• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Rosenborg - Brann 20.10.2024 Klokken 14:30

Started by Superjack, October 14, 2024, 07:26:52 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Jeg liker bluss, når det ikke fører til skader eller stans i spillet.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Nixon

Her må de løfte ballen både Heggebø og Blomberg. Godt spill, men svake avslutninger.
Rød makt på Hansa

Belfort

Billy Elliott

Der sa Blomberg nei takk til et gratis straffespark. Det straffer seg nok.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

stigh

Quote from: Billy Elliott on October 20, 2024, 14:13:40 PMDer sa Blomberg nei takk til et gratis straffespark. Det straffer seg nok.

Hadde vært et heldig staffe i såfall.

Erlend

Fantastisk omgang.  Helt fantastisk spillemessig.  Men jeg hater at dette ikke er punktert, livredd for denne andreomgangen

Superjack

Uttelling. Brann sitt store problem i 2024.

Meget solid omgang.

Brannsupporter.

Belfort

Quote from: Erlend on October 20, 2024, 14:20:32 PMFantastisk omgang.  Helt fantastisk spillemessig.  Men jeg hater at dette ikke er punktert, livredd for denne andreomgangen

Kommer til og bli straffet for den elendige effektiviteten

Lasaron

God kamp, typisk uttelling.

Kornvig veldig god. Heggebø kan fort score. Helland gjør mye bra, og er litt for offensiv i posisjoneringen sin av og til. Jeg tror kanskje at den lave solen spilte ham et puss et par ganger, og at han spiller enda bedre i andre omgang. Soltvedt bedre enn på lenge, offensivt.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Erlend

Quote from: Belfort on October 20, 2024, 14:22:59 PM
Quote from: Erlend on October 20, 2024, 14:20:32 PMFantastisk omgang.  Helt fantastisk spillemessig.  Men jeg hater at dette ikke er punktert, livredd for denne andreomgangen

Kommer til og bli straffet for den elendige effektiviteten

Kommer ikke til å vedde mot den påstanden nei

andreas1989

October 20, 2024, 14:29:20 PM #62 Last Edit: October 20, 2024, 14:57:58 PM by andreas1989
Litt sånn tafatt og avventende inngang, men etterhvert så tar man jo mer og mer grep om midtbanen og da får man kampen inn i ønsket spor. Litt sånn passivt backspill på begge sider synes jeg, der må vi være påmeldte. Kunne jo fint ledet mer opp til flere mål her og det er artig at vi kommer til så mange muligheter.

Billy Elliott

Sitter med en følelse av det kommer en eller annen jypling inn fra RBK-benken og snur dette. Sæter eller en eller annen.

Spelaren

Herlig pipekonsert under "humor"-sketsjen i pausen
Gå av.

ostraume

Soltvedt har da vært overraskende god på backen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Gå av.

Lasaron

Nixon

Quote from: Spelaren on October 20, 2024, 14:36:58 PMKlink straffe, vel?

Klink er vel å ta litt i. Hadde ikke rablet om det ikke hadde blitt straffe.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Nixon on October 20, 2024, 14:41:29 PM
Quote from: Spelaren on October 20, 2024, 14:36:58 PMKlink straffe, vel?

Klink er vel å ta litt i. Hadde ikke rablet om det ikke hadde blitt straffe.

Ja, det må sies at utsagnet kom ved å sjå på reprisen - og da er jo VAR med i betraktningen.
Gå av.

Billy Elliott

Helvetes flaksehelvete. Jaja, da går dette til helvete.

Nixon

Quote from: Billy Elliott on October 20, 2024, 14:46:01 PMHelvetes flaksehelvete. Jaja, da går dette til helvete.

Joda, men først får jo vi en relativt billig straffe og skårer til slutt på en svak straffe. Så akkurat nå er det vel 50/50 i flaks/uflaks.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Gå av.

andreas1989

Får nå håpe at Horneland ikke har tenkt å bytte oss bort ved å sette inn Sande som ikke bidrar i presspillet.

andreas1989

Nå er det helt repise på innledningen, alltid en halvmeter unna motspiller.

Rossi

Sånt får vi med Mathisen. Begynner å bli endel sånn baklengs der Jeff er involvert.
World domination within 5 years.

Superjack

Brannsupporter.

Billy Elliott

Hvis dette blir seier er det et mirakel. Blir jo rævkjørt nå.

Lasaron

Jeg frykter at Heggebø byttes med Finne, at Hornis tror det er lurt.

Lasaron

andreas1989

Skal Sæter inn her sammen med Holm på topp må vi svare med Holten.

andreas1989

Sande inn for Blomberg, det gikk jo helt i dass sist. Må være bedre å sette inn Finne.

andreas1989

Helt sjokkerende hvordan vi kan ha så lite kontroll på midtbanen og kampen etter den første omgangen. Det er som å være tilbake i Almaty.

