• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

cupfinale TIFO?

Started by panZer micky, October 12, 2004, 10:01:11 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

panZer micky

Er det noe TIFO på gang i forbindelse med cupfinalen?

Hadde vært kult med bluss og flagg.

kan være med på å dra noe igang.

grei

Det blir nok ett og annet flagg skal du se. Rensk strupen du, og syng for laget så går det nok bra.

BL

Quote from: "panZer micky"Er det noe TIFO på gang i forbindelse med cupfinalen?

Hadde vært kult med bluss og flagg.

kan være med på å dra noe igang.


ta deg en tur på en butikk som selger utstyr til båt, så kjøper du deg noen bluss
Hansa-
Felt Z

JhonnyBeGood

Har du kjøpt bluss hos båtforhandler? Hva koster det og hvilken fargge kan man velge i?
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

HaterRævBK

noen som vet sån noelunde hva boten for blussing på cupen kan bli?
Tørr ikke gjøre d hvis den er alt for dyr!
S slaur.....

Helge karlesn

Quote from: "JhonnyBeGood"Har du kjøpt bluss hos båtforhandler? Hva koster det og hvilken fargge kan man velge i?


Bluss er rødt.
idenes forsvarer.

eXploSer

Selvfølgelig får du kjøpt det hos en båtforhandler, det brukes jo til å få hjelp. Nødbluss heter det..

arild

http://www.tifo.it/

kjøp kor mange du ønsker... mye rart her...

sant.... det e litt dyrt..

Brannfrelst

Litt billigere hos båthandleren da.. Koster sikkert et par hundre kroner å få sendt det fra Italia.. Noen som vet hvor mye det koster i en båtforretning?
2.10.07-Gullet kom hem!

BL

Quote from: "JhonnyBeGood"Har du kjøpt bluss hos båtforhandler? Hva koster det og hvilken fargge kan man velge i?


eg har ikkje kjøpt, men tar meg en tur til onkelen min som har det meste til bÃ¥t og sikkert bluss  :D
viss ikkje må eg kjøpe
Hansa-
Felt Z

sekto

Det å fyre opp bluss uorganisert er noe jeg syntes er en dum ide. For det første er det farlig om noen aldri har gjort det før, eller prøver når de er skikkelig god og full. For det andre er det ikke ideelt å gjøre det i så tette forsamlinger.

Det kommer jo også problemet med hvordan man skal få det gjennom sikkerhetssjekken, selv om den sikkert ikke er for grundig.

De som har brukt bluss før, vet hvor sinnsykt varme de blir. 160 grader på tuppen av blussen, og metallet er rødglødende når man er ferdig med det. Altså ikke noe man kødder med når 20 mennesker står rundt deg og hopper.

Om folk uansett absolutt skal ha, så mener jeg at Bataljonen har brukt denne typen når de har fyret opp, så de skal være sikre i hvert fall.
http://www.vikingsafetyshop.com/usr/viking/TradeingItems.nsf/linkopen/0130975?opendocument

Ser også samme nettsted har blandt annet "røykbomber".. Disse er kanskje ikke like farlig. (Regner med gassen ikke er helsefarlig, men bør nok sjekkes)
http://www.vikingsafetyshop.com/usr/viking/TradeingItems.nsf/linkopen/0130997?opendocument

Men igjen, så må folk få det igjennom en kontroll..

Uansett, skal man ha noe av dette, så må man bestille det, og regner med at de sikkert er litt forsiktig på hva de sender ut. Står heller ingen priser på siden, så tviler på dette er noe de vil skal ut til uorganiserte supportere.

JhonnyBeGood

Har hørt at det er faalig å snakke i mobiltelefon, man kan få svulst, kreft og høye regninger.. Trist men sant...
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

P-K

Det farligste med uorganisert bluss er at NFF kommer til å slå hardt ned på Brann for det!
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

DJ_ADG

Quote from: "sekto"
De som har brukt bluss før, vet hvor sinnsykt varme de blir. 160 grader på tuppen av blussen, og metallet er rødglødende når man er ferdig med det.


