• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

UDI

Started by olebrann3, February 22, 2007, 09:40:18 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

olebrann3

Skal de utvise alle utenlanske spillere på helle Brann eller? Lyn de kan hente nigerianer etter nigerianer mens vi må faen meg sende alle tilbake men ikke før vi ha betalt for de... Send UDI ut av landet

lurkie

Dette er vel en mer utspekulert måte for Brann å kvitte seg med spillere, Lyn sine Nigerianere spiller jo så ofte som mulig, ikke så rart når de er "tjuvgods" og verdt 50m stykket. I begynnelsen var jo også Lyn spillerene knyttet opp mot et utdanningsprogram i Norge.

Brann har visst at han vil få utvisningsvedtak når de ikke benytter seg av han, sammtidig som han ikke er knyttet opp mot en utdannings institusjon.


--

Xminator

Dette med halvparten av kampene hr jo vært en soveregel. Om man nå begynner å håndheve reglene så bør det være med tungen rett i munnen og faktisk "halvparten av kampene".

Monkam ligger jo tynt an. 8 minutter i eliteserien blir for lite. At han har fått mer i RL og cupen er formildende. Blir mer spennende å se om de kaster ut Macallister, som fikk 8 kamper, noe som ikke er "halvparten".

olebrann3

lyn har flere nigerianere som ikke har  spilt for andre en reserve laget. Så mange kriminelle utenlanske vi har her i landet skulle det vell ikke være noe problemm å utvise folk, for det virker som UDI har lite å gjøre på og har funnet ut at de sender alle våre spillere ut av landet.

ostraume

Selvsagt surt at Brann nå ser ut til å miste tre spillere på dette, men isolert sett så må det jo sies å være en god ting at UDI skjerper inn på denne regelen. Bedre med benkeslitere fra Loddefjord enn fra Gambia.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

steinbygger

Quote from: "ostraume"Selvsagt surt at Brann nå ser ut til å miste tre spillere på dette, men isolert sett så må det jo sies å være en god ting at UDI skjerper inn på denne regelen. Bedre med benkeslitere fra Loddefjord enn fra Gambia.


ja så lenge de kun er benkeslitere. Jeg mener å ha lest ett eller annet sted at f.eks Oluf ikke ville fått oppholdstillatelse med dagens regler og jeg vil ikke akkurat kalle han benkesliter

Christian


olebrann3

er ikke bedre å ha en benkeslitter fra loddefjord når benkeslitteren fra Afrika er mye bedre... Benken kan avgjørde serien

steinbygger


olebrann3

vedder på at hele forbannade UDI er engen supportere, no er det klart at corrales er utvist og....

jako

Quote from: "Xminator"Dette med halvparten av kampene hr jo vært en soveregel. Om man nå begynner å håndheve reglene så bør det være med tungen rett i munnen og faktisk "halvparten av kampene".

Monkam ligger jo tynt an. 8 minutter i eliteserien blir for lite. At han har fått mer i RL og cupen er formildende. Blir mer spennende å se om de kaster ut Macallister, som fikk 8 kamper, noe som ikke er "halvparten".


Er det innkludert kampene for Sparta Sarpsborg?
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

lurkie

Skjønner ikke helt dette hatet mot UDI, det er da vitterlig ikke deres feil!

Corrales har bevisst unnlatt å søke om arbeidstillatelse, og jobbet ett år ulovlig i Norge. Noe som er en grov forseelse. UDI har ingen andre muligheter en å utvise i henhold til regler og presedens. Skal vi få noen forandring her så må Brann anke til høyere instans enn UDI og få en presedens på idretssaker. Dette vil ta tid, men kan hjelpe i lignende saker i fremtiden.

Ingen vet hvorfor Corrales unnlot å søke, men han troppet opp på politistasjonen, men søkte ikke. Hvis vi spekulerer litt så er det ikke så vanskelig å se at Corrales muligens unnlot å søke i et forsøk på å vri seg ut av kontrakten med Ham-kam og komme seg hjem på et tidligere tidspunkt.

Så langt har han ikke stilt på noen intervjuer rundt emnet såvidt jeg vet.

