• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettfordelingen til BBB

Started by Felt-H kongen, September 29, 2004, 13:53:29 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

sekto

Hyggelig å få et svar.. Skal bli spennende å se hva de blir til i morgen da.. :0)

Colt

---> Dersom dette også er holdningen til styret i denne saken tror jeg både meg selv, og mange andre kommer til å melde seg ut av BBB. Mange som sitter, inkludert meg selv, er personer med lang fartstid på store stå, og som sikkert har flere borteturer enn de fleste der. Mange av oss har også vært medlem i BST tidligere i mange år, og har stått på store stå i åresvis før mange av dem som står der nå ble gammel nok engang (etter dagens regler).

Poenget for meg ved å være med i BBB er å støtte oppunder organisasjonen for supportere av Brann, og for å bidra litt økonomisk til at de kan få gjennomføre ulike tiltak for oss supportere. I tellegg reiser jeg på et par borteturer i året, og får muligheten til dette gjennom medlemskap. Om han lager liv på felt z eller store stå betyr fint lite.

Så til sakens kjerne...Nemlig rettighetene for bill når det gjelder medlemmer i BB som har betalt for sent (uansett hvor de sitter eller står). Hvorfor den ene parten her skal stille sterkere enn den andre er for meg en gåte. Ringte senest i dag til Brann, og jeg får temmelig sikkert ikke billett av de fordi jeg betalte tre uker for sent. Så at Brann dekker disse er det minimal sannsynlighet for. Ca.3000 bill er det sendt ut brev på til partout kort innehavere som har betalt innen fristen. Disse blir nok kjøpt skal du se. Ca 1500. bill går til medlemmer av Brann. Hvor mange som går til sponsorer er jeg usikker på, men det er ikke mange igjen...

Om mitt medlemsskap i BBB da er så lite verdt at jeg ikke skal stille likt med andre...ja så hvorfor i helv... skal jeg være medlem da? Flere enn meg tenker slik i disse dager..

Når det er sagt så skal BBB selvsagt få en sjanse, så vi får se imorgen om det blir rettferdig dette her.

PS! Har selvfølgelig forståelse for at det ikke er en lett kabal, og at det avhenger litt av hvor mye bill dere får. en kar på skbrann.org hevdet det var snakk om 300...dette kan selvsagt ikke stemme..

sekto

Jeg skjønner alle vil ha billetter, og jeg skjønner du vil ha billett Colt, men jeg ser ikke helt hva som er så urettferdig her for din del.

Hadde du betalt i tide, hadde du vært sikret billett fra Brann, eller tar jeg feil?
Om jeg har rett her, så er det bittert selvfølgelig, men det er vel ingen andre sin skyld enn din egen? Du betalte for sent, som sikkert mange andre gjorde.

Da kan vi gå videre til det som BBB selv har sagt:

1. Medlem BBB, og kjøpt partoutkort Store Stå innen utgangen av januar
2. Medlem BBB, og kjøpt partoutkort Store Stå i løpet av våren (ut mars).
3. Registrert medlem i BBB i 2003, og betalt medlemsskap i 2004 (rangert etter registrert innbetalingsdato til vår konto).
4. Resterende medlemmer i BBB.

Her regner jeg med du passer inn i tredje gruppe, så får du håpe det er billetter igjen når det kommer så langt.

Det at du er en kjempesupporter og støtter laget er greit, men har ingenting å si det for om man fortjener en billett eller ikke. Fakta er at de som har betalt i tide, og som har tatt hensyn til det som er blitt sagt, har satt seg i en bedre posisjon enn det du har. Om de er dårligere supportere enn deg, så har det lite å si.

Selvfølgelig skal BBB jobbe for alle, men jeg personlig syntes det er urimelig å si at de jobbe for dem som i utgangspunktet skulle fått billett gjennom Brann (sånn som jeg har forstått det). De som står på SS har ikke dette tilbudet, og da burde de gå foran de som kunne sikret seg på andre måter.

Har jeg misforstått det du skrev beklager jeg.. Og roter jeg med reglene nå, så tar jeg det på min kappe. har bare halvveis fulgt med i dette oppstyret. Dette er uansett bare mitt synspunkt, så håper jeg at det er riktig antagelser jeg har kommet med.

B.B.

