• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hvor sees kampen i Oslo?

Started by Toppe, April 16, 2007, 13:04:40 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Toppe

Jeg er så heldig å sitte på et hotell i Oslo som er så usselt at det ikke engang har Tv2 Zebra. Hvor samles folk for å se kamp her i byn?

Har vært i Oslo noen ganger nå, og jeg ser bare ikke sjarmen.. Hva er det med denne byen egentlig? Bor for tiden i Trondheim, og det er jo paradis i forhold. Og det sier jo litt.


andreas27

Scotsman er mitt faste sted i Oslo.
Ligger på Karl Johan rett ovenfor TV2.

Martin66

Ellers er puben til Klanen - Bohemen (i Grensen) et utmerket sted å se fotballkamper. Antageligvis den beste fotballpuben i Oslo (best atmosfære).

Har sett noen Brann-kamper der - i nøytrale klær. De aksepterer behersket jubel for Brann-scoringer - men ikke vær brautende..

mvh
Martin

Toppe

Flere forslag her. Bohemen er vel utelukket i kveld, men viser både Scotsman og Sir Winston kampen? Vil der det er mest liv, selvfølgelig.

Corran

Quote from: "andreas27"Scotsman er mitt faste sted i Oslo.
Ligger på Karl Johan rett ovenfor TV2.

Det er jo et skikkelig trøndersted jo
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Ozzy

belfry er oslos beste fotballpub!

steinbygger

Jeg har sett en del Brann kamper på Highbury, har alltid vært mange Bergensere de gangene jeg har vært der

glass-mannen

Quote from: "Ozzy"belfry er oslos beste fotballpub!


Men kanskje ikke det stedet brann suportere er mest velkomene :evil:  :evil:

Snublefot

Tavli på nydalen

www.tavli.no

Der er det flott storskjerm, tribune du kan sitte på for å se kampen, og ølen ligger under 40 kroner...

I tillegg er eieren er forbanna hyggelig fyr.

Dette er egentlig en slags gresk kafe, men med storskjerm, tribune og fotballdrakter hengende rundt, så er det heller mer likt en gresk sportspub=)

Jeg skal ihvertfall se kampen der nå til søndag.. ettersom jeg ikke kommer meg til Bergen..

Mick

Det burde jo i utgangspunktet være mulig å bli enig om en pub i Oslo og fått samla en virkelig stor gjeng, litt mer sånn det var på Champ før.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

bernu

Jeg skal til Oslo på kurs i helga, så jeg må se kampen ute i Oslo.
Hadde jo vært kult å samles mange et sted , istedet for 1-2 på mange ulike plasser.
Kom med forslag, jeg går dit flest skal ;)
HANSA - Z

dex1974

Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

bernu

Quote from: "dex1974"


Lørdag ettermiddag er booket på Osb ;)
Så får jeg finne ut hvor jeg ser storkampen på søndag....
Håper folk legger inn sine steder her så vi kan få samlet en gjeng :)
Når jeg for en gangs skyld må svikte Hansa og felt z hadde det jo vært gøy å se kampen med andre røde. Og ikke alene på en brun pub med unge enga ;)
HANSA - Z

Mick

Tror nok at det kommer til å ta et par (både tippeliga- og pils-) runder før vi klarer å samle en ordentlig stor gjeng, men hvis vi finner et bra sted så går det nok ikke lang tid før vi "eier" stedet på søndagene. Prøv og holde oss oppdaterte på hvor avgjørelsen faller!

Forresten Dex, hva er pilsprisene på disse stedene? Det skal jo være Hansa selvfølgelig, men det burde jo være mulig å finne et sted med ikke så altfor stiv pris, sånn rett under 50 lappen passer meg fint, men regner med at siden dette er sportsbarer så ligger prisen litt høyere.

PS: Husk å være litt forsiktige i byen på Søndag, husker at jeg var nær med å få meg litt bank ifjor etter 3-1 seieren og det var helt uten provokasjon fra min side (med unntak av Branndrakt og et stort glis selvfølgelig!)
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

dex1974

Pilsprisene er under 50-lappen ja og husker jeg ikke helt feil kostet det vel 39 kr på Joes.
Men er snakk om 0,4 l her.
Som sagt er det Hansa begge plasser.

Hadde du giddet å teste et av de to stedene Mick?

Jeg og hele styret pluss et par til skal over å se bataljen søndag som sagt.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Mick

Skal sjekke ut begge steder! Tviler på at jeg klarer å sno meg unna jobb på Søndag, men mot Rosenborg blir det nok en pils ja. Kan gi et lite referat av stedene i løpet av uka.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Marek

Har vært innom begge steder og er jo helt ok de. Litt "kalde" begge to synes jeg, men Biblos har jo bra kapasitet og veldig sentralt om det er viktig.
Er det bare steder med Hansa i kranen som er aktuelle?
ons Ivar skal hem...

