• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Start-Brann 30/8-2009

Started by pidi84, August 10, 2009, 22:23:42 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

Sæv skal være høyreback neste år. Punktum. Fakiri er for treig, allerede nå. Han kan være på midten og slå gode pasninger.


Huff

Enig.


Men hvorfor skal Gylfen inn?

Xminator

Blir lange 10 minutter, vi mister grepet på kampen nå.

Xminator


Huff

Idiotisk bytte. Null fart på topp med 6-7 min igjen. Nå skal vi vel stå på 16-meteren.

SKBrannfan

Quote from: Huff on August 30, 2009, 20:42:42 PM
Nå skal vi vel stå på 16-meteren.


Og den "taktikken" funker aldri!

Huff

Taktikken til Steinar tok jeg heldigvis feil av. Vi fortsetter å kjøre.

Snublefot

på den andre siden så har ikke kleppen vist noe som helst i dag...egentlig.. så kanskje greit å bytte han ut iblant også..

Huff

Faen så seint den klokken går.

Snublefot

med odd sitt tap ligger vi nÃ¥ 3 poeng bak..  dette kan absolutt bli medalje;)

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Herlig å for en gangs skyld vinne på bortebane UTEN å slippe inn mål.
Ka du ve?

krakra

Deilig å vinne denne kampen. En sliteseier. Bakke var stort, ellers var det ikke noe særlig annet enn seieren å juble over.

Klaus_Brann

Dette var deilig.

Men det irriterer meg litt at den taklingen Fakiri fikk mot ikke ender med annet enn frispark. Det er jo et soleklart gult. Hadde Bakke vært takleren, hadde det blitt rødt. Garantert.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Larsi Ã?en

JIIIIIIHAAAAAAAAA ;D      3 poeng vi trenger.. !      
Opp med det flagget!

Spelaren

Quote from: Kai-Olai on August 30, 2009, 20:15:49 PM
Spelaren! Du er vel på kamp, er du ikke? Nå må du få med deg resten av gjengen og dra igang noen sanger!


*host* mumle mumle... fekk hodepine utover ettermiddagen, skylder på ubrukelige lusekjørere som ødelegger kjøregleden min mellom Bryne og Kristiansand... Satt heime i godstolen og såg kamp istedet. :(
GÃ¥ av.

DangerousDan

Nydelig!
Vi slipper dem lite til i dag med gode stoppere og fin sentral i Bakke/Tijan.
Sævarsson er dret, men målet nydelig. Han har kvaliteter, og skal bli i klubben for utvikling, men det sier mye om stallen at han starter såpass mye som han gjør.

Ellers er det trist å se gode innlegg fra kant, i luften mot pysete/små spisser.
Blir ikke mål av det.

Uansett; gratulerer!

OmOssSjølOgHansaøl

Bakke gjør en veldig bra jobb, og siste halvdel av andre omgang løfter laget seg bra. Velfortjente og ikke minst viktige 3 poeng. :)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krakra

Quote from: DangerousDan on August 30, 2009, 20:55:49 PM
Nydelig!
Vi slipper dem lite til i dag med gode stoppere og fin sentral i Bakke/Tijan.
Sævarsson er dret, men målet nydelig. Han har kvaliteter, og skal bli i klubben for utvikling, men det sier mye om stallen at han starter såpass mye som han gjør.

Ellers er det trist å se gode innlegg fra kant, i luften mot pysete/små spisser.
Blir ikke mål av det.

Uansett; gratulerer!
Jeg tror Fakiri og Solli hadde vært like ræv på venstreback og kant. Så ja, det sier endel om stallen at Sæv stort sett spiller på venstresiden. Vi har ingen backup der. Haugsdal er den eneste kantspilleren på benken og han er høyrebeint.

Henki

Herlig med borteseier, og herlig med en god kamp av Brann. Bakke var god, Solli var god og forsvaret gjorde jobben sin. Skuff med en dårlig kamp av Huseklepp og Guastavino, men tre poeng er det viktigste :D
Ballen skal fremover!

krakra

Forøvrig ekstra deilig at Odd og Molde dreit seg ut i kveld og går. Det er godt å se Brann benytte annledningen til å utnytte de nærmeste konkurrentenes feilskjær. Nå er det 4p ned til 6. plassen og jeg er ganske sikker på at vi ender på 3-5. plass. Det er godt.

BrannSupporter

Vi holdt nullen på bortebane! Hvor ofte kan vi skilte med en slik bedrift? Fortsett slik!

vebo

Fy faen så rotete vi spiller. Elendig pasningsspill er et nøkkelord.
Tiocfaidh ár lá

Dan Inge

kjør over pakket!!