Poenget e vel at det blir urimelig at BBB medlemmer som har kjøpt partourkort på SS ETTER FRISTEN skal få mulighet til å få billett, mens BBB medlemmer som har kjøpt partourkort på sitte ETTER FRISTEN ikke får muligheten på lik linje som de som kjøper kort på SS.

Dette e en klar forskjellsbehandling og burde vært ungått. Dersom det ikkje e mulig å oppdrive billetter til alle burde INGEN i denne gruppen fått tilbud om billett på bakgrunn av partourkortet sitt. Disse billettene kunne f.eks. vært loddet ut..

Det e ingen optimal løsning, men man slipper forskjellsbehandling og gir et spark til folk om å betale partourkortene sine innen fristen neste år!!
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

Stigen

:D

Et tips til cupfinalebilletter:

Jeg skaffet mine billetter gjennom fotballkretsen som laget mitt tilhører.  Hvert idrettslag som er medlem i en krets har krav på et visst antall billetter, så hvis du kjenner noen som har lag som er med i en annen fotballkrets spør om de kan skaffe billetter.

Felt-H kongen

Quote from: "Thorleif"Vær i det minste obs på at vi har jobbet så godt vi kan for å få dette til på beste måte (og for flest mulig av BBB sine medlemmer uansett hvor de oppholder seg på Stadda), men så lenge NFF nå en gang har bestemt at Brann ikke skal få nok billetter til alle sine, er det umulig å gjøre alle til lags.

Beklager nok en gang at dette har tatt lang tid, men dette er vi ikke herre over.

Mvh,
Thorleif


Flott Thorleif for at du svarer, og samtidig takk for at du klarer å holde et saklig nivå på svarene dine. Også flott at dere jobber for at flest mulig av BBBs medlemmer skal få med seg cupfinalen. Men du svarer aldri på det vi har tatt opp i denne tråden og jeg vil derfor stille deg et direkte spørsmål: Er det BBBs politikk å forfordele medlemmer på SS som har vært for sen med å betale partoutkort ihh. til den oppgitte fristen i forhold til BBB medlemmer på andre deler av Stadion? Dette står det tross alt på denne webben at dere skal gjøre. Og du har ikke avkreftet dette i noen av dine svar så langt. Alle vet at dere ikke kan gjøre alle til lags, men det vi ber om er at de billettene dere får fra Brann blir fordelt rettferdig mellom medlemmene med partoutkort. Uansett hvor på Stadion det er kjøpt. Kan du love at det blir gjort?

Blææ

Dagens info fra Brann:

Cupfinalebilletter
HL
05.10.2004

Brann vil sende ut brev om betaling og avhenting av billetter til cupfinalen i løpet av inneværende uke.



Partoutkortinnehavere og medlemmer i Sportsklubben Brann vil få brev om hvordan de går frem mht. betaling og henting av billetter. Dette brevet vil sendes ut i løpet av inneværende uke. Du trenger derfor ikke ringe Brann Stadion - nødvendig informasjon er på vei.

Vi minner om at brevet sendes til partoutkortinnehavere som har betalt innen første frist, samt medlemmer.
ont follow me,Im lost too

Felt-J-Guden

Begrepsforvirring ?

Det er medlemmer på andre deler av Stadion med partoutkort som blir forfordelt, ikke medlemmer på SS med partoutkort.

Thorleif

For å bli ferdig med diskusjonen om forfordeling:

Kan love dere at vi ikke forfordeler når det gjelder billetter. Problemet ligger nok i at vi får for lite billetter ift hva vi ønsker.

Grunngivelse for pkt 2 ligger i at Brann (som stod for utsendelse og logistikk på Store Stå) hadde problemer med en del utsendelser av innbetalingsgiroer. Dette dreier seg om totalt ca 40 stk., og disse er derfor tatt med i fordelingen. Så lenge det ikke var BBB sine medlemmer selv som var skyld i at innbetalingen kom for sent, men SK Brann, mener vi at dette er riktig.

Håper at dette hjalp på, og beklager at dere ikke har fått svar før nå, men vi lever i en hektisk hverdag.....