Når det gjelder Monkam, så er Brann meget klar over at 7-8 minutters spill ikke holder til fornyet arbeidstillatelse. Dette er sannsynligvis en måte for Brann å kvitte seg med spilleren på. Har man lest noen steder at Brann anker utvisningsdommen eller bruker ressurser på den?

Monkam har det siste halvåret hatt en negativ utvilking og dette er nok årsaken til at han forsvinner.

Hvorfor media trekker inn Tijan Jaiteh  er uvisst, så vidt jeg vet er han førstegangs søker og skal ikke ha noen problem med å få arbeidstillatelse.


---

Ricky

Dette er alle andre enn UDIs feil, så jeg ser ikke helt poenget med å 'ta' dem.

jako

Quote from: "lurkie"Monkam har det siste halvåret hatt en negativ utvilking og dette er nok årsaken til at han forsvinner.


For noe tull, i motsetnig til Memelli så har jo denne gutten hatt stigning i denne perioden. At Brann prøver å kvitte seg med han på denne måten er i så fall usmakelig. Da er det bedre å være ærlig med spilleren.

Har du sett Brann i det hele tatt etter serien var slutt?
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Nixon

Kan ikke tenke meg at Brann "kvitter" seg med Monkam på denne måten. For det første har Brann aldri vært redd for å gi folk fyken åpent og ærlig. For det andre vil jo det si at laguttaket til Mjelde blir styrt av andre.
Rød makt på Hansa

lurkie

Quote from: "jako"
Quote from: "lurkie"Monkam har det siste halvåret hatt en negativ utvilking og dette er nok årsaken til at han forsvinner.


For noe tull, i motsetnig til Memelli så har jo denne gutten hatt stigning i denne perioden. At Brann prøver å kvitte seg med han på denne måten er i så fall usmakelig. Da er det bedre å være ærlig med spilleren.

Har du sett Brann i det hele tatt etter serien var slutt?


Når det gjelder Monkam så ser jeg ikke helt relevansen hva han har gjort den siste tiden, skjebnen til Monkam ble avgjort en gang i høst. Da må man ha tatt et aktivt valg om Monkam skulle få mer spilletid for å sikre han ny arbeidstillatelse.

Midt i gullstriden valgte man altså å "offre" Monkam om man vil og ikke gi han den spilletiden han trengte.

Med negativ utvilking mener jeg at han hoppet av språkkurset og og fikk seg en knekk, da moren kom på besøk sov...

Brann har de siste årene hatt spillere som Olofinjana of Macallister, som var i samme båt. Brann vet utmerket godt hva som skal til for å sikre fornyet arbeidstillatelse.


----

jako

Da bør du i så fall lese hva du skriver. Du sa det siste halvåret, noe jeg referer til. Og så sier du at du ikke ser relevansen til at jeg sier at han har hatt en positiv utvikling det siste halvåret, noe du vitterlig skrev at han ikke har hatt. Det er jo ikke min feil at du uttrykker deg dårlig.

Og etter bruken av han i RL og ikke minst i La Manga tyder det så absolutt at han er med i fremtidsplanene til Brann, hvis ikke hadde jo de brukt Haugen i stedet.

Monkam sluttet vitterlig på sprkkurset langt tidligere på året, og at en mor kommer på besøk til sin 20 år gamle sønn er vel slett ikke underlig. Så å si at han fikk seg en knekk er vel å trekke litt raske konklusjoner.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Super Hasund

Vet isje om eg ska le eller grine. Horer fra nigeria, økse-mordere fra somalia, knivstikkere fra irak,taliban sympatisører fra afghanistan, kjønnslemmlestere, voldtektsmenn, selvmordsbombere, polakker som jobber svart, tyver, og lommemannen.!!. E det nokken som kan gi svar på kordan disse halvapene e mer nyttig for det norske samfunn og næringsliv; enn tre fotballspillere som vil tjene sine penger på en ærlig måt og støtte sin kansje litt fattig familie?

Kor banan må dette landet bli før det blir tatt fatt i dette problemet? Sånn i seg sjøl så e det forståelig at corrales blir utvist. Men når mann ser på det øket som får bo her...eg hasje ord. Totalt bak mål.

