• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hvem bør erstatte Peddien?

Started by Langhår, November 02, 2006, 12:31:24 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Da var det klart:

Quote


Brann.no

Franky


Corran

Eg forstår meg ikke på folk her inne. Maken til negativitet skal en lete lenge etter.
Dokker vil ha inn en av de mest utskjelte trenerene (semb) i norge som sportsjef og som ikke har noe peil på organisasjon og lobby virksomhet
Men en som har en bred erfaring innen fotball som spiller, trener, leder, sjef for Hordaland, har hatt ansvar for 2 landslag (G15 og G16), og en topp jobb i NFF Nei det er ikke bra nok? Skjønner ingenting av ka dokker tenker på.
Og at han har gode kontakter inn i NFF er vel bare en fordel sånn som NFF har behandlet Brann opp gjennom årene.
Og at han har en holdning om afrikanere i norsk fotball når han jobber i NFF betyr ikke at han må mene det samme i Brann. Han fronter sin arbeidsgiver sitt synspunkt ikke sitt personlige.
Husker hvordan folk skrek over at Peddien ble ansatt men han gjorde jo en grei jobb og eg tror at BH gjør en bedre jobb
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Atlet Orvanger

Kunne ikke vært mer enig med overtegnede.

Nixon

Quote from: "Corran"Eg forstår meg ikke på folk her inne. Maken til negativitet skal en lete lenge etter.
Dokker vil ha inn en av de mest utskjelte trenerene (semb) i norge som sportsjef og som ikke har noe peil på organisasjon og lobby virksomhet


Nå er vel dette like lite konstruktivt som mye av den negativiteten du peker på. At Semb ikke har peiling på organisasjon- og lobbyvirksomhet har du vel lite eller ingen peiling på. Og hva landslagstrenerjobben angår er statistikken hans mye bedre enn rykte han fikk i ettertid.

Når det er sagt synes jeg at utnevnelsen er spennende. Ut fra det tidligere og nåværende kolleger har uttalt de siste ukene tror jeg at vi kan få fortgang i både det ene og det andre på Stadion. Jeg er ikke redd for akkurat det med nye kontrakter. Bruun-Hanssen skal både være ryddig og handlekraftig.

Når det gjelder henting av nye spillere er jeg som andre ørlite mer skeptisk. Men det var jo ikke slik at POL lusket rundt på treningsfelt i inn- og utland og fant disse spillerne helt selv. Husk også på at vi har Rune Hauge i bakhånd med adresseboken full av kontakter.
Rød makt på Hansa

bulldog

bruun-hansen er et kupp! mannen har alt som trengs for å lykkes i jobben. (vet ikke noe om pokeregenskapene) det eneste minus er at han ikke gikk på stadda før han ble 10 år.
bulldog

Brannmus

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5127

Syntes han ut i fra det han sier på pressekonferansen virker rimelig reflektert. Han er i hvert fall en som har et hjerte i klubben og det tror jeg kommer til å bidra til at han yter maksimalt for å hjelpe Brann videre.

Ellers er det mye å spekulere i når man leser denne saken. Per-Ove er ikke helt ute av bilde ennå og Brann vil ha videre kontakt med han. Kanskje Peddien ikke har utrettet sitt siste under for Brann allikevel?

AtroZ

Jeg liker signalene om et fortsatt samarbeid med POL i fremtiden.
QuoteBrann-direktør Bjørn Dahl åpner for at klubben kommer til å bruke Per-Ove Ludvigsen i noen sammenhenger i framtiden.

- Da vil han ikke være ansatt i Brann, men vi ønsker å bruke hans kompetanse på noen felt, sier Dahl.

Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Ferguson

Quote from: "AtroZ"Jeg liker signalene om et fortsatt samarbeid med POL i fremtiden.
QuoteBrann-direktør Bjørn Dahl åpner for at klubben kommer til å bruke Per-Ove Ludvigsen i noen sammenhenger i framtiden.

- Da vil han ikke være ansatt i Brann, men vi ønsker å bruke hans kompetanse på noen felt, sier Dahl.



Ansette POL som speider?
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

BRANN gutten fra Os!

bra vi fikk ein god mann til jobben då:)
Velkommen bruun-hansen =D
RANN<3

Chrisstah

Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Nixon

Først av alt bør vi alle lære oss etternavnet: Bruun-Hanssen...:)

Ellers sa nevnte Bruun-Hanssen nettopp på BTV at han kommer til å være mer tilstede på Stadion enn det POL har vært. Det betyr mindre reising for å kartlegge nye spillere. En jobb jeg tar som en selvfølge at andre kommer til å gjøre.
Rød makt på Hansa

benny

Brann bør snarest ansette en talentspeider med eneste arbeidsfelt å kartlegge spillermarkedet i inn- og utland. Dette er en for stor oppgave til at sportsjefen kan ta seg av dette alene. Sportsjefen har tross alt mange andre arbeidsoppgaver enn spillerkartlegging.

