• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hvor mange er vi?

Started by Laksevåggutten, August 24, 2005, 12:58:49 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Laksevåggutten

Hører hele tiden at Klanen skryter over 13.000 betalende medlemer!


Hvor mange betalende er det i BBB ? Noen som har oversikten?

Brann/Bergen

Hvis du ser til venstre på forsiden så ser du kor mange medlemmer vi e. 13 000 e vel å ta litt hardt i, rett på meg hvis eg tar feil,men mener at de e 7000?
et er en tilstand som går ut over all forstand, hjertet hamrer og banker for byen og Brann <3

BL

Hansa-
Felt Z

Xminator

Det er 15000 i snitt på Brannkampene. Om Brann var VIF, og Bergen Oslo, og BBB det samme som hjemmetilskuer så hadde medlemstallet stått omtrent der også.

Slik er det ikke. BBB er bare en liten liten undergruppe av Brannsupporteren. Brann er ikke VIF. Det finnes ikke noe Klanen for Brann (med unntak av tirsdagsgjengen). Det er imponerende at Klanen har klart å få så mange inn i en organisasjon. Jeg tror det er komplett umulig å få til det samme i Bergen. Fordi Brann alltid har samlet mange, der VIF en gang for ikke veldig lenge siden kun samlet noen hundre fra Klanen...

SK Brann derimot kunne tjent store penger på å selge medlemsskap i klubben.

Nemesis

Quote from: "Xminator"Det er 15000 i snitt på Brannkampene. Om Brann var VIF, og Bergen Oslo, og BBB det samme som hjemmetilskuer så hadde medlemstallet stått omtrent der også.

Slik er det ikke. BBB er bare en liten liten undergruppe av Brannsupporteren. Brann er ikke VIF. Det finnes ikke noe Klanen for Brann (med unntak av tirsdagsgjengen). Det er imponerende at Klanen har klart å få så mange inn i en organisasjon. Jeg tror det er komplett umulig å få til det samme i Bergen. Fordi Brann alltid har samlet mange, der VIF en gang for ikke veldig lenge siden kun samlet noen hundre fra Klanen...

SK Brann derimot kunne tjent store penger på å selge medlemsskap i klubben.


Vif har Klanen, Brann har Bergen, det pluss et par halv-alkoholiserte B- og C- kjendiser som har stÃ¥tt frem med stolthet som Klansmedlem, har nok gjort dem sÃ¥ store som dem er i dag. All honnør til Klanen for at de har klart Ã¥ samle sÃ¥ mange supportere under en paraply. Det klarer vi desverre ikke i Bergen.  Dette er fordi vi allerede har den største supporter klubben i Norge kalt: "Eg e Brann-supporter", den er kostnadsfri  og antall medlemmer varierer i takt med resultater. (men anslagsvis er medlemstallet mellom 5- og 40- tusen, alt ettersom).  Bataljonen som supporterklubb er ikke et vidt nok begrep i Bergen ennÃ¥, og mange forbinder Bataljonen med store stÃ¥, og kun det.

SpørsmÃ¥let er jo om vi er fornøyd med dagens situasjon, eller om det er nødvendig med økt medlemsmasse.  En liten dialog med Brann kan føre til en ordning der alle som fÃ¥r patoutkort regning ogsÃ¥ fÃ¥r en faktura (som de stÃ¥r fritt til Ã¥ betale), som gir de medlemskap i Bataljonen.  Men men..
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Brannfrelst

I løpet av det siste 1 1/2 årene har jo klanen fått 3-4000 medlemmer.
Noen kan jo si det er medgangssupportere,men nesten alle som går på VIF kamper er jo medlem i klanen. Og når 4-5000 er "hardcore" supportere så sier vel det litt om oss som er 4-500??
2.10.07-Gullet kom hem!

BL

Quote from: "Brannfrelst"I løpet av det siste 1 1/2 årene har jo klanen fått 3-4000 medlemmer.
Noen kan jo si det er medgangssupportere,men nesten alle som går på VIF kamper er jo medlem i klanen. Og når 4-5000 er "hardcore" supportere så sier vel det litt om oss som er 4-500??


