• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Vårt Repertoar

Started by Stoffi, July 23, 2007, 21:45:47 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Stoffi

Vi har hatt en skremmende utvikling de siste årene, og gode, gamle sanger fortsetter å forsvinne. De få vi har, synges 15 ganger hver kamp.

Noen hater "Byen E Bergen", andre hater "Vi e berømte Brann", andre hater "Dommerjævel", Vestlandets Konger, Dø for Brann, Hater NFF, osv.

Hvorfor skal alt være så jævla politisk korrekt? Hvorfor kan vi ikke skrike HULSKER E HOMO??
På en fotballkamp er alt lov. Vi slenger dritt om bønder og samer, men oddsen for at endel Brannsupportere er bønder, er stor. Kanskje har vi til og med noen samer.
Men er det noen som har noe imot Bønder når kampen er ferdig? Ikke jeg ihvertfall.
Derfor mener jeg at å synge at noen er homo, er helt greit. Når kampen er ferdig, er alt tilbake til normalen.

Repertoaret vårt er ødelagt av folk som absolutt skal klage på alt mulig rart. "hvorfor synger vi bønder", "gud kor barnslig det er å synge homo", "Hater NFF er så last-year".

Herregud da mann!

Det eneste man ikke kan spøke for mye med, er rasisme og personlige tragedier. (selv elsker jeg å synge sønn av en alkis, men etter kampen betyr det ingen verdens ting)



Men jeg skal komme med en innrømmelse. Jeg HATER "Gullet skal hem", ironisk nok.
Hvor mange ganger på rad skal man synge denne sangen? Hva var rekorden, tag7, 25 ganger i løpet av en kamp?
Men jeg synger med uansett, slik man skal.


Politisk korrekt er feil.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

jako

Ja hvor ed blitt av de gamle sangene som gikk igjen før? Her kommer Bergen sine gutter f.eks.

Merkelig hvordan alt dette kan forsvinne bare på noen få år.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Brann4

Den sangen ble sunget i går, men ble til slutt overdøvet..

Stoffi

Quote from: "Brann4"Den sangen ble sunget i går, men ble til slutt overdøvet..


Av gullet skal hem? :)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

krøvel vellevold

At "gullet skal hem" liksom synges hele tiden, er jo bare tull! Den ble sunget vel mye tidligere i sesongen, men i de siste kampene har den jo bare blitt sunget 3-4 ganger pr kamp. Helt greit det! Det er tross alt den sangen som runger best for tiden. Det er uansett en 100 ganger bedre sang enn mye av det andre som har kommet i det siste, f.eks. "Vi skal vinne", den med "Kniksen på sokkelesten" og "Bergen by e nydelig". Disse sangene kommer aldri til å bli noen suksess. Heller ikke "Skillingsboller, Hansa-øl", "Brann i fra Bergen e nokke for seg" (det mener jeg til tross for at jeg selv har laget dem) eller "Eg e født i Bergen". Disse tre siste sangene har vært forsøkt innført i 5-10 år, men de runger aldri. De kommer aldri til å bli noe annet enn mumlesanger.

Men hvor ble det av "Vi e fra Bergen og vi e stolt av det"? Husker den runget noe kolossalt da den ble innført i Sogndal i 2002. Men siden har den dødd helt ut, og når den startes nå så er det ikke noe trøkk i det hele tatt.
Legg ned hele klubben!

Chrisstah

Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Henki

"Vi e fra Bergen og vi e stolt av det" savner jeg og. Den sangen var det virkelig trøkk i og i tillegg var det en kul sang. Skjønner ikke helt hvorfor den gikk av moten.
Ballen skal fremover!

Brann4

Er jo bare en ting å gjøre da, prøve å få den i gang mot godset å viking da;) selv har jeg dessverre ikke anledning til å ta del i nedstablingen av Viking i Stavanger..;)

Felt B

Klaus_Brann

Quote from: "Chrisstah"

CHARLIE MILLER

Charlie, Charlie, Charlie Miller
Charlie, Charlie, Charlie Miller
Charlie, Charlie, Charlie Miller
han skårer mål for Sk Brann..