Det é jo pertrfekt, detkommer jo å bli kalt i november. Masse bluss så blir tempraturen på tribunen god;) hehe.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

KennethS

Quote from: "P-K"Det farligste med uorganisert bluss er at NFF kommer til å slå hardt ned på Brann for det!


Ta på Sogndal drakt under blussingen og bytt etterpå :D
Så får Sogndal rettferdig som 3 part bot fra Nff mens Brann går fri.
tå på Brann

sekto

Quote from: "JhonnyBeGood"Har hørt at det er faalig å snakke i mobiltelefon, man kan få svulst, kreft og høye regninger.. Trist men sant...


Ja, er jo sant det.. Er bare en liten forskjell.. Bitteliten, men den er fortsatt der.. Om du snakker i mobil, får svulst og kreft og høye regninger, så er det din egen feil. Det har du selv kontroll over.

Om en idiot på fylla trykker en glovarmt stålrør oppi ansikte ditt ved et uhell, så er det ikke akkurat så mye du kan gjøre med det..

grei

Hvis det er så farlig med bluss som det påstås er det jo et mirakel at ingen ulykker skjedde på 90-tallet. Store stå sto som sild i tønne og folk fyrte opp uten blygsel. Det sved riktignok i øynene og lagde huller i Branndrakten.

HaterRævBK

få bluss med seg gjennom sikkerhetskontrollen er ikke noe problem. putt den i bokseren, hvis noen skulle spørre hva du har der, så smiler du bare litt så tror se d e noe annet;)

Og røykbommer er ikke noe dum ide!
de kan fåes i rødt, blått og hvitt (kanskje flere farger)
de er ikke farlige på noen som helst måte, bare lukter litt dårlig.
har en hvit en hjemme som eg kan ta med på neste hjemme kamp...
S slaur.....

sekto

Vil heller se røykbomber, men disse blir jo alltid styr om hvis vinden blåser feil vei. Blir så dårlig sikt at kampen ender med å bli utsatt i 10 min.. Men mer surt for dem som skal holde tidsskjema det, så syntes bare det hadde vært litt artig.. :0P..

Og stapper du en av disse røykbombene i buksen, da har du i hvert fall grunn til å smile om de spør deg hva du har med.. ;0)

Det har alltid gått bra på SS tidligere. Bare sier at det kanskje ikke er noe som alle bør prøve på. De som har vært tinnsoldat eller brukt bluss før kan nok klare det helt fint. Bare husker fra sist jeg var med på bluss på Stadion. Måtte påminne en stakkar ved siden av meg at kanksje det ikke ville være en god idé å fyre av den blussen han hadde nærmest kroppen først, så stikke hånden over den for å fyre av nr. 2..

Brannfrelst

Noen som vet exact hvor en kan kjøpe bluss og røykbomber? Og hva det koster? En plass her i byen?
2.10.07-Gullet kom hem!

sekto

Har prøvd å finne en plass, men ikke så lett. Er sikkert bare å gå inn i enhver båtforhandler, men få som ligger ute på nettet.

Fant en familiepakke til de som ville ha..

Nødsignalpakke 3 IOR
Satt sammen for regattaregler ihht.IOR/RORC.

4 røde og 4 hvite håndbluss, 4 røde fallskjernraketter, 2 orange røyksignaler. Pakket i vanntett signalbox.
(ikke ordinær postforsendelse)
Kun kr: 2 290.-

Noen som har lyst til å spandere 2500 på noen lys og røyk?? :0P

Link: http://www.seatronic.no/

For dem som syntes det var litt dyrt, så kan de sjekke her:
http://www.maritim.no/

HÃ¥ndholdt bluss, hvit: 135 kr
Håndholdt bluss, rød: 91 kr
Røyksignal (3 min): 283 kr

2rB

Fallskjermrakettene som koster i den pakken...

anbefaler ikkje å fyra det av i Oslo (sjøl om det hadde vært kanonfett) pga ekstremt stor brannfare da desse daler ned fra 150 m.

