• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bjarte Haugsdal

Started by vebo, March 09, 2009, 20:56:14 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

vebo

Andre enn meg som reagerte på Haugsdals uttalelser på bt.no?

Quote- Det langsiktige målet er å få en profftilværelse i utlandet. Det er alle gutters drøm. Men nå konsentrerer jeg meg om de små målene, sier 19-åringen som har slitt med sykdom under Malaga-oppholdet.


Det er vel ikke et lite mål for en juniorspiller å komme på a-laget til Brann?
Tiocfaidh ár lá

dudo

Tja, det spørs vel hvor store ambisjoner man har? Ser ikke noe galt i at spillerne våre har større sportslige mål enn å spille for Brann - om man går ut fra at prestasjonene svarer til ambisjonene.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Om han setter seg veldig høye ambisjoner forventer man veldig høy innsats, så dette kan da bare være bra. Godt mulig han suger da.
Ka du ve?

nummer9

Er endel som sier at om en ikke setter seg høye mål, så når en aldri høyt heller. Selvfølgelig er det noe som heter å sette seg for høye mål, men om en bryter det ned i delmål er det nok lurt å ha et høyt endemål for å ha noe å strekke seg etter.

Markmus

March 10, 2009, 01:13:44 AM #4 Last Edit: March 10, 2009, 01:24:28 AM by Markmus
Quote from: nummer9 on March 10, 2009, 00:55:04 AM
Er endel som sier at om en ikke setter seg høye mål,

Akkurat det har vel mer med janteloven å gjøre enn noe annet.
Ka du ve?

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

hahaha, mente selvfølgelig janteloven! Sent på kvelden dette her.
Ka du ve?

Joggi Bogga

Quote from: vebo on March 09, 2009, 20:56:14 PM
Det er vel ikke et lite mål for en juniorspiller å komme på a-laget til Brann?


Det høres nok voldsommere ut enn det er. Strengt tatt er det ikke særlig stor forskjell på å være fast på Brann og "proff" i utlandet. Så lenge man ikke snakker om de aller største ligaene er det en høyst realistisk mulighet for samtlige på Brann.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Henrik8

Quote from: Markmus on March 10, 2009, 01:13:44 AM
Quote from: nummer9 on March 10, 2009, 00:55:04 AM
Er endel som sier at om en ikke setter seg høye mål,

Akkurat det har vel mer med janteloven å gjøre enn noe annet.


Ser fortsatt ikke helt poenget ditt, uavhengig av om du skriver kardemommeloven eller janteloven.

Hele setningen som ble skrevet, og ikke bare det du siterer, er "Er endel som sier at om en ikke setter seg høye mål, så når en aldri høyt heller." Det jeg får ut av den setningen er at det er en del som mener en derfor må sette seg høye mål- altså for å kunne nå langt.

Det å tørre å sette høye mål for seg selv er vel så langt fra janteloven som man kommer?

Btw - den delsetningen du siterer stående alene gir jo ingen mening overhodet?
Kjør over pakket 09`

Markmus

Jeg mente at når folk setter seg høye mål og har store ambisjoner, så vil det være noen som ler av det eller sier "jøss, hva er det denne karen tror". Men ja, jeg ser at jeg feiltolket setningen din totalt - som jeg sa var det sent på kvelden :P
Ka du ve?

posemedsnopi

Quote from: nummer9 on March 10, 2009, 00:55:04 AM
Er endel som sier at om en ikke setter seg høye mål, så når en aldri høyt heller. Selvfølgelig er det noe som heter å sette seg for høye mål, men om en bryter det ned i delmål er det nok lurt å ha et høyt endemål for å ha noe å strekke seg etter.


Odner han like mange mål som du gjør i dette innlegget når han sikkert målet sitt ganske fort.

nummer9

Quote from: posemedsnopi on March 10, 2009, 22:31:15 PM
Quote from: nummer9 on March 10, 2009, 00:55:04 AM
Er endel som sier at om en ikke setter seg høye mål, så når en aldri høyt heller. Selvfølgelig er det noe som heter å sette seg for høye mål, men om en bryter det ned i delmål er det nok lurt å ha et høyt endemål for å ha noe å strekke seg etter.