Denne kunne du vel med fordel droppet..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Chrisstah

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Chrisstah"

CHARLIE MILLER

Charlie, Charlie, Charlie Miller
Charlie, Charlie, Charlie Miller
Charlie, Charlie, Charlie Miller
han skårer mål for Sk Brann..


Denne kunne du vel med fordel droppet..


hehe ja! så det etterpå! tok bare copy/paste fra sangsiden!
virker som om folk ikke kan så mange sanger derfra. mange som ser rart på deg om du starter noen derfra. mange bra der. så bare lær folkens=)
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

thesevs

når bataljonen får fikset opp sidene her, så kunne de lagt inn wav/mp3 filer av sangene eller klipp fra youtube som gir melodien...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Tore Larsen

Quote from: "thesevs"når bataljonen får fikset opp sidene her, så kunne de lagt inn wav/mp3 filer av sangene eller klipp fra youtube som gir melodien...


Dette er vi allerede igang med og sangsiden vil etterhvert inneholde både sangtekst og melodi til den aktuelle teksten. Planen er at sangene skal spilles inn og legges ut men inntil det blir gjort blir det lagt ut link til de aktuelle sangene der hvor man har melodi.
Mvh

Tore


Janki

Det prøves nå og å sette i gang en Solli sang men det hjelper lite når folk ikke synger med.
Men det er bare å male på så sitter nok den og etterhvert! De aller fleste lærer seg sangene gjennom at de blir sunget av de som kan den.  
Som F.eks det har vært med "Gullet skal heem!"

Kararay

Quote from: "Janki"Det prøves nå og å sette i gang en Solli sang men det hjelper lite når folk ikke synger med.
Men det er bare å male på så sitter nok den og etterhvert! De aller fleste lærer seg sangene gjennom at de blir sunget av de som kan den.  
Som F.eks det har vært med "Gullet skal heem!"


hvilken av de mener du?
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

tj00m

Quote from: "Kararay"
Quote from: "Janki"Det prøves nå og å sette i gang en Solli sang men det hjelper lite når folk ikke synger med.
Men det er bare å male på så sitter nok den og etterhvert! De aller fleste lærer seg sangene gjennom at de blir sunget av de som kan den.  
Som F.eks det har vært med "Gullet skal heem!"


hvilken av de mener du?


gamle svantesangen te solli e den beste.. sol inne sol ute greia er ikke noe i forhold til svantesangen
Brann Bergens Stolthet!


Exim

QuoteBoblesangen;

http://www.youtube.com/watch?v=gUIrJQoIZvg

Mel; I'm Forever Blowing Bubbles http://www.youtube.com/watch?v=Q-a69_Hm3gI

Vi e Brann fra Bergen
Brann fra Bergen by
I rødt og hvitt
står laget mitt
stolte menn med gull i blikk
Rosenborg skal brenne
Enga rykke ner
gullet går til Bergen
SOM I 1963


Passer liksom ikke på slutten der.


Vi e Brann fra Bergen
Brann fra Bergen by
I rødt og hvitt
står laget mitt
stolte menn med gull i blikk
Rosenborg skal brenne
Enga rykke ner
gullet går til Brann og/i Bergen
SOM I 1963

Kanskje slutten burde være sånn? Høres bedre ut med tanke på melodien

Vebjørn

Neei, Gullet går til Bergen var best ;-)

Exim

I henhold til melodien passer det relativt dårlig, i mine ører, og hvordan West ham synger den, har selv vært der på stadion deres og hørt.

OK at det ikke e de som West-ham sin sang.. men bruker man melodien bør man kunne følge den!

Vebjørn

Dåke har vel gjerne eit poeng med tanke på melodien, men likte veldig godt "til Bergen" :-)

Exim

Ser det at begge kan brukes, tonen er vanskligere å holde med "Gullet går til Bergen", blir en altfor lang strofe. "Gullet går til Brann og/i Bergen, følger melodien bedre.

