• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Hvor er de nå? Tidligere Brannspillere

Started by Kruxleiven, January 13, 2007, 02:47:41 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Dickens

Quote from: Erlend on January 13, 2025, 11:29:45 AM
Quote from: Lasaron on January 12, 2025, 10:07:49 AMVajebah Sakor er gått til det greske bunnlaget Pamia. Han spilte hele kampen nå på nyåret.

Klubb nr 11 i hans profesjonelle karriere, på en kontrakt som går ut i juni, i en alder av 28 år.  Hadde det vært meg hadde jeg nok fått meg en utdanning og en jobb istedenfor

Og en totalt uinteressant spiller så lite som han bidro. Om det er der vi skal legge oss så blir denne tråden lang.

Morkel

Sivert Heltne Nilsens Aberdeen sliter forøvrig stort nå. De har tatt 4 poeng på de siste 10 kampene. Og røk ut av cupen. Nå møter de Rangers i neste. Så må nok se langt etter å møte SHN i 2.runde av CL-kvalikken.

krakra

Pete05

Og så hentet B/G tilbake Hauge. Kan bli tøff konkurranse for Blom...

Respons

Quote from: Lasaron on August 30, 2024, 21:58:02 PMBarnebarnet til Neal Macleod er kjæreste med prins Sverre.

Jeg unner ham det.
Respons, kanskje?

opplett

Møller Wolfe med fin assist (i følge VG Live) nå mot Roma. Leverer sakene.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

andreas1989

Satse på interesse i sommer. Spent på hvilken deal Jimmy Nagel egentlig forhandlet frem.

Erlend

Rasmussen derimot ser ut som han stille og rolig har forsvunnet ut i kulden hos USG etter en veldig god førstesesong.  Bare spilt ca 1/4 av minuttene denne sesongen.  På benken også i dag, sammen med bare 3 (!) andre utespillere

andreas1989

Kanskje det blir utlån til ASSE i vår?

Dickens

Quote from: opplett on January 23, 2025, 20:30:05 PMMøller Wolfe med fin assist (i følge VG Live) nå mot Roma. Leverer sakene.

Og BB. Han går for 200-300 mill en dag.

pælida

Forum "favoritten" Holmen Johansen står i mål for godset mot hamkam i en treningskamp nå. Var ikke klar over at han var havnet det.

andreas1989

Godset skal sikkert ha bedre betalt enn Eik Tønsberg.

Erlend

Han er visst ikke under kontrakt, her fra godset.no sin artikkel før kampen:

"Med Bråtveit og Lampinen-Skaug utilgjengelige er det Frank Stople og Eirik Holmen Johansen (32) som er fredagens keeperduo. Holmen Johansen, som er klubbløs etter seks sesonger i Brann, har trent med oss siden starten av oppkjøringen, primært på grunn av skadesituasjonen på keeperplass."

Så det er fortsatt håp om at han kommer tilbake til oss gratis (ironi eller noe sånt) :)

Billy Elliott

Brannfakkel; Brann er et bedre lag enn St. Etienne.

Basert på påsyn av 3 av 4 av Hornelands første kamper som St. Etienne-trener.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gud

Quote from: Billy Elliott on January 25, 2025, 00:17:24 AMBrannfakkel; Brann er et bedre lag enn St. Etienne.

Basert på påsyn av 3 av 4 av Hornelands første kamper som St. Etienne-trener.

Meget traurig kamp. Fikk La Manga vibber av nivået.

Heispassasjer

Aberdeen tapte 3-0 for St.Mirren.

Heltne Nilsen byttet ut til pause😜

Churchill

...we shall never surrender.

Pancho P

Han virkar å slite med noko i kvardagen. Lurer på korleis han vil takle pipekonserten på Stadion.

artigt

Skal vi tro at det gikk skikkelig inn på han det som skjedde etter intervjuet i Vestlandshallen. Han burde fått litt medietrening der, selv om han naturligvis fremdeles fortjener en like stor pipekonsert på stadion. Ikke bare for han sin del, men for alle andre fremtidige bergensere i (og veldig nært) førsteelveren til Brann som tenker på å stikke til et annet eliteserielag.

Han har alt å tape og ingenting å vinne på å snakke med BA igjen, så forstår at han ikke gjør det med det første.

Corran

Om han skal pipes mot på stadion så må det bli under oppvarming eller lignende for han er vel bare på benken om han er i troppen da

Men det er bare trist å oppføre seg slik. Var ikke akkurat 100 journalister som fotfulgte ham og han måtte sloss seg gjennom. Snakk om en enslig journalist som han kunne i det minste sagt to høflige fraser til

Flaut
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ostraume

Det blir interessant å se om han får plass på laget. Han ser fort ut som et førstevalg til høyre. Der er det vel ikke voldsom konkurranse.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Eivind

Blomberg slår meg rett og slett som mindre intelligent. Ferdighetene hans på fotballbanen er udiskutabelt gode, men det man nettopp rev seg av i håret her var vel hans mindre intelligente valg i avgjørende situasjoner.

