• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hansa knuste storestå i kveld!

Started by abe78, December 03, 2004, 00:25:34 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

abe78

Herlig stemning på stadda i dag, men jeg er ganske skuffet over innsatsen på storestå. Greit det synges og ropes en del, men volumet er alt for lavt. Det virker som folk er redde for å ta i. Ikke vet jeg. Hansa sang ut storestå flere ganger.

Tror det var de trofaste tilhengerne som laget stemningen. Jeg er blandt de som ser Brann uansett. Leste et innlegg om en som hadde sett alle hjemmekampene i Ã¥r og kvarten og finalen i cupen. Han kalte seg for en ekte supporter selv om han sto over denne kampen. Javel - jeg har i hvertfall sett ALT i Ã¥r. Treningskampene medregnet. Ikke for Ã¥ skryte av meg selv. Men det er slike folk som gÃ¥r pÃ¥ Hansa.  Kjente igjen mange av de samme trynene pÃ¥ kampen i kveld. Stemningen var god selv pÃ¥ 0-1, men det hjelper selvsagt at Brann byr opp til fest pÃ¥ banen.

Reis opp hvis du elsker Brann etterfulgt av Byen er Bergen er en vannvittig kul kombinasjon. Snadder!
.og husk!

Bombefar

Likte også den kombinasjonen. Blir skikkelig trøkk når alle allerede står oppreist

BL

Quote from: "abe78"Greit det synges og ropes en del, men volumet er alt for lavt. Det virker som folk er redde for å ta i. Ikke vet jeg. Hansa sang ut storestå flere ganger.


var herlig stemning i hansa ikveld!!! grunnen til at ss ble sunget ut av hansa er nok rett og slett at mye større antall i hansa, og for det meste folk over 20...

Hansa is the new loud!!!  :D  (eller noe sÃ¥nt)

hvis dette fortsette sÃ¥ kommer store stÃ¥ til Ã¥ bli mindre og mindre og hansa kommer til Ã¥ vokse seg enorm... nÃ¥r nye stadion stÃ¥r ferdig regner eg med Hansa er en stor syngende tribune  8)
Hansa-
Felt Z

viks

Sto på min vante plass på SS i dag og syntes stemningen vår veldig bra. Ellers så må eg bare fp gi ros til Hansa, for eg syntes det er sinnsykt digg når Hansa drar i gang sanger...

Må innrøme at det gikk kaldt nedover ryggen min når hele Stadion sang Byen e Bergen samstemt i dag...Nesten som i cupfinalen:)

Er utrolig bra det miljøet som er etablert borte pÃ¥ Hansa, og det er en særdeles viktig bidragsyter nÃ¥r det skal lages stemning pÃ¥ Stadion. SS er vel midt i et generasjonsskifte, og da er det godt  og ha Hansagjengen rungende fra vest..

Syntes ikke vi skal krangle om hvem som lager mest liv, hvem som er best osv. Men heller glede oss over god steming på Stadion i dag..Syntes forøvrig at TIFO gruppen skal ha credit i dag for fyrvereri, flagging, og banner. Bra levert!!!
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

enavgutta


Nixon

Den første "Byen e Bergen" etter Haugen sin skåring må vel være den mest samstemte på Stadion ever. Var ikke mye tidsforskjell mellom Hansa og SS der. Enormt!
Rød makt på Hansa

Aluminat integraf

Quote from: "abe78"
Hansa sang ut storestå flere ganger.
Hansa knuste storestå i kveld!


Morsomt innlegg. Jeg sang ut sidemannen. Det var gøy. Jeg sa til ham at jeg knuste ham... :wink:
Vant Brann?  :wink:

KennethS

Visste ikkje at det var en konkuransse dette. Hvis så bare vent til SS får en bedre tribune. DA SKAL VI KNUSE HANSA PAKKET!!! HATER HATER HATER HANSA (ironi)... Syntes tittelen blir for dum.
tå på Brann

Nixon

Enig. Synes det var et bra samarbeid mellom Hansa og SS i går. Og viser at samspillet kan bli bra uten å begynne med konstruerte vekselsrop. Dersom Hansa klarer å videreføre dette (vi er jo litt slappe i motgang...), så kan det bli meget bra. Og husk: Dette er ingen konkurranse!
Rød makt på Hansa

Xminator

Tenk om vi kunne samlet troppene på nye nordre langside i 2008 ;)

kabelmann

Det virker dog som at Store Stå har sennep i ræven, om å gjøre å bli fortest mulig ferdig. Hansa holdt et bra tempo, når så SS hang seg på så kjørte de opp tempoet slik at alt kom ut av sync.. hørtes forferdelig ut. Den dagen det blir samstemt blir det meget bra.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Per Anders

Litt ved til bålet...

