• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Rosenborg: Dommerens venn

Started by Jonasbrann1, October 17, 2006, 21:13:35 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Jonasbrann1

Skal skrive en liten ''oppgave'' for meg selv om forskjellie situasjoner der Rosenborg har hatt dommeren med seg. Noen som kan sikte til forskjellige situasjoner der NFF har spillt på lag med rosenborg?
Blod e tjukkare enn vann

Svartoghvit

Quote from: "Jonasbrann1"Skal skrive en liten ''oppgave'' for meg selv om forskjellie situasjoner der Rosenborg har hatt dommeren med seg. Noen som kan sikte til forskjellige situasjoner der NFF har spillt på lag med rosenborg?

Vi e di beste

Kan noen forklare meg hva :lol: og :twisted: betyr?

KEA

Quote from: "Vi e di beste"Kan noen forklare meg hva :lol: og :twisted: betyr?

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, fordi jeg er alt for gammel. Men jeg skal spørre mine barn neste gang de er innom, ettersom dette åpenbart var noe mobiltelefongreier også de drev med da de var i tenårene.

Brann69

Quote
Kanskje din neste oppgave kan være Ã¥ se pÃ¥ situasjoner dere Brann har hatt dommeren med seg??  :twisted:


Det ville isåfall blitt en svært kort oppgave. Tar vell lenger tid å koke seg en kopp kaffe.

Kruxleiven

Quote from: "Vi e di beste"Kan noen forklare meg hva :lol: og :twisted: betyr?


Ehh! Dette er en funksjon fra phpBB. De som "leverer" forumet her. Normalt skulle en smiley vises, men admin og/eller mods her har slått av den funksjonen slik at det kun står :shocked: :lol: eller :twisted: Disse greiene får du frem selv ved å trykke på de gule ikonene du ser til venstre for vinduet der du skriver innlegg. Det har ingenting med barn å gjøre. Så lenge bildene emoticonene vises så trenger man ikke være barn for å formidle slike ting, men når det bare står lol (laughing out loud) ser det amatørmessig ut ja. Hele emoticons eller smil delen burde fjernes siden administrasjonen ikke tillater at det vises her, men jeg vet nå mine måter å komme rundt det på.


Helt alvorlig. Vet ikke om noe dommerhjelp RBK har fått. 6 minutter mot Tromsø var tvilsomt. Det er alt jeg vet om.

Corran

Borte mot lyn (ikke den forrige kampen men første kampen mellom de to) vant vel rbk 2-1 der det ene målet (mener det var det siste) kom etter at lyn skulle hatt et soleklart frispark. Regelrett ned sparking og to trekk etter scoret rbk.
Så var det Stabækk som ikke fikk et soleklart straffe
Overtiden mot tromsø
Det er vel de jeg ka komme på og var alle soleklare dommerfeil (udiskutable)
SÃ¥ det var 6 poeng mindre rbk skulle hatt

Edit: Han derre svarthvitt minner meg mye om talentløs (talentspeider) som aldri mer skulle ha noe med Brann å gjøre
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Texas

jeg er så lei av å snakke om flaksen til rbk. Det er jo så enkelt som at hadde brann spilt bedre i de siste kampene sine, så hadde vi vært veldig mye nærmere seriegull enn det vi er idag. Men det er vel den menneskelige psykologien som spiller inn her; vinner vi er vi gode, taper vi er det noen andre sin feil.

arntf

Du kunne kanskje stilt samme spørsmål på Kjerneforumet, så kunne du laget en sammenligningsoppgave?
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

tormi

En kan trygt si at at RBK har hatt dommeren med seg i en del kamper i år - men akkurat som i kampen mot Lyn hvor vi taper 2-0 så blir det feil å skylde på dommeren i forbindelse med at vi ikke tar gull.

Akkurat DET har vi oss selv å takke for.

Men jeg ser uansett frem til Ã¥ lese oppgaven!  :)
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Vi e di beste

Quote from: "Kruxleiven"
Ehh! Dette er en funksjon fra phpBB.