Ingen mulighet for moderatorer og lage en slags avstemning? Utifra forskjellige sanger? Enig blir man aldri uansett og "slåss" nermest om hvilken vi skal bruke!

Bare se på Gashi sangene.. grupper prøver jo desperat og overdøve den andre slik at "deres" versjon skal komme fram

Stoffi

Quote from: "krøvel vellevold"At "gullet skal hem" liksom synges hele tiden, er jo bare tull! Den ble sunget vel mye tidligere i sesongen, men i de siste kampene har den jo bare blitt sunget 3-4 ganger pr kamp. Helt greit det! Det er tross alt den sangen som runger best for tiden. Det er uansett en 100 ganger bedre sang enn mye av det andre som har kommet i det siste, f.eks. "Vi skal vinne", den med "Kniksen på sokkelesten" og "Bergen by e nydelig". Disse sangene kommer aldri til å bli noen suksess. Heller ikke "Skillingsboller, Hansa-øl", "Brann i fra Bergen e nokke for seg" (det mener jeg til tross for at jeg selv har laget dem) eller "Eg e født i Bergen". Disse tre siste sangene har vært forsøkt innført i 5-10 år, men de runger aldri. De kommer aldri til å bli noe annet enn mumlesanger.

Men hvor ble det av "Vi e fra Bergen og vi e stolt av det"? Husker den runget noe kolossalt da den ble innført i Sogndal i 2002. Men siden har den dødd helt ut, og når den startes nå så er det ikke noe trøkk i det hele tatt.



Krøvel, du er en kløpper med statistikk, men "statistikken" din på hvor mange ganger vi synger "Gullet skal hem", er helt feil.

To kamper på rad nå, har den blitt sunget 9 ganger. I kampene før dette, ble den sunget mellom 10 og 25 ganger. Tro meg, vi har telt.


Vi må prøve å synge de andre sangene våre, vi har jo så mange jækla bra. Skal prøve å starte noen av sangene på neste hjemmekamp. I stavanger kommer vi vel uansett ikke til å runge. :)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

millermania

hva med "hanstveit-sangen"?

mads1..

Elendig sang reportorar under Stabæk kampen..
Satt på allmenningen og hadde god utsikt til Frydenbø tribunen.
Så en må ikke tro at d var så god stemning under kampen.

Gullet skal hem og Byen e Bergen e d bra trøkki når de blir sunget..
Men hvor e alle de andre sangen som e skrevet opp her.
Problemet e vel at d er ikke så mange som kan de.
Og den såkalte sang gruppen har vel et problem der, og nå ut til alle sammen,for d e ikke alle som leser denne siden....

Men sang gruppen har vel kontroll m alle de nye sangene og stemningen...........
Ser lyst på året..

Janki

Jeg tenker på Svante sangen til Solli

Og ikke den der latterlige sol inne  sol ute.... For det blir litt sånn barnehage!

Ewen

Quote from: "Stoffi"Vi har hatt en skremmende utvikling de siste årene, og gode, gamle sanger fortsetter å forsvinne. De få vi har, synges 15 ganger hver kamp.

Noen hater "Byen E Bergen", andre hater "Vi e berømte Brann", andre hater "Dommerjævel", Vestlandets Konger, Dø for Brann, Hater NFF, osv.

Hvorfor skal alt være så jævla politisk korrekt? Hvorfor kan vi ikke skrike HULSKER E HOMO??
På en fotballkamp er alt lov. Vi slenger dritt om bønder og samer, men oddsen for at endel Brannsupportere er bønder, er stor. Kanskje har vi til og med noen samer.
Men er det noen som har noe imot Bønder når kampen er ferdig? Ikke jeg ihvertfall.
Derfor mener jeg at å synge at noen er homo, er helt greit. Når kampen er ferdig, er alt tilbake til normalen.