Happy bursday kong Harald. Du e konge i logikkens bakvendtland. Grattis
La Folket Synge

*Feltz*

Kararay

et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

olebrann3

ser ut at vi kanskje får jaiteh eller kordan det skrives.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article75475.ece

Mick

Poenget er vel det at få spillere fra utenfor EU som kommer rett inn på et tippeligalag og brillierer. De fleste trenger litt tid på å etablere seg og spesiellt hvis de er unge. Det blir tåpelig hvis Brann skal invistere tid og penger i en spiller hvis han bare blir sendt ut igjen før han fullt trent opp. UDI har ikke vært så opptatt av dette før Media og Hareide begynte å syte over at så og så mange spillere i tippeligaen er utenlandske. Nå har du en regel om antall ikke-EU spillere som er lovlig å ha i troppen og  de har innført en regel om at så og så mange spillere i troppen må være trent opp av klubben, og det burde holde. Hvis de forventer at alle spillere som ikke slår til innen et år skal kastes ut så gjør de det veldig vanskelig for Norske klubber. Det er jo ikke akkurat som om afrikanske spillere er kommet hit for å snylte på det norske samfunnet, de er kommet hit for å spille fotball og veldig få av de blir boende igjen her etter de er ferdig i klubben. Vi må fokusere på hva som er best for Norsk fotball og selvfølgelig er det viktig å frem flere lokale talenter, men utenlandske spillere har ikke bare en negativ effekt på tippeligaen.

Det er også merklig at fokuset har havnet så veldig på Brann, når man ser på Lyn, Start(med Brassene) og Rosenborg(med Traoré og Konan). Så ser ikke jeg noen grunn for at Monkam og Janiteh skal kastes ut før noen av de.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

krøvel vellevold

Quote from: "Ricky"Dette er alle andre enn UDIs feil, så jeg ser ikke helt poenget med å 'ta' dem.


Nei, spesielt rettferdig virker jo dommen mot Corrales, når vi ser linken til dagbladet.no litt lenger oppe i tråden...
Legg ned hele klubben!

SittingOleBull

Quote from: "Super Hasund"Vet isje om eg ska le eller grine. Horer fra nigeria, (....) E det nokken som kan gi svar på kordan disse halvapene e mer nyttig for det norske samfunn og næringsliv; enn tre fotballspillere som vil tjene sine penger på en ærlig måt og støtte sin kansje litt fattig familie?


Hvorfor er en godt utført blowjob mindre ærlig arbeid enn å sparke ball?

Ricky

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Ricky"Dette er alle andre enn UDIs feil, så jeg ser ikke helt poenget med å 'ta' dem.


Nei, spesielt rettferdig virker jo dommen mot Corrales, når vi ser linken til dagbladet.no litt lenger oppe i tråden...



I motsetning til Corrales har man ikke noe sted å sende disse på lovlig vis, så jeg ser ikke helt poenget. Hva angår disse tre personene, så får nok også de helt sikkert et utvisningsvedtak fra UDI. Forskjellen er at utvisningen ikke vil bli gjennomført i praksis siden Norge ikke utviser personer til land og steder hvor situasjonen er "uavklart" (som man vel sier).

AtroZ

Brann sier til bt i dag at det er noen formildene omstendigheter rundt monkam som gir dem håp om fornyet arbeidstillatelse. Omstendigheter som de ikke kan gå ut offentlig med..
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Super Hasund

Quote from: "SittingOleBull"
Quote from: "Super Hasund"Vet isje om eg ska le eller grine. Horer fra nigeria, (....) E det nokken som kan gi svar på kordan disse halvapene e mer nyttig for det norske samfunn og næringsliv; enn tre fotballspillere som vil tjene sine penger på en ærlig måt og støtte sin kansje litt fattig familie?


Hvorfor er en godt utført blowjob mindre ærlig arbeid enn å sparke ball?


Seriøst?? viss du vil betale for å få skabb på snabben, ja værsågod. Selge sex e en ulovlig virksomhet. Mener du virkelig at det e en ærlig jobb?
La Folket Synge

*Feltz*

Super Hasund

Tips til ramiro- Drep en purk i usa. Så søk asyl i norge. Iogmed at han hadde mest sannsynlig fått dødstaff i statene, så hadde han lett fått bo i norge. Drøyt? Ja det e det. Men det bare viser kor dumt systemet e.
La Folket Synge

*Feltz*

kabelmann

Quote from: "Super Hasund"Selge sex e en ulovlig virksomhet. Mener du virkelig at det e en ærlig jobb?

