• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Odd-Brann - Søndag 3. oktober kl 1700

Started by Churchill, October 28, 2024, 10:04:38 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Churchill

Denne skal bare vinnes mot Eliteseriens dårligste lag for tiden. Og vi må holde oss unna gule kort på noen av den (8!) spillerene som står i faresonen.

Etter denne kampen KAN vi, hvis vi er heldige, lede ES.
...we shall never surrender.

Erlend

Tenkte i går at det var veldig bra at vi unngikk gule kort og dermed karantener til neste kamp.  Men så fikk jeg tenkt meg litt om og det hadde jo vært greit å få unnagjort et par karantener til denne kampen og få spredd de litt utover.

Men uansett, denne skal vinnes, vi er ligaens beste bortelag og møter en gjeng som ble fullstendig avkledd av hjelpeløse LSK i forrige runde

esp123

Karantenereglene må gjøres noe med. Det er bare Glimt som har fått færre gule kort enn oss, og så risikerer vi å stå fullstendig ribbet når serien skal avgjøres. Fire gule kort over nesten en hel sesong er ikke mye. Kortene bør strykes/halveres etter en viss mengde kamper.

Lasaron

Man kan få gult kort hver syvende kamp, og straffes med karantene i runde 29. Da er reglene dårlige.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Corran

Burde nullstilles halvveis,r etter runde 20 eller noe sånt
Kornvig fikk vel sine 3 første de første 5-6 rundene (i alle fall tidlig i sesongen).

Trodde den teite holdingen til Jeff i går var for å få karantene i neste kamp, men neida det var kun idioti
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Churchill

Corran

Samme lag som sist tenker jeg det blir
Skal en bytte så er det Palle inn og Ruben ut eller på back men jeg tror det blir ut. Rart å prioritere ham foran en som har kontrakt neste år

Et bytte som ikke kommer til å skje, men som jeg håper på er Blomberg ut og Mathisen inn.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Brann er bedre som lag med Kristiansen og Japhet i tospann.
Nå kan Palle sitte på benk en kamp til.

Mathisen har en annen X-faktor enn Blomberg og mye bedre å skape store muligheter, Blomberg er veldig bra oppspillspunkt og gjør en stor grovjobb i laget.
Også enig med at Mathisen om Blomberg er eneste mulige naturlige bytte, slik jeg ser det.
Brannsupporter.

ACHTUNG

Ingen lag i ES er enkle å spille mot, men i Skien har Brann fordelen av at Odd må ha 3 poeng. Så Brann møter etter alle solemerker ikke et lag som pakker seg sammen rundt egen 16 i 90 minutter pluss. Det kommer til å være mulig å spille fotball og Brann kommer til å vinne.

Nixon

Quote from: ACHTUNG on October 29, 2024, 10:35:52 AMIngen lag i ES er enkle å spille mot, men i Skien har Brann fordelen av at Odd må ha 3 poeng. Så Brann møter etter alle solemerker ikke et lag som pakker seg sammen rundt egen 16 i 90 minutter pluss. Det kommer til å være mulig å spille fotball og Brann kommer til å vinne.

Jeg ville ikke satt mye penger på et offensivt Odd-lag ut fra startblokkene.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Odd vet at Brann vil vinne. Odd vet at de ikke kan vinne de fire siste kampene sine uansett, og dette er deres første av fire. De vet også at de har bra mulighet for å redde seg, selv om de taper mot oss. De tåler å tape, og vil satse defensivt. Garantert.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Morkel

Odd er litt i en skvis her. Haugesund møter LSK, så med seier til en av lagene der vil de være 3 poeng bak med uavgjort. I prinsippet er ikke uavgjort god nok, men samtidig er det enda mer krise å tape. Da er man 4 poeng bak med 3 kamper igjen ved Haugesund eller LSK-seier. Da må de fort ha et resultat mot Bodø/Glimt. Jeg tror at de kommer til å prøve å stjele til seg 3 poeng her, men de vet jo at Brann sliter mer mot lag som ligger lavt. Så det blir nok et forsøk på en kalkulert risiko og mye kontringsforsøk.

ostraume

Quote from: Superjack on October 29, 2024, 10:12:05 AMBrann er bedre som lag med Kristiansen og Japhet i tospann.