Ok, takk for oppklaring Kruxleiven, var faktisk ikke klar over det.

Apropos dommerhjelp: For to år siden tapte vi seriepremieren mot RBK 1-0 etter en annullering av Branns mål fordi dommeren mente ballen ikke lå i ro på Kvisviks frispark. DEN avgjørelsen var forferdelig, ellers har vel ikke RBK hatt noe spesielt mer dommerhjelp enn andre i år.

YadaYada

I år er vel LSK det laget som har hatt de mest omdiskuterte dommeravgjørelsene i sin favør.

Dommerene har tatt/gitt en del poeng iår, og disse poengene vil bli utslagsgivende når siste serierunde er spilt, og når vi ser hvor lite som skiller lagene i topp og i bunn. At dommeravgjørelsene jevner seg ut over en hel sesong er ihvertfall ett utsagn man ikke kan bruke om årets sesong.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

Tom C

At dommerstanden i Norge er forferdelig dårlig, kan vel ingen nekte for. Men jeg er vel ikke helt enig i at RBK har noen spesiell fordel av dette. Selvfølgelig har det vært situasjoner som RBK har vært heldig med, men vi glemmer raskt situasjoner som Brann er heldig med.

Jeg tror vi gjør lurest i å glemme dommerne og fokusere på oss selv. Det eneste utfallet av å skylde på korrupte dommere og andre lags flaks, er at det forsterker det allerede frynsede ryktet Brann-supportere har andre steder.

Jeg mener det er stor forskjell på å være super-engasjerte og lidenskapelige i vårt forhold til klubben, og på å være dårlige tapere... Sitter med en følelse av at folk i motsetning til tidligere er mye mer opptatt av alle andre enn av vår egen klubb...
Aldri mer Obos....

enavgutta

Vi vet alle at NFF og Dommerstanden ikke ønsker andre lag i Champions League enn RBK - fordi når andre f.eks får muligheten så taper vi mot lag som Grasshoppers knuser 10-0 sammenlagt.

Forøvrig helt utrolig at barter blander seg inn i vårt forum. Bruker altså tid på registrere og kverulere her blant oss. Faen så lowlife. Ut med pakket, forbanna VGD nett tapere !

arntf

Glad i deg også, Enavgutta. Forumet er nå engang åpent for alle, så du får bare godta at en og annen trønder også vil diskutere. Useriøse debattanter varer ikke lenge likevel, og er de orntli' slemme er det bare å klage til moderator.
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

Stoffi

Du kan også omformulere oppgaven, når hadde Rosenborg noensinne dommeren imot seg? For det skjer svært sjelden. Han er alltid med Rosenborg.
Kampen mot Ham Kam fra fair fra dommeren sin side. Straffesparket var litt billig, men han unngikk å blåse på en soleklar straffe til Ham Kam tidligere i kampen. Vi
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Corran

Quote from: "Tom C"At dommerstanden i Norge er forferdelig dårlig, kan vel ingen nekte for. Men jeg er vel ikke helt enig i at RBK har noen spesiell fordel av dette. Selvfølgelig har det vært situasjoner som RBK har vært heldig med, men vi glemmer raskt situasjoner som Brann er heldig med.

Jeg tror vi gjør lurest i å glemme dommerne og fokusere på oss selv. Det eneste utfallet av å skylde på korrupte dommere og andre lags flaks, er at det forsterker det allerede frynsede ryktet Brann-supportere har andre steder.

Jeg mener det er stor forskjell på å være super-engasjerte og lidenskapelige i vårt forhold til klubben, og på å være dårlige tapere... Sitter med en følelse av at folk i motsetning til tidligere er mye mer opptatt av alle andre enn av vår egen klubb...