Repertoaret vårt er ødelagt av folk som absolutt skal klage på alt mulig rart. "hvorfor synger vi bønder", "gud kor barnslig det er å synge homo", "Hater NFF er så last-year".

Herregud da mann!

Det eneste man ikke kan spøke for mye med, er rasisme og personlige tragedier. (selv elsker jeg å synge sønn av en alkis, men etter kampen betyr det ingen verdens ting)



Men jeg skal komme med en innrømmelse. Jeg HATER "Gullet skal hem", ironisk nok.
Hvor mange ganger på rad skal man synge denne sangen? Hva var rekorden, tag7, 25 ganger i løpet av en kamp?
Men jeg synger med uansett, slik man skal.


Politisk korrekt er feil.



Finner vell ikke mer lavmål enn hetsing av seksuell legning.
Jada, er fullsteni klar over at det sikkert ikke er mange homofile tippeliga spillere. Men synst kanskje at homohets hører hjemme laaaaaangt tilbake på 90 tallet.
Synger heller "gulle ska hem" i 2X45 enn å innformere en jeg ikke kjenner om hans seksuelle legning.

Stoffi

Quote from: "Janki"Jeg tenker på Svante sangen til Solli

Og ikke den der latterlige sol inne  sol ute.... For det blir litt sånn barnehage!



Heh, der har vi holdningen som gjør at vi har så få sanger. Flott!
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Quote from: "Ewen"
Quote from: "Stoffi"Vi har hatt en skremmende utvikling de siste årene, og gode, gamle sanger fortsetter å forsvinne. De få vi har, synges 15 ganger hver kamp.

Noen hater "Byen E Bergen", andre hater "Vi e berømte Brann", andre hater "Dommerjævel", Vestlandets Konger, Dø for Brann, Hater NFF, osv.

Hvorfor skal alt være så jævla politisk korrekt? Hvorfor kan vi ikke skrike HULSKER E HOMO??
På en fotballkamp er alt lov. Vi slenger dritt om bønder og samer, men oddsen for at endel Brannsupportere er bønder, er stor. Kanskje har vi til og med noen samer.
Men er det noen som har noe imot Bønder når kampen er ferdig? Ikke jeg ihvertfall.
Derfor mener jeg at å synge at noen er homo, er helt greit. Når kampen er ferdig, er alt tilbake til normalen.

Repertoaret vårt er ødelagt av folk som absolutt skal klage på alt mulig rart. "hvorfor synger vi bønder", "gud kor barnslig det er å synge homo", "Hater NFF er så last-year".

Herregud da mann!

Det eneste man ikke kan spøke for mye med, er rasisme og personlige tragedier. (selv elsker jeg å synge sønn av en alkis, men etter kampen betyr det ingen verdens ting)



Men jeg skal komme med en innrømmelse. Jeg HATER "Gullet skal hem", ironisk nok.
Hvor mange ganger på rad skal man synge denne sangen? Hva var rekorden, tag7, 25 ganger i løpet av en kamp?
Men jeg synger med uansett, slik man skal.


Politisk korrekt er feil.



Finner vell ikke mer lavmål enn hetsing av seksuell legning.
Jada, er fullsteni klar over at det sikkert ikke er mange homofile tippeliga spillere. Men synst kanskje at homohets hører hjemme laaaaaangt tilbake på 90 tallet.
Synger heller "gulle ska hem" i 2X45 enn å innformere en jeg ikke kjenner om hans seksuelle legning.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

grei

Heller et lite og bra reportoar enn et stort og dårlig. Per i dag ligger vel reportoaret nærmere "lite og dårlig", men det er ingen grunn til å ukritisk hive seg på de mange elendige forslagene her inne. Et gjennomsnittelig Grand Prix-bidrag har jo mer vidd og flere rim enn mesteparten av det som foreslås her.