Så har vi intervjuet i Vestlandshallen. Så dårlig løst at jeg ikke har ord.

Og dette forsøket fra BA. Hadde Blomberg bare stoppet opp ett minutt og sagt noe som:

"Jeg skjønner at folk er skuffet. Jeg er bergenser og elsker Brann. Det har vært en fantastisk tid i klubben, men for min egen del så følte jeg at det var på tide med et miljøskifte for å utvikle meg videre. Nå er jeg i en klubb som er garantert skal spille Europa, som også blir et godt utstillingsvindu videre for meg. Jeg håper dette er på gjensyn og ikke adjø."

Med noe fjas i den dur kunne han lagt hele maset fra media død, og kanskje høstet høflig applaus fra noen når han kommer tilbake til stadion.

Istedenfor dreper han hele sitt ettermæle i hjembyen sin med denne tilnærmingen.

Dickens

February 06, 2025, 09:01:45 AM #825 Last Edit: February 06, 2025, 09:04:30 AM by Dickens
Han graver jo bare sin egen "grav". Journalistene kommer ihvertfall ikke til å gi seg når han holder på sånn som det der, og det gjør han bare enda mer uspiselig i Bergen.

Som Eivind skriver, han kunne svart på en diplomatisk måte og reddet litt ansikt ut av det, men nå blir det bare for dumt.

Ser for meg at han er typen til å juble hemningsløst om han scorer mot Brann fordi alle her "uansett misliker ham", men så er han ikke smart nok til å skjønne at han har lagt opp til det selv.

Lasaron

Kanskje han bare ikke er så flink til å takle slike ting? Og så har han avvisende til BA fordi han fryktet å tråkke i salaten på nytt? Hvis så er tilfelle, trenger da ikke folk å "legge ham for hat." Vis litt slakk. Vær litt tolerant.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

krakra

Ikke tidligere spiller, men tidligere branntrener Olli Harder, skal være med i bakermesterskapet kommende sesong.

https://www.ba.no/olli-harder-klar-for-bakeprogrammet-bakemesterskapet-pa-nrk/s/5-8-2908717

Lasaron

Wolfe med mål når AZ vant 2-0. De er på fjerdeplass, to poeng bak tredjeplass. Det er fortsatt håp om at han blir solgt for en pen sum, og at det drypper litt på oss.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Churchill

Quote from: Lasaron on February 09, 2025, 19:41:11 PMWolfe med mål når AZ vant 2-0. De er på fjerdeplass, to poeng bak tredjeplass. Det er fortsatt håp om at han blir solgt for en pen sum, og at det drypper litt på oss.

Dessuten player of the Match. Begynner å skinne nå, gutten.

Falkman

Quote from: Lasaron on February 09, 2025, 19:41:11 PMWolfe med mål når AZ vant 2-0. De er på fjerdeplass, to poeng bak tredjeplass. Det er fortsatt håp om at han blir solgt for en pen sum, og at det drypper litt på oss.

«Fortsatt håp»  og « dryppe litt» er nå en veldig nøkterne vurderinger. Med den utviklingen Wolfe har nå, er det helt realistisk at han kommer til å bli solgt for tresifret antall millioner ved neste korsvei.

Om vi så bare har krav på 10 prosent i videresalg, og de ( 35?) milionene vi allerede har fått for ham trekkes i fra, vil det uansett komme et tosifret  millionbeløp vår vei.

Det er godt innenfor å vurdere det sånn, men da er ikke et røket korsbånd eller lignende tatt med i ligningen.

Churchill

Det regnestykket skjønte jeg lite av...

Kagain

Quote from: Churchill on February 10, 2025, 09:16:29 AMDet regnestykket skjønte jeg lite av...

En del av det gir mening:

10% av en tresifret millionsum gir tosifret millionsum. Eksempelvis: Wolfe går for 150 millioner, Brann kan da få 15 millioner. Men om man skal trekke fra de millionene Brann har fått for han vil det ikke gi penger. Om Brann har 10% i videresalg fratrukket det som ble betalt for han må Wolfe gå for over 350 millioner for å få penger. Og la oss være ærlig, det er nok ikke så sannsynlig at Wolfe vil bli solgte for så store penger.

Erlend

Quote from: Kagain on February 10, 2025, 09:34:33 AM
Quote from: Churchill on February 10, 2025, 09:16:29 AMDet regnestykket skjønte jeg lite av...

10% av en tresifret millionsum gir tosifret millionsum. Eksempelvis: Wolfe går for 150 millioner, Brann kan da få 15 millioner. Men om man skal trekke fra de millionene Brann har fått for han vil det ikke gi penger. Om Brann har 10% i videresalg fratrukket det som ble betalt for han må Wolfe gå for over 350 millioner for å få penger. Og la oss være ærlig, det er nok ikke så sannsynlig at Wolfe vil bli solgte for så store penger.

