• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Partoutkort 2025

Started by Optimist, October 01, 2024, 20:01:29 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Optimist

October 01, 2024, 20:01:29 PM Last Edit: October 01, 2024, 20:03:05 PM by Optimist
For første gang i Brann-historien opprettes det venteliste for å kjøpe partoutkort :)

Hvordan salget ellers vil utvikle seg tror jeg avhenger om Brann har gode forutsetninger for å kvalifisere seg til Europa-seriespill neste år.
Kokende idiot

Superjack

Var det ikke det i 2006/07 også?

Men gøy er det.

Kanskje vi ka få til tilstander som i store klubber, der det også er depositum for å stå på venteliste?
Brannsupporter.

Optimist

Quote from: Superjack on October 02, 2024, 08:42:43 AMVar det ikke det i 2006/07 også?

Men gøy er det.

Kanskje vi ka få til tilstander som i store klubber, der det også er depositum for å stå på venteliste?

Trodde ikke det var venteliste 🤔Kanskje andre husker det bedre enn meg!

Om vi får slike tilstander som store klubber i Europa blir jeg overrasket :D
Kokende idiot

Hickok

Quote from: Optimist on October 02, 2024, 15:39:54 PM
Quote from: Superjack on October 02, 2024, 08:42:43 AMVar det ikke det i 2006/07 også?

Men gøy er det.

Trodde ikke det var venteliste 🤔Kanskje andre husker det bedre enn meg!

Om vi får slike tilstander som store klubber i Europa blir jeg overrasket :D
Om jeg husker rett, så var det rundt 13.000 partoutkort den gangen, så de kom kanskje aldri til punktet der Brann sa stopp.

Erlend

Jeg kjøpte mitt første partoutkort i 2007 og da var det i hvert fall ikke noe venteliste så vidt jeg husker.  Kanskje inn til 08-sesongen når alle var redd for å ende opp som den berømte grinemannen?

Gulløl

October 17, 2024, 11:08:06 AM #5 Last Edit: October 17, 2024, 11:17:44 AM by Gulløl
I skrivende stund står det over 2200 på venteliste melder Brann. Imponerende.

I forbindelse med at kapasiteten nå utvides gir kanskje rom for Brann å gi åpning for
å selge 11 000 partoutkort ?  Likevel vil det være 6 140 billetter igjen til løssalg.
I år har det vært 6 750 billetter til løssalg.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hickok

De åpner neppe for hele økningen på 400 plasser kan selges som partoutkort. Jeg tror også det var solgt noe flere enn 10.000 i år, jeg mener å ha sett det en plass. Alle disse vil jo få muligheten til å fornye.

fortune

Hva skjer med prisøkningen på partoutkort? I fjor betalte jeg 2200 for fast plass på Frydenbø felt D øvre, nå fikk jeg tilbud om å fornye for 3300.

Forsøker de å få oss til å flytte et annet sted? Isåfall hadde det vært fordel om de kommuniserte hvor og hvordan.
First is first, second is nothing

Spelaren

Det står ingenting om eventuelle ønsker om å flytte. Eg har tre plasser, men kunne gjerne ha flyttet dem til en enda bedre plassering.
Gå av.

Nixon

Quote from: fortune on October 17, 2024, 12:23:19 PMHva skjer med prisøkningen på partoutkort? I fjor betalte jeg 2200 for fast plass på Frydenbø felt D øvre, nå fikk jeg tilbud om å fornye for 3300.

Heftig prisøkning. Har Brann latt seg beruse av interessen og ventelisten som er for øyeblikket?
Rød makt på Hansa

fortune

Quote from: Nixon on October 17, 2024, 13:14:28 PM
Quote from: fortune on October 17, 2024, 12:23:19 PMHva skjer med prisøkningen på partoutkort? I fjor betalte jeg 2200 for fast plass på Frydenbø felt D øvre, nå fikk jeg tilbud om å fornye for 3300.

Heftig prisøkning. Har Brann latt seg beruse av interessen og ventelisten som er for øyeblikket?

Jeg mistenker at de ikke lengre kategoriserer D øvre som supporterfelt, men det gjenstår å se. Har sendt mail til kamp@brann.no for å få mer klarhet i hva de tenker.

andreas1989

Eller er det Parmer og disiplene sine høylytte krav om satsing? (Ironi).

