• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Brann - Lillestrøm 09.11.2024 kl. 18:00

Started by Optimist, November 03, 2024, 23:38:03 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Optimist

Jeg klarer ikke å vente. Kjør tråd om LSK-kampen! Forventer et skikkelig Stadion-kok med lørdagskamp, full spenning og litt promille.
Kokende idiot

andreas1989

November 03, 2024, 23:46:35 PM #1 Last Edit: November 03, 2024, 23:51:11 PM by andreas1989
Kanskje det viktigste utover 3 poeng i Skien var jo at vi unngikk karantener. Så da er vel ikke laguttaket noe å diskutere i grunn?

esp123

Soltvedt bør inn. Det er alt jeg har å si. Odd-kampen var ikke spesielt bra. Vi er bedre med ball med Soltvedt, i tillegg til at Castro er best med Soltvedt på backen.

andreas1989

November 03, 2024, 23:55:00 PM #3 Last Edit: November 04, 2024, 00:02:41 AM by andreas1989
Skal ikke si noe på det, men vi vet jo hvordan ting fungerer når alle er friske og raske, i tillegg til at man har plukket tre nye poeng. Hadde ikke Pallesen vært kaptein hadde det vel gjerne vært med Soltvedt på laget.

ostraume

Jeg synes Palle og Jeff er vår beste stopperduo. Ruben blir for svak i egen sone.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Superjack

Ikke enig med deg der, siden jeg synest Brann mister en del i det offensive, fortsatt, med Palle.
Samme som Brann mister en del med Kristiansen som back i stedet for Soltvedt.

Uansett så har det vært solid nok i år, stort sett uansett hvem som har blitt mønstret i den bakre fireren.
Tipper laget blir uforandret, med mindre noen blir skadet eller syke i løpet av uken.

Brannsupporter.

Nixon

Jeg er mest redd for gule kort og at noen må stå over mot Molde.
Rød makt på Hansa

Fusentast

Brann som storfavoritt (og spesielt på hjemmebane) har historisk ikke vært mye å glede seg over, men det virker som de håndterer dette bedre denne sesongen. LSK er meget svake, men de stiller nok klare til krig og vil nok gå hardt inn i hver eneste duell. Det vil handle om å komme fra denne kampen med 3 poeng, uten skader og uten unødvendige karantener.

Tror jeg ville gått for Ulrik Mathiesen fremfor Blomberg i denne kampen - trenger en lettbeint tekniker som kan fikse noen straffer...
I don't think you can the rules!

Corran

Vil også se Mathisen.
Var ikke fornøyd med Blomberg mot Odd men så fikk han en assist så......
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Churchill

Vil også se Mathisen fra start. Kan ikke tenke meg annet enn at gutten vil gi jernet for å se klubben som ikke trodde på ham ta turen ned en divisjon. Dessuten fikser han sikkert en fem seks straffer og gjør dette til a walk in the park...
...we shall never surrender.

opplett

Jeg vil se Mathisen fra start utelukkende fordi det er skrevet i stjernene at han skal score mot sitt gamle lag.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Kagain

Om det ikke skjer at Helland har skadet seg verre ser jeg for meg at han får fortsette på høyrebacken. Crone begynner vel så smått å melde seg klar. Kristiansen var solid defensivt på venstreback, men spørsmålet er om Horneland kanskje har lyst å være litt offensiv med Soltvedt på venstre i stedet for Kristiansen. Til syvende og sist tror jeg kanskje mest på at det blir samme laget som spilte mot Odd:

Dyngeland

Helland - Pallesen Knudsen - Sery Larsen - Kristiansen

Kartum - Kronvig - Horn Myhre

Blomberg - Heggebø - Castro

Nixon

Er årets Lillestrøm fortsatt tunge i boksen?
Rød makt på Hansa

vekkreist

Om ikke jeg har sjekket feil så har LSK kun scoret 2 mål innenfor boksen iår...

Så om det stemmer, er de ikke like hodesterke som tidligere..

Hickok

Quote from: Nixon on November 04, 2024, 18:18:30 PMEr årets Lillestrøm fortsatt tunge i boksen?
Årets LSK er vel tung, men ikke nødvendigvis i boksen. De har vel skuffet i de fleste delene av spillet så langt. Alt fra venstreback til sportssjef.

ostraume

Det er vel noen kvikke kantspillere der som potensielt kan plage Soltvedt en del. Helland og Ruben slipper lite til så jeg ser poenget med fire stoppere fra start. De bidrar jo og litt fremover. Helland mer enn litt nå i går, men totalt altså.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

esp123

Soltvedt er den som får ballen fremover i banen. Han er den som starter angrep. Med den forsvarslinjen vi stilte med mot Odd har vi ingen som er god på det. Dermed spilte vi heller ikke en god kamp mot Eliteseriens svakeste lag, men var heldigvis ekstremt effektive.

