• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

En fotballkamp spilles i 90 minutter for faen.

Started by Xminator, May 22, 2005, 18:52:12 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Hansakongen

Quote from: "startRæga"
Quote from: "Skotten"
Quote from: "startRæga"Skotten: hvis du ikke tåler å høre positive ord om laget ditt, så har du vel kanskje ikke så mye å gjøre som fan?

Er dønn seriøs, dere rundspilte oss, men noe sviktet på slutten, for da fikk vi kontroll...


Men ellers, jo hei på deg og.


Vil igjen annmode deg til å forsvinne. Ikke faen om du skal komme her og leke "god" vinner rett etter at vi har tapt mot et fillelag.


Du er ihvertfall ikke god taper, det har vi sett...
Fillelag, IK Start? Jo seff, derfor ligger vi på topp, 6 poeng forran Brann..

TAPER, ja, du ja.


for å si det sånn startRæga så er jeg temmelig sikker på at dere er bare på topp til midten av sesongen IKKE FAEN om dere kommer til å ligge så høyt oppe med sesong slutt...se bare på ODD har hatt en forrykene vårsesong og katastrofall høstsesong.. slik jeg tror det ender med dere i år også.. dere har rett og slett ikke det vi kan kalle for rutine i mannskapet..... så tipper derer ender blandt topp 7...

Ricky

Quote from: "Skotten"
Vil på det sterkeste annmode deg til å holde kjeften din, og hold deg heller til dine åndsfrender i det kristne landsbyhelvetet du kommer fra.


Quote from: "Skotten"
Vil igjen annmode deg til å forsvinne. Ikke faen om du skal komme her og leke "god" vinner rett etter at vi har tapt mot et fillelag.


Quote from: "Skotten"
Selv om vi begge ser ut til å like denne kjeklingen, så vil jeg ENDA EN GANG annmode deg til å slutte å skrive på dette forumet. Det er meget urutinert av deg å plage oss med fairfans - drittpreik etter at vi har tapt mot en liten idrettsklubb fra kardemommeby.



For forumets skyld er det vel kanskje greiere om du forsvinner, eventuelt tar deg en pille. Idiotisk å kaste seg over en fyr på den måten bare fordi han er Start-fan. Han var jo strengt tatt bare enig med de 100 andre som har kommentert kampforløpet her inne; Brann var best og burde ha sikret seieren med enkelhet, men gjør et eller annet uforståelig de siste 15 og lar Start få overta hele initiativet.

jmpmanjr

>slik jeg tror det ender med dere i år også.. dere har rett og slett
>ikke det vi kan kalle for rutine i mannskapet..... så tipper derer
>ender blandt topp 7...

Jeg har normalt ingen glede av å poste i andre lags forum etter kamp, men må bare få lov til å poengtere at Start faktisk har ganske mange spillere med god rutine. Det blir feil å si at dette er hovedgrunnen til at Start ikke skal klare å henge med. Personlig synes jeg vi har litt flaks i dag, men ellers er de fleste poengene fullt fortjente. Jeg tror vi havner på topp 4, og ser ingen god grunn til at vi ikke skal være med å kjempe om en medaljene helt inn.

Her har vi vår vanlige start-11'er:

Nilsen - rimelig rutinert keeper, i klubben mange år, og spilt i TL.
Pedersen - TL, IFK Gøteborg, Borussia Dortmund
Borgersen - Landskamper, aalborg, odd
Haaland - Lite erfaring, men kapteinen vår er meget bra.
Johnsen - TL for Start (riktignok i en meget kjip sesong for oss)

Strømstad - TL for Start.
Hardarson - Groningen
Hæstad - TL for Start

Valencia - Takk for gaven, Bergen. (I dag var han syk, spilte svakt)
Bala Garba - Tippeliga og spill for Sundsvall i Sverige
Midthun Lie - Ingen erfaring fra TL.

I tillegg f.eks: Berhus, Nyarko, Barlin - Alle er rutinerte.

Informasjonen er litt "from the top of my head", men stemmer rimelig bra. Jeg synes det blir helt feil å snakke om Start sitt lag som urutinert, iallefall hvis en kikker spiller for spiller.

Mr_Soma

Ikke kom her å snakk om rutine din klovn!

Er det noe ganske mange av Brann's spillere innehar så er det nettopp dette!

Problemet ligger ett helt annet sted.

Så ta deg heller en tur ut i båten din og fisk litt makrell enn å plage oss her inne på forumet.

Sharpy

Ellers syns jeg det er litt morsomt (les:pinlig) at enkelte er på vei til å hogge hodet av supportere fra andre lag som slett ikke virker å være ute etter å lage kvalm.

Ja, det er mange som er sinte nå. Ja, Brann er som alltid seriøst skjelvne de siste 20 minuttene. Ja, dette må det bli en slutt på etter hvert.

Nei, dette er ikke Start-supportere med noenlunde velbegrunnede innlegg sin feil...
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

jmpmanjr

Quote from: "Mr_Soma"Ikke kom her å snakk om rutine din klovn!