Mvh,
Thorleif

Jamme

Er fordeling klar no eller har jeg missforstått? Hvem får billett fra BBB og hvem må egentlig klare seg på egnehånd?   Er det noen som faktisk har oversikten over dette eller er det bare gjettninger fortsatt??

sekto

Info kommer i løpet av dagen regner jeg med.. Til og med de i Bataljonenledelsen har jo jobber å gå til, så kommer vel en oppdatering på alt ettermiddagen når de har tid..

dawson

Hvorfor ikke bare kjøpe billetter for 1000 kr så er dere iallefall sikret cupfinale? :) Det har jeg gjort, og kjenner mange andre som har gjort det også! Er trossalt bare en gang i året det er cupfinale, og ikke hvert år Brann er med :) Synes derfor ikke 1000 kr er altfor mye for å se laget i sitt hjerte ta hjem cuptrofeet denne sesongen! Men billettfordelingen er skandaløs og skjønner godt at mange er irriterte. Nå har vel prisene steget en del også, så må vel ut med nærmere 1500 kr ettersom etterspørselen blir større og billettene færre, iallefall i Brann-svingen(Coca-cola svingen). Vel, håper så mange av dere som mulig blir å se på Ullevaal den 7. November for å heie Brann frem til cupseier i 2004! Det fortjener Mons Ivar & co!

"Byen e Bergen og laget e Braaaaaaaaaaaaann"

grei

Alle andre muligheter bør prøves før man går hen og kjøper billetter av svartebørspakket og dermed støtter deres virksomhet samt bidrar til å presse prisene ytterligere opp.

city

Bjarte.Du tar helt feil .Det ble lovet at gamle bst medlemer skulle få med ansienniten med over i bbb.

Nixon

Quote from: "city"Bjarte.Du tar helt feil .Det ble lovet at gamle bst medlemer skulle få med ansienniten med over i bbb.


Når da? Jeg mener å huske at det ble sagt at BBB ikke skulle være en videreføring av BST. At medlemsregisteret ble videreført kun for at vi ikke skulle måtte betale to medlemsavgifter på et år.
Rød makt på Hansa

8

Quote from: "Thorleif"For å bli ferdig med diskusjonen om forfordeling:

Kan love dere at vi ikke forfordeler når det gjelder billetter. Problemet ligger nok i at vi får for lite billetter ift hva vi ønsker.

Grunngivelse for pkt 2 ligger i at Brann (som stod for utsendelse og logistikk på Store Stå) hadde problemer med en del utsendelser av innbetalingsgiroer. Dette dreier seg om totalt ca 40 stk., og disse er derfor tatt med i fordelingen. Så lenge det ikke var BBB sine medlemmer selv som var skyld i at innbetalingen kom for sent, men SK Brann, mener vi at dette er riktig.

Håper at dette hjalp på, og beklager at dere ikke har fått svar før nå, men vi lever i en hektisk hverdag.....

Mvh,
Thorleif



Hmm. Vrir du ikke litt på det her, Thorleif??? Er det ikke så at Brann hadde problemer med utsendelsen og ergo ble også garantifristen utvidet??? Og er det så at 40 stk har betalt etter denne utvidete innbetalingsfristen??? Og er det ikke så at du da lover noe som ikke er tilfelle her når du lover at dere ikke forfordeler noen av BBBs medlemmer??? Er ikke dette tilfelle??? Hva???

sekto

Er det sånn at når man virkelig vil ha svar på noe, så må man bruke 3 spørsmålstegn??? Stemmer dette??? Eller tar jeg feil??? Dette er noe jeg må få vite.. Er det andre enn meg som lurer på dette??? :0P

Brann e livet mitt :)

Vel, har lest så og si alle innleggene og må si at eg har fått ganske så dårlig samvittighet, siden eg e en av de som betalte ettter fristen (betalte 17 april, fordi då fikk alle som ikkje hadde kjøpt, sjangsen t å kjøpe partoutkort) Men eg e altså en av de som har kjøpt billett t 1000 kroner for eg trodde eg ikkje fikk billett. Men visst d no viser seg at eg får alikevel, så har eg allerede funnet en som vil kjøpe billetten av meg. Så då håper eg at eg har gjort opp for meg.
Brann i mitt hjerte for alltid-

BYEN E BERGEN OG LAGET E BRANN!!!

(Altså, bare for å gjøre d klart: Eg e jente!)