Superjack

Soltvedt er meget god i fremoverretning.

Pasningsfoten hans er fabelaktig.

Vil se Sol mot LSK.
Brannsupporter.

Corran

Må ærlig innrømme at jeg opplever ikke Soltvedt som meget god i noe som helst bortsett fra de gangene venstrefoten fungerer.
Soltvedt på sitt beste litt bedre framover enn Ruben og dårligere hjemover
På sitt beste er han dessverre sjelden
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Dickens

For en kamp dette kan bli! Vi møter det laget i ES som har sluppet inn mest mål. Få inn Sol på backen. Da fungerer Castro også enda bedre.

Det kan bli noen legendariske rop fra tribunene mot Fagermo og Kanariene. Krygård slipper vel heller ikke unna, selv om han aldri fikk noe tilbud fra Brann.

Det gledes!

Leffen

LSK har vel to våpen for tiden. Va og Røssing-Lelesiit. Aldri om vi må spille med Sol da, det lukter ny Gueye i Kristiansund-opplevelse.

Corran

Vil påstå at Castro leverer godt med målpoeng uansett hvem som spiller back

Churchill

Her er det bare å angripe nærmest hodeløst. Vil gjerne se Soltvedt fra start og at Ulrik Mathisen får en god del spilletid.

oslo øst

November 07, 2024, 10:00:55 AM #23 Last Edit: November 07, 2024, 23:10:41 PM by oslo øst Reason: billett solgt
har 1 billett på øvre d feltet frydenbø  til salgs 250,-  BILLETT SOLGT

Gulløl

Klipp fra hjemmesiden til Lillestrøm:
Mange der ute har allerede tatt nedrykket på forskudd, men nå drømmer Roseth om at laget slår kraftig tilbake foran det som blir minst 400 LSK-supportere på tribunen.
- Det er ingen tvil om at rammen kommer til å bli ekstrem. Brann jager gull, og vi jobber for å holde plassen i serien. At Kanari-Fansen mobiliserer og reiser selv etter tapet mot Haugesund, sier alt om hjertet de har for klubben. Så skal vi vise at vi også brenner for å ta tre poeng. Da kan vi gjøre det spennende igjen, sier midtstopperen.

https://www.lsk.no/nyheter/minst-400-lsk-supportere-reiser-til-bergen-roseths-drommescenario
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Ja, dere. Dette er en fin dag for å diskutere morgendagens medaljekamp. Fasit inngang for Brann må være å måke på fra start.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

andreas1989

Spenningsmomentet ligger i om Hornelands Brann på tredje forsøket ikke skal svikte i avgjørende kamper. Det gikk dårlig(men bra) i Drammen i siste serierunde i fjor, og det gikk dårlig i Almaty i August. Morgendagens kamp er jo nødvendigvis ikke avgjørende, men alle de resterende kampene er jo egentlig must win. Får satse på en reprise av cupfinalen.

Superjack

Brann må vinne 2 av 3, eller vinne en og ta poeng mot Viking.

Alt handler egentlig om 2. plassen slik jeg ser det.

Skulle der bli seriegull så er det en bonus av nesten uvirkelige dimensjoner.
Brannsupporter.

Gulløl

November 08, 2024, 09:49:51 AM #28 Last Edit: November 08, 2024, 09:51:34 AM by Gulløl
Om det blir seier i morgen er det helt innenfor å synge «Gullet ska hem» helt uten ironi. Om det blir værende etter Viking kampen er en annen sak.

Klipp fra BA:
Om Brann vinner mot Lillestrøm lørdag vil det uansett komme et ligatrofé til Bergen, som vil stå på Stadion mot Viking i siste serierunde. Om den blir værende, er imidlertid en annen sak. - Vi har vært i disse situasjonene før og er forberedt på alle scenarioer. Vi har doble sett med medaljer, og bemanner opp for å ha personell både i Bergen og Bodø om det blir nødvendig, sier turneringssjef i Norges Fotballforbund, Rune Pedersen, til BA.

https://www.ba.no/hvis-brann-slar-lillestrom-kommer-den-til-bergen-om-den-blir-varende-derimot/s/5-8-2804625

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

andreas1989

Quote from: Superjack on November 08, 2024, 09:20:06 AMAlt handler egentlig om 2. plassen slik jeg ser det.