Er det noe ganske mange av Brann's spillere innehar så er det nettopp dette!

Problemet ligger ett helt annet sted.

Så ta deg heller en tur ut i båten din og fisk litt makrell enn å plage oss her inne på forumet.


1. Klovn? :)

2. Hvis du leser nøye så vil du se at jeg aldri har hevdet at spillergruppen til Start innehar mer eller like mye rutine som Branns spillere. Jeg bare besvarte et innlegg fra en som mente at Start mangler rutine.  

3. Makrell er ikke så spesielt godt, og båtliv er ikke særlig gøy. Takk for meg på forumet.

KennethS

Quote from: "jmpmanjr"
Valencia - Takk for gaven, Bergen. (I dag var han syk, spilte svakt)


Værsegod. Alle vet hadde Alex blitt i Brann hadde han aldri fått ut potensialet sitt, han var på standby, han trengte sårt miljøskifte. Det har han fått og har fått blomster fritt i en Start lag i medgang, e desverre litt redd for at han kommer til og falle litt mer av når Start sin motgang kommer i løpet av høsten. For Start kommer til og få motgang. Alex var veldig god i Brann når de hadde et godt lag, han var også på landslaget dengang,  men når motgangen kom i 2002 var ikkje Alex god nok. Han e ingen spiller som kan løfte et lag i motgang. Får se om han e blitt litt mer "voksen" nå.
tå på Brann

Skotten

Quote from: "Ricky"
Quote from: "Skotten"
Vil på det sterkeste annmode deg til å holde kjeften din, og hold deg heller til dine åndsfrender i det kristne landsbyhelvetet du kommer fra.


Quote from: "Skotten"
Vil igjen annmode deg til å forsvinne. Ikke faen om du skal komme her og leke "god" vinner rett etter at vi har tapt mot et fillelag.


Quote from: "Skotten"
Selv om vi begge ser ut til å like denne kjeklingen, så vil jeg ENDA EN GANG annmode deg til å slutte å skrive på dette forumet. Det er meget urutinert av deg å plage oss med fairfans - drittpreik etter at vi har tapt mot en liten idrettsklubb fra kardemommeby.



For forumets skyld er det vel kanskje greiere om du forsvinner, eventuelt tar deg en pille. Idiotisk å kaste seg over en fyr på den måten bare fordi han er Start-fan. Han var jo strengt tatt bare enig med de 100 andre som har kommentert kampforløpet her inne; Brann var best og burde ha sikret seieren med enkelhet, men gjør et eller annet uforståelig de siste 15 og lar Start få overta hele initiativet.


Jeg aksepterer ditt syn på dette, og er i prinsippet enig i at vi skal kunne oppføre oss sivilisert overfor supportere fra andre klubber. Men i perioden rett etter en kamp, en kamp vi har tapt på en utrolig latterlig måte, sidestiller jeg Start med djevelen og Startsupportere med Viggo Kristiansen. Dette er ikke rasjonelt, det er rent følelsesmessig. Som følgende blir reaksjonen min på mer eller mindre velmenende Startsupportere noe krass, og dette reaksjonsmønsteret gjør seg gjeldende hver gang Brann taper. Tar dette slutt, tror jeg min tid som Brannelsker / hater også er over.

Derfor mener jeg på det sterkeste at disse forumasylantene bør holde seg til sitt eget forum. Du går ikke i begravelsen til noen du nettopp har drept, uansett hvor velmenende dette her. Da kan du, da bør du, risikere å få hele slekten etter deg.

Jeg liker å lese gjennom forumet til lagene Brann skal møte, og vinner vi, ja da liker jeg veldig godt å lese også etter kampen. Men jeg holder meg langt unna å komme med verken hets, hovering eller konstruktiv kritikk. Og ros fra vinnerne er den værste formen for hets, da dette implisitt indikerer overlegenhet fra den rosende part. Som i tilfellet Start - Brann fortoner seg svært så idiotisk.
 Sportsklubben Brann feirer i år et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

Nixon

Er enig med Skotten at det nesten er verre at en Startsupporter kommer inn her og er hyggelig etter gårsdagens kamp. Det er det siste vi trenger! Hadde vært bedre at han hadde hovert med seieren. Det er det mye lettere å takle da vi kunne svart tilbake med samme mynt. Nå fremstår man bare som en ekstremt dårlig taper når man surmuler mot denne "hyggelige" sørlendingen.

Gi oss i alle fall litt tid å takle tapet før man skal bli tvunget til å diskutere kampen med velmenende motstandere.
Rød makt på Hansa

Yngve

Quote from: "Nixon"Er enig med Skotten at det nesten er verre at en Startsupporter kommer inn her og er hyggelig etter gårsdagens kamp. Det er det siste vi trenger! Hadde vært bedre at han hadde hovert med seieren. Det er det mye lettere å takle da vi kunne svart tilbake med samme mynt. Nå fremstår man bare som en ekstremt dårlig taper når man surmuler mot denne "hyggelige" sørlendingen.

Gi oss i alle fall litt tid å takle tapet før man skal bli tvunget til å diskutere kampen med velmenende motstandere.