Martin66

Jeg trodde Sir Winston paa Karl Johan var den nye offisielle puben til brann Bataljonen Ost... ??

Men satser vi paa Biblos i kveld???

bernu

Jeg går på Sir Winston.
Har snakket med endel folk som kommer til å gå dit.
HANSA - Z

gashi

Hansa øl er jo særdeles viktig når man skal velge sted. At de i tillegg har mange (og helst store) skjermer er også viktig. MEN det som er like viktig er at de faktig viser Brann sine kamper.

Hvor vises Brann - Start???

Har de tv2 sport på de noen av de nevnte stedene?

dex1974

Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

gashi

Det høres meget bra ut.

Jeg er med.....Hansa here I kåm

Regner med at de vil prioritere brann-kamper der fremover.

Træen

Jeg kan anbefale Store stå - puben som ligger rett ved rundkjøringen på Bislett. Jeg tror innehaveren er Brannmann - i hvert fall har jeg sett ham med Brann-caps. Det kommer alltid en del Brannsupportere dit når det er kamp. Det samme gjelder forsåvidt supporterne til de andre lagene. Startfolket har også frekventert stedet, vet jeg. Men det har gått pent for seg i en hyggelig atmosfære. For de som liker slikt, da.

furry

på hjemmesia til joe`bar står det ikke noe om at de viser kampen i programmet. nen som veit om kampen blir vist der? vært kult om mange kom.

super_8

Furry: Det står at kampen går på joesbar sin hjemmeside, står i høyre kolonne. Leitet litt jeg også...

dex1974

Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

furry

takk.
vi bør prøve å samle oss. var til tider heftig på champ. joes virker som et ok alternativ så lenge vi får sett alle kamper og ikke kommer bak glimt eller kamma i køen, da er kanskje biblios som ble nevnt over et bedre alternativ, veit ikke om det er noen som holder til der.
men i dag blir det joes!


Optimisten

ette går bra, så lenge vi tror på det selv!

gashi

Eg reiser til Bergen til den kampen  :twisted:, men det er sikkert mange andre som skal se kampen her i Oslo. Prøv Biblos og gi rapport.

hakeide

Vi er en liten gjeng som har sett kampene på x antall steder, men som ikke helt har funnet den rette stemningen enda... Var på Sir W. under den triste kampen mot rosenborg ifjor (samt noen flere), fikk litt stemning der med synging etc. Men det døde hen dessverre...

Vi ser 16. mai kampen der det er flest. Kan vi ikke ta en liten "avstemming" på hvor vi ønsker å sitte onsdag 16.??

Ikke verre enn å skrive "jeg drar på Biblos" for de som drar dit. Hadde vært herlig å fått brukt sangstemmen igjen etter lørdagen i SF.

Vi er iallefall 5 stk. Jeg drar gjengen med på Biblos og håper vi får støtte av flere patrioter og sangstemmer...

Martin66

Jeg er med 16. mai på Biblos.

tobias

vh
tobias

hakeide

Jeg har pratet med Biblos. De viser Brann på storskjerm for oss (samt de andre kampene på mindre skjermer)... Han holder også av bord og stoler for oss..
Godt å se at flere henger seg på..!

dex1974

Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Optimisten

Nice!

Bra at nokken har fikset med Biblos, da sees vi der.
ette går bra, så lenge vi tror på det selv!

Optimisten

Biblos kan bli bra det. Det finnes jo ikke andre supportere der, bare andre typer mennesker. Dersom vi stiller flere, tror jeg det kan være et kjempe sted å være i fremtiden.

Tror det bør være mulig å forhandle frem en avtale om billigere øl - de har for eksempel noe som heter stamgjester. De får øl til 38 kr dersom de har et slikt kort, det må jo kunne ordnes. Eg sier at vi kan samles der igjen.

Håper dokkar har hatt en god 17.mai.
ette går bra, så lenge vi tror på det selv!

hakeide

Biblos var ikke ett så altfor galt sted å være.. Ett par punkter for/imot
Dessverre ikke noen utpreget sportspub, noe som gjør litt med stemningen.. Men "maler" vi den rød ordner det seg:)
Endel andre mennesker, eieren sa at det var endel/noen vif-folk som så bortekampene der. Mao ett problem dersom kun en kamp skal vises.
Og det blir jo selvfølgelig mye bedre stemning om Brann faktisk vinner....

Trivelig fyr i baren.. Dersom man klarer å samle mye folk og bli kamerat med han tror jeg han kan legge mye til rette for oss.
2 store skjermer. Behagelig høyde og behagelige å se på. Sitteplasser er det nok av og man ser godt.