Hvis du mener "oss"som Bataljonen, så har de vel snart 2000 medlemmer. Ikke 4-500.
Hansa-
Felt Z

Northside

Hadde alle som var medlem av bbb fått rabatter andre steder på stadion også så ville vi hatt langt flere medlemmer! Håper det er noe de kan få til no når stadion blir bedre. At bbb medlemmer får 10% rabatt på alle billetter på ss/umbro og Hansa. Det ville ført til mer penger for bbb, de kunne gidd oss flere fordeler og bedre borteturer

Andrés

Tingen med klanen er at om man er narkoman eller arbeidsledig bydelssupporter, så får man gratis medlemsskap i klanen etter det jeg har hørt fra sikre kilder. Dermed så er det jo bare å gjøre opp mattestykket. Men uansett.. Det er nesten en SKAM at vi kun har 3000 medlemmer.. Burde vært mye mer..
niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

Brannfrelst

Quote from: "BL"
Quote from: "Brannfrelst"I løpet av det siste 1 1/2 årene har jo klanen fått 3-4000 medlemmer.
Noen kan jo si det er medgangssupportere,men nesten alle som går på VIF kamper er jo medlem i klanen. Og når 4-5000 er "hardcore" supportere så sier vel det litt om oss som er 4-500??


Hvis du mener "oss"som Bataljonen, så har de vel snart 2000 medlemmer. Ikke 4-500.

Eg mener "oss" som går på hver kamp på BBB-feltet og som synger.
Klanen har 3-3500 på "vestbredden" og et par hundre i cola svingen.
BBB har 1800 medlemmer ja. Men alle er nok ikke "hardcore" supportere på BBB-feltet.
2.10.07-Gullet kom hem!

Erik

Skal ikke forundre meg at Hafslund eller hva det heter har kjøpt seg inn med noen tusen "medlemmer" De gir jo ofte vekk masse plasser på Ullevåll..

Tror nokk BBB kunne hatt mye flere medlemmer om de hadde giddet å styre ting litt bedre.. BBB feltet har jo vert en fiasko spør du meg..

BL

Quote from: "Erik"Tror nokk BBB kunne hatt mye flere medlemmer om de hadde giddet å styre ting litt bedre.. BBB feltet har jo vert en fiasko spør du meg..
Hansa-
Felt Z

Erik

Jeg tror også flytting til nedredel av Hansa hadde vert posetivt.. Da hadde vi hatt sittende supportere som synger på øvre del så stående på nedre del av tribunen.. Store stå blir bare dårligere & dårligere for hvert år som går, på tide BBB gjør noe snart :!:

Candyman

Hvis alle er negative til delingen av SS, skulle vel dette vært tatt opp og diskutert (vet det har vært utallige diskusjoner her inne) og faktisk gjort noe med. For eksempel avvikle hele ordningen.

Spør du meg, så skulle de syngende supporterne vært samlet på Hansa, fra nederst og oppover så langt det rakk, og SS skulle vært gjort om til sitte, helt ned til gjerdet. Iallefall når stadionutbyggingen er ferdig og vi har tettet hjørnene og klokkesvingen med sittetribuner.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Tom Bjarne

Du Erik, det heter ikke "posetivt". Det heter "positivt". Er du helt domm eller?
jomp

BL

Hansa tar ca 3500, ergo så tar hvert felt i hansa sånn ca 500. Per dags dato består SS av 800-1000 syngende supportere. Så halve nedre del av Hansa ville bestått av syngende supportere hvis Bataljonen-feltet hadde blitt flyttet over til Hansa, i teorien. Og er ikkje i tvil om at det ville blitt mange flere rimelig kjapt. Men då må prisene ned.
Hansa-
Felt Z

Candyman

Quote from: "Tom Bjarne"Du Erik, det heter ikke "posetivt". Det heter "positivt". Er du helt domm eller?

Virkelig ett nyttig innlegg Tom Bjarne. Kanskje han vet det, kanskje han ikke vet. Kanskje har han dysleksi, kanskje ikke. Noen av de som skriver her inne, har dysleksi, og dersom trådene deres flommer over av feilskrevne ord, så vet de det nok selv. Har du ikke bedre og mer konstruktive innlegg, så hold de for deg selv...
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Northside

Quote from: "Candyman"Hvis alle er negative til delingen av SS, skulle vel dette vært tatt opp og diskutert (vet det har vært utallige diskusjoner her inne) og faktisk gjort noe med. For eksempel avvikle hele ordningen.