Eller, det var vel planen at me skulle sette Oslo i Brann...?

BL

Quote from: "sekto"Har prøvd å finne en plass, men ikke så lett. Er sikkert bare å gå inn i enhver båtforhandler, men få som ligger ute på nettet.

Fant en familiepakke til de som ville ha..

Nødsignalpakke 3 IOR
Satt sammen for regattaregler ihht.IOR/RORC.

4 røde og 4 hvite håndbluss, 4 røde fallskjernraketter, 2 orange røyksignaler. Pakket i vanntett signalbox.
(ikke ordinær postforsendelse)
Kun kr: 2 290.-

Noen som har lyst til å spandere 2500 på noen lys og røyk?? :0P

Link: http://www.seatronic.no/

For dem som syntes det var litt dyrt, så kan de sjekke her:
http://www.maritim.no/

HÃ¥ndholdt bluss, hvit: 135 kr
Håndholdt bluss, rød: 91 kr
Røyksignal (3 min): 283 kr


løp og kjøp!!!! skal ikkje mer enn 3-4(++) røykbomber, og 20-30(++) bluss så har vi nok til å sette cola-svingen i Brann :D
Hansa-
Felt Z

2rB

Ikkje for å øydelegga - men kjangsen er STOOOOR for at du blir kasta ut om du står heilt aleina å blusser, mens kjangsen vil væra svært liten for at politi/vektere tør trakke opp i BBB/Brann-feltet.

Ellers, så vil jo røykbomber på Karl Johan, og bluss i toget til Ullevaal vera fett då...

sekto

Quote from: "2rB"Ikkje for å øydelegga - men kjangsen er STOOOOR for at du blir kasta ut om du står heilt aleina å blusser, mens kjangsen vil væra svært liten for at politi/vektere tør trakke opp i BBB/Brann-feltet.

Ellers, så vil jo røykbomber på Karl Johan, og bluss i toget til Ullevaal vera fett då...


Ja, stor fare for noen blir kastet ut om de gjør det.. Så jeg tør ikke, men om 20 stk fyrer opp bluss og 5 stk setter i gang noen røykbomber, så er det jo bare kult det.. :0P Så lenge ingen skader seg selvfølgelig.. Safety first.. ;0)

BL

Quote from: "2rB"Ikkje for å øydelegga - men kjangsen er STOOOOR for at du blir kasta ut om du står heilt aleina å blusser, mens kjangsen vil væra svært liten for at politi/vektere tør trakke opp i BBB/Brann-feltet.

Ellers, så vil jo røykbomber på Karl Johan, og bluss i toget til Ullevaal vera fett då...


nettopp. derfor mÃ¥ flere kjøpe bluss og fyre! det ser bare dumt ut med et lite bluss og... skikkelig lyn-blussing!!!  :P
Hansa-
Felt Z

arild

Blir jo ikke noe tøft med bluss pÃ¥ kampen.. nÃ¥r kampen starter kl  13.00.... sÃ¥ bare kor dumt det sÃ¥ ut mot RBK i Ã¥r... eller??

sekto

20 bluss som lyser gjennom tykk rød røyk hadde vært kult, selv kl. 13.00. Og det er jo  uansett snakk om Ã¥ gjøre noe spesielt, med stemningen som kommer med en cupfinale, sÃ¥ tror jeg det kan bli et tøft syn.

Flagg og skjerf er noe vi alltid kan bruke under kampen, det ser jo bra ut uansett..

DJ_ADG

Bluss kl.13:00 går greit dersom det é mye bluss.

Bilder fra 01.11.2003 - kl.1300 Brann - VÃ¥lerenga


Så får vi mye bluss kommer det til å se bra ut
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Erik

Syns ikke det ser fint ut med en gryte med bluss...

eriksen_30

Ser det è flere her som etterlyser bluss o.l.
Sitter på store mengder bluss som eg selger for 40kr. stk
For de som ønsker dette så è det bare til å ta kontakt

sekto

De som er seriøse med å ville blusse burde jo absolutt slå til på det tilbudet.. Får det ikke mye billigere..

panZer micky

mente organisert blussing men uorganisert hadde vært fett. men må jo ha ca 30-40 folk med bluss. røykbomber høres fett ut men e usikker på ka det e.