Beklager Store Stå, men dere er ikke i nærheten av tidligere generasjoner. Det er altfor liten kraft i syngingen, det er lite oppfinnsomhet og dere er ikke så morsomme som i "gamle dager". Savner tiden da Erik Hanøy satt med roperten på gjerdet og fyrte opp gjengen. Da var det virkelig trøkk til tider, men jeg har på følelsen av at det var flere voksne (eldre) den gang. Dere hører ikke lyden på samme måte som oss "slappfisker" på gamle sitte, og tror kanskje det er høyt så dere slipper å skrike høyere enn dere gjør.

Ofte ser vi på gamle sitte forundret opp mot Hansatribunen, spesielt på nordsiden, hvor det til tider er mer trøkk enn fra Store Stå. Kan dere være bekjent av dette?

En sjelden gang har også gamle sitte ledet an, og det er tidi å se Store Stå følge opp når gamle sitte har begynt. Før startet det alltid på Store Stå, men det er ikke lenger en selvfølge...

Håper dere blir forbannet over dette innlegget, og reagerer på riktig måte; med å skrike enda høyere. Løkke te!

BL

Quote from: "Xminator"Tenk om vi kunne samlet troppene på nye nordre langside i 2008 ;)


eller i hansa?? dÃ¥ har vi vÃ¥r egen tribune...  :wink:
Hansa-
Felt Z

Nixon

Quote from: "BL"
Quote from: "Xminator"Tenk om vi kunne samlet troppene på nye nordre langside i 2008 ;)


eller i hansa?? dÃ¥ har vi vÃ¥r egen tribune...  :wink:


Spørsmålet er vel om alle har lyst til å samle troppene. Er jo ikke tilfeldig at mange gamle SS-folk har flyttet opp på Hansa. Vil vi nå igjen stå med "fjortissene"? Er ikke så sikker på det. Og alle som hørte hvordan samspillet fungerte i går kan jo spørre seg om det kan være lurt å ha to syngende seksjoner. Jeg tror det.
Rød makt på Hansa

BL

Quote from: "Nixon"
Quote from: "BL"
Quote from: "Xminator"Tenk om vi kunne samlet troppene på nye nordre langside i 2008 ;)


eller i hansa?? dÃ¥ har vi vÃ¥r egen tribune...  :wink:


Spørsmålet er vel om alle har lyst til å samle troppene. Er jo ikke tilfeldig at mange gamle SS-folk har flyttet opp på Hansa. Vil vi nå igjen stå med "fjortissene"? Er ikke så sikker på det. Og alle som hørte hvordan samspillet fungerte i går kan jo spørre seg om det kan være lurt å ha to syngende seksjoner. Jeg tror det.


du har et poeng. Men eg tror ikkje alle fjortissene kommer til å flytte seg opp i hansa. Grunnet at hansa betstår stort sett av voksne menn (og kvinner), casualsene samler seg i hansa, og billetten er dobbelt så dyr.. Bortsett fra de nederste radene

når det gjelder to syngende seksjoner så hadde jo det vært genialt. Men sånn som ting ser ut no så blir store stå mindre og mindre, desverre, og hansa vokser. Når nye stadion står ferdig trenger jo Stor Stå gjengen en ny plass, og då tror eg endå flere gjør som mange har gjort; flytter opp i hansa.
Hansa-
Felt Z

Snorri

Jeg lå hjemme syk og så kampen på TV, og siden TVN var passe elendige med lyden, så var det ingen kommentatorer i første omgang. Dette var jo greit siden kommentatorer sjelden er noe særlig, og sugde i dette tilfellet. Men i starten av første omgang hørte jeg klart og tydelig at det var ca. 2 sekunders tidsforskjell på Hansa og SS... Tror vi ikke bør ha en konkurranse om å bråke mest, men heller forsøke å være finstemt. Selv om det virker for meg som en umulig oppgave...