Kanskje eg e glemsk men nevn en gang en kamp ha vippet Brann sin vei pga at dommeren har gjort feil. Eg kan ikke komme på noen ganger at Brann har fått dommerfeil i sin favør og som har gjort at vi har tatt poeng.
Men ingen problemer å se at rbk og lsk har fått ekstra poeng på den måten og ikke gått glipp av noen
Kan som sagt være eg tar feil og det må jo være en første gang for alt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Utmedsnolken

Quote from: "Corran"
Quote from: "Tom C"At dommerstanden i Norge er forferdelig dårlig, kan vel ingen nekte for. Men jeg er vel ikke helt enig i at RBK har noen spesiell fordel av dette. Selvfølgelig har det vært situasjoner som RBK har vært heldig med, men vi glemmer raskt situasjoner som Brann er heldig med.

Jeg tror vi gjør lurest i å glemme dommerne og fokusere på oss selv. Det eneste utfallet av å skylde på korrupte dommere og andre lags flaks, er at det forsterker det allerede frynsede ryktet Brann-supportere har andre steder.

Jeg mener det er stor forskjell på å være super-engasjerte og lidenskapelige i vårt forhold til klubben, og på å være dårlige tapere... Sitter med en følelse av at folk i motsetning til tidligere er mye mer opptatt av alle andre enn av vår egen klubb...




Kanskje eg e glemsk men nevn en gang en kamp ha vippet Brann sin vei pga at dommeren har gjort feil. Eg kan ikke komme på noen ganger at Brann har fått dommerfeil i sin favør og som har gjort at vi har tatt poeng.
Men ingen problemer å se at rbk og lsk har fått ekstra poeng på den måten og ikke gått glipp av noen
Kan som sagt være eg tar feil og det må jo være en første gang for alt
"og der snubler Sæternes igjen"

Corran

Den er diskutabel og ikke soleklar
må være situadjoner som er helt udiskutable (bortsett fra lagenes supportere seff) Men som media, dommere (til en viss grad) og kommentatorer er helt enige om at er feile.
Og det må jo seff vær i kamper der det ene laget ikke har vunnet mye
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Utmedsnolken

Quote from: "Corran"Den er diskutabel og ikke soleklar
må være situadjoner som er helt udiskutable (bortsett fra lagenes supportere seff) Men som media, dommere (til en viss grad) og kommentatorer er helt enige om at er feile.
Og det må jo seff vær i kamper der det ene laget ikke har vunnet mye


Jeg synes nå den var ganske klar. Hadde hatt stor påvirkning på resultatet også.
"og der snubler Sæternes igjen"

Corran

Husker ikke en ble trukket fram når de iste høydepunkter og diskuterte kampen. Pleier jo å intervjue både spillere og dommere om det er noe de mener er helt feil. Men kan godt være eg tar feil. Fra min plass på tribunen (som ikke er det beste stedet å bedømme alle situasjoner) så var det ikke soleklart og ingen jeg har snakket med som så det på tv har ment det vr soleklart.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Utmedsnolken

Quote from: "Corran"Husker ikke en ble trukket fram når de iste høydepunkter og diskuterte kampen. Pleier jo å intervjue både spillere og dommere om det er noe de mener er helt feil. Men kan godt være eg tar feil. Fra min plass på tribunen (som ikke er det beste stedet å bedømme alle situasjoner) så var det ikke soleklart og ingen jeg har snakket med som så det på tv har ment det vr soleklart.


Quote


Først jeg fant om det, selv var jeg ganske lettet da han ikke blåste.

P.S. Dette var det første og beste eksempelet jeg kom på, er sikker på at det er mange andre også...
"og der snubler Sæternes igjen"

Stoffi

Det finnes noen eksempler, men det finnes 10x ganger(bokstavelig) så mange eksempler på det motsatte.
Rune Pedersen var jo alltid vår venn, husker spesielt en kamp i Sogndal der vi var en god del brannsupportere. Jeg synes å huske at Rune Pedersen gjorde 2 enorme tabber i den kampen, i favør av Sogndal. Det var da han fikk drapstrusler og aldri dømte på Stadion igjen.