Nixon

Dette kan da umulig være din feil. Du kan ta imot billetten din med god samvittighet!
Jeg er mer imponert over at du har lest alle innleggene...:)
Rød makt på Hansa

Brann e livet mitt :)

Takk, takk... :) Det var hyggelig å høre! Men synes bare at d e så urettferdig for de som må sitte hjemme å se kampen, mens eg kanskje har 2 billetter til overs. Men, men, no ordner d seg kanskej for en uten billett ;)
Brann i mitt hjerte for alltid-

BYEN E BERGEN OG LAGET E BRANN!!!

(Altså, bare for å gjøre d klart: Eg e jente!)

megleren

Etter hva jeg leser her så blir dette mer og mer uoversiktlig. Hva grunnen er vet ikke jeg. Men etter punkt to så står der at de som betalte etter mars ikke får via BBB. De som står altså. Fordi vi som sitter vil på ingen måte være med i trekningen hos BBB, for alle som betalte for sent. Men at Brann logistikk messig sett ikke klarer å finne ut når og hvor mange som betalte for sent så lar de det gjelder få billett. Og det som blir nå er mer spekulasjon ang alt som heter billetter. Om der er førti eller tredve vedkommer ikke saken. Og at BBB sitter i møte med Brann og godtar dette er meg ubegripelig.Da burde de der og da tenke på som også betalte for sent som sitter og er medlem i BBB også oppnå den samme rett. Om det er Brann som roter burde de stått på kravene. Men etter hva jeg leser mellom linjene så skal vi visst være glad for de billettene man får hos Brann. Og at Brann skylder på NFF er jo greit det. Men de vet sånn noenlunde hvor mange billetter de får fra NFF. Men som jeg sier igjen. Men til Brann har jeg mistet alle illusjoner om at de bryr seg med den vanlige supporter. De tenker kun sponsor og investor. Og da tydeligvis ikke BBB når frem hos Brann? Hvem skal da nå frem?
r og blir et sittesvin på Hansa

Erik

316 billetter til medlemmer med partoutkort på Store Stå?? altså fy faen... Her kommer dere og lover alle som har kjøpt partourkort før 1.feb får bill... så får kun 316??? hvor mangen kjøpte partourkort før fristen???
Dette er så skandaløst at jeg skammer meg over og vere Brannsupporter!!!

Brann e livet mitt :)

Eg forstår frustrasjonen til folk her inne. Ingen som vil gå glipp av cupfinlaen. Forstår at alle som sitter og som har betalt etter fristen er forbanna, men d e vel ikkje noe vi kan gjøre noe med uanz?? Uheldigivs
Brann i mitt hjerte for alltid-

BYEN E BERGEN OG LAGET E BRANN!!!

(Altså, bare for å gjøre d klart: Eg e jente!)

Erik

Jeg kjøpte innen fristen, kanskje sent men jeg gjorde det.... får jeg ikke bill er BBB historie fra min side!!!

Thorleif

Ikke rop så høytt før du vet hvor mange som hadde betalt innen fristen Erik. Det var kjøpt og betalt 285 partoutkort på SS innen utgangen av januar. I tillegg sendte Brann ut giro til 31 partoutkortkjøpere som ble rot med. Disse kom ikke inn i systemet til Brann før i mars. Ergo 316.

Brann e livet mitt :)

Dette e jo ikkje bbb sin feil, men brann. E jo de som har lovet 800-1000 billetter. Eg må virkelig få si: DETTE E SKANDALE. Fy søren..... Eg blir kvalm av å tenke på at brann har lovet så mye, uten å holde d.
Brann i mitt hjerte for alltid-

BYEN E BERGEN OG LAGET E BRANN!!!

(Altså, bare for å gjøre d klart: Eg e jente!)

megleren

Og der kom det endelige beviset for hva Brann bryr seg med! De driter rett og slett i supporterne sine. De tenker kun på sponsorer og investorer. De burde rett og slett skamme seg og vi bør tenke ut en måte å vise vår avsky ovenfor de  som styrer i Brann. Det er jo de og ikke klubben vi må finne på noe ovenfor. Spillerne er jo ikke på noen måte en del av dette.
r og blir et sittesvin på Hansa

arild

bare lurer på en ting... ka var prisen på part kort i år?? ser at eg betalte med visa 990kr 30.01 i brann butikken.. men pengene gikk ikke ut før 02.02.04

Go Up