• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Quote from: Gulløl on November 04, 2024, 10:49:28 AMNå er det nedtelling til to køer, under den utsolgte Lillestrøm kampen og under Viking kampen. Dobbel så stor sjanse om en stiller seg i begge køer ?

Ser ut som at det er samme køen basert på URL-en i alle fall. Men er ingen ekspert.
Rød makt på Hansa

Gulløl

November 04, 2024, 10:59:28 AM #18251 Last Edit: November 04, 2024, 11:01:08 AM by Gulløl
Kjære billettkjøper. Billettsalget har ikke startet ennå. Vi har registret at du er her, og dersom du velger å bli værende vil du automatisk bli tildelt en plass i køen når billettsalget åpner.

Betyr dette at det har vært en fordel at Brann har registrert at en har klikket seg inn f.eks. kl.10.05 opp mot en som har klikket seg inn kl.11.55 ? Eller at alle alle kortene(kjøperne) blir stokket kl.12.00 og det blir tilfeldig hvor en havner i køen ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Leffen

Quote from: Gulløl on November 04, 2024, 10:59:28 AMKjære billettkjøper. Billettsalget har ikke startet ennå. Vi har registret at du er her, og dersom du velger å bli værende vil du automatisk bli tildelt en plass i køen når billettsalget åpner.

Betyr dette at det har vært en fordel at Brann har registrert at en har klikket seg inn f.eks. kl.10.05 opp mot en som har klikket seg inn kl.11.55 ? Eller at alle alle kortene(kjøperne) blir stokket kl.12.00 og det blir tilfeldig hvor en havner i køen ?

Det er det store spørsmålet.

Corran

Ser det er kjekt å ha partoutkort
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Har tidligere vært sagt at det er tilfeldig hvilken plass man får i køen, men har i tilfeller tidligere opplevd at det ikke er tilfelle men at første kom mye før i køen.
Brannsupporter.

huleste

Oss med «p-kort på bortebane» burde også fått en fordel 😭

Gulløl

November 04, 2024, 11:21:13 AM #18256 Last Edit: November 04, 2024, 11:34:26 AM by Gulløl
Jeg leser det meste som skrives om Brann i de fleste kanaler og på hjemmesiden. Men kampreferat på hjemmesiden er kjedelig og kjent informasjon så de artiklene hopper jeg som oftest over. Informasjonen under har jeg ikke fått med meg og tipper veldig mange andre heller ikke har fått det med seg.

Mandag 4. november klokken 12.00 slippes billettene til serieavslutningen mot Viking på Stadion. Billettkøen åpner 10.00 på brann.no.

Første forumbrukeren som informerte om det var kl.10.10, sier vel en god del hvor opplyst og informert det var. Og det en kamp det er kjempekok rundt og informasjon normalt sprer seg fort i mange kanaler.

Mandag 4. november klokken 12.00 slippes billettene, det er det som er blitt opplyst i forrige uke på brann.no og i media (BT og BA) og som har ligget i hjernebarken hos de fleste.

Skandale ja. Men Brann kan redde seg inn mot å få mye kritikk om de endrer og beklager dårlig og uklar informasjon og presiserer/informerer at billettkøen starter kl.12.00 og ikke kl.10.00.

andreas1989

Ja, dette rotet blir noe for årsmøtet. Det er ikke akkurat første gang.

osoerli

November 04, 2024, 12:11:08 PM #18258 Last Edit: November 04, 2024, 12:18:13 PM by osoerli Reason: .
Quote from: Superjack on November 04, 2024, 10:40:32 AMSer ut som random-kø opplegg, der alle får tildelt en køplass kl 12.
Måtte infoen være like tåkete helt frem til 12:05... Da blir det mye fornøyde folk...

Gjekk inn kl 11:59 og fekk tildelt kø-nummer 3367. Sikkert ikkje stort håp.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Superjack

Quote from: osoerli on November 04, 2024, 12:11:08 PM
Quote from: Superjack on November 04, 2024, 10:40:32 AMSer ut som random-kø opplegg, der alle får tildelt en køplass kl 12.
Måtte infoen være like tåkete helt frem til 12:05... Da blir det mye fornøyde folk...

Gjekk inn kl 11:59 og fekk tildelt kø-nummer 3367. Sikker ikkje stort håp.