Og vi elsker jo alle sammen Brage.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Corran

Kan jo ta med den soleklare straffen Brann ikke fikk mot lsk Den har jo hjulpet rbk. Og selv om ikke Brann har en kjempe statistikk på straffer hadde de kunne score på den
Men man kan jo si at det har jevnet seg ut for Brann da Men hva har rbk fått mot seg som kunne gitt de flere poeng? Der og hos lsk jevner det seg ikke ut
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Spørsmålet er: Når ble RBK snytt for poeng pga en dommeravgjørelse?
Legg ned hele klubben!

Jay Tee

e mye rosenborg diskusjoner her inne, kem e den styggeste RBK spilleren? kor mange ganger får RBK hjelp av dommeren? syns det er for mye fokus på sann, og eg er en av de som har fokusert mye på det. foreksempel 6 min i tromsø kampen! Men, drit i om de har dommeren med seg eller ikke, eller om kem som e det størrste svinet på RBK. vi bør heller tenke på kordan vi kan slå de, og kordan vi kan gi Brann best mulig støtte på søndag!
Dette virker som om det er veldig mange nervøse supportere der ute, det e forstålig. Eg e en av de!
eia brann

arntf

Ikke uvanlig at Rosenborg er et hett tema, vet du... ;-)

Nervøs jeg også. Timene frem til søndag kveld er en pine.
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

Nixon

Quote from: "arntf"Nervøs jeg også. Timene frem til søndag kveld er en pine.


Skal du nedover?

Ellers er nervøs bare forbokstaven.
Har nesten ikke lyst til å gå på kampen. Bare tanken på ydmykelsen som kommer får meg til å kaldsvette...
Rød makt på Hansa

Luke Skywalker

Ham Kam skulle hatt tre straffer, fikk ett.
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

arntf

Quote from: "Nixon"
Quote from: "arntf"Nervøs jeg også. Timene frem til søndag kveld er en pine.


Skal du nedover?

Ellers er nervøs bare forbokstaven.
Har nesten ikke lyst til å gå på kampen. Bare tanken på ydmykelsen som kommer får meg til å kaldsvette...


Det var planen faktisk, men ting kom opp som forhindrer meg, så jeg har donert min billett til en kompis. Har imidlertid invitert både, slekt, venner og Bergensparet i etasjen over til øl, popcorn og TV-kamp, så litt stemning blir det vel.
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

Utmedsnolken

Quote from: "arntf"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "arntf"Nervøs jeg også. Timene frem til søndag kveld er en pine.


Skal du nedover?

Ellers er nervøs bare forbokstaven.
Har nesten ikke lyst til å gå på kampen. Bare tanken på ydmykelsen som kommer får meg til å kaldsvette...


Det var planen faktisk, men ting kom opp som forhindrer meg, så jeg har donert min billett til en kompis. Har imidlertid invitert både, slekt, venner og Bergensparet i etasjen over til øl, popcorn og TV-kamp, så litt stemning blir det vel.


Du får passe deg så du ikke provoserer de for mye, stuen kan fort bli dekket i øl og popcorn da ;)
"og der snubler Sæternes igjen"

arntf

Skjer vel uansett, tenker jeg. Vi kommer vel til å vaske øl og kaffeflekker av taket og plukke villfarne popcorn ut av krinker, kroker og potteplanter i en god uke fremover. ;-)
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

Super Ã?rjan

Quote from: "Jonasbrann1"Skal skrive en liten ''oppgave'' for meg selv om forskjellie situasjoner der Rosenborg har hatt dommeren med seg. Noen som kan sikte til forskjellige situasjoner der NFF har spillt på lag med rosenborg?


6 MINUTTER, 6 MINUTTER, LALALALALAAAAAAALALALALA...."Vi spiller til RBK vinner"

arntf

Takk til deg, det kommer CD i posten...
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

vemundo

Quote from: "krøvel vellevold"Spørsmålet er: Når ble RBK snytt for poeng pga en dommeravgjørelse?


