• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Opdal

Started by Siggen, August 08, 2007, 23:18:28 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Siggen

Brannmann rob

Va jo bra den... skal ikke klage for kommer ikke på noe selv.. men får ikke helt slutten til å passe med melodien.. blir liksom ikke en avslutning. eller?

Klaus_Brann

Quote from: "Siggen"

Synes dette var veldig bra!Og ikke noe problem med slutten, kjør på!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

millermania

Kjør på kjør på! Liker den...

olebrann3

Kjør på med den, er ikke en tone vi har brukt før heller tenker eg?

viks

Ser ikke i mine villeste fantasier for meg "Sommartider" runge ut fra Hansa..

Et forslag fra tidligere fra undertegnede har jo vært:

Er i hvertfall litt mer rungende og apellerer kanskje til flere grunnet Bergensmelodi og muslimsk bønnestilling? Ikke vet jeg.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Manx

Quote from: "viks"Ser ikke i mine villeste fantasier for meg "Sommartider" runge ut fra Hansa..

Et forslag fra tidligere fra undertegnede har jo vært:

Er i hvertfall litt mer rungende og apellerer kanskje til flere grunnet Bergensmelodi og muslimsk bønnestilling? Ikke vet jeg.

Nice, likte den!
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

Erlend

Kanskje ikke helt vår "stil".  Men jeg er nå med å starte uansett

Snublefot

Quote from: "Erlend"

Kanskje ikke helt vår "stil".  Men jeg er nå med å starte uansett

synes det var et godt forslag

grei

Det er ikke sånn at enhver sang dere liker på vorspiel automatisk passer som allsang på Stadion. Denne ville aldri gitt noe trøkk, move on.

Klaus_Brann

Quote from: "grei"Det er ikke sånn at enhver sang dere liker på vorspiel automatisk passer som allsang på Stadion. Denne ville aldri gitt noe trøkk, move on.

Kanskje litt enig med deg, men så kritisk man er med nye sanger så er det ikke få som i det hele tatt passerer disse "testene" på forumet. Det har ikke akkurat florert av nye sanger på stadion i år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

viks

Hvis man leser litt her på forumet, så florerer det ikke akkurat med gode forslag heller..

Når det er sagt, så er repetoaret vårt i minste laget.

Dog, er sangen god nok, blir den sunget jmf gullet ska hem...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

olpi

Hva med

"Norges Nr. 1, Norges nr 1. Det er sikkert det! Det er sikkert! Norges nr.1"

Og så følger vi opp når motstanderlagets keeper står foran oss.

"Norges nr 5, Norges nr. 5 det er sikkert. Det er sikkert. Norges nr 5"
eller nr 12, hvis vi møter Espen Johnsen, Jon Knutsen, Rune Nilsen og andre drittdårlige norske keepere.

Alternativt "islands nr. 7 osv..." til Arni Gautur Araseon.

Desverre er Heinz Muller vekke fra LSK, ellers hadde "Tysklands nr 812 " passet veldig bra...

grei

Lite glad i denne "Det er sikkert"-sangen.  Greit nok på "Bergen til jeg dør" men den er vannet ut siden den brukes til alt mulig annet. "Det er sikkert"-linjen er rimelig meningsløs og i tillegg blir det sjelden noe ordentlig trøkk på den.

krøvel vellevold

Quote from: "grei"Lite glad i denne "Det er sikkert"-sangen.  Greit nok på "Bergen til jeg dør" men den er vannet ut siden den brukes til alt mulig annet. "Det er sikkert"-linjen er rimelig meningsløs og i tillegg blir det sjelden noe ordentlig trøkk på den.

Og det verste er at det faktisk er en MELODI på "det er sikkert"-linjene. Men enten er folk tonedøve, ellers så kjenner de ikke de mest elementære "fotballmelodiene"! For saken er jo at folk nærmest bjeffer "DET e sikkert! DET e sikkert!" Høres ut som et damptog som kommer tøffende...
Legg ned hele klubben!

grei

Det er vel egentlig hovedgrunnen til at det høres så dumt ut. Et problem med endel av sangene som er importert fra England er at folk rett og slett ikke har fått tak på hva som egentlig er melodien, så bare roper de ut noe, andre slenger seg på og vips, en selsom lokal variant av melodien er født.

olpi

jaja... men drit i det da... alternativt slik som det:
http://www.youtube.com/watch?v=siE95EsBpXo  Poenget er jo at han er Norges nr.1

klysa

Quote from: "grei"Lite glad i denne "Det er sikkert"-sangen.  Greit nok på "Bergen til jeg dør" men den er vannet ut siden den brukes til alt mulig annet. "Det er sikkert"-linjen er rimelig meningsløs og i tillegg blir det sjelden noe ordentlig trøkk på den.

Pluss att når denne melodien synges, så synges den i rekord tempo. Er jo ikke en kjeft som hører hva som blir sunget bortsett fra de som synger den.

krøvel vellevold

Quote from: "grei"Det er vel egentlig hovedgrunnen til at det høres så dumt ut. Et problem med endel av sangene som er importert fra England er at folk rett og slett ikke har fått tak på hva som egentlig er melodien, så bare roper de ut noe, andre slenger seg på og vips, en selsom lokal variant av melodien er født.

Og det verste eksempelet er "Vi é berømte Brann fra Bergen". Her synger vi helt feil melodi på linjen "mens vi ler av alle bønder i vårt land".
Legg ned hele klubben!

grei

Eller hva med "kan vi høre bønder synge" som i Brannversjonen fremstår som en fjern og amputert slektning av det sangen egentlig er.

krøvel vellevold

Quote from: "grei"Eller hva med "kan vi høre bønder synge" som i Brannversjonen fremstår som en fjern og amputert slektning av det sangen egentlig er.

Typisk at SANGER ender opp som ROP!
Legg ned hele klubben!

Go Up