Nixon

Rød makt på Hansa

DangerousDan

Quote from: krakra on August 30, 2009, 20:59:06 PM
Quote from: DangerousDan on August 30, 2009, 20:55:49 PM
Nydelig!
Vi slipper dem lite til i dag med gode stoppere og fin sentral i Bakke/Tijan.
Sævarsson er dret, men målet nydelig. Han har kvaliteter, og skal bli i klubben for utvikling, men det sier mye om stallen at han starter såpass mye som han gjør.

Ellers er det trist å se gode innlegg fra kant, i luften mot pysete/små spisser.
Blir ikke mål av det.

Uansett; gratulerer!
Jeg tror Fakiri og Solli hadde vært like ræv på venstreback og kant. Så ja, det sier endel om stallen at Sæv stort sett spiller på venstresiden. Vi har ingen backup der. Haugsdal er den eneste kantspilleren på benken og han er høyrebeint.


Ja,- jeg skylder ikke på spilleren i så måte, men synes det er alarmerende.

Derabilo

Et nydelig stykke arbeid. Denne defensive strukturene og gode innsatsen sammen med Huseklepp og Guastavino i form kan bli veldig veldig bra. Eneste minuset i kampen er at Børufsen og Hulsker skulle hatt rødt kort og kommentatorene til TV2 er elendige.

Hvem som har lært Holmvik å skyte?? Og kjekt å se at Udjus såg veldig solid og sikker ut (bortsett fra på utspenn..)
Bergen ut av Norge -

osoerli

Deilige 3 poeng, men ikkje nøgd med angrepsspelet.  Hverken Huseklepp eller Guastavino var særleg bra.  Samspelet mellom dei var dÃ¥rleg.  Verkar som godset-kampen var ein eingongsføreteelse.  Eg var skeptisk til Guastavino, og skepsisen har ikkje blitt mindre.  Huseklepp mÃ¥ spela saman med ein targetman.  Denne mÃ¥ inn i løpet av 24 timar.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Quote from: DangerousDan on August 30, 2009, 21:03:45 PM
Quote from: krakra on August 30, 2009, 20:59:06 PM
Quote from: DangerousDan on August 30, 2009, 20:55:49 PM
Nydelig!
Vi slipper dem lite til i dag med gode stoppere og fin sentral i Bakke/Tijan.
Sævarsson er dret, men målet nydelig. Han har kvaliteter, og skal bli i klubben for utvikling, men det sier mye om stallen at han starter såpass mye som han gjør.

Ellers er det trist å se gode innlegg fra kant, i luften mot pysete/små spisser.
Blir ikke mål av det.

Uansett; gratulerer!
Jeg tror Fakiri og Solli hadde vært like ræv på venstreback og kant. Så ja, det sier endel om stallen at Sæv stort sett spiller på venstresiden. Vi har ingen backup der. Haugsdal er den eneste kantspilleren på benken og han er høyrebeint.


Ja,- jeg skylder ikke på spilleren i så måte, men synes det er alarmerende.

Der er jeg enig. Jeg vet ikke hvordan ståa er med spillerne i sentrallinjen vår, men jeg tror faktisk at PVM og Holmvik er de eneste venstrebeinte utespillerne på laget. Det er for svakt.

SKBrannfan

En utrolig deilig seier! Tapet forrige runde gjorde at dette smakte ekstra godt. Og det er vel en stund siden de holdt nullen?

Likevel er det ingen stor kamp de spiller. Sævarsson er rett og slett dårlig, men scoringen er nydelig. Såg lite til Huseklepp... Virker som motstanderne blir mer og mer bevisst på at han ikke skal komme til. Kanskje like greit han ble byttet ut?

Ricky

Merkelig kamp, dette her.. To lag med total planløshet, før alt tilsynelatende løsner kollektivt for hele Brann-laget samtidig på slutten av kampen. At målet attpåtil kom på et innlegg med påfølgende stupheading gjør jo denne kampen nesten til en blåkopi av...

Monty Python Philosophy Football

Klaus_Brann

Quote from: Henki on August 30, 2009, 20:59:37 PM
Skuff med en dårlig kamp av Huseklepp...


Egentlig ikke. Nå har han hatt to dårlige kamper på rad, beilerne er kanskje ikke så sultne allikevell, vi får beholde Huseklepp som signerer en ny kontrakt, og begynner å storspille igjen neste kamp.