Nixon

Quote from: fortune on October 17, 2024, 13:32:14 PM
Quote from: Nixon on October 17, 2024, 13:14:28 PM

Jeg mistenker at de ikke lengre kategoriserer D øvre som supporterfelt, men det gjenstår å se. Har sendt mail til kamp@brann.no for å få mer klarhet i hva de tenker.

Er visst lignende økning på andre tribuner også.
Rød makt på Hansa

kabelmann

Mine på SPV-D har økt fra 4000,- per stk. til 5000,-. Ikke grei prisøkning.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Hickok

Premium Fjordkraft er opp fra 4000 til 4700.

Corran

Jeg har bare fått mail om at det kommer mer info og at det blir stå felt der jeg sitter (igjen)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

fortune

Quote from: Corran on October 17, 2024, 14:38:53 PMJeg har bare fått mail om at det kommer mer info og at det blir stå felt der jeg sitter (igjen)

Interessant, hvor sitter du?

Lasaron

Jeg er veldig skuffet over denne prisøkningen. Jeg syns den er for drøy. Først VAR, så dette.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Corran

Quote from: fortune on October 17, 2024, 14:49:32 PM
Quote from: Corran on October 17, 2024, 14:38:53 PMJeg har bare fått mail om at det kommer mer info og at det blir stå felt der jeg sitter (igjen)

Interessant, hvor sitter du?

Nye ståfeltet på D og C foran SS på Hansa (Frydenbø)

Blir andre gang jeg må flytte pga at der jeg sitter (står for det meste i år da) skal bli ståfelt.
Ja og så har jeg måtte flytte en gang pga at tribune skulle rives og den nye skulle ha pølse vipper
Så 3 gang jeg "tvangs" flyttes (mer enn et par seter for det har og skjedd) og 4 gang jeg bytter da jeg flyttet fra BT for en god del år siden.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Erlend

Ser folk begynner å bli passe opprørte på ballspark-facebook også.  Tror Brann har tatt en veldig dårlig avgjørelse med den voldsomme økningen her, spesielt i disse økonomiske tider.

Nixon

Historisk sett er det ikke uhørte priser. Mitt sete er nå tilbake på samme nivå som det var for en 5-6 år siden hvis man legger inn inflasjon. Så Brann har solgt seg billig de siste årene. Men hadde de trengt å hente inn igjen alt sammen over natten?
Rød makt på Hansa

fortune

Også en elendig kommunikasjonsjobb fra Brann å sende ut 50 % prisøkning med bare en liten følgemail. Burde forklart årsak og rasjonale i media i forkant.

Fra mailen:
«Supportere fra alle kanter av kloden har stått i kø for å skaffe seg billetter til 16. mai og Europa-kamper m.m. Det har ikke du trengt å bekymre deg for!»

Det er helt rett, men jeg var også på stadion da det ikke var særlig populært, både ved nedrykk og da det knapt var folk tilstede under LAN. Nå har jeg råd til å betale denne økningen, men jeg er ikke sikker på om alle som står rundt meg har samme anledning.

Lasaron

Ja, de kunne moderert den der økningen noen hakk, og sluppet unna med det. Nå har de skapt dårlig stemning. Det gode omdømmet de har bygget opp, har fått en ripe. En unødvendig, sådan, for denne prisøkningen er jo ikke nødvendig. Den er mer sånn: "Det hadde vært digg om like mange har partoutkort neste år som i år, selv om vi skrur opp prisen mange hakk, så vi gjør det."
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

fortune

Noen som vet hva partoutkort på batalsjonsfeltet koster neste år?

stigh

Quote from: fortune on October 17, 2024, 17:17:37 PMNoen som vet hva partoutkort på batalsjonsfeltet koster neste år?
kr 2600

fortune

Quote from: stigh on October 17, 2024, 17:46:22 PM
Quote from: fortune on October 17, 2024, 17:17:37 PMNoen som vet hva partoutkort på batalsjonsfeltet koster neste år?
2600

Hva kostet det i fjor? 2000?

opplett

Hmmm. Jeg har partoutkortabonnement på Store stå. Hva skjer med den neste år? Fortsetter abonnementet oppe, eller blir jeg flyttet ned, mon tro?
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Superjack

Fristen for å fornye er vel 6. desember?