Regnstykket er vel at vi skal ha 10% av profitten, sånn at regnestykket i det tilfellet blir 150-35 millioner=115 millioner og vi har da krav på 11,5? 

Falkman

Quote from: Erlend on February 10, 2025, 09:40:21 AM

Regnstykket er vel at vi skal ha 10% av profitten, sånn at regnestykket i det tilfellet blir 150-35 millioner=115 millioner og vi har da krav på 11,5? 

Nettopp. Dette har da vært allmenn praksis ved overganger lenge?  Hvis Wolfe måtte selges for over 350 millioner ( som nevnt  ovenfor) for at videresalgs-klausulen skulle bli utløst, hadde det knapt vært noe poeng i forhandle den frem.

Corran

Enten har du misforstått videresalg totalt eller så har Brann gjort tidenes dårligste videresalgs deal

Om han går for 135 mill så trekkes de 35 Brann fikk fra og så får Brann de prosentene de var enige om av de gjenstående 100 mill. Så om det er 10% som nevnt over så får de da i dette eksempel 10 mill
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

Quote from: Corran on February 10, 2025, 11:35:04 AMEnten har du misforstått videresalg totalt eller så har Brann gjort tidenes dårligste videresalgs deal

Om han går for 135 mill så trekkes de 35 Brann fikk fra og så får Brann de prosentene de var enige om av de gjenstående 100 mill. Så om det er 10% som nevnt over så får de da i dette eksempel 10 mill

Ser ikke bort fra at jeg har misforstått det som ble skrevet der. Slik jeg så det for meg ble salgssummen trukket av prosentene, og ikke fra hele summen. Om situasjonen er slik du sier så er det en annen sak.

Churchill

Kartum med innhopp for Hearts igår og fikk dermed sin deut i FA-cup seieren mot våre venner i St Mirren. Rapportene forteller at han gjorde sine saker bra og at man ser at dette er en spiller det bør satses på. Tipper han starter neste kamp.

krakra

Quote from: Kagain on February 10, 2025, 11:55:33 AM
Quote from: Corran on February 10, 2025, 11:35:04 AMEnten har du misforstått videresalg totalt eller så har Brann gjort tidenes dårligste videresalgs deal

Ser ikke bort fra at jeg har misforstått det som ble skrevet der. Slik jeg så det for meg ble salgssummen trukket av prosentene, og ikke fra hele summen. Om situasjonen er slik du sier så er det en annen sak.
Du har nok misforstått. Den vanligste videresalgsklausulen er prosenter av overskuddet fra videresalget. Noen ganger er det for hele salgssummen, men det tror jeg er mer vanlig når overgangssummen er veldig lav.

Kruxleiven

Svenn Crone er sikkert i Danmark. Superligaen starter igjen om 3 dager. Han må virkelig ha vært middelmådig hos oss om ikke engang Brabrand eller Avarta er interessert. Får håpe det ikke ender med at han må legge opp.

Superjack

Quote from: Kruxleiven on February 11, 2025, 16:37:01 PMSvenn Crone er sikkert i Danmark. Superligaen starter igjen om 3 dager. Han må virkelig ha vært middelmådig hos oss om ikke engang Brabrand eller Avarta er interessert. Får håpe det ikke ender med at han må legge opp.

En mulighet for å signere på 1 årskontrakt om Hellan fortsetter å være skadet og ingen andre høyrebacker dukker opp? Eller er han fortsatt semiskadet?
Brannsupporter.

andreas1989

Ble Spania tur på Eirik Holmen Johansen som klubbløs i år også.

Trener fortsatt med Godset og er derfor med dem på treningsleiren til Marbella.

esp123

Blomberg rett inn på laget til Glimt mot Twente.

Churchill

krakra

I forbindelse med saken om islendingen som er aktuell for Norge kommer det fram at Joachim Sjøhage i dag jobber med å selge annonser for aviser.

Billy Elliott

Quote from: esp123 on February 13, 2025, 20:10:26 PMBlomberg rett inn på laget til Glimt mot Twente.

Hvor han bidrar med svært lite.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Dickens

Quote from: Billy Elliott on February 13, 2025, 22:02:13 PM
Quote from: esp123 on February 13, 2025, 20:10:26 PMBlomberg rett inn på laget til Glimt mot Twente.

Hvor han bidrar med svært lite.

Da er det gøyere å følge med Wolfe mot Galatasaray.

krakra

esp123

Hater å si det, men Blomberg har vært bra.

Dickens

Quote from: esp123 on February 13, 2025, 22:51:35 PMHater å si det, men Blomberg har vært bra.

Men helt utrolig at Glimt ikke har en bedre spiss enn Høgh med de midlene de sitter på. Han var ikke fornøyd da han ble tatt av og begynte å småkrangle med Knutsen etter en likblek prestasjon.

Go Up