Stemning måles ikke i antall ulike sanger som synges. Og dersom Stoffi fikk oppfylt drømmen sin om politisk ukorrekte sanger, homohets, rasisme osv hadde så godt som i ingen giddet synge med, og stemningen hadde vært på nivå med Sør Arena.

Stoffi

Quote from: "grei"Heller et lite og bra reportoar enn et stort og dårlig. Per i dag ligger vel reportoaret nærmere "lite og dårlig", men det er ingen grunn til å ukritisk hive seg på de mange elendige forslagene her inne. Et gjennomsnittelig Grand Prix-bidrag har jo mer vidd og flere rim enn mesteparten av det som foreslås her.

Stemning måles ikke i antall ulike sanger som synges. Og dersom Stoffi fikk oppfylt drømmen sin om politisk ukorrekte sanger, homohets, rasisme osv hadde så godt som i ingen giddet synge med, og stemningen hadde vært på nivå med Sør Arena.



Det er nå slik at all denne "same-rasismen" og "hetsen" har eksistert lenge, og stemningen har alltid vært skyhøy når disse sangene har runget. Dette er ikke en "drøm" som skal bli oppfylt, det har skjedd allerede, men har forsvunnet mer og mer.
Jeg tror vi kan trygt si at stemningen ikke var på nivå med Sør Arena.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

grei

Quote from: "Stoffi"

Det er nå slik at all denne "same-rasismen" og "hetsen" har eksistert lenge, og stemningen har alltid vært skyhøy når disse sangene har runget.


Hva er det du snakker om mann, er du full midt på formiddagen? Mener du seriøst at denne joike-sangen (som vel er det eneste som har blitt sunget som har med noe i nærheten av samer å gjøre) er rasisme på linje med apelyder/kasting av bananer osv til mørkhudede spillere? Eller bare later du som...  Joikingen på denne gamle Grand Prix-låten er vel noe som gjøres på de fleste norske arenaer når man får et nordnorsk lag på besøk, det er mer å regne som mild hets av typen som gjerne får fram fliret hos nordlendingene selv. Og dersom å rope "for en gjeng med bønder" for deg er tilsvarende grovt som å rope "jævla svarting" så gjenstår det jo kun å si god lunsj og god bedring til deg.

BuG

Hva med å snakke med BA og få de til å kopirere litt + pluss å gi ut ark med sanger på hver kamp,, og be folk på høytalerene å pugge. ? =)

Som med "Vi e' brann, bergens stolthet"
ullet 2007! =)

Nightfox

Legg til:

Hassan,
El Fakiri,
El Fakiri,
Hassan El Fakiri!

Janki

Melodien på den Hassan sangen?

Speedy

Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Stoffi

Quote from: "grei"
Quote from: "Stoffi"

Det er nå slik at all denne "same-rasismen" og "hetsen" har eksistert lenge, og stemningen har alltid vært skyhøy når disse sangene har runget.


Hva er det du snakker om mann, er du full midt på formiddagen? Mener du seriøst at denne joike-sangen (som vel er det eneste som har blitt sunget som har med noe i nærheten av samer å gjøre) er rasisme på linje med apelyder/kasting av bananer osv til mørkhudede spillere? Eller bare later du som...  Joikingen på denne gamle Grand Prix-låten er vel noe som gjøres på de fleste norske arenaer når man får et nordnorsk lag på besøk, det er mer å regne som mild hets av typen som gjerne får fram fliret hos nordlendingene selv. Og dersom å rope "for en gjeng med bønder" for deg er tilsvarende grovt som å rope "jævla svarting" så gjenstår det jo kun å si god lunsj og god bedring til deg.



Jeg mener slettes ikke at å rope "jævla same" eller joike er rasisme. Jeg mener heller ikke at å synge jævla bønder er hets.
Likeså mener jeg heller ikke at å synge "for en jævla homo" er hets.

Hvor modent alt dette er, det kan diskuteres. Men det må være lov til å "hetse" grupper og folkeslag på Stadion, hvorfor skal homser være så mye mer sensitiv enn samer og bønder?