Vi skulle fått akkustikk-eksperter med på designingen av nye stadion... Da hadde det blitt lyd.
I spent a lot of money on booze, birds, and fast cars. The rest i just squandered"
- George Best

Toa

Samstemte i forhold til hvor da liksom? Er nok et eller annet sted på banen/tribunen der lyden hørtes 100% samstemt ut. Står man på forskjellige steder blir samstemtheten deretter.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Hogstmann

En del gamlegutter har bestemt seg for å ta tak i Hansasvingen neste år, så trøkket herfra kommer bare til å bli bedre og bedre. Dette er menn med mørke stemmer og evne til å synge sangene i riktig tempo.

Fjortissene og strilene på Store Stå som ikke er i stand til noen av delene er selvfølgelig ikke velkommen der oppe. Store Stå har de siste årene vært en skam og vi kunne vel på en dårlig dag blitt sunget ut av de fleste klubbene i Tippeligaen (til dere naive på SS - dette er sannheten).

Mange er nå lei av denne pinlige situasjonen og vil prøve å få gjort noe med saken i Hansasvingen. Store Stå er dessverre en stadig mer ubetydelig gruppering og er nok utdødd i løpet av få år.

Brannfrelst

Quote from: "viks"Sto på min vante plass på SS i dag og syntes stemningen vår veldig bra. Ellers så må eg bare fp gi ros til Hansa, for eg syntes det er sinnsykt digg når Hansa drar i gang sanger...

Må innrøme at det gikk kaldt nedover ryggen min når hele Stadion sang Byen e Bergen samstemt i dag...Nesten som i cupfinalen:)

Er utrolig bra det miljøet som er etablert borte pÃ¥ Hansa, og det er en særdeles viktig bidragsyter nÃ¥r det skal lages stemning pÃ¥ Stadion. SS er vel midt i et generasjonsskifte, og da er det godt  og ha Hansagjengen rungende fra vest..

Syntes ikke vi skal krangle om hvem som lager mest liv, hvem som er best osv. Men heller glede oss over god steming på Stadion i dag..Syntes forøvrig at TIFO gruppen skal ha credit i dag for fyrvereri, flagging, og banner. Bra levert!!!


Tok opp kampen,og det var veldig bra lyd fra Stadion.
Fyrverkeriet kan umulig TIFO gruppen ha spandert,da må de vere på konkursens rand :)
2.10.07-Gullet kom hem!

grei

Quote from: "Hogstmann"Store Stå er dessverre en stadig mer ubetydelig gruppering og er nok utdødd i løpet av få år.


Uansett hvor mye du har imot striler, denne drømmen din får du neppe oppfylt. Den lokale produksjonen av fjortisser går for fullt og sørger for stadig påfyll til gjengen der nede. Sangene de synger er ofte lite oppfinnsomme og ikke så altfor overbevisende utført, men de utgjør fremdeles et fint supplement til stemningen. Tror (håper) Hansa blir driving force på stadion i årene som kommer, men vi trenger lyden fra de der nede også, og de er flinkere enn Hansa til å holde på i motgang.

DJ_ADG

hansa knuste SS?
eg é ikkje helt enig i det. Hansa synger stortsett de samme sangene MYE.
Hansa synger bra på Byen é bergen og Sæternes, uten om de snagene é det ikkje mye sanger fra hansa.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Christian

Forstår ikkje helt folks trang til å rakke ned på andre medsupportere. For tiden har Brann to syngende tribuner og det skal vi pokker meg være glad for alle mann for det er rett og slett tøft.

Noen her får det til å høres ut som om de ikkje liker at den andre tribunen synger og ønsker folka der nord og ned. Kva pokker? Jo flere som synger, jo bedre - uansett tribune. Vi støtter samme lag her, folkens.

Stemningen på Stadion i går var helt herlig og det var både SS og Hansa sin fortjeneste, samt resten av Stadion,

KennethS

Quote from: "Hogstmann"En del gamlegutter har bestemt seg for å ta tak i Hansasvingen neste år, så trøkket herfra kommer bare til å bli bedre og bedre. Dette er menn med mørke stemmer og evne til å synge sangene i riktig tempo.

Fjortissene og strilene på Store Stå som ikke er i stand til noen av delene er selvfølgelig ikke velkommen der oppe. Store Stå har de siste årene vært en skam og vi kunne vel på en dårlig dag blitt sunget ut av de fleste klubbene i Tippeligaen (til dere naive på SS - dette er sannheten).

