• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Rosenborg - Brann 20.10.2024 Klokken 14:30

Started by Superjack, October 14, 2024, 07:26:52 AM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Superjack

Kamp mot eliteseriens formlag nummer 1.

Hadde noen spurt meg etter kampen på stadion i vår om jeg trodde RBK kunne være favoritter i kampen på Lerkendal så ville jeg ledd hånlig.
Nå er RBK favoritter. Tror Brann skal få utfordringer her.

Vinner Brann denne så er jeg 100% sikker på at Brann klarer topp 4 og Europa til neste år.

Laget gir seg vel nesten helt selv om Palle er fit?

Dyngeland
Helland - Palle - Japhet - Kristiansen (Sol var så dårlig mot Haugesund at han bør vurderes solgt til en PostNord klubb)
     Kartum - Kornvig - FHM
 Mathisen - Heggebø - Blomberg (Frykter det blir Blom - Heggebø - Sande)

Brannsupporter.

Erlend

Dårlig følelse her.  En ting er at de har vært veldig gode, spesielt på Lerkendal, men når de i tillegg hadde en så sinnssyk flaks som de hadde mot Sandefjord sist så er det nesten mer skummelt

Lasaron

Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

ostraume

Enig. Uavgjort meget godkjent her. Her har vi vel noe som fortjener den forjettede betegnelsen 6-poengsoppgjør. Tap her så blir RBK meget farlige med tanke på medalje/Europa.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hickok

Fordelen her er at RBK prøve å spille på hjemmebane, noe som normalt passer Brann ypperlig. Ser ingen grunn til at vi skal være fornøyd med U her.

Lasaron

Quote from: ostraume on October 14, 2024, 09:55:37 AMEnig. Uavgjort meget godkjent her. Her har vi vel noe som fortjener den forjettede betegnelsen 6-poengsoppgjør. Tap her så blir RBK meget farlige med tanke på medalje/Europa.

Ja, vinner vi har vi ni poengs forsprang med fem kamper igjen. Jo, det er kanskje en sekspoengskamp.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

esp123

Spiller de med samme mannskap som de har gjort i det siste, så spiser vi de levende. Det er lettvektere over hele banen.

Men jeg antar at Selnæs kommer inn på midten, ihvertfall.

Kagain

Quote from: Superjack on October 14, 2024, 07:26:52 AMLaget gir seg vel nesten helt selv om Palle er fit?

Dyngeland
Helland - Palle - Japhet - Kristiansen (Sol var så dårlig mot Haugesund at han bør vurderes solgt til en PostNord klubb)
     Kartum - Kornvig - FHM
 Mathisen - Heggebø - Blomberg (Frykter det blir Blom - Heggebø - Sande)

Spørsmålstegnet her er om Palle er fit. Horneland var positiv til det. Jeg tenker jo at seks dager bør være nok til at Palle kan riste av seg den sykdommen han presumptivt sliter med. Hvis ikke så tenker jeg at Holten fint bør få sjansen her. Ja, kanskje til og med om Palle ikke føler seg helt prima. Horneland ser det nok ikke på samme måte.

Når det gjelder Blomberg på venstre kant så er det i alle fall det Horneland har meldt, så med mindre han driver med mindgames på sjakknivå er det nok det som skjer. Siden det ser ut som det er litt surt mellom Mathisen og Horneland tenker jeg at Sande kanskje blir satt på høyre ving.

https://www.ba.no/hornelands-dilemma-naturlig-erstatter/s/5-8-2778705

Soltvedt er jeg usikker på om Horneland bytter ut. Han er jo ikke for sugen på slikt, og når allerede Castro har blitt byttet ut og det er en annen høyreving kan det hende at det er litt for mye for Horneland. Spesielt om Palle ikke blir frisk.

Rossi

RBK vil ikke legge seg bakpå, men prøve å spille sitt spill. Normal gir dette gode arbeidsvilkår for våre, og typer som Mathisen og Blom kan skinne.

MEN, i det siste har vi vært utrolig dårlige når vi har blitt spilt lave - senest 2. omgangen borte mot FKH.

Tar vi med oss 1 poeng, er det bra.  
World domination within 5 years.

Erlend

Quote from: esp123 on October 14, 2024, 11:36:13 AMSpiller de med samme mannskap som de har gjort i det siste, så spiser vi de levende. Det er lettvektere over hele banen.

Men jeg antar at Selnæs kommer inn på midten, ihvertfall.

Da satser vi på at Heggebø spiser han opp sånn som han gjorde med Patrick Berg

esp123

Jepp. Men han må spille (og orke) 90 minutter.