Prostitusjon er ikke ulovlig. Hallikvirksomhet, derimot.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Quote from: "Ricky"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Ricky"Dette er alle andre enn UDIs feil, så jeg ser ikke helt poenget med å 'ta' dem.


Nei, spesielt rettferdig virker jo dommen mot Corrales, når vi ser linken til dagbladet.no litt lenger oppe i tråden...



I motsetning til Corrales har man ikke noe sted å sende disse på lovlig vis, så jeg ser ikke helt poenget. Hva angår disse tre personene, så får nok også de helt sikkert et utvisningsvedtak fra UDI. Forskjellen er at utvisningen ikke vil bli gjennomført i praksis siden Norge ikke utviser personer til land og steder hvor situasjonen er "uavklart" (som man vel sier).


Situasjonen uavklart? Er man storkriminell (87 dommer fordelt på tre personer i den nevnte saken om somalierne), så er det vel for pokker deres eget problem! De blir sendt hjem til landet de er statsborgere av, og landet der de egentlig skulle bodd i utgangspunktet, hadde det ikke vært for at Norge har vært greie og latt dem bo her. Når de da oppfører seg som de gjør i vertslandet, så får det være deres eget problem at det er krig i landet der de er statsborgere.

Det blir uansett totalt hinsides å belønne somalierne for at de tilfeldigvis kommer fra et land med borgerkrig, mens Corrales (som vel har vært en snill gutt men har dummet seg ut med formaliteter) skal utvises fordi han kommer fra et land med fred. Fantastisk!
Legg ned hele klubben!

Xminator

Du sender ikke folk tilbake til en krigssone. Om en amerikaner eller japaner hadde gjort de samme 87 forbrytelsene, så hadde de vert ute av norge på null tid.

Problemet her er NFF og måten de tolker reglene på. Når en norsk klubb henter en spiller på under 20 burde spilleren få mer enn ett år på seg til å vise nivået. De beskytter jo overhode ikke norske talenter med måten de gjør dette på nå. Det er de større klubbene som får størst problemer med denne regelen. Monkam er offer for at Brann siden 2004 har gjort en av tidenes snuoperasjoner og skaffet seg en førsteelver med virkelig kvalitet. I utgangspunktet må det være klubbene selv som bestemmer om en spiller er god nok eller ikke. Brann henter jo ikke spillere for å være snille...

Monkam hadde jo også muligheten til å spille for Løvham i 2006, men takket nei, så han er jo litt selvforskylt om han ikke får fornyet kontrakten.

dudo

Quote from: "Xminator"Du sender ikke folk tilbake til en krigssone. Om en amerikaner eller japaner hadde gjort de samme 87 forbrytelsene, så hadde de vert ute av norge på null tid.


Både USA og Japan har dødsstraff, så det skal du ikke si for sikkert.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

millermania

Regler er regler, og de må UDI forholde seg til. Greit at denne enkeltsaken ikke der en sak av direkte stor betydning i Norge. Clouet er at de kan ikke si "greit, han får bli, han har jo bare "glemt" å skaffe ny arbeidstilatelse". Hva skal de(UDI) da si neste gang de havner i en slik situasjon...? De er nødt å sende han ut når han har stellt det slik til for seg. Uansett virker det svært u-profft av både Brann og Ham-Kam å ikke sjekke opp i det...

Super-Hanund, når du kommer med dine lavpannede, hobbyrasistiske og patetiske uttalelser bør du tenke på en ting. Til Norge kommer mennesker fra andre lang hit stort sett enten pga. jobb eller at tilstanden i det landet de kommer fra er slik at de ikke kan være der. Da er de flyktninger. Mange av de har ikke sett annet en drap og elendighet. De har gjerne ikke rent vann, og får svært sjelden gjøre ting som for oss ikke er noe vi selv bekymrer oss mye for, som å spise seg mett....
Mange har som sagt bare sett elendighet, vold og drap hele livet sitt, kanskje de er barnesoldater som ble lært opp til å drepe da de var 12 år gamle. De har aldri hatt lover og rettsvesen.
Hvis mener at slike folk bør kastes ut av landet fordi de ikke kan "oppføre" seg, og fordi de stjeler skattepengene, kan du åt helvete dra. Og du har mange med deg. Kan ikke fatte så mange i "verdens beste og rikeste land"  kan ha til de grader mangel på empati med flyktningene i landet vårt. Sitte her på vår høye hest oppe i nord, hvor vi har LATTERLIG mye penger, og ikke ville ofre mer en det vi gjør for de som trenger der mest. Kanskje da spesielt de som er mørk i huden. Men mange i dette landet er så fremedfientlige at det gjør meg kvalm. Men det er vel også en grunn til at FRP gjør det såpass bra.