Mange er nå lei av denne pinlige situasjonen og vil prøve å få gjort noe med saken i Hansasvingen. Store Stå er dessverre en stadig mer ubetydelig gruppering og er nok utdødd i løpet av få år.



Må huske at mange av fjortissene på SS e komt i stemmeskifte til neste år :D , igår var det faktisk ganske høyt alder snitt på SS, var ikkje det dominante tallet med fjortisser som eg har sett tidligere. Dessuten e det mange av "gamlekarene" som står på SS ennå. Personlig e eg en av dem som har vært med siden tidlig 90 tall.
tå på Brann

StoreS gutt 16

Sto som altid midt på SS og må si det gikk frysninger ned ryggen igår når hansa virkeli stemte i.
Det som SS lider av idag er "turismen". Rundt og nedenfor oss stod det unger ned i 12 års alderen, som fører til at sangerene blir spredt og at vi må overdøve enda mer mumling.
Dette er folk som synes det er spennende å stå med de berømte Brann supporterene, men som gjør det vanskelig å få igang skikkelig sang.
Det var feks: ett helvete å få igang en skikkelig sk brann, vi e brann bergens stolthet.
Og det er jo en kjent sak at hansa bare stemmer skikkelig i på en av fire kamper og da var det perfekt at det var igår.
Mye fordi folk synger feil og fordi disse "turistene" skal si hver bidige gang "det va soma som hadde ballen der!".
Men det har vært  mye verre med "turister" andre kamper, disse synes vel det ble for kalt igÃ¥r.
At hansa kan briske seg med eldre rutinerte sangere som egentlig burde få ræven sin ned på SS blir "urettferdig" :)
En skikkelig aldersgrense på 14 år på SS burde være ett minimum.

Og til dere som mener SS vil dø ut kan jeg si dette, ikke faen.

Mrsavel

Striler og fjortisser i samme kategori er noe jeg ikke liker å se. Kjenner mange striler som har sunget til nye høyder på Stadion i en årrekke. Fjortissene og stemmeskifte er en sak, sto bak noen fjortisser på Hansa i går og når de sang så var det ikke mye å skryte av. Kunne ha, og gjorde, sunget høyere med røykelunger og whiskyhals. Denne strilen syngar no iallefall det han e god te uansett kor han står på stadion
or Brann elskar vi

Kruxleiven

Jeg er ikke helt sikker på hvem som lager mest lyd og hvem som er best. Som fast tilskuer på felt Q så må jeg bare innrømme at lydnivået og antall fans burde vært større på betongtribunen. Det blir gjerne for mange unge. Mot Bryne så var jeg på Store stås voksen felt eller hva det heter. Altså feltet nærmest Hansa tribunen. Da hørte jeg Hansa helt klart best selv om Store stå sang mest variert og oftest. Som tilskuer på Store stå (hvordan er det med store eller små bokstaver i dette ordet?) hører man som oftest seg selv og sine. Hansa drukner i en blanding av flerstemt synging langt borte. Mot Halmstad endte jeg opp på mastodonten av alle ting. Synes de var ca. like gode da, men Hansa var nok litt bedre.

Det jeg savner om man skal ta Hansa seriøst:
a) man står i 90 minutter. Det er vel ingen på andre baner rundt om i Norge og Europa der man reiser seg for å synge noen linjer og så setter man seg igjen etter det.
b) et variert sangrepetoar (man kan ikke bare synge "byen e Bergen", "Sæternes scorer mål" og "heia Brann" hele tiden).
c) supportereffekter og farger for å vise at her står de virkelige die hard fansene

Slik det er nå er det ikke spesielt ønskelig. Den offisielle fansen som støtter i med og motgang er der og oppfyller alle tre kravene ovenfor, men er for få og lager for lite lyd. Den beste fansen som kan føre supporterkulturen og lydnivået et skritt videre blir tvunget til å sitte og består av en mildt sagt rar sammensetning av mennesker der mye går ut på og si hvor dum Store stå egentlig er. Kanskje fordi en stor del av dem er casuals som ser på de aller fleste som idioter (dette sier jeg fordi jeg har fått et inntrykk av å lese innlegg på siden deres. Kanskje er inntrykket feil, men folk på SS er siste sort liksom. Greit nok, men jeg synes de drukner i selvgodhet til tider og at de til slutt undervurderer andre Brannfans). Om man strippet alle på SS for juletreeffekter så hadde de nok bare gått videre på neste punkt å være negativ på.