Rossi

Nixon

Rød makt på Hansa

Superjack

Mangler en reell innbytter når indreløperene spiller seg tom.

Denne kampen var meget god å se gå veien.
Brannsupporter.

Lasaron

Deilig!

Japhet instrumentell på slutten. Ikke hans feil baklengsen. Japhet er forøvrig mer kapteinsk ute på banen enn Palle.

Henki

Ballen skal fremover!

andreas1989

October 20, 2024, 15:39:12 PM #89 Last Edit: October 20, 2024, 15:44:35 PM by andreas1989
Blir jo helt sliten av dette kjøret. Skulle ledet 3-0 om ikke mer etter en solid første omgang så er det jo helt enveis kjøring i nesten 45 min. Sånn er fotballen, men det er så stort nivåforskjell på topp og bunnivået denne sesongen at det er skremmende.

TROMSØ
Odd
LSK
Molde
VIKING

Det må og skal gå.

Billy Elliott

Dagens største blomsterkvast går til blusserne våre. Herlig effektiv måte å drepe stormløpet som var på vei fra et entusiastisk hjemmelag.

Christian

Rossi

Jeff bør ikke stikke ut foten der, det går på smartness. Ellers var han god, sammen med Ruben.

Var spent på hvem som skulle ta straffen i Castro sitt fravær. Tenkte først Soltvedt.

Som foventet en elendig straffe, men Heggebø var heldig og god med returen - det skal han ha.

Lasaron

Superjack

Quote from: Billy Elliott on October 20, 2024, 15:40:57 PMDagens største blomsterkvast går til blusserne våre. Herlig effektiv måte å drepe stormløpet som var på vei fra et entusiastisk hjemmelag.

Og til Horneland som berømmer stemningen, og at det avbruddet ikke hadde så mye å si, kontra surpeisen Knutsen i Glimt som er kronisk sur på egne supportere.

Brannsupporter.

krakra

October 20, 2024, 16:38:19 PM #95 Last Edit: October 20, 2024, 16:40:02 PM by krakra
Midtbanen vår har et høyt toppnivå, som vi ser i 1. omgangen, men også et ganske lavt bunnivå, som vi ser etter pausen. Vi har hatt flere kamper der vi nesten kollapser i perioder, og da er det ofte midtbanen som forsvinner ut av kampen. Det gjelder særlig Kornvig som dominerte i første halvdel, men som var vår kanskje svakeste spiller i vår svakeste periode i andreomgangen. Noe av det samme med Kartum også, mens Felix ikke er like dominant som han var før vi ryk i Kasakhstan.

Lasaron

Når var sist gang vi scorte to mål, og begge målene scorte de på en retur etter egen avslutning?

andreas1989

Quote from: krakra on October 20, 2024, 16:38:19 PMMidtbanen vår har et høyt toppnivå, som vi ser i 1. omgangen, men også et ganske lavt bunnivå, som vi ser etter pausen. Vi har hatt flere kamper der vi nesten kollapser i perioder, og da er det ofte midtbanen som forsvinner ut av kampen. Det gjelder særlig Kornvig som dominerte i første halvdel, men som var vår kanskje svakeste spiller i vår svakeste periode i andreomgangen. Noe av det samme med Kartum også, mens Felix ikke er like dominant som han var før vi ryk i Kasakhstan.

Som Superjack nevner så mangler vi et alternativ å sette inn i slike kampbilder, vi har mange indreløper som er gode i det offensive, men vi kunne trenge et mer fysisk alternativ. Det kan jo også gi oss noe fremover når vi jager scoring mot slutten i jevne kamper. En ny 6er, eventuelt forsøke å dyrke Helland i den rollen vil jo frigjøre Kornvig, men vi kunne nok fortsatt trenge et alternativ å kunne sette inn fra benken.

krakra

Så ut som Holten gikk inn som anker da han kom inn, og klarte seg greit der.

Men det handler ikke bare om kriging og forsvar. Det var mye roting med ball, og slurv fra særlig midtbanespillerne i en periode der og det har vi sett tidligere også.

ostraume

Skal sies at dette er borte mot et lag som er voldsomt i dytten. Vi blir delvis overkjørt i perioder i andre omgang, og det var ekstremt skummelt, men de kommer jo faktisk ikke til voldsomt mye.  Astana var noe helt annet, der ble det jo kjempesjanser i fleng.

xG ender på 0.92 vs 2.72.

Så er det uvant kost med et lag som har mer possession enn Brann og det kjennes ikke godt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Go Up