Jeg er i utgangspunktet helt enig, men dette skal bli en fin stresstest etter å ha feilet i de to foregående forsøkene.

Billy Elliott

Quote from: Superjack on November 08, 2024, 09:20:06 AMBrann må vinne 2 av 3, eller vinne en og ta poeng mot Viking.

Slår vi Viking er egentlig resultatene i de to andre kampene irrelevante i henhold til å sikre 2. plassen. Altså; vi kan fint tape både mot LSK og Molde, men likevel ha alt i egne hender i forhold til andreplassen i siste runde.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Erlend

Quote from: Billy Elliott on November 08, 2024, 11:06:18 AM
Quote from: Superjack on November 08, 2024, 09:20:06 AMBrann må vinne 2 av 3, eller vinne en og ta poeng mot Viking.

Slår vi Viking er egentlig resultatene i de to andre kampene irrelevante i henhold til å sikre 2. plassen. Altså; vi kan fint tape både mot LSK og Molde, men likevel ha alt i egne hender i forhold til andreplassen i siste runde.

Men jeg har en mistanke om det blir heller få minutter effektiv spilletid dersom vi i siste runde er i en situasjon der Viking tar andreplassen ved 0-0...  Nei vi får virkelig håpe vi vinner denne kampen mot LSK, så er Molde koblet av og Viking MÅ vinne sine tre, inkludert mot oss, om de skal ha noe håp

Superjack

Quote from: Billy Elliott on November 08, 2024, 11:06:18 AM

Vil overhodet ikke ha en situasjon der Brann må ha seier mot Viking i Bergen.
Det optimale er Brannseier og Viking med poengtap i helgen.

Brannsupporter.

Sint balle

Hadde vært veldig behagelig med 7-8 poengs ledelse til de bak når helgen er omme.
Da slipper vi å ha presse på oss fra de bak, og tror nesten det er et større press det enn eventuelt å lede serien.

I mine øyne kan vi bare tape sølv (for de bak oss), og vinne gull. Mens Glimt kun kan tape gull.

Spennende avslutning blir det uansett, men å tape sølvet for Viking i siste runde hadde vært på nivå med Astana nesten.

Lasaron

På den ene siden:

Avgjørende kamper? Det var jo viktig at vi slo Odd. Det var viktig at vi slo ut St. Mirren. Likeså med Go Ahead Eagles.

På den andre siden: Vi er nå i den vanskelige andresesongen. Kommer vi på 4. plass er vi med i toppen, og får Europacup neste år. Går vi hen og vinner mot Lillestrøm i morgen, er vi sikret bronse, for svingende!!!
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

andreas1989

November 08, 2024, 14:29:30 PM #35 Last Edit: November 08, 2024, 18:44:58 PM by andreas1989
Quote from: Lasaron on November 08, 2024, 14:23:24 PMPå den ene siden:

Avgjørende kamper? Det var jo viktig at vi slo Odd. Det var viktig at vi slo ut St. Mirren. Likeså med Go Ahead Eagles.

På den andre siden: Vi er nå i den vanskelige andresesongen. Kommer vi på 4. plass er vi med i toppen, og får Europacup neste år. Går vi hen og vinner mot Lillestrøm i morgen, er vi sikret bronse, for svingende!!!

Joda,alle kamper på veien er jo viktige. Men kampen i Drammen var jo en finale for å sikre 2 plassen, og kampen i Almaty en finale for å nå gruppespillet.

Lasaron

Corran

Quote from: andreas1989 on November 08, 2024, 14:29:30 PM

Joda,alle kamper på veien er jo viktige,. Men kampen i Drammen var jo finale for å sikre 2 plassen, og kampen i Almaty en finale for å nå gruppespillet.
Kampen i drammen var jo ikke finale for å sikre 2 plassen
Vi tapte så det suste og fikk 2 plassen.
ja det var pga at andre lag også feilet, men godset kampen var ikke noe finale så lenge vi kunne få 2 plass ved tap.

andreas1989

Hvordan er det da ikke en finale? Hadde de andre resultatene ikke gått vår vei hadde vi ikke klart 2 plassen. Brann hadde potensielt alt å spille for i den kampen.