Forresten, ser fint lite til noe særlig store "problemer" med noen utlendiger i bergen...

Super Hasund

Quote from: "millermania"Regler er regler, og de må UDI forholde seg til. Greit at denne enkeltsaken ikke der en sak av direkte stor betydning i Norge. Clouet er at de kan ikke si "greit, han får bli, han har jo bare "glemt" å skaffe ny arbeidstilatelse". Hva skal de(UDI) da si neste gang de havner i en slik situasjon...? De er nødt å sende han ut når han har stellt det slik til for seg. Uansett virker det svært u-profft av både Brann og Ham-Kam å ikke sjekke opp i det...

Super-Hanund, når du kommer med dine lavpannede, hobbyrasistiske og patetiske uttalelser bør du tenke på en ting. Til Norge kommer mennesker fra andre lang hit stort sett enten pga. jobb eller at tilstanden i det landet de kommer fra er slik at de ikke kan være der. Da er de flyktninger. Mange av de har ikke sett annet en drap og elendighet. De har gjerne ikke rent vann, og får svært sjelden gjøre ting som for oss ikke er noe vi selv bekymrer oss mye for, som å spise seg mett....
Mange har som sagt bare sett elendighet, vold og drap hele livet sitt, kanskje de er barnesoldater som ble lært opp til å drepe da de var 12 år gamle. De har aldri hatt lover og rettsvesen.
Hvis mener at slike folk bør kastes ut av landet fordi de ikke kan "oppføre" seg, og fordi de stjeler skattepengene, kan du åt helvete dra. Og du har mange med deg. Kan ikke fatte så mange i "verdens beste og rikeste land"  kan ha til de grader mangel på empati med flyktningene i landet vårt. Sitte her på vår høye hest oppe i nord, hvor vi har LATTERLIG mye penger, og ikke ville ofre mer en det vi gjør for de som trenger der mest. Kanskje da spesielt de som er mørk i huden. Men mange i dette landet er så fremedfientlige at det gjør meg kvalm. Men det er vel også en grunn til at FRP gjør det såpass bra.


Forresten, ser fint lite til noe særlig store "problemer" med noen utlendiger i bergen...


Super-Hanund? ehh heh. Greit det.
Uansett ka de har måtte oppleved i sitt land så e det ingen unnskyldning for å gjøre lovbrudd i landet som gir de en ny sjanse på livet. Det forstår du vel og.
La Folket Synge

*Feltz*

Langhår

Millermania har selvsagt helt rett. Det er utrolig stupid å la Corrales-debatten gli ut i en irrelevant innvandringsdebatt der alt grumset enkelte går og bærer på tømmes ut på forumet her.

Vi som er så heldige og er norske vinner i lottto hver bidige dag og burde gråte av glede og knipe oss i armen hver morgen når vi våkner opp som norske statsborgere. Likevel finnes det haugevis av trygdemisbrukere, narkomane, drapsmenn, voldtektsmenn og butikktyver blant oss også.

Disse "kriminelle" asylsøkerne det snakkes om har ihvertfall en god del ubehagelig håndbagasje med seg som sikkert ikke er så jævla grei å bære på. Hva er vår unnskyldning?

Til saken: Corrales har tabbet seg ut ved å ikke få fikset opp i arbeidstilatelsen sin. HamKam har dummet seg ut ved å ikke følge opp arbeidtilatelsen som igjen gjør at de har hatt en mann uten arbeidtillatelse på lønnslisten.  Brann har antagelig gått glipp av en sårt tiltrengt forsterkning på venstresiden.