Nå når tippeligaen er jevn skjer det like ofte at vi blir "snytt for poeng" som at vi "får poeng" av dommeren. Før, når vi var overlegne, hadde ikke dommeren like mye å si da det var mer et spørsmål om hvor mye vi vant enn om det ble seier eller tap.

De fleste supportere på alle forum rundt om ser stort sett bare de avgjørelsene som går mot eget lag, og så ler vi evt. litt av de mest horrible som er til vår fordel.

Synes ikke norske dommere virker partiske i det hele tatt, men en del av de har dårlig forståelse av spillet. Var litt godt å se Skjerven innrømme dette selv i avisa, da har han iallefall innsikt i det.

En kan da nok allikevel si at offensive, tekniske og positive lag/spillere taper mest på dårlige dommere som ser lite og ikke slår ned på holdinger osv. Jeg vil si at årets utgaver av RBK og Brann er i den kategorien, sammenlignet med noen av lagene lenger ned på tabellen som i større grad må ty til ulovligheter for å kompensere for manglende fart og teknikk. Jo bedre dommeren er til å se og slå ned på ulovlighetene, jo bedre er det for det beste laget som dominerer spillet.

Så, min konklusjon er at RBK de siste 15 årene med dominans i tippeligaen nok har fått flere gale avgjørelser mot seg enn med seg, men har vært gode nok til at det ikke har fått noen avgjørende følger i de fleste tilfellene og sjelden har blitt gjort til noe stort tema. Sliter man derimot i bunnen av tabellen, eller er innblandet i en jevn kamp om medaljer, blir det lettere fokus på dommeren.

krøvel vellevold

Quote from: "vemundo"[ NÃ¥ nÃ¥r tippeligaen er jevn skjer det like ofte at vi blir "snytt for poeng" som at vi "fÃ¥r poeng" av dommeren.  .


Nå er det jo lenge siden RBK var så suverene at de vant hver kamp med klar margin og serien med 15 poeng til nr. 2; så fortell meg når (f.eks. i år eller i 2004 eller i 2001) at RBK ble snytt for poeng pga dommeravgjørelser!
Legg ned hele klubben!

SirHelstad

Synst det har vert greit i år. Det har selvfølgelig vert et par tvilsomme men dette må vi regne med. Lillestrøm er vel det laget i år som har hatt mest "tvilsomme" i sin favør, da tenker jeg i begynnelsen av sesongen.

Stoffi

Quote from: "vemundo"

Så, min konklusjon er at RBK de siste 15 årene med dominans i tippeligaen nok har fått flere gale avgjørelser mot seg enn med seg, men har vært gode nok til at det ikke har fått noen avgjørende følger i de fleste tilfellene og sjelden har blitt gjort til noe stort tema. Sliter man derimot i bunnen av tabellen, eller er innblandet i en jevn kamp om medaljer, blir det lettere fokus på dommeren.
Quote6 MINUTTER, 6 MINUTTER, LALALALALAAAAAAALALALALA...."Vi spiller til RBK vinner"


Du ga meg et bra latterkick der.  :D   Herlig sang!
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Brann_ruler86

http://www.youtube.com/watch?v=K5nS3h_XZCY

Følg med på hva speakeren sier: "Rosenborg Ballklubb og Norges Fotballforbund ønsker hjertelig velkommen til Lerkendal, bla bla bla......."

Det må jo bare være nok et bevis på samarbeidet mellom RBK og NFF...
GÃ¥ ta banen!

tormi

Quote from: "vemundo"NÃ¥ nÃ¥r tippeligaen er jevn skjer det like ofte at vi blir "snytt for poeng" som at vi "fÃ¥r poeng" av dommeren.  .