Lasaron

November 08, 2024, 14:56:06 PM #39 Last Edit: November 08, 2024, 15:06:34 PM by Lasaron
Ja, det er forsåvidt også riktig. I en finale må man vinne kampen for å "vinne." Vi tapte i Drammen, men vant sølvet likevel.

Jeg opplevde den kampen omtrent slik: Det var bredt seg en uforklarlig sikkerhet om at det kommer til å gå bra uansett, derfor var det ikke så nøye. Folk ville ha ferie. Det blir sølv uansett. Hallo? Hvorfor gidde maksimal innsats?

Og det viste seg jo å være rett.

andreas1989

Kjenner meg veldig igjen i den beskrivelsen.

Superjack

Nå skjer ikke det, tror det er en ekstrem sult i gruppen for den 1. plassen.
Brannsupporter.

Churchill

Quote from: Corran on November 08, 2024, 14:49:51 PM
Quote from: andreas1989 on November 08, 2024, 14:29:30 PM

Joda,alle kamper på veien er jo viktige,. Men kampen i Drammen var jo finale for å sikre 2 plassen, og kampen i Almaty en finale for å nå gruppespillet.
Kampen i drammen var jo ikke finale for å sikre 2 plassen
Vi tapte så det suste og fikk 2 plassen.
ja det var pga at andre lag også feilet, men godset kampen var ikke noe finale så lenge vi kunne få 2 plass ved tap.

Vi holdt jo på å fryse ihjel....

Dickens

For et kok det kommer til å bli imorgen! Håper folk gjør som i Europa og kommer tidlig sånn at det koker allerede fra spillerne skal varme opp. For det kommer 400 kanaris til å gjøre.

Corran

Quote from: Dickens on November 08, 2024, 22:31:19 PMFor et kok det kommer til å bli imorgen! Håper folk gjør som i Europa og kommer tidlig sånn at det koker allerede fra spillerne skal varme opp. For det kommer 400 kanaris til å gjøre.
Der minnet du meg på at dette er en av kampene eg hater mest og en av grunnene til at jeg en gang i tiden flyttet fra BT til Hansa
Hater kanarifansen og de irritererende trommene og shalalalalalalalalalala i 90 minutter

hansajb

Noen andre som har en billett på hansa til overs? Trenger til en tjommi

Dickens

Quote from: Corran on November 08, 2024, 22:55:08 PM
Quote from: Dickens on November 08, 2024, 22:31:19 PMFor et kok det kommer til å bli imorgen! Håper folk gjør som i Europa og kommer tidlig sånn at det koker allerede fra spillerne skal varme opp. For det kommer 400 kanaris til å gjøre.
Der minnet du meg på at dette er en av kampene eg hater mest og en av grunnene til at jeg en gang i tiden flyttet fra BT til Hansa
Hater kanarifansen og de irritererende trommene og shalalalalalalalalalala i 90 minutter

Ja, helt forferdelig monotont og kjedelig. Prakteksempel på at tromme aldri skal inn på Store Stå.

Moffy

Veldig spent før den kampen her - akkurat sånn det skal være på høsten.
Lillestrøm kommer nok med ekstrem motivasjon og desperasjon der Fagermo er villig til å gjøre hva som helst for å få med seg livsviktige poeng.
Vi kommer helt sikkert til å se et kynisk og tidvis usportslig LSK-lag, så det må Brann-spillerne være forberedt på! Dette blir ingen enkel oppgave, men så lenge Brann-spillerne har riktig tenningsnivå og ikke lar seg vippe av pinnen om motstanderne tar en
Tripic eller to, så skal vi vinne kampen.
LSK har raske kanter som tidvis er god med ball, og en stor spiss i Lehne Olsen.
Blir spennende å se om Horneland fortsetter med Kristiansen fremfor Soltvedt på venstre back.
På høyrekanten ønsker jeg å se Mathisen fra start og at klippekortet til Blom inndras, men tviler på at det kommer til å skje. Resten av laget sier seg vel selv.

Rossi

Fagermo ønsker såklart å ta ned tempo i kampen, og vi må nok påregne en del avbrekk i spill. Så er det dødball imot da, som ligger i DNAet til kanari.

Ola Hobber Nilsen dømmer. Det er ikke betryggende, glad vi har VAR.
World domination within 5 years.

Lasaron

Det meldes 8-9 grader, opplett og vindstille. En fin kveld for fotball i november.

Ja, som andre er inne på, Brann må takle usportslige brudd i spillet.

Go Up