Men jeg er usikker på om Guastavino er plassert i riktig posisjon...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Yngve

Forøvrig tykkjer eg Solli var god i dag. Dette var truleg årets beste kamp for hans del. Ikkje det at det seier så mykje, i år har han vore svak. Men held han denne formen dei siste kampane så vert det eit viktig bidrag i kampen for å få medalje/e-cupplass neste år.

TheRock

Skarsfjord bemerket det mange la merke til: Guastavino fikk ofte ballen i mellomrommet, men etter dette stoppet ting opp, slik jeg ser det, på grunn av for få alternativer. Dette kan fikses ved at man trekker Guastavino ned i denne offensive midtbanerollen mange ser for seg, ta ut Bakke og sette inn Nielsen på topp, slik at man har en diamant på midten.

Samtidig er dette noe som muligens blir litt for offensivt til enkelte kamper. Slik Bakke og Jaiteh spilte på midten idag kan det være lurt å spille mot de lagene vi kanskje skal passe oss litt for på bortebane.

dudo

Bakke viste i dag at han i aller høyeste grad hører hjemme på midtbanen vår. Vi kan fortsette med samme konstellasjon som i dag dersom vi får vingene høyere i banen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Henki

Quote from: dudo on August 30, 2009, 22:12:46 PM
Bakke viste i dag at han i aller høyeste grad hører hjemme på midtbanen vår. Vi kan fortsette med samme konstellasjon som i dag dersom vi får vingene høyere i banen.


Bakke har definitivt noe på midtbanen å gjøre hvis han fortsetter å spille som i dag. Jeg synes også at han har fått ufortjent mye kritikk på dette forumet for spillet sitt i år. Jeg synes han har vært stort sett bra.
Ballen skal fremover!

krakra

Quote from: TheRock on August 30, 2009, 22:10:39 PM


Samtidig er dette noe som muligens blir litt for offensivt til enkelte kamper. Slik Bakke og Jaiteh spilte på midten idag kan det være lurt å spille mot de lagene vi kanskje skal passe oss litt for på bortebane.
Problemet er at det er mot nettopp sånne lag vi trenger Nielsen på topp. Så Guastavino, Bakke, Jaiteh eller Huseklepp må vrakes. Personlig heller jeg mot Gustav eller Jaiteh. Gustav og Jaiteh sammen på midten blir for svake taktisk, jeg tror det ville blitt kaos. Jeg ville helst vraket Gustav. Så kunne han kommet inn som joker. Dette mot lavtliggende lag altså, hvor vi trenger en targetspiss.

Doffen85

Hvis man skulle hatt plass til alle på banen samtidig, så valgte jo Nilsen en variant sist kamp med å flytte Huseklepp ned på venstrekant og spille med Karadas og Guastavino fremme. Alternativet når Karadas havner i Tyrkia er jo da Nielsen. Men Huseklepp blir vel fort litt mer anonym i en venstre kantrolle enn helt fremme.

Uansett må vi spille 4-4-2, noe annet fungerer ikke. Men det kan være nødvendig å ha en fysisk sterk spiss på banen, særlig hvis vi skal fortsette å slå høye innlegg i boksen og ofte høyt bakfra.

Patton

Bakke og Tijan Brann's klart beste i dag. En velfungerende sentral midtbane har vært den største mangelvaren etter min mening, men jaggu fungerte det ikke i dag. Artig.

Holmvik skal forøvrig prise seg lykkelig over at alle de elendige klareringene hans ikke endte med baklengs.

TheRock

Quote from: krakra on August 30, 2009, 22:20:47 PM
Quote from: TheRock on August 30, 2009, 22:10:39 PM
Samtidig er dette noe som muligens blir litt for offensivt til enkelte kamper. Slik Bakke og Jaiteh spilte på midten idag kan det være lurt å spille mot de lagene vi kanskje skal passe oss litt for på bortebane.
Problemet er at det er mot nettopp sånne lag vi trenger Nielsen på topp. Så Guastavino, Bakke, Jaiteh eller Huseklepp må vrakes. Personlig heller jeg mot Gustav eller Jaiteh. Gustav og Jaiteh sammen på midten blir for svake taktisk, jeg tror det ville blitt kaos. Jeg ville helst vraket Gustav. Så kunne han kommet inn som joker. Dette mot lavtliggende lag altså, hvor vi trenger en targetspiss.