Ett helt ok sted. De har hansa og storskjermer. Man trenger ikke så mye mer da det er folket som lager livet, ikke selve stedet:-)

Kommer nok til å stille der fremover, men kampen mot Odd ser jeg i Skien:)

dex1974

Takker for folks oppfatning av de to foreslåtte stedene :-)

Og husk at uansett hvilket av de to stedene vi velger så er det Hansa de har i kranene!!! :D

Var innom begge stedene igjen igår kveld sammen med et "Brannpar" da de ikke har vært på noen av de.

På Biblos spillte de høy 90-tallsmusikk og tankene mine gikk tilbake til russetiden min i `93 ;-)

Vi betalte vel 45 kr. for 0,4l og godt å høre noen har forhørt seg om rabatt da det ikke var noen av sjefene som var på jobb den kvelden vi var der på "befaring".
Som dere sier et sted med stort potensiale men quizkveld mandager er negativt for oss med tanke på mandagskampene.


Var og innom Joe`s Bar,et sted som er testet ut av flere etter mail ble sendt og oppfordring i denne tråden.
0,4l til 38 kr.
Var det virkelig 30 Brannsupportere mot Start?
Var iallefall dette jeg fikk høre av innehaveren i går...og isåfall meget gledelig. Er faktisk flere enn de fleste kampene på Champ i sin tid.
Selv liker jeg Joe`s Bar veldig godt og hyggelige folk bak disken.
Flere har sagt til meg at det er for lite for oss.
Joda,blir alt for lite hvis alle skal dit under Oslokampene...men la det være klart at det er nytt sted for å samle Brannsupportere å se tv-kamp i Oslo vi er ute etter,IKKE voerspielsted før Lyn- og VIFkampene.
Og da er ikke joe`s for lite!!!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

gashi

30 var å dra den litt langt...litt vanskelig å få øye på alle brannfansene fordi mange var merkverdig stille samt en del stilte "under cover."

Kan tenke meg at det var 15 stk.

Optimisten

Har vi bestemt oss for Joe's nå? Det er lite og kronglete.... synes jeg. Dessuten liker jeg ikke tilbakemeldingene på at det fremdeles er en del startsupportere som mener det er deres pub.
ette går bra, så lenge vi tror på det selv!

furry

synes det er litt for mange lag som deler på joe`s, både kamma og glimt i tillegg til start. kan bli full kræsj til neste år..
likte uansett bedre biblios så jeg stemmer for den med mindre folk har bedre forslag.
liker meg godt på two dogs for kamper, trivlig sted hvor man kan gå i rødt, men muligens litt vel høy klans faktor..

Optimisten

ette går bra, så lenge vi tror på det selv!

gashi

Jeg har dessverre ikke mulighet til ta bussen til skien på mandag. For øvrig et meget bra initiativ. Samles vi nå på Biblos eller forsetter vi leitingen?

Burde kanskje satt i gang en poll....

TcK

- Hvor ligger Biblos? Fant ikke helt frem på gulesider..

- Hvilken T-bane (og i hvilken retning) skal jeg ta fra Jernbanetorget?
Jesus elsker alle barna

Klaus_Brann

Quote from: "TcK"- Hvor ligger Biblos? Fant ikke helt frem på gulesider..

- Hvilken T-bane (og i hvilken retning) skal jeg ta fra Jernbanetorget?


Du trenger ikke ta noen t-bane fra Jernbanetorget for å komme til Biblos, den ligger rett rundt hjørnet.
Den ligger tvers over hovedinnngangen til Oslo city. Inngangen til Egon og Narvesen ligger på hjørnet tvers over Oslo city, og Biblos ligger 50 meter bort i gata mot Spektrum.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

TcK

Quote from: "Klaus_Brann"
Du trenger ikke ta noen t-bane fra Jernbanetorget for å komme til Biblos, den ligger rett rundt hjørnet.
Den ligger tvers over hovedinnngangen til Oslo city. Inngangen til Egon og Narvesen ligger på hjørnet tvers over Oslo city, og Biblos ligger 50 meter bort i gata mot Spektrum.


Kjempemessig, takk skal du ha! Da stikker jeg ned dit i kveld.

tck
Jesus elsker alle barna

gashi

Vet noen hvor de viser kampen i dag? Vises den på Biblos?
Joe's viser Stabæk - Viking..!!

DJ_ADG

Quote from: "gashi"Vet noen hvor de viser kampen i dag? Vises den på Biblos?
Joe's viser Stabæk - Viking..!!


de som har øyst å se den kampen kan jo ikkje bare dre rett ut te Bekkestua
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Go Up