Skjønner du hvor jeg vil? I prinsippet bør alt være lov, utenom rasisme og hetsing av personlige tragedier.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Brannfrelst

Quote from: "Nightfox"Legg til:

Hassan,
El Fakiri,
El Fakiri,
Hassan El Fakiri!


Denne bør absolutt innføres!!
Håper noen ivrige sjeler tar ansvar for å prøve å starte denne sangen neste hjemmekamp,eller for all del på neste bortetur,slik at flere kan den;)
Enkel sang,som jeg ser for meg runge på stadion.
2.10.07-Gullet kom hem!

Stoffi

Quote from: "Brannfrelst"
Quote from: "Nightfox"Legg til:

Hassan,
El Fakiri,
El Fakiri,
Hassan El Fakiri!


Denne bør absolutt innføres!!
Håper noen ivrige sjeler tar ansvar for å prøve å starte denne sangen neste hjemmekamp,eller for all del på neste bortetur,slik at flere kan den;)
Enkel sang,som jeg ser for meg runge på stadion.


Tror nok de fleste kan den, så det skal gå greit.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

millermania

Hvordan få innført boble-sangen, og at det ikke  bare blir snakk???

Klaus_Brann

Quote from: "millermania"Hvordan få innført boble-sangen, og at det ikke  bare blir snakk???


Det har jeg lurt på også..Det bør vel være en gjeng som er høylytte og veldig gira på å få innført den, som synger den flere ganger i løpet av kamp..Og etter hvert så plukker flere og flere opp den hvis de liker den..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nightfox

Quote from: "Brannfrelst"
Quote from: "Nightfox"Legg til:

Hassan,
El Fakiri,
El Fakiri,
Hassan El Fakiri!


Denne bør absolutt innføres!!
Håper noen ivrige sjeler tar ansvar for å prøve å starte denne sangen neste hjemmekamp,eller for all del på neste bortetur,slik at flere kan den;)
Enkel sang,som jeg ser for meg runge på stadion.


Den er allerede innført..

dex1974

Quote from: "Nightfox"
Quote from: "Brannfrelst"
Quote from: "Nightfox"Legg til:

Hassan,
El Fakiri,
El Fakiri,
Hassan El Fakiri!


Denne bør absolutt innføres!!
Håper noen ivrige sjeler tar ansvar for å prøve å starte denne sangen neste hjemmekamp,eller for all del på neste bortetur,slik at flere kan den;)
Enkel sang,som jeg ser for meg runge på stadion.


Den er allerede innført..


For 7 år siden;-)

Var å så Vikingkampen på den gamle Lynpuben Highbury i Oslo igår.
Vi var vel en ca 15 Brannsupportere der og etter kampen fortsatte vi med synging og selvfølgelig om Hassan når vi var i Lynland;-)

No Limit-sangen er for lengst gått ut på dato og ble jo og etterhvert sunget til Knarvik så vi sang heller på "Glory,glory..."

Hassan, Hassan El Fakiri
Hassan, Hassan El Fakiri
Hassan, Hassan El Fakiri
Han elsker SK Brann BERGEN!!!

Det siste kan tolkes på to måter : Han elsker og han er elsket:)
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Stoffi

Quote from: "dex1974"
Quote from: "Nightfox"
Quote from: "Brannfrelst"
Quote from: "Nightfox"Legg til:

Hassan,
El Fakiri,
El Fakiri,
Hassan El Fakiri!


Denne bør absolutt innføres!!
Håper noen ivrige sjeler tar ansvar for å prøve å starte denne sangen neste hjemmekamp,eller for all del på neste bortetur,slik at flere kan den;)
Enkel sang,som jeg ser for meg runge på stadion.


Den er allerede innført..