La oss la Brann bestemme hvordan dette skal bli i fremtiden med tanke på stadionutbyggingen. SS vil jo da forsvinne og at hele Hansa gis til supporterne virker ikke helt ulogisk. I hvertfall nesten alle. Så får man se om man kan samle de to gruppene som gjør narr av hverandre og får dem til felles å synge for klubben.

Kruxleiven

Quote from: "Hogstmann"En del gamlegutter har bestemt seg for å ta tak i Hansasvingen neste år, så trøkket herfra kommer bare til å bli bedre og bedre. Dette er menn med mørke stemmer og evne til å synge sangene i riktig tempo.

Fjortissene og strilene på Store Stå som ikke er i stand til noen av delene er selvfølgelig ikke velkommen der oppe. Store Stå har de siste årene vært en skam og vi kunne vel på en dårlig dag blitt sunget ut av de fleste klubbene i Tippeligaen (til dere naive på SS - dette er sannheten).

Mange er nå lei av denne pinlige situasjonen og vil prøve å få gjort noe med saken i Hansasvingen. Store Stå er dessverre en stadig mer ubetydelig gruppering og er nok utdødd i løpet av få år.


Hva jeg har etterlyst i flere år. De eldre kommer tilbake. Eller de engasjerer seg igjen. Store Stå dør ut den dagen Umbro tribunen er bygd om. Jeg er såkalt fjortis på 26 og blir sikkert tvungetr til å plage dere der oppe når nye stadion er ferdig.

LandåsKongen

"c) supportereffekter og farger for å vise at her står de virkelige die hard fansene"

Ja for hvis du viser deg på stadion uten supporter effekter er du ikke ekte brann supporter..for noe tull!!

Synes det er fint med to syngende grupper som noen tidligere har nevnt. Det var bra i går kveld, av alle på stadion. de 6000 som var der i går er de som alltid stiller og er etter min mening de ekte supporterne. Supporter utstyr eller ikke!

BL

Quote from: "Kruxleiven"Det jeg savner om man skal ta Hansa seriøst:
a) man står i 90 minutter. Det er vel ingen på andre baner rundt om i Norge og Europa der man reiser seg for å synge noen linjer og så setter man seg igjen etter det.
b) et variert sangrepetoar (man kan ikke bare synge "byen e Bergen", "Sæternes scorer mål" og "heia Brann" hele tiden).
c) supportereffekter og farger for å vise at her står de virkelige die hard fansene


er veldig enig... har tenkt på nøyaktig det samme!!!
a)det kommer seg etter hvert...
b)dette ordner seg også etterhvert som hans mer og mer blir en syngende tribune. per dags tror og håper eg hansa går fra og være en vanlig sitte tribune til en stående og syngende
c)ultras???? få den harde kjernen over fra store stå, men dette skjer neppe før store stå må bøte med livet til fordel for nye stadion.. då vil det også bli mer tifo i hansa. Hansa er jo en ganske fin tifo-tribune, bortsett fra bærebjelkene(??) vet ikkje ka de kalles men dere skjønner sikkert ka eg mener
Hansa-
Felt Z

LandåsKongen

synes at SS bør bli værende på SS. Ikke flytt opp på Hansa. Når den nye stadion er klar finner man sikkert et nytt sted SS kan etablere seg.

evig*brann*fan

Fjortissene og strilene på Store Stå som ikke er i stand til noen av delene er selvfølgelig ikke velkommen der oppe. Store Stå har de siste årene vært en skam og vi kunne vel på en dårlig dag blitt sunget ut av de fleste klubbene i Tippeligaen (til dere naive på SS - dette er sannheten).



At fjortissene og strilene får all skylden for dette e jo domt!! Ka hvet dåkkar om ka de e i stand til og ikkje? At det er de som ødelegger stemningen e feil å si! En ska ikkje peike ut noen og la de få skylden! En må tenke på seg selv og hva du kan gjøre. Så i steden for å flytte vekk og la de sitte igjen med ansvaret for å lage liv er feigt. Hvorfor kan ikkje dere hjelpe til å lage liv på ss da? At fjortissene og strilene er med oss er KJEMPE BRA!!!!! VI trenger alle de supporerne vi har! Ingen er bedre enn andre uansett! E du ekte supportar så e du det, uasett kor du kommar fra! :evil:

Nixon

Quote from: "Kruxleiven"Det jeg savner om man skal ta Hansa seriøst:
a) man står i 90 minutter. Det er vel ingen på andre baner rundt om i Norge og Europa der man reiser seg for å synge noen linjer og så setter man seg igjen etter det.
b) et variert sangrepetoar (man kan ikke bare synge "byen e Bergen", "Sæternes scorer mål" og "heia Brann" hele tiden).
c) supportereffekter og farger for å vise at her står de virkelige die hard fansene


Denne synes jeg er litt merkelig. Vi på Hansa har ikke spurt om å bli stemningsbærer på Stadion. Den jobben har SS hatt i alle år, og har den så vidt jeg vet fortsatt. Vi har heller ikke hatt ambisjoner om å stå hele kampen. I går stemte vi stort sett i sittendes. Og supporterutsyr har ingenting med å være die hard-fans å gjøre. Skal vedde på at f.eks. flere på Hansa reiser på borteturer enn de på SS.
En eller annen skrev i denne tråden at SS er et fint supplement til stemningen på Stadion. Det er vel å underdrive litt da SS er den som holder stemningen oppe i store deler av kampen. Og de har kommet seg bra i høst, og trenger litt oppmuntring istedet for bare kritikk.

Poenget mitt er at jeg vil ikke at Hansa skal bli et nytt SS. Og da trenger vi ikke å gjøre som SS heller. Selv om vi eventuelt blir litt mer organisert på Hansa neste år. Men jeg vil gjerne bli tatt seriøst...
Rød makt på Hansa

Christian


evig*brann*fan

Det ska ikkje vere noen konkurranse dette!!! Vi på ss skal vera glad for at hasa lager liv! Vi skal muntre dem opp til å fortsette med dette, ikkje kjefte og krangle for at de tror at de prøver på å ta ovar noe! Men det hjelpar ikkje bare at vi på ss gjør dette! Dere på hasa må også oppmuntre oss til å fortsette med å være stemningsbærere på Stadion.... Og ikkje kjefte og smelle for at trøkken forsvinnar og det e bare fjortissar igjen! For det er det IKKJE! Eg har selv vert fast supportar på ss i MANGE år!

HUSK: Det e ikkje mellom oss BRANN supportere det skal være konkurranse, men mellom oss og di andre rbk-, vif- og sil-supportere o.s.v... Vi ekte BRANN fans må stå sammen!

Brann/Bergen

Eg satt på hansa svingen for første gang i går, må si at d var helt fantastisk. Fikk et helt annet følelse av å sitte der, har stått på store stå i hele år og litt i fjor, og der e d alltid en eller annen på 2 meter som stiller seg opp foran meg. Her kunne du sitte hele tiden og selvfølgelig stå når d passet deg, synes d va deilig å ha oversikten over banen hele tiden. OG FOR EN STEMNING FOLKENS. Har hørt fra ss at d e bra stemning, men så bra visste eg ikkje at d var. Satt på felt ø, men var på felt z det var liv. Ikkje noe tvil om kor eg skal ha partoutkort neste år :)
et er en tilstand som går ut over all forstand, hjertet hamrer og banker for byen og Brann <3

Nixon

Rød makt på Hansa

evig*brann*fan

Det er eg helt eng i!! Er ss som er best! Fordi om det garantert er bra pÃ¥ hansa og, sÃ¥ er det ingenting som slÃ¥r følelsen av Ã¥ stÃ¥ pÃ¥ ss!! Ingen tvil om at det e her eg ska sa partoutkort i Ã¥r ogsÃ¥! :lol:  8)

Brann/Bergen

Hehe... Og kem som sier det?? E d en uskriven regel dÃ¥kker har pÃ¥ hansa svingen??  Hansa for alle pengene no, en ser 10 ganger bedre derfra :) Aldersgrense pÃ¥ hansa og eller?? :P
et er en tilstand som går ut over all forstand, hjertet hamrer og banker for byen og Brann <3

evig*brann*fan

Det er ikkje noen uskriven regel, ser mer enn godt nok fra ss og! Og det er her somm allti har vert "sentrum"!!!! ss for ALLE pengene heller! Aldersgrene???