Odner han like mange mål som du gjør i dette innlegget når han sikkert målet sitt ganske fort.

Jepp, men viktig å presisere at en må ha med delmål og endemål også :P

posemedsnopi

Noen som vet hva som har skjedd med denne karen? Har han vært skadet? Kan ikkje se at han har spilt noe på Brann2.

Falkman

Quote from: posemedsnopi on May 21, 2009, 09:18:49 AM
Noen som vet hva som har skjedd med denne karen? Har han vært skadet? Kan ikkje se at han har spilt noe på Brann2.


han har nok det, ja. husker det ble nevnt i forbindelse med cup-kampen mot Høyanger. men hvor lenge han har vært satt ut av spill,  er jeg litt usikker på.

vebo

Han tok like greitt en "Misje".
Tiocfaidh ár lá

Markmus

Ka du ve?

dudo

Ai, kødder du? Synd, han virket lovende i Spania.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Frøken Solli

Er blitt veldig utbredt dette syndromet. Som sykepleier møter jeg flere og lere tilfeller av tidligere svært aktiv ungdom med ME.

http://no.wikipedia.org/wiki/Kronisk_utmattelsessyndrom

posemedsnopi

Quote from: Markmus on May 21, 2009, 10:14:42 AM
ME? Huff.


Tror han sikter til noe annet. Såg han i bakgrunnen på dette intervju etter 1 min og 25 sek.

Kai-Olai

Quote from: posemedsnopi on May 21, 2009, 11:08:09 AM
Quote from: Markmus on May 21, 2009, 10:14:42 AM
ME? Huff.


Tror han sikter til noe annet. Såg han i bakgrunnen på dette intervju etter 1 min og 25 sek.

dudo

Gidder dere slutte å snakke i koder?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Quote from: dudo on May 21, 2009, 11:16:49 AM
Gidder dere slutte å snakke i koder?


ME (kronisk utmattelsessyndrom) er det Misje slet så fælt med. Trodde det var det vebo siktet til.
Ka du ve?

posemedsnopi

Quote from: dudo on May 21, 2009, 11:16:49 AM
Gidder dere slutte å snakke i koder?


Dette må Vebo klarne opp i.


dudo

Quote from: Markmus on May 21, 2009, 11:18:18 AM
Quote from: dudo on May 21, 2009, 11:16:49 AM
Gidder dere slutte å snakke i koder?


ME (kronisk utmattelsessyndrom) er det Misje slet så fælt med. Trodde det var det vebo siktet til.


Bare for å ha det oppklart: Jeg vet selvsagt hva ME er for noe. Det var alt hintingen om intervju jeg ikke skjønte bæret av.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Læreren

Han er skadet, men har ikke hørt noe om ME, Vebo?

Kai-Olai

Det Vebo vel prøvde å si var at han var ung og lovende.. Viste tendenser.. For så å bli langtidsskadet.. Eller?

Belfort

Diffus melding fra Vebo dette. Her må han inn og oppklare. Hvis Haugsdal har fått ME så er han ferdig på toppnivå. Haugsdal er inne i sine viktigeste utviklingsår nå og skulle han bli satt tilbake av ME så er det kjørt i forhold til og utvikle seg til toppspiller

Derabilo

Nei det er det ikke. Thomas Lund slo igjennom når han var over 30, så det blir altfor bombastisk å si at løpet kan være kjørt. Har stor tro på Haugsdal, imponert meg til tider med noen fine detaljer og fint spill.
Bergen ut av Norge -

Falkman

Quote from: Derabilo on May 21, 2009, 13:05:28 PM
Nei det er det ikke. Thomas Lund slo igjennom når han var over 30, så det blir altfor bombastisk å si at løpet kan være kjørt. Har stor tro på Haugsdal, imponert meg til tider med noen fine detaljer og fint spill.