UDI derimot har håndhevd et regelverk. Muligens for strengt, men det vil i så fall fremkomme av ankebehandlingen.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Ricky

Quote from: "millermania"Regler er regler, og de må UDI forholde seg til.
Clouet er at de kan ikke si "greit, han får bli, han har jo bare "glemt" å skaffe ny arbeidstilatelse". Hva skal de(UDI) da si neste gang de havner i en slik situasjon...?



I løpet av Bataljonsforumets nedetid fikk vi jo vite at Branns advokat nå nettopp hadde ferdigbehandlet en sak hvor en annen amerikaner hadde glemt å søke om fornyet arbeids- og oppholdstillatelse.. I den saken snudde UDI, og lot ham komme tilbake og fortsette sitt arbeide her.

Briskebybanden

UDI kaster kun folk ut av landet hvis de er terrorister (ikke Krekar da). Det finnes jo enkelte av de i USA. De bruker jo ofte lang tid på evaluere om den enkelt får bli ell. ikke.
- Noe nytt om Corrales saken.UDI etc........

Marek

Quote from: "Briskebybanden"UDI kaster kun folk ut av landet hvis de er terrorister (ikke Krekar da). Det finnes jo enkelte av de i USA. De bruker jo ofte lang tid på evaluere om den enkelt får bli ell. ikke.
- Noe nytt om Corrales saken.UDI etc........


Prøver du å si her at UDI kaster ut folk fra USA?
ons Ivar skal hem...

Briskebybanden

Quote from: "Marek"
Quote from: "Briskebybanden"UDI kaster kun folk ut av landet hvis de er terrorister (ikke Krekar da). Det finnes jo enkelte av de i USA. De bruker jo ofte lang tid på evaluere om den enkelt får bli ell. ikke.
- Noe nytt om Corrales saken.UDI etc........


Prøver du å si her at UDI kaster ut folk fra USA?


Kanskje de ikke liker dem :idea:  Ramiro er jo amerikaner.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Du sender ikke folk tilbake til en krigssone.  
.



Er de strokriminelle, så er det vel for faen deres egen skyld at de blir sendt tilbake! Er det en menneskerett å få være kriminell? De skulle i utgangspunktet vært i det aktuelle landet, men har vært heldige å få bo i et trygt land. Somaliere flest må faktisk finne seg i å bo i Somalia, selv om det er krigsherjet! De har aldri kommet seg derfra. Når de da ikke kan oppføre seg i sitt nye land, så syns jeg det er helt på sin plass at de blir sendt tilbake til landet de er statsborgere av.

Corrales har gjort en bagatellmessig glipp, og skal ikke lide for at han er fra et land uten borgerkrig!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "millermania"Regler er regler, og de må UDI forholde seg til. Greit at denne enkeltsaken ikke der en sak av direkte stor betydning i Norge. Clouet er at de kan ikke si "greit, han får bli, han har jo bare "glemt" å skaffe ny arbeidstilatelse". Hva skal de(UDI) da si neste gang de havner i en slik situasjon...? De er nødt å sende han ut når han har stellt det slik til for seg. Uansett virker det svært u-profft av både Brann og Ham-Kam å ikke sjekke opp i det...

Super-Hanund, når du kommer med dine lavpannede, hobbyrasistiske og patetiske uttalelser bør du tenke på en ting. Til Norge kommer mennesker fra andre lang hit stort sett enten pga. jobb eller at tilstanden i det landet de kommer fra er slik at de ikke kan være der. Da er de flyktninger. Mange av de har ikke sett annet en drap og elendighet. De har gjerne ikke rent vann, og får svært sjelden gjøre ting som for oss ikke er noe vi selv bekymrer oss mye for, som å spise seg mett....
Mange har som sagt bare sett elendighet, vold og drap hele livet sitt, kanskje de er barnesoldater som ble lært opp til å drepe da de var 12 år gamle. De har aldri hatt lover og rettsvesen.
Hvis mener at slike folk bør kastes ut av landet fordi de ikke kan "oppføre" seg, og fordi de stjeler skattepengene, kan du åt helvete dra. Og du har mange med deg. Kan ikke fatte så mange i "verdens beste og rikeste land"  kan ha til de grader mangel på empati med flyktningene i landet vårt. Sitte her på vår høye hest oppe i nord, hvor vi har LATTERLIG mye penger, og ikke ville ofre mer en det vi gjør for de som trenger der mest. Kanskje da spesielt de som er mørk i huden. Men mange i dette landet er så fremedfientlige at det gjør meg kvalm. Men det er vel også en grunn til at FRP gjør det såpass bra.


