• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Odd-Brann - Søndag 3. oktober kl 1700

Started by Churchill, October 28, 2024, 10:04:38 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

esp123

Quote from: fortune on November 02, 2024, 14:49:40 PM
Quote from: Optimist on November 02, 2024, 13:48:26 PMTror vi at Palle går rett inn i startelleveren?

Tror egentlig det, men håper ikke. Helland er ikke noe fyrverkeri offensivt på den høyrebacken, men Ruben er helt krise.
Å vrake Soltvedt til denne kampen vil være fullstendig meningsløst. Mannen er vår playmaker mot lavtliggende motstand. Forrige runde hadde han soleklart flest ballberøringer av alle spillerne i hele Eliteserien. Han var rett og slett god.

Lasaron

Soltvedt har ikke spilt seg direkte ut, og Odd kommer sannsynligvis til å bli spilt lave. Dermed kan det være innenfor å starte med Sol. Dessuten fungerer det bra med Ruben og Japhet som stoppere.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Kagain

Quote from: Lasaron on November 02, 2024, 15:56:45 PMSoltvedt har ikke spilt seg direkte ut, og Odd kommer sannsynligvis til å bli spilt lave. Dermed kan det være innenfor å starte med Sol. Dessuten fungerer det bra med Ruben og Japhet som stoppere.

Ja, og med Horneland sin tendens til å ikke ville bytte for mye på startelleveren så vil jeg tro at så sant det er mulig så ønsker han å starte med samme ellever som sist...

Lasaron

Der mener jeg Horneland har en av sine svakheter. Han blir litt for blendet av et vinnende lag. For det går jo an å forbedre et vinnende lag, noe Hornis sikkert er enig i sånn teoretisk. Men terskelen hans for å endre det i praksis, er kanskje for høy.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Corran

SOltvedt hadde vel en av sine beste kamper sist så helt greit han starter.
Ruben ut og Palle inn om ikke samme 11 som sist
Ønsker og Mathisen inn siden ikke Blomberg hadde sin beste kamp sist og har hatt en dårlig treningsuke der han har vært syk
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

fortune

Quote from: esp123 on November 02, 2024, 15:53:08 PM
Quote from: fortune on November 02, 2024, 14:49:40 PM
Quote from: Optimist on November 02, 2024, 13:48:26 PMTror vi at Palle går rett inn i startelleveren?

Tror egentlig det, men håper ikke. Helland er ikke noe fyrverkeri offensivt på den høyrebacken, men Ruben er helt krise.
Å vrake Soltvedt til denne kampen vil være fullstendig meningsløst. Mannen er vår playmaker mot lavtliggende motstand. Forrige runde hadde han soleklart flest ballberøringer av alle spillerne i hele Eliteserien. Han var rett og slett god.

Absolutt, jeg tror ikke Soltvedt vrakes. Men jeg kan se for meg et scenario med Ruben som høyreback.
First is first, second is nothing

Lasaron

Bedre med Helland der, tenker jeg. Han er inne i det nå. Dessuten vil en slik endring ose av defensivitet og forsiktighet, som vil smitte alt og alle og kle Brann dårlig.

andreas1989

November 02, 2024, 17:57:49 PM #57 Last Edit: November 02, 2024, 18:00:30 PM by andreas1989
Nå har vi problematikken som oppstår når man gir en heller begrenset spiller kapteinsbindet.

Fra et kortsiktig, sportslig ståsted, så er det absolutt ingenting som tilsier at Pallesen skal inn igjen på laget. På lengre sikt kan man naturligvis argumentere for at Kristiansen skal ut av laget. Soltvedt bør klare å komme fra det greit defensivt i Skien, men Odd har vel et par hurtige kanter?

esp123

Jeg har hjertet i halsen hver gang motstanderen nærmer seg vår 16-meter. Kristiansen er rett og slett svak i egen boks. Og han er ikke spesielt god i luften. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke motstanderen kjører Ruben med en fysisk sterk spiss.

Superjack

Quote from: esp123 on November 02, 2024, 18:49:20 PMJeg har hjertet i halsen hver gang motstanderen nærmer seg vår 16-meter. Kristiansen er rett og slett svak i egen boks. Og han er ikke spesielt god i luften. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke motstanderen kjører Ruben med en fysisk sterk spiss.

Ved dødball imot, eller et trykk som gir muligheter for innlegg eller lignende, ja, da er det hjertet i halsen.

Men når Brann styrer kampene og ligger høyt med et vedvarende press, da er Kristiansen / Larsen helt nydelig å ha som stoppere.

Pallesen har utviklet seg, for all del, men når Kristiansen forsvinner så vil jeg veldig gjerne ha Helland for Pallesen, tror han har mye større potensial som spillende stopper.
Og han virker meget rask.
Brannsupporter.

andreas1989

November 03, 2024, 11:30:48 AM #60 Last Edit: November 03, 2024, 12:38:58 PM by andreas1989
Med uttak av Jeff så har vel alle forsvarerne våre sine begrensinger som fort kan bli synlige, dansken kan for all del bli vel ivrig så det er nevnt. 

Odd er et lag som selvfølgelig kan utnytte svakhetene til Kristiansen, men de kan nå like gjerne utnytte svakhetene til Soltvedt. Uansett er dette en motstander der vi skal tørre å satse på at det offensive skal gi oss poengene, og da bør Kristiansen og Soltvedt begge starte pr dags dato.

Ustemten

November 03, 2024, 12:13:26 PM #61 Last Edit: November 03, 2024, 12:16:13 PM by Ustemten
Klarer ikke å finne info, men er på vei til Skien og lurer på hvor vi møtes før kamp?