Det er det ABSOLUTT dummeste og mest feilaktige jeg har lest på dette forumet.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Remi

Jeg kan virke som en gledesdreper med denne linken, men se på den:
http://www.fxt.no/tippeligaen/article774208.ece

Skjerven dømmer ikke alltid like imponerende når Brann spiller, og her virker han meget snill mot RBK. Jeg har en litt dårlig følelse på at Skjerven skal dømme kampen...

vemundo

Quote from: "krøvel vellevold"
Nå er det jo lenge siden RBK var så suverene at de vant hver kamp med klar margin og serien med 15 poeng til nr. 2; så fortell meg når (f.eks. i år eller i 2004 eller i 2001) at RBK ble snytt for poeng pga dommeravgjørelser!


Ok, jeg er ikke ute etter å kverulere, men siden du virker seriøs skal jeg svare deg seriøst. Det er en stund siden RBK var så overlegne ja, men en lang periode var det sånn og jeg husker den generelle opplevelsen godt selv om jeg ikke går rundt og husker hver lille avgjørelse.

Tidligere sesonger husker jeg ikke så konkret at jeg kan liste opp eksempler på dommeravgjørelser med presise angivelser av tid og sted, det blir bare vage antydninger som neppe noen er interessert i. Like vagt som den generelle antagelsen at RBK alltid har dommeren med seg.

Sesongen i år kan jeg derimot gjøre et forsøk på:
RBK har spilte 23 kamper i serien så langt, de 13 seirene kan vanskelig vries til at vi har tapt poeng på dommeravgjørelser. Ellers er konklusjonen min som følger for de andre kampene:

9/4 Lillestrøm - Rosenborg (3-3) Riseth blir holdt av Kippe på 1-0 scoringen, en heading etter corner. 2 Poeng tapt.
23/4 VÃ¥lerenga - Rosenborg (0-0) Husker omtrent ingenting fra denne kampen, neppe noe veldig kontroversielt.
30/4 Rosenborg - Molde (0-1) Molde scorer på omdiskutert straffe etter at Dorsin hekter Friend. Basma blir felt på overtid, får ikke straffe men istedet gult kort for filming. 0 straffer eller 1 til hvert lag hadde vært greit, men ikke 1 til det ene laget. 1 Poeng tapt.
4/5 Stabæk - Rosenborg (1-1) Helt greit såvidt jeg husker, litt heldig at vi fikk poeng selv om vi ledet.
13/5 Tromsø - Rosenborg (1-1) Helt greit såvidt jeg husker, begge lag var dårlige.
16/5 Rosenborg - Odd Grenland (1-1) En hands av Svindal Larsen blir oversett. Scoringen til Odd kom på et feilaktig idømt frispark. 2 poeng tapt.
28/5 Rosenborg - Ham-Kam (0-3) DÃ¥rlig dommer, men 0-3 kan ikke bortforklares uansett.
5/6 Rosenborg - Brann (0-0) RBK var jevnt over best, men begge lag hadde en ball i treverket. Husker ingen store dommerfeil.
23/7 Start - Rosenborg Tippeliga (2-1) Ingenting å si på, Start var mest aggressive og best da dommeren la lista høyt, hvilket er helt greit.
16/10 Ham-Kam - Rosenborg (1-1) Ingenting å si på, dommeren gjorde feil begge veier.

Så, tilsammen 5 poeng tapt på avgjørelser som jeg rent subjektivt mente var gale og av avgjørende betydning. Selvfølgelig masse andre store og små feil som jeg ikke husker, og supportere fra andre lag trekker sikkert frem andre hendelser. Andre RBK-supportere jeg kjenner har uansett et mye mindre nyansert syn på dette enn jeg har, og ville nok trukket fram langt flere hendelser.

I de 13 kampene RBK har vunnet er det sikkert ikke vanskelig å finne omdiskuterte avgjørelser som gikk i vår favør, men jeg tror som sagt uansett at det er tilfeldigheter som avgjør hvor mange poeng man taper eller vinner på dommernes feil når serien er så jevn som nå. Ingen lag er lenger gode nok til å gardere seg mot dårlige dommere.