En litt treg innspurt og en sånn halvsur 4. plass så tror jeg at jeg kan garantere at mange ikke fornyer partoutkort til neste sesong, og at disse 2200 på venteliste er et rent luftslott.

Nå er Stadion igjen blitt en in-ting. Pris er også viktig, kanskje spesielt oppfattet pris.

En økning på 10% hadde folk kjøpt. Og det er mye over den generelle prisøkningen siste året.
Her er det fort at noen driter seg ut. Kan ta feil.
Brannsupporter.

esp123

De har gått i denne fellen før. Da var holdningen at pris ikke hadde noe å si. Utifra mangelen på ydmykhet og fremgangsmåte, så virker det som at holdningen fremdeles er der. Spent på hva enkeltbilletter vil ligge på neste sesong.

Brann må slutte å se på billettinntekter isolert. Flere tilskuere gjør Brann mer attraktive for annonsører og media (som igjen gjør Brann mer attraktiv for annonsører). Å sette opp prisen så mye som dette er ikke nødvendigvis rasjonelt.

andreas1989

October 17, 2024, 19:29:35 PM #29 Last Edit: October 17, 2024, 20:06:27 PM by andreas1989
Selvinnsikten og realismen har jo vært tilsynelatende god hos Brann siden det nye styret kom inn, så man kan jo ikke si noe annet enn at dette smeller ned som en bombe. Som det skrives over her så skal det ikke mer til enn et havari i høst, etterfulgt av en vinter der Brann ikke er offensive nok i følge Ballspark menigheten før klubben skal merke at etterspørselen har fått seg en knekk. Og det er før en eneste kamp eller treningskamp for den del er spilt. Klubben har bygget opp en identitet med kok på tribunene og fulle hus, og gjennom det bygget opp igjen en relasjon til supporterne etter 15 år med elendighet og stadig større avstand fra kontorene til tribunene. Så kommer man altså med 50% prisøkning uten forvarsel, det hører ikke hjemme en plass og man kan jo spørre seg hvem i allverden som har funnet ut dette er en god ide når man i tillegg kommer med slike sitater i avisen.

Quote from: Therese Rygg
Leder for marked, kommunikasjon og bærekraft i Brann.
- For oss er det viktig å sammenligne oss med prisene på andre kulturtilbud i byen, og det er ikke sånn at vi har behov for høye priser bare for å ha det.

Særlig god og bærekraftig kommunikasjon ut til markedet er det neppe iallfall. 

esp123

Snakk om å misforstå fullstendig. Og ikke ha noe forståelse for hvordan man utnytter inntektspotensialet til Brann.

Corran

Quote from: Nixon on October 17, 2024, 16:22:32 PMHistorisk sett er det ikke uhørte priser. Mitt sete er nå tilbake på samme nivå som det var for en 5-6 år siden hvis man legger inn inflasjon. Så Brann har solgt seg billig de siste årene. Men hadde de trengt å hente inn igjen alt sammen over natten?
Tar jeg helt feil eller har ikke prisen på partoutkort vært oppe i over 3000 før selv ved tidlig kjøp?
Og da mener jeg ikke de dyreste plassene men de som i dag stiger til 3300

Corran

Ikke helt heldige i kommunikasjonen Brann her.
MEN det er jo ikke dyrt
Prisene har jo knapt nok steget på stadion de siste 10 årene og det er vel fremdeles billigere med partoutkort enn abn hos tv leverandøren.
Det skal jo også nevnes at prisen for partoutkort i fjor var 3300 om du kjøpte nytt etter 01 februar

Men ja det blir jo fort 2000+ dyrere for de som har med hele famillien.
Honnør billetten hadde ikke like stor økning

SeLyren

Dette var trist lesing. Griskhet er som kjent en dødssynd...
Å øke prisene litt hadde vært forståelig, siden alt annet blir dyrere, men når det begynner å nærme seg 50% blir det nesten uetisk. Her er det noen som har trakket i salaten.