3349, gikk inn for 1 1/2 time siden.

Hvor mange prøver å selge på diverse sosiale medium om litt?
Brannsupporter.

Gulløl

November 04, 2024, 12:15:29 PM #18260 Last Edit: November 04, 2024, 12:20:33 PM by Gulløl
Over 6000 i kø skriver BA. Skal eventuelt hver kjøper ha i snitt to billetter er behovet 12 000 billetter med den forutsetningen. Det er allerede i tillegg solgt/avsett 12 000 billetter før dette salget startet. Dette er partoutkort, bortefelt og VIP.

Nixon

Quote from: Superjack on November 04, 2024, 12:14:58 PM3349, gikk inn for 1 1/2 time siden.

Hvor mange prøver å selge på diverse sosiale medium om litt?

Jeg gikk inn ca. samme tid. Var nummer 801 i køen. Kom inn 12.10 og fikk kjøpt billetter.
Rød makt på Hansa

boven

Ser definitivt ut som det er en tilfeldig tildeling av køplass kl 12 til de som har stilt seg i køen mellom 10 og 12.

Man kan jo ha meninger ene eller andre veien om det er det rette, jeg heller mot at det funker fint.

Men det gir jo en liten edge til de som er datakyndige og har muligheten til å multitaske med flere enheter. Men den effekten vil du få temmelig uansett hvordan man velger å gjøre det. Det viktigste er at systemet er stabilt og ikke kræsjer.

Superjack

Burde det være tak på 2 billetter pr person til slike kamper?
Brannsupporter.

Nixon

Ikke mange billetter igjen nå. Kommer til å bli utsolgt kanskje før jeg får postet dette innlegget.

Men husk. Det kan være smart å oppdatere nettleseren etter utsolgt i 15-20 minutter. Det kommer ofte opp noen enkeltseter igjen.
Rød makt på Hansa

Nixon

Og der var det utsolgt!
Rød makt på Hansa

osoerli

Nixon

Rød makt på Hansa

David

BT droppet en pushvarsel om at det var utsolgt 30 sekunder før jeg kom inn og fikk kjøpt billetter. Lurer på om noen hoppet av da de fikk den.

Gulløl

November 04, 2024, 12:27:22 PM #18269 Last Edit: November 04, 2024, 12:30:49 PM by Gulløl
Quote from: Superjack on November 04, 2024, 12:20:37 PMBurde det være tak på 2 billetter pr person til slike kamper?
Ja absolutt. Husker til avslutningskampen mot Viking i 2007 når gullet skulle deles ut at taket var det antallet pr.kjøp. Måtte gå på nytt inn i billettsystemet om en ville ha flere. Jeg fikk kjøpt kun to billetter etter 6 timer i kø selv og jeg ville ha langt flere. Den høsten og spesielt til dei siste kampene gikk billettsystemet i knestående gang etter gang og var et helt håpløst opplegg uten køordning.

Gulløl

November 04, 2024, 12:37:47 PM #18270 Last Edit: November 04, 2024, 12:41:54 PM by Gulløl
Ser det popper opp litt billetter her og der av og til nå etter det er meldt utsolgt. Er vel "rensing" av systemet der billetter blir tilbakeført. Om en følger med og kjører refresh ofte kan det fremdeles være muligheter å få billetter den neste timen(e).

osoerli

Quote from: Gulløl on November 04, 2024, 12:37:47 PMSer det popper opp litt billetter her og der nå etter det er meldt utsolgt. Er vel "rensing" av systemet der billetter blir tilbakeført. Om en følger med og kjører refresh ofte kan det fremdeles være muligheter å få billetter den neste timen(e).
Tvilar. Fleire gonger eg har sett grønne prikkar litt her og der, men når eg merkar av og velger type, og kjøp forsvinn dei

osoerli

Vanskelegare å få billettar til Viking-kampen enn cupfinalen

Gulløl

Quote from: osoerli on November 04, 2024, 12:40:46 PMTvilar. Fleire gonger eg har sett grønne prikkar litt her og der, men når eg merkar av og velger type, og kjøp forsvinn dei
Noen er nok raskere enn deg. Her må en være raskere enn Lucky Luke.

opplett

Det var definitivt tilfeldig køplass som ble utdelt kl 12. Det er bra, men de kunne gjerne kommunisert dette bedre i forkant.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

andreas1989

3 ulike enheter, gikk inn på de to første ca 1015, den siste litt før 1030. Tipp hviken som fikk det laveste nummeret kl 12?