Til Stoffi: Konklusjonen min var basert på det jeg skrev først i innlegget, nemlig at de beste offensive, tekniske og spillende lagene drar fordel av gode dommere mot defensive, negative og destruktive lag, og omvendt. Jeg ville tro dette var noe som supportere av Brann kunne identifisere seg med som selv ser på sitt lag som spillende og kreativt.

Til Tormi: Jeg vet ikke hva du mente var så dumt eller galt med det jeg skrev, med litt mer informasjon kan jeg kanskje gi deg et fornuftig svar eller en forklaring om det var det du ønsket.

oyjorem

Quote from: "Brann_ruler86"http://www.youtube.com/watch?v=K5nS3h_XZCY

Følg med på hva speakeren sier: "Rosenborg Ballklubb og Norges Fotballforbund ønsker hjertelig velkommen til Lerkendal, bla bla bla......."

Det må jo bare være nok et bevis på samarbeidet mellom RBK og NFF...


Er du seriøs nå? For din del håper jeg ikke det... Om du ikke visste det så er det Norges Fotballforbund som arrangerer Tippeligaen og Rosenborg Ballklub som er vert for kampen. Snakk om å være paranoid...

Corran

Quote from: "vemundo"

9/4 Lillestrøm - Rosenborg (3-3) Riseth blir holdt av Kippe på 1-0 scoringen, en heading etter corner. 2 Poeng tapt.

30/4 Rosenborg - Molde (0-1) Molde scorer på omdiskutert straffe etter at Dorsin hekter Friend. Basma blir felt på overtid, får ikke straffe men istedet gult kort for filming. 0 straffer eller 1 til hvert lag hadde vært greit, men ikke 1 til det ene laget. 1 Poeng tapt.

16/5 Rosenborg - Odd Grenland (1-1) En hands av Svindal Larsen blir oversett. Scoringen til Odd kom på et feilaktig idømt frispark. 2 poeng tapt.

.


Kippe holder Riseth og Riseth holder Kippe Skal du ta med holding i dette så kan du ta med samtlige kamper i eliteserien Ikke mange kampene det skulle vært anulert scoringer og tildelt straffer for holding

Basma fikk korekt gult for filming og når du skriver at Friend blir HEKTET av dorsin så er det jo straffe da

Det målet til Odd for gå opp i opp med den scoringen mot Lyn (første kamp) hvor rbk scoret når lyn skulle hatt frispark Dessuten er ikke jeg helt enig med at det var et feilaktig frispark :-)

Det er ingen av de situasjonene som er udiskutable Alle er tvilsomme og slike situasjoner er det mange av. Det er nå feilene er så opplagte at det ikke er noe å diskutere at du kan komme trekkende med det. Og det er slike situasjoner lsk har fått mange poeng i år og rbk noen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Vi e di beste

Hvis du ikke kan svare på Krøvels spørsmål er det kanskje bedre å la være, eller hva vemundo?
DU brakte de siste 15 år på banen, Krøvel ber deg gi noen eksempel, og du kontrer med "jeg husker ikke, men kan gi noen eksempel fra 2006-sesongen"


vemundo

Quote from: "Corran"

Kippe holder Riseth og Riseth holder Kippe Skal du ta med holding i dette så kan du ta med samtlige kamper i eliteserien Ikke mange kampene det skulle vært anulert scoringer og tildelt straffer for holding

Basma fikk korekt gult for filming og når du skriver at Friend blir HEKTET av dorsin så er det jo straffe da

Det målet til Odd for gå opp i opp med den scoringen mot Lyn (første kamp) hvor rbk scoret når lyn skulle hatt frispark Dessuten er ikke jeg helt enig med at det var et feilaktig frispark :-)

Det er ingen av de situasjonene som er udiskutable Alle er tvilsomme og slike situasjoner er det mange av. Det er nå feilene er så opplagte at det ikke er noe å diskutere at du kan komme trekkende med det. Og det er slike situasjoner lsk har fått mange poeng i år og rbk noen