Superjack

Quote from: Corran on October 17, 2024, 20:14:20 PMIkke helt heldige i kommunikasjonen Brann her.
MEN det er jo ikke dyrt
Prisene har jo knapt nok steget på stadion de siste 10 årene og det er vel fremdeles billigere med partoutkort enn abn hos tv leverandøren.
Det skal jo også nevnes at prisen for partoutkort i fjor var 3300 om du kjøpte nytt etter 01 februar

Men ja det blir jo fort 2000+ dyrere for de som har med hele famillien.
Honnør billetten hadde ikke like stor økning

Isolert sett, kanskje ikke dyrt i forhold til mye annet, men så var det dette med timing og kommunikasjon, samt å forstå sine omgivelser.

10% hadde folk kjøpt.
10 % neste år også, om laget fortsetter å prestere.

Men det er også en smertegrense for folk. Ikke sånn at det har vært veldig fulle tribuner i høst etter Ecup fadesen.
At det er solg 14000 billetter betyr ikke at 14000 er på tribunene. Så der har vært en god del hjemmesittere av partoutkortinnehavere på enkelte kamper.
Tror dette kan være skikkelig lite lurt.

Og så er det ikke noe snill gest mot sine mest trofaste. Rett og slett.

Sesongkort hos Glimt koster fra 1500 og opp, og Brann kan vanskelig si at de kommer med et bedre sportslig produkt.
Brannsupporter.

Lasaron

De har jo vært opptatt av å lære av historien i forhold til spillerlogistikk. Det er supert. Synd de ikke er opptatt av å lære av historien fra 08 og utover angående å øke billettpriser drastisk.

Dr. Popcorn

Jeg synes det er helt greit med prisøkning. 3300 kr totalt gir 220 kr pr kamp. I år betaler jeg 167 kr per kamp (2500 kr). De dagene jeg kjører bil til stadion, så betaler jeg like mye i bompenger som jeg betaler for å komme inn på stadion. Stadion er på grensen av fullsatt i nesten hver runde, så synes jeg at klubben kan tillate seg dette.

Budsjettet i år er på 184 millioner i inntekter. Dersom prisøkning gir 700 kr mer for hvert partoukort, så blir det 7 millioner i økte inntekt for neste sesong. En økning på 4% av budsjettet. Det spørs om det gir muligheter for å øke lønningene slik som det har blitt diskutert i Ballspark i det siste.

Corran

Jeg ser at dette kan bli dyrt og gjerne litt for dyrt for en del
Jeg forstår hvorfor dette skaper reaksjoner
Jeg forstår prisstigningen

Men jeg forstår ikke at ingen i Brann tenkte at her bør vi advare og forklare FØR vi sender ut en mail med prisene
Vært litt preventive hadde gjort at det ble litt større forståelse og aksept

Og barnebillettene burde ikke være det som stek prosentvis mest. Den skulle lagt på mye mindre

pælida

Jeg reagerte også på prisen. Men jeg reagerte også i fjor. Mine frydenbø plasser kostet 2200kr for voksen. Det mente jeg var for lavt. Når de i år skal ha 3300kr, så mener jeg det er en hinsidig prisstigning.

Min B rad 3 er pr nå, ikke mulig å fornye. Pga nye ståplasser. Så jeg vet i grunn ikke hvor jeg evt kan sitte/stå neste år.

Brann kunne enkelt sukre denne pillen om de ville. Feks ved å gå ut med 50% rabatt for partoukort i de første europarundene. De kunne gitt gratis på alle treningskamper på station. Det er i grunn mye de kunne "gitt" vekk, som har lav kostnad for dem, men som ville gitt en opplevelse av å få noe igjen for prisøkningen. Slik det er nå, ligger det jo ingen merverdi for oss som står og synger i 90 minutter.

BlobbyWin77

Jeg tror alle har blitt veldig sjokkert over nivået på prisøkningen, og ja, det gir man kjipe følelser overfor klubben.

Vi er så lidenskapelig opptatt av Brann at vi egentlig ikke har noe valg, så Brann klarer å selge disse partoukortene.

Men, jeg har allerede bestemt meg for at jeg ikke skal kjøpe noe i kioskene på kampdagene neste sesong, og jeg er ikke interessert i å kjøpe noen Brann-merchandise neste sesong. På den måten kan jeg ha litt kontroll på et budsjett.

Faktisk, Therese Rygg, kommer jeg til å bruke mindre penger på Brann neste sesong enn det jeg har gjort denne sesongen!!!

huleste

Er det noen jeg vil gi penger til, så er det Brann! Jeg kan betale 10k for et partoutkort 

Pilgrimen

Hei Bataljonen..