Så det du seier er at du håpar at alle andre synk ned på eit irrasjonelt nivå slik at du kan ta igjen med samme mynt istadenfor å svare i ein høfleg normal tone?

Greit at det kan virke provoserande at motstandar fans kjem inn her rett etter at me har tapt, men klarar ikkje du å svare på eit fornuftig vis så hold kjeft. ikkje leik tastatur krigar.

krøvel vellevold

Et raskt overslag viser at 7 av 13 baklengsmål i serien har kommet de siste 17 minuttene... Bare 1 av 19 scoringer har kommet i denne perioden. Altså: Første 73 minutter: 18-6 i målforskjell. Siste 17 minutter: 1-7 i målforskjell. Dette er faktisk nedrykkssymptomer, selv om jeg ikke tror vi rykker ned. Det er i hvert fall tendenser som ikke kjennetegner et mesterlag...
Legg ned hele klubben!

Skotten

Quote from: "Yngve"
Quote from: "Nixon"Er enig med Skotten at det nesten er verre at en Startsupporter kommer inn her og er hyggelig etter gårsdagens kamp. Det er det siste vi trenger! Hadde vært bedre at han hadde hovert med seieren. Det er det mye lettere å takle da vi kunne svart tilbake med samme mynt. Nå fremstår man bare som en ekstremt dårlig taper når man surmuler mot denne "hyggelige" sørlendingen.

Gi oss i alle fall litt tid å takle tapet før man skal bli tvunget til å diskutere kampen med velmenende motstandere.


Så det du seier er at du håpar at alle andre synk ned på eit irrasjonelt nivå slik at du kan ta igjen med samme mynt istadenfor å svare i ein høfleg normal tone?

Greit at det kan virke provoserande at motstandar fans kjem inn her rett etter at me har tapt, men klarar ikkje du å svare på eit fornuftig vis så hold kjeft. ikkje leik tastatur krigar.


En av grunnene til at jeg fortsatt loffer etter Brann som en lemlestet, utsultet hund er fordi jeg ikke klarer å distansere meg fra dem. De gir meg små smuler, jeg loffer trofast etter fordi jeg tror det kommer en hel kake.

Distanse er fraværende like etter et surt nederlag. De sterke følelsesmessige reaksjonene er en spontan bekreftelse av min kjærlighet til klubben og min forsvarsfølelse overfor den, og derfor er det på sin plass at den ellers så høflige omgangsformen som ligger til grunn for mitt dagligliv faller bort.

Holder derfor ikke kjeft når det gjelder Brann. Vil ha meg frabedt gode vinnere, og jeg vil hevde min rett til å være en ekstremt dårlig taper. For det er jeg, og det har jeg lang trening i å være.
 Sportsklubben Brann feirer i år et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

Yngve

Quote from: "Skotten"
Quote from: "Yngve"
Quote from: "Nixon"Er enig med Skotten at det nesten er verre at en Startsupporter kommer inn her og er hyggelig etter gårsdagens kamp. Det er det siste vi trenger! Hadde vært bedre at han hadde hovert med seieren. Det er det mye lettere å takle da vi kunne svart tilbake med samme mynt. Nå fremstår man bare som en ekstremt dårlig taper når man surmuler mot denne "hyggelige" sørlendingen.

Gi oss i alle fall litt tid å takle tapet før man skal bli tvunget til å diskutere kampen med velmenende motstandere.


Så det du seier er at du håpar at alle andre synk ned på eit irrasjonelt nivå slik at du kan ta igjen med samme mynt istadenfor å svare i ein høfleg normal tone?

Greit at det kan virke provoserande at motstandar fans kjem inn her rett etter at me har tapt, men klarar ikkje du å svare på eit fornuftig vis så hold kjeft. ikkje leik tastatur krigar.


En av grunnene til at jeg fortsatt loffer etter Brann som en lemlestet, utsultet hund er fordi jeg ikke klarer å distansere meg fra dem. De gir meg små smuler, jeg loffer trofast etter fordi jeg tror det kommer en hel kake.

Distanse er fraværende like etter et surt nederlag. De sterke følelsesmessige reaksjonene er en spontan bekreftelse av min kjærlighet til klubben og min forsvarsfølelse overfor den, og derfor er det på sin plass at den ellers så høflige omgangsformen som ligger til grunn for mitt dagligliv faller bort.

Holder derfor ikke kjeft når det gjelder Brann. Vil ha meg frabedt gode vinnere, og jeg vil hevde min rett til å være en ekstremt dårlig taper. For det er jeg, og det har jeg lang trening i å være.

Xminator

Det som irriterer meg mest akkurat nå er at Andresens mål ikke fikk rammen den fortjente. For det var rundens. Ikke årets flotteste Brannmål, for det har vert scoret like pene mål av Brann tidligere i år.

Virkelig surt blir det ikke før vi kommer a poeng med RBK i siste serierunde :p Vi har ihvertfall tapt kampene med knappest mulig margin, så målforskjellen vår er underordnet poengene.

Go Up