Vet ikke helt om det. Tromsø kom faktisk til en god del store sjanser i går, og Palle er meget bedre i å rydde egen sone enn noen av konkurrentene. 4-0 er komfortabelt, men resultatet lyger en god del.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

esp123

October 29, 2024, 12:46:39 PM #13 Last Edit: October 29, 2024, 12:48:12 PM by esp123
Enig. Kristiansen er ganske svak i egen boks. Kornvig er også ganske svak på dette. Kanskje Heltne Nilsen veide opp for denne svakheten hos Ruben?

ACHTUNG

October 29, 2024, 12:55:46 PM #14 Last Edit: October 31, 2024, 13:09:40 PM by ACHTUNG
Vedrørende stopperduo; Pallesen er ofte matchvinner på defensive cornere, med Japhet og Ruben kommer motstander alt for ofte til avslutning med hodestøt.

Vedrørende hvordan Odd vil gå til kampen; jeg tror Odd bare må gå all in, for de vet at får Brann spille og spille, så finner de før eller siden luken de trenger, så mitt tips er at Odd ønsker å være med. Om Odd ender bakpå, så er det pga at Brann spiller dem lave og at de ikke takler Branns intensitet både i spill og på gjenvinning. Så det kan ende med at Odd blir liggende bakpå om de vil eller ei.

Superjack

Quote from: ostraume on October 29, 2024, 12:32:44 PM
Quote from: Superjack on October 29, 2024, 10:12:05 AMBrann er bedre som lag med Kristiansen og Japhet i tospann.

Vet ikke helt om det. Tromsø kom faktisk til en god del store sjanser i går, og Palle er meget bedre i å rydde egen sone enn noen av konkurrentene. 4-0 er komfortabelt, men resultatet lyger en god del.

At Palle er bedre å rydde i egen boks / sone er det ikke tvil om.
Men når det gjelder det generelle spillet så er Kristiansen / Japhet med å gjøre totalen bedre, mener jeg.

Uansett ikke bekymret om det er Palle eller Kristiansen som spiller.
Brannsupporter.

Lasaron

Quote from: ACHTUNG on October 29, 2024, 12:55:46 PMVedrørende stopperduo; Pallesen er ofte matchvinner på defensive cornere, med Japhet og Ruben kommer motstander alt for ofte til avslutning med hodestøt.

Vedrørene hvordan Odd vil gå til kampen; jeg tror Odd bare må gå all in, for de vet at får Brann spille og spille, så finner de før eller siden luken de trenger, så mitt tips er at Odd ønsker å være med. Om Odd ender bakpå, så er det pga at Brann spiller dem lave og at de ikke takler Branns intensitet både i spill og på gjenvinning. Så det kan ende med at Odd blir liggende bakpå om de vil eller ei.

Torvanger er inne på noe viktig og positivt her, som også slo meg mot Tromsø.

Husker dere før, når Brann stanget og stanget og stanget? Når kampbildet er slik nå, så føler jeg meg trygg på at vi scorer etter hvert. Vi er rett og slett blitt betydelig bedre mot lag som ligger seg lavt. Er vi ikke?

RepublikkenBergen

October 29, 2024, 16:43:23 PM #17 Last Edit: October 29, 2024, 18:43:17 PM by RepublikkenBergen
Aslam som dømte B/G-rbk skal dømme Odd-Brann..

Nixon

Quote from: RepublikkenBergen on October 29, 2024, 16:43:23 PMAslam som dømpte B/G-rbk skal dømme Odd-Brann..

Flott! Han ser ut til å ha litt ekstra toleranse for bortelag.
Rød makt på Hansa

ostraume

Morkel

Det som skremmer meg her er at Brann ikke har vunnet i Skien siden 2018. Og vi kommer til å møte et lag som kommer til å gjøre alt de kan for å stenge igjen boksen.

Det som gir meg håp er at Odd ikke har vært så dårlige på lenge, og at Brann nå er bedre til å håndtere lavtliggende lag enn de var tidlig i sesongen.

Men tror uansett at vi ikke skal ta lett på denne kampen.

RepublikkenBergen

Quote from: Morkel on October 29, 2024, 22:49:58 PMDet som skremmer meg her er at Brann ikke har vunnet i Skien siden 2018. Og vi kommer til å møte et lag som kommer til å gjøre alt de kan for å stenge igjen boksen.

Det som gir meg håp er at Odd ikke har vært så dårlige på lenge, og at Brann nå er bedre til å håndtere lavtliggende lag enn de var tidlig i sesongen.

Gjør de alt for å stenge boksen rykker de ned.. Odd må opp og frem for å score mål.. Det kan passe Brann bra...