For 7 år siden;-)

Var å så Vikingkampen på den gamle Lynpuben Highbury i Oslo igår.
Vi var vel en ca 15 Brannsupportere der og etter kampen fortsatte vi med synging og selvfølgelig om Hassan når vi var i Lynland;-)

No Limit-sangen er for lengst gått ut på dato og ble jo og etterhvert sunget til Knarvik så vi sang heller på "Glory,glory..."

Hassan, Hassan El Fakiri
Hassan, Hassan El Fakiri
Hassan, Hassan El Fakiri
Han elsker SK Brann BERGEN!!!

Det siste kan tolkes på to måter : Han elsker og han er elsket:)


For å være helt ærlig, så tror jeg Fakiri driter langt i Brann med en gang det kommer et tilbud fra utlandet. ;) Mer kan man ikke forvente, han er tross alt ingen Helge Haugen.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

JørnAE

Men jeg skal komme med en innrømmelse. Jeg HATER "Gullet skal hem", ironisk nok.
Hvor mange ganger på rad skal man synge denne sangen? Hva var rekorden, tag7, 25 ganger i løpet av en kamp?
Men jeg synger med uansett, slik man skal.

Mener at om "gullet ska hem" heller synges over lengre perioder og heller i mindre anntall ganger, så vil det ta seg bedre ut.
da vil hele Staddaen til slutt være med i sangen. Mange trenger noen runder for å se om sidemannen synger før de våger seg ut i koret.
Desverre !

Klaus_Brann

Det med Gullet ska hem har roet seg en del synes jeg, det er ikke så ille nå lenger som da det eksploderte med den i starten.
Noe som måtte skje.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

grei

Quote from: "JørnAE"
Mener at om "gullet ska hem" heller synges over lengre perioder og heller i mindre anntall ganger, så vil det ta seg bedre ut.
da vil hele Staddaen til slutt være med i sangen.


Du kan bare glemme å få med hele Stadion når ikke engang hele Hansa gidder.

Og når det gjelder antall ganger en sang startes så finnes det ikke noen måte å regulere dette på (annet enn at folk etter hvert går lei) siden i prinsippet hvem som helst kan starte en sang. Dette har ødelagt litt for "Gullet" som fremdeles er en flott sang, men som ikke lenger får det enorme trøkket den hadde i starten. Den spontaniteten og friheten vi verdsetter så høyt har sin pris, at det ofte blir dårlig og lite variert synging. Folk har også ekstremt vanskelig for å være med på nye, spontane sanger, hvilket dreper den lille kreativiteten som er. Vi er ikke i nærheten av å kunne kjøre det livet som rottene der øst viste mot oss sist kamp. Sangkontrakt a la Klanen vil vi ha oss frabedt, men man bør klare å trøkke til i hvertfall et par ganger i løpet av kampen når man kjøper plass på Hansa.

Haldor

Så må vi ikke glemme at noe av de viktigste vi gjør er å gi høylytte spontane reaksjoner. Gir Iversen en albue til en branspiller, så skal han få høre det lenge ("et svin!" osv.) Pluss pipekonsert resten av kampen om det så er 88 minutter igjen. Fotballspillere kan si hva de vil ("vi blir bare ekstra motivert" osv.), men faktum er at dette hater de.

De skal merke at de er på Brann stadion.  

Synes dette var bedre før.

Baunebob

Trøkket på lørdag skal bli bra ! Pleier ofte og bli bedre rundtom på hele stadion når det er større kamper. Hansa bør ihvertfall stå frem !

Vestkanten

Quote from: Tore Larsen
Quote from: "thesevs"når bataljonen får fikset opp sidene her, så kunne de lagt inn wav/mp3 filer av sangene eller klipp fra youtube som gir melodien...


Dette er vi allerede igang med og sangsiden vil etterhvert inneholde både sangtekst og melodi til den aktuelle teksten. Planen er at sangene skal spilles inn og legges ut men inntil det blir gjort blir det lagt ut link til de aktuelle sangene der hvor man har melodi.[/quote

Sanggruppen kan vel gå i studio og trykke opp noen CDèr?
Heia Brann!

Go Up