Her må det bli innspill til årsmøtet om redgjøring av prossessene rundt disse billettslippene.

Gulløl

Siste 26 minutter er det kommet 16 kjøpsannonser på finn.no angående billetter til Brann -  Viking. Noen vil "betale det som det koster". Håper Brann kan stoppe svartebørs salget fra starten av. Før cupfinalen var det vel ikke lov å selge og kjøpe på finn.no.

ACHTUNG

Hvordan er det med restaurantbilletter?

Utmedsnolken

Ideelt sett burde det kreves innlogging slik at en kun kan ha en konto i køen og maks 2/4 billetter per kjøp.
"og der snubler Sæternes igjen"

Gulløl

Prøvde på nytt. Ble videresendt fort men null billetter i kartet. Imponerende om det har vært over 14-tusen inne og forsøkt å få billetter.

Ditt kø-nummer: 14282
Det er din tur
Takk for din tålmodighet. Du blir videresendt så snart som mulig

andreas1989

Maks 1 billett + eventuelt billett(er) til mindreårige burde vel være noe man burde se på.

ACHTUNG

Det er helt åpenbart at Brann fint kan utvide med 3-5000 plasser til og om det innebærer at de må flytte til ny lokasjon, så er det kanskje det beste.

Superjack

Når Brann selger ut på jevnlig basis, og kan finansiere en slik utbygging med egenkapital. Så er det vel et greit tema å utvide.

Før det er det en glemmesak.
Brannsupporter.

Superjack

Quote from: Gulløl on November 04, 2024, 13:06:30 PMSiste 26 minutter er det kommet 16 kjøpsannonser på finn.no angående billetter til Brann -  Viking. Noen vil "betale det som det koster". Håper Brann kan stoppe svartebørs salget fra starten av. Før cupfinalen var det vel ikke lov å selge og kjøpe på finn.no.

Borte på Finn.no nå.

Cupfinalen ble ordnet fint her og på Ballspark siden med kjøp / salg til pålydende.

Håper det ikke blir et tema, men lurer litt på hvor mye billetter som er ledig i privatmarkedet om Brann nå går på to kjappe tap, gullet er tapt og været er dritt den 1. desember.
Brannsupporter.

Nixon

Quote from: andreas1989 on November 04, 2024, 13:14:45 PMMaks 1 billett + eventuelt billett(er) til mindreårige burde vel være noe man burde se på.

Det blir for strengt igjen etter min mening. To billetter er greit slik at man kan sitte med noen man kjenner.
Rød makt på Hansa

andreas1989

November 04, 2024, 14:17:48 PM #18285 Last Edit: November 04, 2024, 14:26:07 PM by andreas1989
Det er sant det, tak på 2 billetter er nok fint. Men på eventuelle ståfelt bør dette begrenses til 1 billett.

Corran

Hva med de som har 2 unger de pleier å ha med seg. Eller alle familiene på 4 som går på staddaen?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

andreas1989

Quote from: Corran on November 04, 2024, 14:23:20 PMHva med de som har 2 unger de pleier å ha med seg. Eller alle familiene på 4 som går på staddaen?

De med mindreårige må ihensyntaes, men voksne folk må nå overleve å ikke få sitte samlet en hel rekke på de største kampene når det er billettrykk.

Corran

Quote from: andreas1989 on November 04, 2024, 14:24:51 PM
Quote from: Corran on November 04, 2024, 14:23:20 PMHva med de som har 2 unger de pleier å ha med seg. Eller alle familiene på 4 som går på staddaen?

De med mindreårige må ihensyntaes, men voksne folk må nå overleve å ikke få sitte samlet en hel rekke på de største kampene når det er billettrykk.
Nevnte jeg hele rekker av voksne?

andreas1989

November 04, 2024, 14:33:27 PM #18289 Last Edit: November 04, 2024, 14:35:04 PM by andreas1989
Du skrev familier på 4? Det kan vel like gjerne være 4 myndige som 2 eller 3 umyndige.

Så har jeg vel nevnt to ganger at mindreårige skal ihensynstas.