Brannmus

Enig at Brann nå må jobbe med å finne en talentspeider. Enten eksternt eller i egne rekker.
Per-Ove er ikke aktuell for denne jobben slik jeg har skjønt det, men kanskje dette åpner døren for Kjetil Knutsen? Han har tydelig sagt han vil ha større utfordringer. Han er vant til å jobbe med unge spillere og bør ha en viss innsikt og kompetanse allerede. I tillegg har han vært med Per-Ove på spillerjakt tidligere. Rimelig ung er han vel også, så han tåler noen slitsomme reisedøgn.. :0P

bulldog

Quote from: "Brannmus"Enig at Brann nå må jobbe med å finne en talentspeider. Enten eksternt eller i egne rekker.
Per-Ove er ikke aktuell for denne jobben slik jeg har skjønt det, men kanskje dette åpner døren for Kjetil Knutsen? Han har tydelig sagt han vil ha større utfordringer. Han er vant til å jobbe med unge spillere og bør ha en viss innsikt og kompetanse allerede. I tillegg har han vært med Per-Ove på spillerjakt tidligere. Rimelig ung er han vel også, så han tåler noen slitsomme reisedøgn.. :0P


blir ikke knutsen ny assistentrener? skal ikke steffensen trene løv-ham?
bulldog

Nixon

Quote from: "bulldog"blir ikke knutsen ny assistentrener? skal ikke steffensen trene løv-ham?


Nei.
http://fotball.bt.no/eliteserien/article69911.ece
Rød makt på Hansa

fortune

Jeg håpte for min del at Steffensen ikke skulle få ny kontakt, han er sikkert en flink assistentrener og sånt, men jeg synes ikke han er typen vi trenger. Så lenge MIM ikke engang er en kniv hva gjelder det taktiske hadde han hatt bruk for assistent ala Semb, spesielt med tanke på det defensive. Det faktum at Steffensen har klart å rykke ned med 2.aget til Brann 2? ganger viser vel at han ikke akkurat er noen Mourinho han heller..
First is first, second is nothing

Corran

Og hvem i TL er i nærheten av mourinho da?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

enavgutta

Jeg er svært skeptisk til denne ansettelsen, ikke fordi jeg ble satt ut av laget gang på gang av vedkommende, men fordi jeg rett og slett synes ikke mannnen fyller en stilling som denne. Han har INGEN referanser på denne type jobb. Og dette synet representer flere av oss som har en utdanning på "ledernivå" over flere år. Jeg tror det er en uklokt kompisansettelse av "en som har hatt hjertet i Brann i mange år".

En tabbe.

Atlet Orvanger

Og hva mener du er relevant erfaring for en stilling som sportssjef i Brann? Siden du har "utdanning på ledernivå over flere år" er kanskje bitterheten over at ditt kanidatur som sportssjef i Brann ble forbigått i stillhet bakgrunn for din, etter min mening, menisløse kritikk av ansettelsen som nå er foretatt.

RBH sin CV er vel mer imponerende en POL sin, som uten problem hadde fått plass på baksiden av en V75-bong.

Belfort

Bruun-Hanssen rykker gladlig ned med et lag fullt av lokale spillere,hurra!

Corran

Bruunb Hanssen har vel relevant erfaring og mye mer en andre som har vært foreslått
Og som nevnt i en annen tråd; Det å satse på lokale talenter betyr ikke at en skal svekke laget med dem men at en skal utvikle dem til å gå inn og ta en plass og bli nye stjerner
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Denne var litt artig. Noen er spot-on i sine spådommer andre ser RBH som ett kupp.

Uansett, det har ikke vært en fungerende oppegående sportssjef på Stadion siden POL.

Hvem skal ta over? Hvem skal ta over?
Lars Tjernås? Noen lokale? POL blir det nok ikke.
Vi trenger en sportssjef som fortsatt ser nytten og ver hvordan ungdomssatsingen skal fortsette, men som i tillegg har bredt kontaktnett og troverdighet til å finne gull ute i den store verden.

Uavhengig av om RBH fortsetter eller ei, Sport må få egen sjef og distanseres fra den rene administrative ledelsen av SKB.
Brannsupporter.

Xminator

Ja, det er merkelig hvordan enkelendringer kan forandre historien. Var dette FM, så hadde man nok lastet inn 2006-saven og sett om man ikke vant gull i 2007 med Semb som sportssjef, og samtidig ikke fikk mageplasket i 2008 og 2009.

dokken

Kårer herved Langhår til den mest fremadsynte og sunt skeptiske her på forumet. Spådommene om RBH har stort sett slått til.

Interessant å se RBHs motstand mot å hente afrikanske spillere i 2006. Dette har jo preget ham hele tiden: stort sett har han prøvd å hente norske og svenske spillere eller utvikle lokale.

Problemene med dette er 1) Norske og svenske spillere er latterlig overpriset i forhold til kvaliteten man får, og de har tilnærmet null videresalgsverdi
2) Alle skulle vi jo ønsket oss mange bergenske kjempetalenter som kunne heve Brann til de store høyder. Dessverre viser all historie at de aller fleste unge talenter i denne byen ender som middelmådigheter eller knapt nok det. Vi har vunnet junior-NM flere ganger uten at det har fått noe å si for a-laget i ettertid (2002-laget f.eks.). Klarer vi å ha to egenproduserte spillere på a-laget, er det bra. Men det er spillerkjøpene som gjør oss til et topplag, ikke utviklingsavdelingen.

I syv år har vi altså hatt en sportssjef/toppsjef som synes det er uinteressant å følge med på de markedene der man kan hente ekstremt talentfulle spillere for en billig penge. Det forklarer en del.

Corran

I etterpåklokskapens navn må jeg si at jeg tok litt feil ang RBH
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up