Jeg er forsåvidt nytt medlem, dvs jeg var medlem litt hist og her på slutten av 90-tallet og litt på 00-tallet, men ikke vært medlem på mange år.

Ettersom vi uansett går på de fleste kampene i år og har planer om å gå på minst like mange til neste år, tenkte jeg og "matchgåerbuddyen" min å kjøpe sesongbilletter til neste år.
Som en person som ikke er i sosiale medier og såvidt jeg vet ikke har fått noen mail med beskjed om denne ventelisten (jeg burde sikkert sett noe om venteliste da jeg kjøpte TIL-kamp billetter for et par uker siden), så håper jeg inderlig at denne prisøkningen gjør at enkelte gamle partoutkort-innehavere synes det blir for dyrt, for hvis ikke har vi ikke sjanse i havet til å få!

Sånn ikke egoistisk synes jeg også det er greit at de øker prisene.
Billetter på stadion er relativt sett mye billigere idag enn det var for 15-20 år siden.
Joda, de var sikkert for dyre den gang, men de der faktisk for billige nå.
Målestokken for meg er hva de koster i forhold til kinobilletter og konsertbilletter som har blitt mye dyrere i samme tidsrom, det har ikke Brann-billetter blitt.

Ikke det at jeg mener at tilskuerne på død og liv skal flås, men at man med dagens etterspørsel tar ut prisstigning og litt må være greit. At man tar ut enda mer på sesongkortbilletter som strengt tatt framstår som for subsidierte mener jeg også er greit. Pengene går tross alt til Brann. Brann trenger cash om man skal ha råd til å beholde Heggebø!

Kjempebonus om jeg får meg sesongkort på toppen.

trym

Hvordan fungerer kokkalele
Er usikker på teksten

Vizitery

Eg kan forstå at prisstigningen ser litt "stygg" ut i prosent, men ser man litt historisk på det så er prisstigningen helt ok tenker eg. At man i snitt får kamper og forkjøpsrett til evt cup/europakamper for et par baconpølser med brus tenker eg for min del ikkje er uhørt.

Nixon

Med en eventuell andreplass har Brann et greit salgsargument for fornyelse. Det er jo en liten uke fra siste seriekamp til fristen for fornyelse går ut, god nok tid til å få folk til å drømme om fast plass mot kjent eller mer ukjent CL-motstand.
Rød makt på Hansa

Gulløl

October 23, 2024, 15:48:53 PM #45 Last Edit: October 23, 2024, 15:51:50 PM by Gulløl
Da har vi fornyet våre partoutkort. Prispåslaget fra i fjor til i år er stort men ikke større en det vi brukte på en bedre treretters middag på en indisk restaurant i forrige uke for samme antall personer. Altså dropper gjerne en bedre restaurant middag neste år, gode tribuneplasser på Fjordkraft og ikke minst null billett-jag har selvsagt større prioritet. Hadde partoutkort første gang i 2008, om jeg husker riktig betalte vi omtrent det samme på Sp.V det året.

Spelaren

Quote from: Spelaren on October 17, 2024, 12:44:28 PMDet står ingenting om eventuelle ønsker om å flytte. Eg har tre plasser, men kunne gjerne ha flyttet dem til en enda bedre plassering.

Brann svarte for øvrig automatisk på dette etter at eg sendte en henvendelse, samt i en kjapp oppfølgingsepost dagen etter.

Skal du bytte plass til et sted med annen pris? ta kontakt med oss igjen mot slutten av november da vi vil ha et tydeligere bilde på hva som er mulig.
Dersom du ønsker å flytte til et felt med samme priskategori, så kan du fornye nå og flytte ved en senere anledning (dersom det er ledige seter der du ønsker å sitte). Da kontakter du oss etter 6. desember.

Ganske greit, altså.
Gå av.

Gulløl

Pr. nå er det 3300 på venteliste for å få partoutkort til neste sesong melder BT.

Eivind

Noen som skal bytte partukort fra Frydenbø som har hørt noe mer fra Brann?

Corran

Quote from: Eivind on November 26, 2024, 15:19:37 PMNoen som skal bytte partukort fra Frydenbø som har hørt noe mer fra Brann?
Noep
Fikk beskjed om datoen 6 desember når jeg kontaktet dem

Go Up