Hickok

Jeg registrerer det for lengst er utsolgt bortefelt på Lerkendal, og del fylles fort opp andre steder også. Er det noen som har kjøpt billett utenfor bortefeltet, og i tilfelle hvor? Jeg ser det er noen få ledige på SA over bortefeltet, en plass jeg mistenker det er flere røde som kommer til å sitte?

oslo øst

vi har fått 3 felt på lerkendal , de vanlige sb rb feltene som vanligvis er bortefeltet  inng. 18 men vi har også fått tb    inng. 19 feltet bak mål rett ovenfor de 2 andre borte feltene , tar drøye 300 tilskuere tb feltet . sb rb feltene tar vel ca 800
alle 3 feltene er utsolgt
så det har vel aldri vært så mange bergensere på bortefeltet på lerkendal før  , er vel mange studenter i bartebyen men vet at mange som skal oppover
visst det er noen som ikke har fått kjøpt billett så er vel ub feltet ett tips

Hickok

Jeg kjøpte på SA. Funker sikkert det også.

andreas1989

I følge Grønner kan Emil Ceide være tvilsom til denne.

esp123

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Har Brannlaget rett tenningsnivå, og klarer å ha akseptabel uttelling på målsjanser så er det ingen lag Brann ikke er favoritter mot.

Fremover på banen er viktig.
Brannsupporter.

Spelaren

Spennende kamp, tipper utfallet av kampen hviler på hvem som får mest sjanser og setter ballen i mål mer enn motstanderen.
Gå av.

Churchill

Quote from: Spelaren on October 16, 2024, 07:58:42 AMSpennende kamp, tipper utfallet av kampen hviler på hvem som får mest sjanser og setter ballen i mål mer enn motstanderen.

ikke utenkelig det...
...we shall never surrender.

Superjack

Quote from: Spelaren on October 16, 2024, 07:58:42 AMSpennende kamp, tipper utfallet av kampen hviler på hvem som får mest sjanser og setter ballen i mål mer enn motstanderen.

Kan nok enkelt koke den ned til at laget som setter ballen flest ganger i motstanderen sitt mål sannsynlig vis vil vinne denne kampen.

Og det er jo et greit utgangspunkt å fokusere på før og under kamp.

Så får vi se om eventuelt VAR vil ha noen innsigelser her.

Brannsupporter.

Corran

Quote from: Superjack on October 16, 2024, 09:59:44 AM

Kan nok enkelt koke den ned til at laget som setter ballen flest ganger i motstanderen sitt mål sannsynlig vis vil vinne denne kampen.

Og det er jo et greit utgangspunkt å fokusere på før og under kamp.

Så får vi se om eventuelt VAR vil ha noen innsigelser her.

Ja ingen av disse lagene er av typen som vil legge seg i forsvar og gå for å slippe inn færrest mål som også ofte vinner kamper, men oftere ender i uavgjort enn nå en putter ballen i motstander sitt mål oftest
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

andreas1989

Det meldes om (belastnings(!))skader og sykdom i Trondheim.

https://www.nidaros.no/potensielt-problem-for-rbk-for-storkampen-far-se-nar-vi-vet-mer/s/5-113-642242

Quote from: NidarosMed Edvard Tagseth ute med suspensjon, Santeri Väänänen skadet, og Ole Selnæs syk, kan RBK bli tvunget til å stokke om på laget

I tillegg nevnes det at Ole Sæter og allerede nevnte Emil Ceide også er tvilsom.

Rossi

Tagseth har vært veldig god i det siste - glad han er ute. Selnæs deres viktigste spiller, så om han også er ute er det er klar fordel oss.

Hickok

Selnæs er bekreftet ute jmf. Adressa. Blir fort tynt i rekkene på midtbanen for RBK.

esp123

Midtbanen deres ser veldig tynn ut med disse fraværende. Med Ceide ute i tillegg, så er vi klare favoritter i mine øyne.

Lasaron

Årets jinx:

Altså, på tross av skadene etc. til Rosenborg så er de i kjempeform, særlig på hjemmebane. Jeg er fortsatt storfornøyd med U.

Men hvis, jeg sier hvis, det viser seg at vi kjører over de og pøser inn med mål, da er det viktig at vi kjører på. Full pupp! Ikke ro ned. Maksimer antall mål. Benytt anledningen til å vinne 11-0. 11-0 mot Rosenborg vil være nærmest på høyde med cupgull.

Corran

11-0 mot rbk hadde nesten vært på høyde med seriegull
Aldri mer møte en trønder og høre ham si 10-0

esp123

Etter innleggene over så er vi ikke lenger store favoritter. Makan til jinxing har jeg ikke sett.

Rossi

October 18, 2024, 16:52:52 PM #29 Last Edit: October 18, 2024, 19:04:18 PM by Rossi
Quote from: esp123 on October 18, 2024, 16:45:13 PMEtter innleggene over så er vi ikke lenger store favoritter. Makan til jinxing har jeg ikke sett.

Ja, nå blir det tap.

Lasaron

Det er berusende å kjenne på denne makten. Bedre enn seriegull.

Morkel

Jeg er ganske fornøyd med uavgjort her. Da bremser man RBK, de må da ta igjen 6 poeng på 5 kamper på Brann. Det kan skje, men forutsetter gjerne at de vinner de resterende kampene sine. Med uavgjort holder Brann også Viking bak seg. Eneste som med stor sannsynlighet vil passere oss da er Molde, som vil gå forbi på målforskjell med en seier over Sandefjord hjemme.