Edit: Barkaden ser det ut som.

fortune

1 Mathias Lønne Dyngeland
26 Eivind Helland
3 Fredrik Pallesen Knudsen
6 Japhet Sery Larsen
21 Ruben Kristiansen
18 Sander Kartum
10 Emil Kornvig
8 Felix Horn Myhre
16 Ole Didrik Blomberg
20 Aune Heggebø
9 Niklas Castro

Soltvedt som ryker for å få inn Palle, defensivt mindset
First is first, second is nothing

Pete05

November 03, 2024, 15:54:06 PM #63 Last Edit: November 03, 2024, 16:07:26 PM by Pete05
Synd Palle er kaptein, da ryddes vel plass viss mulig. Burde ha kjørt samme lag som sist.

Miller

Lasaron

Quote from: Miller on November 03, 2024, 16:01:10 PMSkjønner ikke at Palle er kaptein

Jeg skjønner det, men var mildt uenig. Ville ha Japhet. Palle virket som en ok kandidat der og da, som type. Men han har skuffet som kapteinstype på banen, og er kvalitetsmessig ikke bankers i min bok. Jeg ville ha Japhet.

Jaja.

Hvis vi leder komfortabelt, da blir det spennende å se om Torsvik får noen minutter, kanskje uten at Sol får spille.

Billy Elliott

Ganske tåpelig å endre på laget som har prestert såpass bra de siste kampene bare fordi Palle «skal» inn for enhver pris.

Redd det svekker offensiven vår såpass at vi ikke klarer å bryte ned Odd.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

esp123

Horneland tenker hierarki foran alt, virker det som. Jeg ser ikke en god forklaring for å ikke kjøre Soltvedt fra start.

Rossi

Soltvedt var mild sagt elendig i sommer, og nådde bunnpunktet mot Astana. Etter det har han naturligvis hevet seg. Sist var han bra. Han er en god del mer fiks og kreativ fremover enn Ruben, og det kan være avgjørende når vi kommer til å ha 70-80 % ball.

Ville foretrukket Helland, Japhet, Ruben, Sol. Men, på den annen side, med Pallesen får vi inn en potensiell matchvinner - både defensivt og offensivt.

World domination within 5 years.

Lasaron

Torgeir Børven fremstår ikke spesielt offensiv i intervjuet før kamp nå. Det må være lov å si.

Nixon

Foruroligende klasseforskjell på lagene uten at vi skaper så mye. Er det ikke en Brannmyte som tilsier at det ikke er bra? Har det på følelsen.
Rød makt på Hansa

Rossi

Norlings Hund 2

2-0 til Molde. Veldig typisk om de gjør jobben og vi nok en gang sliter mot det drittlaget her. Få pakket ned i OBOS.

esp123

Vi skaper ingenting. Det er helt utrolig at vi spiller med fire midtstoppere mot dette laget.

Superjack

Tenker det samme. 4 stoppere og ingen kreativitet på høyresiden. Mathisen inn til pause?
Brannsupporter.

Nixon

Høyresiden med Blomberg spesielt er veldig lite skapende. Og Heggebø har kanskje ikke finteknikk nok til å få litt vanskelige fremspill i midten. Her må begge spilles bedre.
Rød makt på Hansa

Nixon

November 03, 2024, 17:42:41 PM #77 Last Edit: November 03, 2024, 17:44:21 PM by Nixon
Elsker Helland!!!!!

Og Heggebø!!!!!
Rød makt på Hansa

krakra

Castro med to klasseinnlegg fra hver sin side på to minutter.

Erlend

Og her klager folk på mange stoppere på banen og en høyreside som ikke skaper :D

Superjack

Brannsupporter.

Nixon

Men 2-1 i Molde og hjemmelaget har brent straffe.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Fint minutt, ballspark må ha nådd flymotor i lydnivå der.
Gå av.

Nixon

Quote from: Erlend on November 03, 2024, 17:46:05 PMog en høyreside som ikke skaper :D

Castro inn fra venstre og legger inn fra høyre!
Rød makt på Hansa

esp123

Haikin sin tredje strafferedning. Ekstremt!

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

nero

Tror det var greit å gi Castro ny kontrakt.
Lions led by donkeys.

Lasaron

Heggebø sin scoring, der var vel keeperen på skikkelig bærtur.

Lasaron

Überkult at han uortodokse høyrebacken vår er oppe og header inn et innlegg fra motsatt. Forleng nå!

Norlings Hund 2

Quote from: esp123 on November 03, 2024, 17:48:57 PMHaikin sin tredje strafferedning. Ekstremt!

I bunn og grunn sant, men var visst en helt begredelig dårlig straffe.

krakra

I dag har Helland spilt som en GOD høyreback.

Superjack

Brannsupporter.

Spelaren

Helland skaper den der ved et helt PERFEKT rykk, sånne spillere forandrer alt!
Gå av.

Erlend

Men 3-0 kan vi kreditere til høyresiden vår!

Nixon

Nå er høyresiden strålende! Og veldig viktig tidspunkt å skåre på når Odd fortsatt er litt vel mye med i kampen.
Rød makt på Hansa

Rossi

Målforskjellen kan bli viktig vs Viking.

Huff

Spelaren

Fingeren ut av ledd på Helland. Passerte en Odd-spiller og merket det ikkje før flere sekunder etter. 2-2 i Molde var dårligere nytt.
Gå av.

Erlend

Har sett det samme før.  Forhåpentligvis kan han spille neste kamp med en god bunt bandasje/teip rundt hånden

Erlend

Quote from: Erlend on November 03, 2024, 18:17:15 PMHar sett det samme før.  Forhåpentligvis kan han spille neste kamp med en god bunt bandasje/teip rundt hånden

Eller bare spille videre nå som om ingenting var skjedd.  Sånt blir det kulthelt av

Go Up