poenget var vel "at løpet var kjørt" dersom han har fått ME. men dersom det hadde vært tilfelle, ville vel det vært mer omtalt i  media? kan ikke huske å ha lest noe annet enn en liten notis om at han var skadet.

vebo

Det som Kai-Olai sier..  Sorry for all forvirrig :P
Tiocfaidh ár lá

Derabilo

Quote from: Falkman on May 21, 2009, 13:12:07 PM
Quote from: Derabilo on May 21, 2009, 13:05:28 PM
Nei det er det ikke. Thomas Lund slo igjennom når han var over 30, så det blir altfor bombastisk å si at løpet kan være kjørt. Har stor tro på Haugsdal, imponert meg til tider med noen fine detaljer og fint spill.


poenget var vel "at løpet var kjørt" dersom han har fått ME. men dersom det hadde vært tilfelle, ville vel det vært mer omtalt i  media? kan ikke huske å ha lest noe annet enn en liten notis om at han var skadet.


Jeg mener allikavel at løpet ikke er kjørt. Han kan være borte fra fotballen i 5 år, og så kjempe seg tilbake. Myggen klarte det, selv om det nok er en dårlig sammenligning :) Men dette har vel ikke stort med fotball å gjøre (sånn egentlig, og iallfall ikke når han ikke har ME), så vi ligger vel saken død. Helst nå når jeg har fått siste ord!
Bergen ut av Norge -

Onside !!!

du ville ha siste ordet ja :p

Men gleder meg til vi får se han i aksjon, har er en utrolig spennende spiller med gode ferdigheter og er god fysisk. Håper bare vår kjære nordlending snart gir Haugsdal muligheten til å vise seg, han er en spiller som kan filføye Brann litt annet sammen med Huseklepp.

posemedsnopi

May 23, 2009, 19:01:37 PM #33 Last Edit: May 23, 2009, 19:06:05 PM by posemedsnopi
QuoteMatias Møvik var eneste representant fra A-laget ettersom Bjarte Haugsdal er ute grunnet et overtråkk han pådro seg i juniorlagets forrige seriekamp. Møvik spilte en time før han ble byttet ut, ettersom han er med i Brann-troppen mot Bodø/Glimt mandag.


http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=7599

Er det vanlig at det tar en måned å lege ett overtråkk?

Læreren

Er overtråkket alvorlig nok, så tar det raskt en måned å lege det skikkelig. I og med at han er ung, så er det ingen vits å ta noen sjanse med skadet. En slik skade kan raskt bli en plage resten av karrieren om en ikke restituerer seg skikkelig i det skaden har inntruffet.

Onside !!!

Leste en eller annen plass at han var tilbake i trening, men ble hvilt i dag pga han er nettopp tilbake.

Læreren

Han er tilbake i trening, men som du sier, så ble han spart i dag siden han nettopp er tilbake etter et langt skadeavbrekk.

hanseen

Synes sammensetningen av spisser i prestasjonsgruppen er ok.

Nielsen, gammel dansk, sterk i feltet.
Karadas, hodesterk pådriver med kraft.
Hansen, lynhurtig.
Haugsdal, ung relativt rask,lokal.
Møvik, ung med potensiale, godt skudd.

Holder Huseklepp utenfor pga hans historikk som ving.
På Brann2 gror det i tillegg godt. Haugsdal kan forhåpentligvis vise seg fram etterhvert med både fart , kraft og skuddvillighet.
Da er det værre med midtbanen som har flere løpssterke jobbere enn strateger i Kvisvik-klassen.

Eventuelle penger ? fra oven bør brukes her.

Onside !!!

Quote from: hanseen on May 27, 2009, 19:03:48 PM
Synes sammensetningen av spisser i prestasjonsgruppen er ok.

Nielsen, gammel dansk, sterk i feltet.
Karadas, hodesterk pådriver med kraft.
Hansen, lynhurtig.
Haugsdal, ung relativt rask,lokal.
Møvik, ung med potensiale, godt skudd.

Holder Huseklepp utenfor pga hans historikk som ving.
På Brann2 gror det i tillegg godt. Haugsdal kan forhåpentligvis vise seg fram etterhvert med både fart , kraft og skuddvillighet.
Da er det værre med midtbanen som har flere løpssterke jobbere enn strateger i Kvisvik-klassen.