Forresten, ser fint lite til noe særlig store "problemer" med noen utlendiger i bergen...


Så du forsvarer altså storkriminelle og syns at det er greit at folk raner og voldtar fordi det er så synd på dem som kommer fra et krigsherjet land? Gratulerer! Skulle likt å vite om du mente det samme den dagen det kommer en fyr og voldtar deg eller raner deg. Ville du da bare smile og si at dette bør vi jaggu finne oss i? Hva blir det neste? At folk bør unngå straff for kriminelle handlinger i det hele tatt? Burde vi ikke egentlig godta at folk dreper og lemlester? Vi bor jo tross alt i et rikt land...

Det Corrales har gjort er små bagateller. Det er en forglemmelse eller en misforståelse. Ser ingen grunn til at det er OK at han skal utvises, mens andre kan gjøre hva pokker de vil fordi det er synd på dem!
Legg ned hele klubben!

tippetuppen

UDI, e det ikkje keeperen til Tufte det?
E det så nøye då

Ricky

Greit det, Jan-Ove Fromreide.
Kanskje på tide for moderator å ta en liten vurdering på hvorvidt denne debatten er - eller noensinne vil bli - noe særlig Brann-relatert?

krøvel vellevold

Quote from: "Ricky"Greit det, Jan-Ove Fromreide.
Kanskje på tide for moderator å ta en liten vurdering på hvorvidt denne debatten er - eller noensinne vil bli - noe særlig Brann-relatert?


Denne debatten er Brann-relatert fordi en Brann-spiller har blitt utvist pga papirrot. En avgjørelse som overhodet ikke står i stil med hva som IKKE fører til utvisning. UDI finnes ikke konsekvente.

Forresten er det merkelig at du insinuerer at undertegnede er fremmedfiendtlig. Faktum er jo at offisiell norsk politikk er at storkriminelle utlendinger utvises. Faktisk er det vel slik i alle land at storkriminelle utlendinger utvises. Men UDI gjør ikke alltid dette (som i eksempelet med somalierne). Derimot sendes altså en persom hjem fordi han har rotet med formaliteter.

Jeg vil ha meg frabedt dette fjaset om rasisme og fremmedfiendtlighet fordi jeg mener at UDI skal være konsekvente og ikke ta hensyn til forholdene i hjemlandet. Det er ingen menneskerett å være kriminell. Som man reder, ligger man.
Legg ned hele klubben!

jako

Quote from: "Ricky"Greit det, Jan-Ove Fromreide.
Kanskje på tide for moderator å ta en liten vurdering på hvorvidt denne debatten er - eller noensinne vil bli - noe særlig Brann-relatert?


Nå må du ikke la arrogansen gå til hodet på deg. At du har null problemer med å forstå den strenge straffen som Corrales fikk, mens vi samtidig vet at mennesker som har gjort langt verre ting for bli i landet vårt betyr ikke at en del andre føler slike ting har en del logiske brister.

At det skulle en Brannspiller til for å gjøre folk oppmersomme på den tidvis talentløse håndteringen til UDI av potensielle landsmenn er jo en liten tankevekker.

For det er overhodet ikke greit at mennesker utnytter sitt egets land problemer til å unnskylde sine ugjerninger ovenfor de som tar dem i mot og gir dem beskyttelse. Mens andre mennesker som er etablert og har opparbeidet seg et sosialt nettverk blir kastet nådeløst ut for at de visstnok ikke er i livsfare hvis de reiser tilbake.

Man kan gjerne si at Corrales ikke fortjener fornyet oppholdstillatelse, men hold opp med dette tøvet om at UDI er en så rosenrød offentlig etat.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator

Nei det er ikke så enkelt, siden det finnes minst ett konkret eksempel på akkurat det samme der personen fikk bli...

xTaTic

Quote from: "ostraume"Himmel og hav.

Regelverket er såre enkelt. Arbeider du uten tillatelse så blir du utvist. Da nytter det ikke at du hadde "glemt" å søke. Hva er inkonsekvent med dette?
Inkonsekvent blir det når man ser på nevnte tilsvarende sak der fyren fikk bli: http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/tippeligaen/brann/article911802.ece

Virker som det er rom for å bruke fornuft når det passer dem. Sikkert ikke mange Brannsupportere i UDI tenker jeg.

