sander Kartum, Emil Kornvig, Felix Horn Myhre
Ole Didrik Blomberg, Aune Heggebø, Niklas Castro

https://www.ba.no/folg-sk-brann-bodo-glimt/s/5-8-2749507?p=lc-8311959-52829-bergensavisen

Grønner er selvsagt grådig kritisk til at Finne ikke får starte. Argumentet hans er i seg selv ikke helt på trynet da

"Hvordan skal en av dem klare å finne flyten når de hele tiden blir byttet inn og ut av laget? Det er et håpløst utgangspunkt for begge to"

Men vi er uenige i hvem som skal starte. Jeg mener fremdeles at Heggebø fortjener noen kamper på rappen, så kan Finne heller komme inn mot slutten av kampene og gjøre det han gjør best. Om Heggebø har trynet i fem kamper så er det Finne tilbake i startelleveren.

Interessant at Soltvedt ikke er inne. Er det fordi han skal få tid til å leges eller er det for at de er mer bekymret for tempoet hans mot Glimt sine folk?

Helland inne på høyreback igjen er også spennende.

Billy Elliott

Helland mot JPH...jeg er svært skeptisk.

Vi taper garantert. Spørsmålet er bare med hvor mye.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

ostraume

Kunne fint satt Ruben på høyre og Soltvedt på venstre dersom det er et mål å få ut tenåringen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Quote from: Billy Elliott on September 22, 2024, 12:53:55 PMHelland mot JPH...jeg er svært skeptisk.

Vi taper garantert. Spørsmålet er bare med hvor mye.

Ja, det blir spennende.

Her blir det viktig å ikke sage Helland når det åpenbart går dårlig. Sånn der «Nå ser vi hvordan det går når vi slipper til talenter»-snakk skal jeg ha meg frabedt. Det er nok av eksempler på at voksne spillere gjør det helt elendig. Dette er utvikling.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Billy Elliott

Helland skal selvsagt ikke sages, men han er ikke høyreback.

Hadde vært bedre å plassere Japhet der.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Helland klarer seg greit på høyreback, liten grunn til å tro at Sery hadde vært særlig bedre og vi trenger farten hans i midtforsvaret.

vekkreist

Tifo til B/G... "luftskipet SKAM" ?


Fysøren sÃ¥ frekt...  hÃ¥per de fÃ¥r pryl idag

vekkreist

Litt av et angrep rekke B/G har...

 Hauge -Høgh - Zinckernagel


1 poeng idag så går jeg opp og ned Ulriken neste gang jeg er i Bergen haha :)

esp123

3-0. Glimt er Branns drømmemotstander. De spiller på en måte som passer Brann som hånd i hanske.

Og Kartum er Branns Børsting. En bedre versjon.

Lasaron

Brann overraskende gode i dag.

Helland på første stolpe på defensiv corner = suksess
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Erlend

Dette laget var visst ikke dødt...

For øvrig cred til Sjøvold som sier rett ut at straffen var helt korrekt i pauseintervjuet

Billy Elliott

Har sett oss slippe inn 3 mål i andreomgang flere ganger bare i år.

Dette kan fremdeles bli tap. Blir ikke litt overrasket en gang.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Vi ser jo at dette laget er mer enn godt nok til å slå Astana, at det ikke var manglende dyre signeringer som gjorde at vi røk, at det neppe hadde hjulpet og at en liten downperiode er vanlig, det er ikke en kollaps og det burde ikke utløse den panikken og svartmalingen som vi har sett fra enkelte hold.

I dag funker kollektivet og da er alle spillerne gode. Svakhetene dekkes over og spissferdighetene kommer fram.

Og dette er ikke maksnivået vårt.


Go Up