Det er jo mot lavtliggende lag jeg ønsker å se Nielsen, som jeg skriver ovenfor. Som sist hjemme mot Sandefjord. Hadde vi hatt Guastavino i en offensiv midtbanerolle med Nielsen og Huseklepp foran seg er jeg sikker på at det hadde kommet flere innlegg fra vingene og backene.

Mot lag som er sterkere enn oss vil jeg altså heller se at vi ligger i en tradisjonell 4-4-2 med Jaiteh og Bakke sentralt, da dette tydeligvis ga oss en defensiv trygghet idag. Så får vi heller bare ha Huseklepp og Guastavino framme, og satse på at de tryller fram 1 eller 2 mål på egen hånd.

nero

En svak kamp, der vi var minst dårlige og slik sett vant fullt fortjent.
Lions led by donkeys.

Patton

Quote from: nero on August 30, 2009, 22:54:17 PM
En svak kamp, der vi var minst dårlige og slik sett vant fullt fortjent.


Hva var det som var så svakt med denne kampen da? Hva forventer du? At Brann hadde trøbbel på "siste tredjedelen" så vi alle, men en vanskelig motstander på bortebane der jeg synes innsatsen sto til topp-karakter. Blir litt feil å syte etter dette.

nero

August 30, 2009, 23:07:59 PM #143 Last Edit: August 30, 2009, 23:14:29 PM by nero
Quote from: Patton on August 30, 2009, 23:01:41 PM
Quote from: nero on August 30, 2009, 22:54:17 PM
En svak kamp, der vi var minst dårlige og slik sett vant fullt fortjent.


Hva var det som var så svakt med denne kampen da? Hva forventer du? At Brann hadde trøbbel på "siste tredjedelen" så vi alle, men en vanskelig motstander på bortebane der jeg synes innsatsen sto til topp-karakter. Blir litt feil å syte etter dette.


Det var jo en kamp som gir mening og innhold til klisjeene "Hawaifotball", og "feilpasningene florerte". Eller var det bare meg som oppfattet det slik?
Lions led by donkeys.

Patton

Start har vært bunnsolide hjemme, Brann tilsvarende bunnelendig borte. At Brann faktisk vinner uten at man i etterkant må bruke ord som griseflaks eller ufortjent vitner om at dette var en ok forestilling. Nok av anledninger man kan syte og klage, akkurat i kveld synes jeg det blir litt feil.

At Holmvik slo et par dusin livsfarlige feilpasninger skal ikke legge noe demper på gleden min hvertfall :-)

nero

Det positive med kampen var at spillerne jobbet knallhardt fra det øyeblikket dommeren blåste kampen i gang, det skal de ha. Så får heller finspillet komme etterhvert..
Lions led by donkeys.

Christian

Alt i alt var det vel en godt gjennomført bortekamp. Det ble gjerne skapt litt lite framover, men nok til å score.

Offensivt gikk det trått tildels pga. Guasatvinos mange dårligere mottak. Er ikkje helt enig med de som sier han spiller i feil posisjon. I går fikk han flere ganger ballen i gunstig posisjon, men rotet den vekk med dårlige mottak og førsteberøringer. Han hadde rett og slett en dårlig dag.

Sævarsson er kanskje ingen åpenbaring på ventrekanten, men syns heller ikkje han fortjener all kritikken. Han jobber godt, vinner mange dueller og er en trussel med farten sin. Scoringen var fin og han var dessute nær ved å sette 2-0.

Ellers var den sentrale midtbanen solid med Bakke og Jaiteh. Syns det er rart at Jaiteh ikkje har fått mer ros de siste kampene. Han løper og jobber intenst kampen gjennom og rydder stadig opp på midten. Innsatsen så i går forøvrig ut til å smittet over på hele Brann-laget. Det trengs!

Patton

Quote from: Christian on August 31, 2009, 08:08:27 AM
Ellers var den sentrale midtbanen solid med Bakke og Jaiteh. Syns det er rart at Jaiteh ikkje har fått mer ros de siste kampene. Han løper og jobber intenst kampen gjennom og rydder stadig opp på midten. Innsatsen så i går forøvrig ut til å smittet over på hele Brann-laget. Det trengs!


Enig. Jaiteh har tydeligvis funnet formen, og har vært BB de siste 2 kampene.

Derabilo

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=578029

VG prøver å lage en sak utav Børufsen sin takling av El Fakiri i går, og at Hulsker klappet for taklingen. El Fakiri virker derimot ikke så lysten på det.
Bergen ut av Norge -

vebo

Hulsker bekrefter sin posisjon som tidenes kuk..
Tiocfaidh ár lá

Go Up