Spør du meg, så skulle de syngende supporterne vært samlet på Hansa, fra nederst og oppover så langt det rakk, og SS skulle vært gjort om til sitte, helt ned til gjerdet. Iallefall når stadionutbyggingen er ferdig og vi har tettet hjørnene og klokkesvingen med sittetribuner.


var vel det at folk trodde det ville bli bra med et eget falt, men det som skjedde var at de to feltene på sidene av ss sluttet å synge, dvs vi har ikke lenger hele ss som synger slik det av og til var før. Du har også alle de som stod på ss før men flyttet opp til hansa no i ettertid, det har ikke vært noe positivt for ss/bbb-feltet.

Candyman

Quote from: "NorthsideFCDH"var vel det at folk trodde det ville bli bra med et eget falt, men det som skjedde var at de to feltene på sidene av ss sluttet å synge, dvs vi har ikke lenger hele ss som synger slik det av og til var før. Du har også alle de som stod på ss før men flyttet opp til hansa no i ettertid, det har ikke vært noe positivt for ss/bbb-feltet.

SÃ¥ vi er egentlig enig eller?
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Xminator

Før ble folk stående litt mer spredt. Det var likevel sjelden det var noe mer sang (over HELE SS) enn det som er i dag. Håper fortsatt som pokker på at vi får ett noenlunde rektangulert felt sentralt på nordre når vi sparker i gang på ny tribune i 2008. Ser ingen grunn til at noen da skal fortsette å sitte på hansa ;) Bedre dass, bedre tribune - og fuglesang :p Og sikkert litt dyrere.

Har eksperimentert litt de siste kampene, og selv på de smale pasasjene som er på gamle sitte nå, så skal det mye til for at de som står skygger for de sittende på feltet ved siden av. 3 seterader bredde på pasasjen og bratte tribuner + det faktum at du ikke trenger 180 grader utsyn for å få med deg begge cornerflaggene, og det sittende feltet vil se hele banen.

Når man står er det jo som oftest nede på betongen og ikke oppe på setet. Det er jo 50-60cm til setet (her har Krøvel kontroll :) ) og lengden fra skitthullet og opp har man jo uansett, og i tillegg kommer steget opp fra forrige rad. Noen som vil regne på hvor bratt en tribune må være for at man skal se over en stående person fra 2 seterader bak? Og selv helt nede ved banen (som jo blir 8-9 meter fra banen pga regelverk) må man ihvertfall 3 seterader ned før den stående kommer i veien for cornerflagget. Synd jeg ikke er mattelærer, ellers hadde neste tentamen blitt veldig forutsigbar :D

BigDipper

Quote from: "Tom Bjarne"Du Erik, det heter ikke "posetivt". Det heter "positivt". Er du helt domm eller?


Er jo faktisk litt morsomt at en som ikke klarer å skrive ordet "dum" riktig. Du har tydeligvis ikke fulgt med i norsk timen du heller :)
ar du sett min fetter styggen?

Andrés

Tror muuuuuuuligens at det der var litt ironi, Dip(p)er :-D
niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

BigDipper

Quote from: "Andrés"Tror muuuuuuuligens at det der var litt ironi, Dip(p)er :-D


Jeg tror faktisk ikke det:-D Jeg tror han er helt domm..
ar du sett min fetter styggen?

maximus1963

Quote from: "Tom Bjarne"Du Erik, det heter ikke "posetivt". Det heter "positivt". Er du helt domm eller?


Er du domm  , eller er du bare helt dum? Dumt Ã¥ hakke pÃ¥ andre nÃ¥r man ikke selv kan skrive riktig
Kniksen var kongen

BigDipper

Quote from: "maximus1963"
Quote from: "Tom Bjarne"Du Erik, det heter ikke "posetivt". Det heter "positivt". Er du helt domm eller?


Er du domm  , eller er du bare helt dum? Dumt Ã¥ hakke pÃ¥ andre nÃ¥r man ikke selv kan skrive riktig


Kanskje du bør lese innleggene som kommer etter før du begynner å hakke du og..
ar du sett min fetter styggen?

Tom Bjarne

Hansa, brann og julebrus. Lev et liv i sus og dus.
jomp

Go Up