• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Store Stå på nye sitte i klokkesvingen???

Started by Mr_Soma, May 07, 2004, 09:54:25 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Mr_Soma

Etter kampen sist mot Odd har jeg fundert litt på det ene og det andre vedr opplegget på Store Stå.

Det som virker å være hovedproblemet her er rett og slett å få ting samstemt. Jeg er selv medlem av BBB og står til venstre,mot klokkesvingen,på midtdelen.

Men underveis i kampen så skjer det gang på gang, at de til høyre for inngangen synger en ting,så holder vi på venstresiden med en helt annen sang. Og da blir det full forvirring.

En ting jeg tenkte på, som det sikkert kommer til å vekke store meninger om er å <<flytte store stå>> til den nye tribunen i Klokkesvingen. Så vidt meg bekjent så er det i overkant av 1000 plasser der,og det er vel like mye som kapasiteten på det midtre feltet på Store Stå til alle medlemmene. På denne tribunen får vi ihvertfall alle samlet,og vi unngår dette skillet som inngangen på nåværende SS lager.

Jeg ser denne inngangen som noe av hovedproblemt med stemningen og det samstemte på SS.
Jeg vet man ikke skal <<kødde>> med tradisjoner, så dette forslaget blir vel ikke mottatt med den største begeistringen.

Men bare lurer på om flere forstår hva jeg mener? Når det gjelder å få hele Store Stå samstemt, for det er ganske viktig.

Hobjock McPlopp

Tribune uten tak gir dårligere lyd.
Tror ikke dette er en god løsning.

Skumling

Jeg tror heller ikke at dette er veien å gå, men jeg er enig i at Store stå må bli mer samstemt. En syngende kjerne på 7-800 stk slik som det har vært på BBB-feltet til nå(?) er bra, hvis man kan få hele gjengen til å synge de samme sangene samtidig, kan vi nærme oss gamle høyder stemningsmessig.

Mr_Soma

ja det er jeg enig med -


Løsningen er jo egentlig ikke værre enn at vi har en person,og da mener jeg en person, å forholde oss til hele tiden,som gjerne kan få seg en "æresplass" nedenfor hele SS.

Men da er det jo også nødvendig at denne personen er 100% oppegående og nokså kreativ.

Professoren

Vil skyte inn at jeg synes store stå var bra mot Odd. Resten av stadion var ikke like bra som mot Molde, men store stå hørtes godt

Blææ

Må også få legge til at SS hørtes godt oppe på Hansaen,beste på lenge.
ont follow me,Im lost too

Xminator

Som jeg har sagt før bør gjerdene flyttes.

De i vest, nærmest Hansasvingen bør flyttes helt til "hullet" på SS. Og deretter kan Brann bruke gjerdet nærmest Klokkesvingen til å justere alt etter hvor mange vi venter sentralt på SS.

Klokkesvingen er uansett ikke en god løsning for SS.

grei

Det gir jo ikke mening. Store stå skal jo være på midten, ikke siden av midten. Hvis man ville gjøre det slik hadde det vært bedre å legge hullet lenger til siden i utgangspunktet. Kanskje dette med samstemthet kommer seg litt etterhvert? Husk på at rundtom i verden er det atskillig større supportergrupper som klarer å synge samstemt uten problemer. Man trenger ikke se lenger enn Klanen, de er spredt over et langt større område men stort sett greier de samle seg om samme sangen.

Mr_Soma

Jammen det er greit -


Men hva er oppskriften til Klanen da???

De må jo ha en eller annen "hovedperson".

hjallisen

klanen er samlet-Store stå er adskilt av en svær inngang som godt kunne vært mindre slik at vi ikke fikk to "gjenger"
ed beina plantet på bakken

grei

At de er samlet er av mindre betydning. Det fungerer ikke alltid sånn at når en del av tribunen begynner å synge følger sidenmannen opp slik at man får en dominoeffekt der alle til slutt synger. Det oppstår ofte "tomme gap" der folk ikke synger, akurat som det er der denne inngangen er. Også på Ullevål kan det være at noen på venstre siden synger, at man har grupper med tause i midten og at noen på høyresiden likevel klarer å  følge opp sangen. Dette blir det samme prinsippet som hos oss.