Corran

Tenkte det var innforstått at når jeg sa familier på 4 så mente jeg to voksne og to barn som det er en del av på stadion.
Men glemte hvem jeg snakket med

Men ja et sted må en jo sette en grense, men er grensen f.eks 4 hvorav 2 må være barnebilletter vil mange voksne på slike kamper kjøpe barnebilletter og håpe ingen sjekker når de går inn

andreas1989

Slike ting må selvfølgelig kontrolleres av klubben, ellers vil ting eskalere raskere enn retorikken her inne. 

opplett

Folkens, kønummer betyr ikke nødvendigvis det samme som plass i køen. Kønummer kan like godt bety din køreservasjons-id.

Det er tydelig at dette var et lotteri, altså er kønummer et bare en identifikator for din plass (ikke selve plassen).
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

andreas1989

Quote from: opplett on November 04, 2024, 15:08:27 PMFolkens, kønummer betyr ikke nødvendigvis det samme som plass i køen. Kønummer kan like godt bety din køreservasjons-id.

Det er tydelig at dette var et lotteri, altså er kønummer et bare en identifikator for din plass (ikke selve plassen).

Det gir mening, men har en bekjent som kom ut med en veldig lavt nummer, og den personen kom også ganske raskt igjennom, men det kan jo ha vært helt tilfeldig det også.

olebrann3

Quote from: opplett on November 04, 2024, 15:08:27 PMFolkens, kønummer betyr ikke nødvendigvis det samme som plass i køen. Kønummer kan like godt bety din køreservasjons-id.

Hadde 3 enheter inne med forskjellige kø nr på 2xxx, 3xxx og 5xxx. Den som fikk kø nr 2xxx var siste enhet jeg gikk inn med (klokken 1158). Rekkefølgen for når jeg kom inn var ligt som kø nrene. Så jeg tror nok at kønummeret er din plass i køen. Noen sporadisk ledige felt når jeg kom inn med første enhet. Men klarte å få kjøpt både med enheten med kønr 2xxx og med enhet med kønr 3xxx. Siste kjøp fikk jeg gjort ca 1250. Har selv partoutkort, men hyggelig å kunne hjelpe andre bekjente.

Superjack

Var 5 stk i kø. 5 forskjellige nr, og vi kom inn i rekkefølge etter kønr. Litt for mange til at jeg tror det var annet enn kønr som bestemte når en kom inn.

Men dette med random plass i køen kl 12:00 liker jeg. Da blir det som et lotteri.
Litt mindre fornøyd med at billetter som andre hadde reservert var synlig, frem til de var betalt.
Og så gjentar jeg igjen at det burde være tak på 2 billetter pr person.
Brannsupporter.

Corran

Vet ikke om bortekamper har noe her å gjøre MEN
https://www.ba.no/setter-opp-ekstra-brann-fly/s/5-8-2803877

Edit
Gjelder nye flyavganger i forbindelse med moldekampen
Avgang (WF510) fra Bergen kl. 13:50 - ankomst Molde kl. 14:40
Avgang (WF511) fra Molde kl. 21:00 - ankomst Bergen kl. 21:55

chris_henrik

Sånn for å blande sammen billettkaos, for liten stadion og artikkelen om hele norges Trans-Europe Express lokomotiv:  Bodø Glimt, i en hærlig smørje. Så skal de jo flytte flyplassen en kilometer ut mot havet der oppe, og det som i dag er flyplass benyttes til byutvikling. Da ryker tomten som Aspmyra står på i dag, og Glimt må på et tidspunkt tømme sparegrisen for å realisere ny stadion.

Under norske forhold lønner det seg ikke å investere i tribunefasiliteter selv om du selger ut hver kamp, når totalkapasieteten kommer over ett visst nivå. Pengene som du synker i anlegg, vil gjøre bedre nytte for seg på andre områder.

Så ja, vi skulle gjerne hatt større kapasitet, men det er faktisk tribuneinvesteringene som har gjort at høye kostnader begrenset oss helt tilbake fra bygging av Hansa/Frydenbø.

Håper Glimt gønner på med en fancy flerbruksarena tegnet av Snøhetta....

<BRANN> ..... DKFM

ACHTUNG

Brannbørsen står som åpen, men ikke mulig å kjøpe, står heller ikke som opptatt pr sete?

Corran

Hos meg er alle seter på brannbørsen solgt (røde ringer)

Go Up