Quote from: "ostraume"
Videre har Norge en regel som sier at ingen blir utvist til om utvisningen fører til at livet deres vil stå i fare. Er dette så hårreisende?

Nei, forsåvidt helt greit desom det er snakk om en som har kjørt litt fort, eller tilsvarende harmløse lovbrudd. Når det gjelder folk som har en lei tendens til å løpe rundt og knivstikke folk, eller voldta småjenter, har jeg ingen problem med å sende dem et sted der livet står i fare. Faktisk ville det være å foretrekke!


Quote from: "ostraume"
De blir da tatt hånd av av polititet som alle andre.

Raaaaaaiiiight!

Ricky

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Ricky"Greit det, Jan-Ove Fromreide.
Kanskje på tide for moderator å ta en liten vurdering på hvorvidt denne debatten er - eller noensinne vil bli - noe særlig Brann-relatert?


Jeg vil ha meg frabedt dette fjaset om rasisme og fremmedfiendtlighet fordi jeg mener at UDI skal være konsekvente og ikke ta hensyn til forholdene i hjemlandet. Det er ingen menneskerett å være kriminell. Som man reder, ligger man.



Nå har du kuppet FLERE tråder her inne for å fortelle oss andre at vi støtter flykapring, ran og voldtekt. Utledet av vår forståelse for at UDI har fattet et utvisningsvedtak på Corrales, som er helt og fullt i henhold til gjeldende lover og regler. Corrales har oppholdt seg ulovlig i Norge i et helt år, hvorav iallefall et halvt år hvor han åpenbart må ha vært bevisst på situasjonen. Og da vil han bli utvist av landet. Som man reder, ligger man.

Hadde en lignende type diskusjon for en tid tilbake med en som mente det var hårreisende at det ikke ble dømt offside ved utspark fra femmeter. Stod du i offsideposisjon, så stod du i offsideposisjon. Det kunne ikke eksistere "smutthull", og hvis det gjorde det, så burde dommeren sette dem til side og dømme offside. Ellers kunne jo alle bare stå i offsideposisjon hele tiden.
Det nyttet ikke å henvise verken til regler eller noe. Offside var offside.

Vel vitende om at han aldri ga seg, tror jeg at jeg avslutter min diskusjon rundt utvisningen av Corrales. Det nytter bare ikke å diskutere avgjørelser med en som har som utgangspunkt hvordan reglene bør være.

bulldog

Quote from: "Ricky"Hadde en lignende type diskusjon for en tid tilbake med en som mente det var hårreisende at det ikke ble dømt offside ved utspark fra femmeter. Stod du i offsideposisjon, så stod du i offsideposisjon. Det kunne ikke eksistere "smutthull", og hvis det gjorde det, så burde dommeren sette dem til side og dømme offside. Ellers kunne jo alle bare stå i offsideposisjon hele tiden.
Det nyttet ikke å henvise verken til regler eller noe. Offside var offside.


det er da vitterlig offside om du mottar ballen fra femmeter? så vidt jeg vet er det bare på kast at det ikke er offside.
edit
sjekket nff og det er ikke offside fra kast, hjørnespark og målspark (femmeter) men ser ofte at det blåses uansett.
bulldog

Klaus_Brann

Quote from: "bulldog"
Quote from: "Ricky"Hadde en lignende type diskusjon for en tid tilbake med en som mente det var hårreisende at det ikke ble dømt offside ved utspark fra femmeter. Stod du i offsideposisjon, så stod du i offsideposisjon. Det kunne ikke eksistere "smutthull", og hvis det gjorde det, så burde dommeren sette dem til side og dømme offside. Ellers kunne jo alle bare stå i offsideposisjon hele tiden.
Det nyttet ikke å henvise verken til regler eller noe. Offside var offside.


det er da vitterlig offside om du mottar ballen fra femmeter? så vidt jeg vet er det bare på kast at det ikke er offside.
edit
sjekket nff og det er ikke offside fra kast, hjørnespark og målspark (femmeter) men ser ofte at det blåses uansett.


Ja, det er vel ganske bra gjort om man klarer å få til offside fra corner.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up