Selvfølgelig kan alt dette diskuteres Corran, og jeg mener jeg tok høyde for det i innlegget mitt ved å si at andre sikkert vil dra frem andre situasjoner og kontre med det ene eller andre argumentet, og sånn kan vi sikkert fortsette i det uendelige. Det er tross alt så mye som skjer i en kamp. Ikke har jeg tatt opp disse kampene heller, der er kun det inntrykket jeg sitter igjen med i hodet når jeg tenker tilbake, selvfølgelig kraftig farget av at jeg følger RBK. Sånn er det vel for deres del med Brann også?

Kan ikke huske mange avgjørelser der tilhengere fra begge lag var enige i at en avgjørelse var gal, samt alle eksperter osv., det er jo omtrent alltid diskutabelt eller iallefall kraftig debatert. Poenget mitt er uansett at man blir mer opptatt av å diskutere slike avgjørelser når serien er jevn og feilene blir mer avgjørende av den grunn.

Corran

Quote from: "vemundo"
Quote from: "Corran"

Kippe holder Riseth og Riseth holder Kippe Skal du ta med holding i dette så kan du ta med samtlige kamper i eliteserien Ikke mange kampene det skulle vært anulert scoringer og tildelt straffer for holding

Basma fikk korekt gult for filming og når du skriver at Friend blir HEKTET av dorsin så er det jo straffe da

Det målet til Odd for gå opp i opp med den scoringen mot Lyn (første kamp) hvor rbk scoret når lyn skulle hatt frispark Dessuten er ikke jeg helt enig med at det var et feilaktig frispark :-)

Det er ingen av de situasjonene som er udiskutable Alle er tvilsomme og slike situasjoner er det mange av. Det er nå feilene er så opplagte at det ikke er noe å diskutere at du kan komme trekkende med det. Og det er slike situasjoner lsk har fått mange poeng i år og rbk noen


Selvfølgelig kan alt dette diskuteres Corran, og jeg mener jeg tok høyde for det i innlegget mitt ved å si at andre sikkert vil dra frem andre situasjoner og kontre med det ene eller andre argumentet, og sånn kan vi sikkert fortsette i det uendelige. Det er tross alt så mye som skjer i en kamp. Ikke har jeg tatt opp disse kampene heller, der er kun det inntrykket jeg sitter igjen med i hodet når jeg tenker tilbake, selvfølgelig kraftig farget av at jeg følger RBK. Sånn er det vel for deres del med Brann også?

Kan ikke huske mange avgjørelser der tilhengere fra begge lag var enige i at en avgjørelse var gal, samt alle eksperter osv., det er jo omtrent alltid diskutabelt eller iallefall kraftig debatert. Poenget mitt er uansett at man blir mer opptatt av å diskutere slike avgjørelser når serien er jevn og feilene blir mer avgjørende av den grunn.


Men det er de situasjonene hvor alle de såkalte ekspertene og dommer etter kampen er enige hvor rbak har kapret noen ekstra poeng Det er de tilfellene vi snakker om At dokker trege diotiske trlndere som fane ikkje får det strie fette halvlange håret dokkers ut av ræven ikkje mener det samme driter vi i Derfor dikutere vi på et BRANN forum og ikke på rævbk sitt forum.
SÃ¥ klapp igjen og  kom ikkje trekkende med tÃ¥pelige argumenter Dokker har vær favorisert i maaaaange Ã¥r og alle i hele fotball norge mener detr samme (ja self bortsett fra i tøndersoddens hjemland)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

vemundo

Jeg svarte på et spørsmål som Krøvel stilte tilsynelatende til RBK-supportere, under den forutsetning av at iallefall han var interessert.

Corran

Og eg svarte deg videre
Hvorfor denne fetisjen for å diskutere på motstander sitt forum og vise verden kor fjerne dokker e???
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up