Eventuelle penger ? fra oven bør brukes her.


Lyst å endre litt på spiller analysene dine på de to yngste :p

Haugsdal, ung relativt rask, teknisk og relativt god i duellspillet/hode.
Møvik, ung med potensiale, godt skudd og relativt hurtig.

krakra

Nå som vi har fått inn to nye spillere og ingen ser ut til å forlate oss i sommer tror jeg Haugsdal vil slite med å i det hele tatt få være med i kamptroppene fremover hvis folk ikke er ute med skader/karanter. Bør definitivt leies ut til Løv-Ham ut sesongen for å få matching på et høyere nivå enn 3. divisjon, hvor han appåtil må spille i diverse tulleposisjoner.

dudo

Jeg synes oppriktig synd på Haugsdal. Synes han viste gode takter i sesongoppkjøringen, men tydeligvis ikke godt nok til å få plass på benken en gang.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Læreren

Veldig kjip den skjebnen Haugsdal lider. Med de holdningene og proffisjonaliteten ovenfor sporten han driver, kombinert med gode fotballferdigheter, så er jeg sikker på at Haugsdal kan bli en habil TL-spiller, men da må han få sjansen. Det tror jeg desverre ikke han får i Brann i fremtiden.

krakra

Quote from: dudo on August 01, 2010, 15:25:53 PM
Jeg synes oppriktig synd på Haugsdal. Synes han viste gode takter i sesongoppkjøringen, men tydeligvis ikke godt nok til å få plass på benken en gang.
Flere ganger ble han også nektet å spille for 2. laget når kampprogrammet var tett og Brann ikke ville sende noen andre enn keeperne litt 2. laget. Selv når han ble utelatt fra kamptroppen til a-laget.

De kampene han har spilt for 2. laget har han flere ganger måttet spille i en ankerrolle(lik Sollirollen) han tydeligvis var ukomfortabel med. Ble også satt et par ganger på backen. Kun få ganger har jeg sett ham spille høyrekant(som selvfølgelig er favorittposisjonen hans) for 2. laget.

Så man skal iallefall ikke påstå at han har det lett. Syns behandlingen av en spiller som i vinter fikk tydelige signal om at han skulle satses på til tider har vært råtten. Spesielt perioden hvor han verken fikk sitte på benken eller spille for 2. laget var nok ille.

Læreren

Det er vel Kalve som bekler høyrevingen, så han kommer nok ikke til å spille i den posisjonen på 2. laget i fremtiden heller.

bernu

HANSA - Z

krakra

August 01, 2010, 18:26:32 PM #45 Last Edit: August 01, 2010, 18:35:59 PM by krakra

storB

Quote from: krakra on August 01, 2010, 18:26:32 PM
Hadde Henriksen vært i Brann hadde han blitt leid ut til Løv-Ham for å få en sesong i Adecco før han er "klar".


Ingen fra RBK kommer vel noensinne til å bli "klar" for Brann?  ;)
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

August 01, 2010, 18:40:33 PM #47 Last Edit: August 01, 2010, 18:42:21 PM by krakra
Quote from: storB on August 01, 2010, 18:39:26 PM
Quote from: krakra on August 01, 2010, 18:26:32 PM
Hadde Henriksen vært i Brann hadde han blitt leid ut til Løv-Ham for å få en sesong i Adecco før han er "klar".


Ingen fra RBK kommer vel noensinne til å bli "klar" for Brann?  ;)

Chrisstah

Lei han ut til f.eks Sandefjord eller. Viser han takter der så er det lettere for Brann og satse på han også.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Onside !!!

Han viser veldig fine holdninger uansett hvor han er, og er pdd den Brannspilleren som trener mest. Har sett han stå igjen etter treninger og senest sto han å trente alene før Molde kampen. Dessverre for Haugsdal har ikke Skarsfjord troen på han, noe som vil gjøre at han ikke kommer til å klare å slå gjennom.

Go Up