Corran

At denne Aslam som gjorde en så grov feil som kan avgjøre gullstriden skal få lov å gjøre bot i kampen hvor laget han ga muligheten til gull til er jo rett og slett skandaløst.
Jeg tror Aslam er mer seriøs enn at han bevist skal "rette opp" feilen sin, men ubevist så kommer han til å være redd for å gi et til stikk til Brann i gullkampen.
Her skulle han enten vært flyttet til en annen kamp eller måtte stå over en runde.

Og OM han skulle gjøre en feil som går mot Brann så vil jo alle mene og tro at det var for å kompensere.

Så her skulle NFF/dommersjefen hvert ute og beskyttet Aslam for hvis ikke han dømmer perfekt så får han dritt fra enten ene eller andre siden

Lasaron

Quote from: Corran on October 30, 2024, 00:07:08 AMAt denne Aslam som gjorde en så grov feil som kan avgjøre gullstriden skal få lov å gjøre bot i kampen hvor laget han ga muligheten til gull til er jo rett og slett skandaløst.
Jeg tror Aslam er mer seriøs enn at han bevist skal "rette opp" feilen sin, men ubevist så kommer han til å være redd for å gi et til stikk til Brann i gullkampen.
Her skulle han enten vært flyttet til en annen kamp eller måtte stå over en runde.

Og OM han skulle gjøre en feil som går mot Brann så vil jo alle mene og tro at det var for å kompensere.

Så her skulle NFF/dommersjefen hvert ute og beskyttet Aslam for hvis ikke han dømmer perfekt så får han dritt fra enten ene eller andre siden

Gode vurderinger her, Corran. Egentlig litt rart at NFF ikke ser dette.

Lasaron

Quote from: RepublikkenBergen on October 29, 2024, 22:58:55 PM
Quote from: Morkel on October 29, 2024, 22:49:58 PMDet som skremmer meg her er at Brann ikke har vunnet i Skien siden 2018. Og vi kommer til å møte et lag som kommer til å gjøre alt de kan for å stenge igjen boksen.

Gjør de alt for å stenge boksen rykker de ned.. Odd må opp og frem for å score mål.. Det kan passe Brann bra...

Odd kan gjøre alt for å stenge boksen_i denne kampe_uten å rykke ned. De må ikke vinne resten av kampene sine. Det er godt mulig de går for en U.

Ja, Branner bedre på å bryte ned, og Odd er dårligere enn på enormt lenge. Når var sist gang de rykket ned?

Hickok

I tillegg til dette er de ikke spesielt god på å stenge igjen boksen.

Rossi

Kan ikke se for meg at Odd gjør noe annet enn å ligge lavt og satse på kontringer og dødball. Det gjorde de i 23-seongen, og da slo de oss 2-0.

World domination within 5 years.

Falkman

Quote from: Lasaron on October 30, 2024, 06:56:53 AM

Odd kan gjøre alt for å stenge boksen_i denne kampe_uten å rykke ned. De må ikke vinne resten av kampene sine. Det er godt mulig de går for en U.

Ja, Branner bedre på å bryte ned, og Odd er dårligere enn på enormt lenge. Når var sist gang de rykket ned?

I 2007. Et godt omen!

Churchill

Brann må komme til denne kampen og ikke ta hensyn til hva Odd antas å gjøre. Brann må spille sitt spill og unngå kort. Simple as that...

Superjack

Quote from: Lasaron on October 30, 2024, 06:55:37 AM
Quote from: Corran on October 30, 2024, 00:07:08 AMAt denne Aslam som gjorde en så grov feil som kan avgjøre gullstriden skal få lov å gjøre bot i kampen hvor laget han ga muligheten til gull til er jo rett og slett skandaløst.

Gode vurderinger her, Corran. Egentlig litt rart at NFF ikke ser dette.

I Avisa Nordland har de sett akkurat det samme, og lurer på hva som surrer i hodene på Ullevål.
https://www.an.no/nar-aslam-far-domme-brann-i-neste-kamp-ma-man-lure-pa-hva-nff-har-mellom-orene/o/5-4-2055210
Brannsupporter.

ostraume

krakra

Ville brukt "må" istedenfor "får", for dette er nok ingen gave til Aslam heller.

Erlend

Hvis det stemmer at dommeren også i etterkant mener at den taklingen var ingenting så burde han faktisk avslutte sesongen i OBOS.  Da har han rett og rett slett ikke forstått reglene han skal dømme etter.  En takling som er som plukket rett ut av en stripe i Pondus.