Tror ikke Klanen har noen hovedperson. De er bare godt skolerte. Rudnt i Europa er det flere som har forsangere, men mest vanlig er vel at man har noen som tar større ansvar enn andre selv om de i kke er offisielle forsangere på noen måte. Dette klinger bedre med idéen om supporterne som frie og spontane, mange ville ikke like å bli "styrt" av en slags leder.

Erik

Skal aldri bort i klokkesvingen, ikke tak, dårlig plasering, solen i tryne hele tiden, nei tror ikke dette du...

Branntilegdør

som en del er inne på. Det er bare snakk om et "lite" hull her. Dårlig undskyldning for ikke å synge samstemt.

Kruxleiven

Quote from: "Mr_Soma"Etter kampen sist mot Odd har jeg fundert litt på det ene og det andre vedr opplegget på Store Stå.

Det som virker å være hovedproblemet her er rett og slett å få ting samstemt. Jeg er selv medlem av BBB og står til venstre,mot klokkesvingen,på midtdelen.

Men underveis i kampen så skjer det gang på gang, at de til høyre for inngangen synger en ting,så holder vi på venstresiden med en helt annen sang. Og da blir det full forvirring.


Har registrert det samme jeg. Jeg ser bortover og ser om det er noe mer lyd i de til høyre for oss enn de som starter sanger ned mot klokkesvingen. Folk burde være mer observant og følge med hvilke sang som EGENTLIG synges. Sangene har bedre fotfeste nedenfor midten ned mot hansa tribunen da det er flere som synger der. Det betyr selvfølgelig ikke at det er umulig å starte sanger for oss som står nærmest juniorfeltet. Det beste er å starte sanger da når det ellers er veldig stille.

Kruxleiven

Quote from: "Mr_Soma"Jammen det er greit -


Men hva er oppskriften til Klanen da???

De må jo ha en eller annen "hovedperson".


Tror det er så enkelt som forsangere fordelt langs hele vestbredden. Dessuten er klanen kult. Det er liksom mer kult i Oslo enn selve Vålerenga er. Skal ikke si det for sikkert, men jeg tror det er en del som står blant klanen og bare etteraper dem fordi det er kult å være blant Norges beste supportere. Om Lyn skulle plustelig bli best i Norge så ville sikkert noen av dem snu. Dessuten, synger man ikke på vestbredden så får man sure blikk og folk vil gi deg inntrykk av at du ikke hører hjemme der.

Mr_Soma

Ja det er ett eller annet med Klanen som gjør de så egenartet.

Forsåvidt så tror jeg at gjennomsnittsalderen blandt de mest harbarkete er ganske mye høyere enn hos oss på SS.

Husker på midten av 90'tallet, da var det så og si bare voksne personer på SS. Alle drittungene hadde tatt plass i en av svingene,og der holdt de seg. Men av en eller annen merkelig grunn så har det blitt så veldig kult å stå på SS blant de yngre. Og jeg kan banne på at flere av de der oppe ikke kan navnet på halve startelleveren.

Du ser jo hos klanen,at de fleste "harry-kjendisene" i Oslo elsker å gå på Vålerengakamp, for å stå midt i Klanen å brøle.

Vet ikke hvor lett det blir å innføre den politikken her i Bergen?

Får vi se Dagfinn Lyngbø stå sammen med oss å synge nystemten?

Neppe -

Kai-Olai

Kom til å tenke på en ting når jeg satt her og leste.. Kanskje ikke den beste ideen, men hvorfor ikke? Hvis vi hadde hatt storskjerm på en kamp, så kunne vi jo hatt sangen vi sang på storskjerm.. Da hadde alle fått med seg teksten, og alle hadde til en hver tid visst hva vi sang.. Men dette hadde jo krevd en del resursser for å få til..

Go Up