Brann/Bergen

Jaja, tror ikkej vi skal krangle om kor d e best å sitte/stå, alle har hver sin smak. Aldersgrense ja, uskreven :)
et er en tilstand som går ut over all forstand, hjertet hamrer og banker for byen og Brann <3

evig*brann*fan

Det har du rett i! Alle har hver sin smak! Og at aldersgrensen er uskreven der er jo bra... Hva skal vi med aldersgrense på stadion?? =)

HaterRævBK

No som de bygger ut staion håper eg de fjerner hele ss (selv om eg liker meg der og alltid e der), så prøver vi å samle alle brannsupportere på Hansa.
Men!

i midten, eller noen andre felt SKAL det då være reservert for bbb og du må være bbb medlem for å stå/sitte der...
Og aldersgrense på 16 år hadde IKKE gjort skade!
skal du inn der under 16 år må du ha følge med foresatte.
S slaur.....

evig*brann*fan

Hva skal du med aldersgrense da??? Skal ikke alle supportere ha like stor rett uasett hvor gamle de er??

malad

Herregud.....går det an å være mere barnselig? det er vel ett fett kem som er stemningsbærere så lenge det e stemning på stadion.... og det kan vi alle sammen vere med på å skape......denne konkurransen inad blant brann-supporterne e jo helt meningsløs.....husk, vi har all ein ting til felles! BRANN! vi heier på det samme laget og må holde sammen=)

evig*brann*fan

Go girl!!!!!!! Sånn det skal være!!!

malad

Kunne ikkje vært mer eni me deg "evig brann fans", en brann-supportar e en bransupportar UANSETT! ska man liksom bjynne å bestemme kem som får lov til å vere brann-supportar? de e jo lidenskapen det står på.....om du e 13 år å kommer frå trondheim for den saks del....!

enavgutta

Det er utenkelig og feil å plassere SS på Hansa når det nye anlegget tar form. SS er en viktig faktor å ha på midten der og stemningsbærer ja. Er ikke alltid vi som sitter midt på Hansa får med seg alt som skjer på banen når Brann spiller mot Klokkesvingen og det er faktisk en påvirkende faktor på stemningen. SS bør i fremtiden få sitt eget felt med sitteplasser på midten - slik at de kan være stemningssentrum og holde støynivået oppe.
Det er gledelig at folk har lyst å ta tak i Hansa for å gjøre oss enda bedre der. Jeg er gledelig med å gi et lite ekstra for å få hele tribunen med.
Erfaringen tilsier at det skal ikke så mange beinharde fans rundt om på tribunen før vi klarer å få nesten hele Hansa med, og etterhvert lærer jo "elevene" og folk som stort sett ellers e flau over at de è til, flere avanserte sanger slik at reportoaret utvides fra "Sæternes", og "Heia Brann". Dette skal vi få til folkens !

LandåsKongen


gamlefar

Synes ikke det skal være aldersgrense pÃ¥ Store stÃ¥, men en ting de burde slÃ¥ hardere ned pÃ¥ er medlemskap i Bataljonen.  Har ikke blitt spurt om Ã¥ vise medlemskort en eneste gang gjennom hele sesongen.
Ikke bare vise medlemskort nÃ¥r du kjøper billett, men ogsÃ¥ nÃ¥r du skal inn pÃ¥ store stÃ¥.  Tror nok det hadde vært noen færre unger der da.

Opplevde i går noen fjortisjenter som ikke skjønte hvilken sang folk det var når Nystemten ble dratt i gang. Sier litt!! Sånne som er mest opptatt av å snakke om hvem de liker og hvor full de var i helgen, enn å se kampen, betaler aldri for medlemskap i Bataljonen.

Skjerpings der Brann!

HaterRævBK

Grunnen til at eg vil ha aldersgrense er at mange av disse fjotissene nærmest skremmer vekk alle de gode gamle supporterene med kraftig sangstemme som igjen fører til at ss blir som ss e blitt, en gjeng med sølvgutter!!!
selvfølgelig e d noen med kraftig stemme der, men alle disse små ungene som ikke kan sangene, synger for fort, har egentlig lite interesse av kampen og overdøver alle med denne lyse irriterende pipe stemmen sin ødelegger for de andre...

I andre klubber og fans/medlemmer er den syngende gruppen personer over 16 uten at de har aldersgrense, der har de unge forstått at de ikke e gamle nok. noen som igjen har resultert i at de får sanger som er samstemte og at supporterene samler seg på en plass, og ikke slik d er no, litt på ss og litt på hansa!

men dette har vært diskutert så utallinge mange ganger at eg ikke gidder å forklare mer, har ikke du fått det med deg no så kommer du aldri til å kjønne d uansett!
S slaur.....

Go Up