Lasaron

Jeg ser for meg en uutalt avtale der begge lag på en måte blir enige om å unngå karantener, og en rolig 2-0-seier til Brann. Odd kan vente med desperasjonen.

Billy Elliott

Jeg ser for meg både gule og røde kort til Brann, og straffespark til Odd.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Rossi

Quote from: Billy Elliott on October 31, 2024, 10:21:52 AMJeg ser for meg både gule og røde kort til Brann, og straffespark til Odd.

Og Torgeir Børven, Espen Ruud og Steffen Hagen.
World domination within 5 years.

ACHTUNG

Det er VAR-rommet som ikke har gjort jobben sin, ikke Aslam. For rent umiddelbart så det ut som at RBK-spilleren hoppet inn og tok ballen med begge ben og at Zinkenagel bare hoppet unna for å unngå videre sammenstøt, men på reprisen ser man at RBK-eren både tar ball og samtidig kjører skoen inn i leggskinnet på Zink, slik at han må hoppe opp for å unngå brudd i ankel eller andre skader. Klar straffe som VAR må ta på sin kappe, ikke Aslam.

ACHTUNG

Uansett bør det være uproblematisk for NFF  å foreta et dommerbytte til kampen, slik at man slipper mer syt om Aslam.

Leffen

Corran

Quote from: ACHTUNG on October 31, 2024, 13:14:22 PM

Det er VAR-rommet som ikke har gjort jobben sin, ikke Aslam. For rent umiddelbart så det ut som at RBK-spilleren hoppet inn og tok ballen med begge ben og at Zinkenagel bare hoppet unna for å unngå videre sammenstøt, men på reprisen ser man at RBK-eren både tar ball og samtidig kjører skoen inn i leggskinnet på Zink, slik at han må hoppe opp for å unngå brudd i ankel eller andre skader. Klar straffe som VAR må ta på sin kappe, ikke Aslam.
Aslam og VAR må ta den. Ingen av dem gjorde jobben sin
Litt av problemet med Aslam er jo at han etter han har sett repriser står på at det ikke er noe.
Mao om VAR hadde tatt den og han hadde sett den i reprise hadde han stått på sitt.
Aslam er ikke flink å innrømme feil. Dette har en sett noen ganger med ham

Corran

Tilbake til kampen
Odd må klare seg uten
Førstekeeper André Hansen, Leon Hien og Zakaria Mygeese
Alle disse er skadet og vist nok helt utelukket

I tillegg skriver TA at kaptein Steffen Hagen er i faresonen til å måtte stå over da han har fått enha fått en strekk i magen under trening for en uke siden, og tilstanden ble forverret under Odds søndagskamp mot Lillestrøm.
Onsdag trente kapteinen alternativt, og sa til TA at han selv håpte på å rekke Brann-kampen.

andreas1989

BA skriver at Blomberg var tilbake på trening i dag etter å ha stått over torsdagens trening pga sykdom.

Falkman

Quote from: andreas1989 on November 01, 2024, 16:35:21 PMBA skriver at Blomberg var tilbake på trening i dag etter å ha stått over torsdagens trening pga sykdom.

Og da spiller han vel, antagelig.  Helt greit, det. Men jeg skulle gjerne sett Mathiesen fra start.

Churchill

Mathisen kommer innpå i det 63. minutt og skaffer Brann straffe etter 67. minutter. Heggebø setter straffen og sikrer en 4-0 seier til Brann.

Optimist

Tror vi at Palle går rett inn i startelleveren?
Kokende idiot

huleste

Et 5. felt åpnet i Skien. 888 bortebilletter solgt, som i utgangspunktet er helt utsolgt bortefelt.

Lasaron

Tipper det blir et av de største bortefølgene på det stadionet noensinne. Vålerengen har sikkert vært flere et par ganger.

fortune

Quote from: Optimist on November 02, 2024, 13:48:26 PMTror vi at Palle går rett inn i startelleveren?

Tror egentlig det, men håper ikke. Helland er ikke noe fyrverkeri offensivt på den høyrebacken, men Ruben er helt krise.
First is first, second is nothing

Gulløl

Quote from: Lasaron on November 02, 2024, 14:06:13 PMTipper det blir et av de største bortefølgene på det stadionet noensinne. Vålerengen har sikkert vært flere et par ganger.
Det kan bli det største bortefeltet i Skien siden Dortmund var der i 2015 i følge Anders Løkken i Odds Ballklubb (BA)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up