BL

Quote from: "panZer micky"røykbomber høres fett ut men e usikker på ka det e.




og en litt verre :D
Hansa-
Felt Z

sekto

Har hørt at TIFO-gruppen hadde en del røykbomber på lager, men de er ikke lovlig å bruke inne på norske baner..
Men selvfølgelig kunne vi jo ikke offisielt brutt med reglene til NFF på cupfinalen. Skal både Ullevaal røyklegges eller lyses opp, så må det gjøres i hemmelighet..

BL

noen her som har seriøse planer om å blusse og sette svingen i brann eller??????
Hansa-
Felt Z

Brannfrelst

Jeg har seriøst vurdert å blusse el lignende på ullevåll... Om andre skal da.. Noen andre med planer om dette? Har BBB noe imot blussing på denne kampen? Må jo spørre de først..
2.10.07-Gullet kom hem!

Arman

Syntes sÃ¥ absolutt at ullevÃ¥ll burde røyklegges pÃ¥ cupfinalen,ett  eller annet slags tifo show mÃ¥ vi ha.
Men det burde være organisert fra bbb ellers blir det bare tull.
rman Bjørnson scorer mål,scorer måål!

Ole Brom

er det i det hele tatt planer i en eller annen form for organisert tifo i regi av BBB ????

stig

på ullevåll er det ikke lov med blussing eller røykbomber verken på indre bane,eller på tribunen selvfølgelig. dette pga sensetivt brannvarslingssystem.
Nettsideansvarlig

Hansakongen

Quote from: "stig"på ullevåll er det ikke lov med blussing eller røykbomber verken på indre bane,eller på tribunen selvfølgelig. dette pga sensetivt brannvarslingssystem.



sensetivt brannvarslingssystem ja... hadde ikke dette vært grunn i seg selv å varsle hele oslo at brann hadde vunnet finalen da :lol:

KNUDSEN

noen som kommer til og synge bergens sangen før cup finalen?
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

Lorntsen


sekto

Kan tolke det spørsmålet på to måter.

Ingen skal synge sangen offisielt som på Stadion, men selvfølgelig skal Brannsupporterene synge den.. Det er vel helt naturlig..

Bombefar

Quote from: "KNUDSEN"noen som kommer til og synge bergens sangen før cup finalen?

Lorntsen

samme som i 95 og 99,ingenting er offisiellt men korpset spiller den alltid før matchen

eriksen_30

røykbomber kan bli litt i drøyeste laget. Røyker noe inn i h... tre minutter og det tar desto lenger tid til røken forsvinner. hadde gjerne funket på nadderud med litt trekk, men på ullevåll...

Brann-Peter!

jeg kjøper heller masse kreppruller og råder også de som ikke skal kjøpe bluss el. til å gjøre det og. men jeg har prøvd på noen få bokhandlere og regner vel med å finne det i en eller annen bokhandler i og med at de selger kreppapir.


men, en ting som er viktig for meg:
jeg fikk billetter av en partoutkortinnehaver, men
jeg håper at jeg vil bli plassert i cola svingen...
tror ikke dere det? altså med syngende.. som meg selv..
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

BL

Quote from: "Brann-Peter!"jeg kjøper heller masse kreppruller og råder også de som ikke skal kjøpe bluss el. til å gjøre det og. men jeg har prøvd på noen få bokhandlere og regner vel med å finne det i en eller annen bokhandler i og med at de selger kreppapir.


skal MANGE ruller til for at det skal bli fett! helst flere tusen.... trenger ikkje mer enn 20-30 bluss gjennom hele kampen for at det skal bli bra
Hansa-
Felt Z

Brannfrelst

Kreppruller er jo bra da,noen hundre ruller,20-30 bluss og ca 1000 flagg så har du en bra TIFO da.. Eg tar med ruller selv..
2.10.07-Gullet kom hem!

Go Up