Da har man i det minste i sine egne hender med muligheter for seier i Rosenes by. Selv om en seier i Molde er sjelden vare de siste 10-15 årene.

Kagain

Quote from: RepublikkenBergen on October 20, 2024, 00:06:54 AMhttps://www.vg.no/sport/i/pPrzoG/supporterbraak-i-trondheim-store-politistyrker-paa-stedet

Jeg regner med at dette er mer vanlig slåssing, og ikke noe satt i gang av pent kledde grupperinger? Jeg har liksom ikke sett eller hørt så mye til de pent kledde i det siste...

Hickok

Det var varslet at en gjeng skulle oppover. Visstnok for å ta igjen for noe fra vårkampen.

andreas1989

3 timer til avspark. Det burde vel ikke være noe særlig å diskutere rundt laget? Soltvedt og Sande har ikke levert og bør ikke være aktuelle for noen startplass, men det skal bli spennende å se hvor mange det er som tåler 90 min?

Dyngeland
Helland-Pallesen-Jeff-Soltvedt
Kartum-Kornvig-Felix
Mathisen-Heggebø-Blomberg

Når Horneland ble spurt om hvem som kunne være aktuelle for en startplass i Castro sitt fravær så ramset han opp Mathisen, Sande og Finne, men Haaland ble ikke nevnt med et ord. Så man får vel bare tro og håpe på at Per-Ove sin plan for stallsammensetningen er den eneste veien til at spillere som Haaland kan bli regnet som aktuelle i fremtiden.

Billy Elliott

Spår tidlig RBK-ledelse og masse entusiasme for hjemmelaget som følge av det. Etter det kan det potensielt bli stygt.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Rossi

October 20, 2024, 11:28:49 AM #38 Last Edit: October 20, 2024, 11:59:28 AM by Rossi
Quote from: andreas1989 on October 20, 2024, 10:54:47 AMNår Horneland ble spurt om hvem som kunne være aktuelle for en startplass i Castro sitt fravær så ramset han opp Mathisen, Sande og Finne, men Haaland ble ikke nevnt med et ord.
Tenker det er helt helt greit, at Haaland ikke er aktuell for startplass. Håper Mathisen starter, og ikke Sande.

RBK er visstnok veldig påskrudd, kanskje overtent?

andreas1989

Nei, gamle meritter er jo viktigere enn ferdigheter og faktiske prestasjoner denne sesongen.

fortune

1 Mathias Lønne Dyngeland
26 Eivind Helland
6 Japhet Sery Larsen
21 Ruben Kristiansen
17 Joachim Soltvedt
18 Sander Kartum
10 Emil Kornvig
8 Felix Horn Myhre
14 Ulrik Mathisen
20 Aune Heggebø
16 Ole Didrik Blomberg

Benken:

36 Eirik Holmen Johansen
5 Sakarias Opsahl
11 Bård Finne
27 Mads Sande
32 Markus Haaland
43 Rasmus Holten

Ingen Palle og bare 6 mann på benken.
First is first, second is nothing

Superjack

Brannsupporter.

Pete05

Palle med skade. Får håpe det ikke blir lenge. Ikke komfortabel med Soltvedt på back

krakra

Dette er grunnen til at Kristiansen ikke fikk ny kontrakt og hvorfor Pamers «de er ulike spillertyper» er ugyldig.

Lasaron

Jeg ville nok vurdert å kjøre Holten inn sammen med Japhet, og latt Kristiansen ta backen. Sol har alt for mange svære feil defensivt.

Ja, det er tydelig ikke slik at Holten konkurrerer med Palle, fordi spillertyper etc. Dette er et godt eksempel på det.

Dickens

Quote from: krakra on October 20, 2024, 12:45:32 PMDette er grunnen til at Kristiansen ikke fikk ny kontrakt og hvorfor Pamers «de er ulike spillertyper» er ugyldig.

Redd vi kommer til å bli rævkjørt på backplassene.

andreas1989

Og i ballspark er dette beviset på at Kristiansen må få ny kontrakt.

Kagain

Jeg hadde trodd at Sande ville bli prioritert fremfor Mathisen, men det ser ut som Mathisen får herje på høyre og Blomberg (som Horneland varslet) får leke seg på venstre.

Litt skuffet over at Holten ikke blir prioritert når Pallesen Knudsen går ut. Spesielt siden Soltvedt har noen utfordringer defensivt på backen som ikke Kristiansen har. Men vi får i alle fall et gjensyn med en av de bedre midtstopperduoene Brann har hatt, Sery Larsen og Kristiansen.

Kjekt at Heggebø får prøve seg fra start.

Erlend

Heggebø på topp flankert av to raske vinger er i hvert fall noe jeg har siklet etter hele sesongen.  Kjør over pakket!

Nixon

Lurer på om trønderne også har en greie med å svikte når det er mye folk på kamp.
I så fall har vi en sjanse.
Hvis ikke. Nei.
Rød makt på Hansa

Go Up